(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/coverRSMI9231.jpg)
Prijatno iznenadjenje od češke firme. RS je krenuo u izradu svih ranih varijanti poznatog bombardera, pa dokačili i ovaj naš...
Maketa tipičan short-run, lepo deluje u kutiji; ali kad krene sklapanje... ::)
Kao što sam i očekivao, svaki mogući deo mora da se čisti od viškova i dodatno oblikuje pre uklapanja. Posebno zanimljive činjenice:
- flapsove treba iseći i zameniti priloženim za kasniji model (duga gondola)
- svaki cilindar se posebno lepi na motor! (dva motora po dva reda po 7 cilindara, jao jao...) :mjetal
Za početak, sklopljena unutrašnjost i dodato nešto ramova...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_7834.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_7834.jpg)
Nisam pronašao slike kutija stajnih trapova, ali sam na osnovu crteža zaključio da treba malo da se vidi i konstrukcija krila... Napravljeno iz komada od Halo i kreditnih kartica (odlična plastika, samo treba skinuti foliju sa obe strane)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_7835.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_7835.jpg)
Kad se već hvatam u koštac sa tolikim modifikacijama, izrezao sam i kormila pravca, koja će biti spuštena
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_7838.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_7838.jpg)
lepo si krenuo, svidja mi se shto detaljishesh i unutrashnjost, iako ce se sve to verovatno slabo videti na kraju..
Quote from: warhawk on 10-08-2010, 20:35:42
Kad se već hvatam u koštac sa tolikim modifikacijama, izrezao sam i kormila pravca, koja će biti spuštena
kormila pravca ili dubine? ::)
Ovo ce biti lep i interesatan projekat, samo polako i izvestavaj nas detaljno :mjetal
RS je svoj master u potpunosti bazirao na Airfixovom Do-17 E/F tako da je sve zamenjivo uz minimalne intervencije!
Tako da se sa Airfixa mogu uzeti platnena krila, poklopac pilotske kabine i mitraljezca i još ponešto pa se od RS-a lako dobija i rani Do-17Ka (što RS nije odradio).
ovo je krenulo odlicno, samo tako i nastavi i bice super!
Mali update, i pored šmirglanja i gomile sitnih dorada napreduje OK (koliko lenjost i ostalih 10-ak projekata u radu dozvoljavaju ::))
Montirana konstrukcija krila i dodato još nešto detalja u kutije stajnih trapova...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_7846.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_7846.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_7850.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_7850.jpg)
Blatobrani istanjeni i uobličeni (jedan dat na slici za poredjenje) i "izduvane" gume. Proces je jednostavan: drži se pincetom iznad ringle upaljene na srednju jačinu, i kada donji deo plastike krene da uleže, pritisne se na hladnu površinu. Crvena linija je ubeležena za slučaj da prvi put ne ispadne kako treba (bolje isprva istopiti manje nego što treba, pa ponoviti proces, nego uništiti točak)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_7868.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_7868.jpg)
I da, znam, "ništa se neće videti"... Al' što kaže drug Stimpi: "Ja volim pile i pile voli mene, to je jedino bitno!" ;D
Šalu na stranu, bitna je zabava.
Lepo. lepo, samo nastavi ovako :bravo
odlicno napreduje, dobro je znati da bar neko ' przi makete na ovu vrucinu ' !
Stara priča, od fakulteta ne mogu ni da trenem, a toliko mi malo fali do kraja (i semestra i Dornijea ;D)...
Sklopljeni famozni motori, cilindri postavljani odoka (pod 25.714285o da budem precizniji :zvizduc)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9294.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9294.jpg)
Količina upotrebljenog gita bila bi dovoljna da se zakrpi omanji bojni brod, pogotovo obratiti pažnju na rupčage nastale na spoju trup-desno krilo i trup-horizontalac
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9324.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9324.jpg)
Jeste gadan za rad, ali bitan je oblik... Definitivno jedan od najelegantnijih aviona
Junačina ;)
Ohoho vidi ti malog kako napreduje. Ovo tek sad vidim da si poceo da radis, obecava samo napred.
Neeee,
Nisi trebao da gitujes onu stepenicu na gondolama motora. Ona postoji, to nije greska. Pregledaj jos malo slike. Vidi se i ona kao i druga od oplate samog motora. Kad pogledas detaljne slike kasce ti se samo. Imas je i na mojoj maketi u galeriji.
Pozdrav
Nije duga gondola, ilustracije radi.
http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/Do17Ka-13312.jpg
Quote from: anki on 13-12-2010, 14:44:56
Nisi trebao da gitujes onu stepenicu na gondolama motora. Ona postoji, to nije greska.
Ako misliš na onaj prstenasti stepenik napred oko gondole, još uvek je tu sa donje strane. Sa gornje je stepenik bio na suprotnu stranu, pa svejedno mora da se puni...
Da Warhawk na njega mislim. On je u visini napadne ivice krila i ide duz celog obima. To je prelazni lim od gondole motora ka kapotazu motora i ispod njegoa je prorez koji propusta vazduh u nazad (konstantni protok za hladjenje motora). Sledece stepenica su one klapne pokretne za promenu protoka vazduha kroz motor. Ovo imaju sve verzije (i kratka i duga gondola). U Ciglinoj knjizi se vidi na vise slika, a najbolje na str.40. Snimak je od pozadi dok posada radi pretpoletni na 3363 a na gornjakama se lepo vide dva reda "skrga" tj. moje "stepenice " koje spominjem. Vidi se da je prvi red blizi posmatracu (i repu) dok je u okviru drugog izduvna cev.
Zao mi je sto nemam skener ali dobro pogledaj slike. U istoj knjizi i na slikama NDH verzije Z sa Istocnog fronta takodje se vidi ovaj "prsten".
Da, da, na to sam i ja mislio. Nisam znao da treba skroz oko gondole, videćemo to nekako da ošmirglamo...
Hvala na savetu ;D
Ima sve što treba u Ciglić/Savić knjizi "Do 17 Yugoslav Story".
Imam par pitanja u vezi tih fotki:
- kakvi su to trouglići izmedju klapni kapotaža (druga slika)
- ima li neko fotke naoružanja korišćenog na Do-17, pre svega kako je to bilo montirano?
Za 'trougliće' ja ne znam tačno šta su, ali pretpostavljam da su deo mehanizma tj. onog 'unutrašenjeg' prstena klapni koji se otvaraju kad i ove spolja i popunjavaju prostor između njih... kako je to obično na svim ovakvim sistemima... sve u svemu popravljaju aerodinamiku :)
Slika prednjeg mitraljeza u kokpitu je Ok za nase ali mesto ovog lednjeg nije. Ovaj E ima otvoren zadnji deo dok su nasi imali drugaciji potpuno zatvoreni poklopac i mitraljez kroz njega. Ima u Ciglicevoj knjizi na str 40 dobra slika one 3363 u Grckoj kad proveravaju nesto oko repa ali je lepo uhvacen veci deo aviona od pozadi. Subo ako mozes skeniraj detalj mitraljeza sa ove fotke pa okaci.
Разлика је и у митраљезу. Наши су имали Darne. У 1/72 ради их Аеroclub, у металу.
(http://maketar.com/phpBB2/userpix/19_g032_a_1.jpg)
.
Zar nisu imali FN 7.9mm nazad, a napred ovako nešto (takav sam dobio za napred)?
(http://browningmgs.com/AirGunnery/tech/Sights/On30cal.jpg)
Warhawka više zanima kako je naoružanje montirano i kakva je tu konstrukcija, slao mi je on PM pre par dana :)
Kratku otvorenu kupolu smo takođe imali, pa sam slike okačio kao univerzalnu referencu. Kako sam već pominjao, druge verzija Do-17K se mogu dobiti bez problema kombinacijom ove RS makete i Airfixovog E/F!
Vojo, naoružanje je bilo Browning FN 7.9
Aaaaaa, OK.
.
Pozdrav i srećna nova 2011 svima!
Rešen je problem sa preklopom
Prvo sam zalepio traku od plastike (koja je sa zadnje strane stanjena pod uglom, da bi bila malo odvojena od krila), dodate su trakice od Tamiya trake za maskiranje sa strane (zbog preklopa), i sve izgitovano...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9454.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9454.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9457.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9457.jpg)
Motori obojeni u gunmetal, pa istrljani grafitnom olovkom HB - ispada fin prigušen sjaj...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9463.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9463.jpg)
Hvala Bogu pa se predavanja završiše, počeh da ludim i da vidjam svašta po marginama skripte... ::)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/do17_draw.jpg)
fino, fino,... :)
grafit je fantastičan materijal za meketarenje, ko se oproba sa njim i dopadne mu se - preporučujem da nabavi i ostale 'gradacije' tj. B i H pa još malo eksperimentiše!
E pa, konačno su uradjene sve pripremne radnje za farbanje. Najveći deo posla otišao je na popravku panela (ne samo pregitovanih, već i većine postojećih...) :P
Sve u svemu, dole su dodati poklopci od lima, a nosači elerona su ošmirglani i napravljeni tanji.
Flapsovi su zagitovani i prošireni prema planovima i nekim fotkama nemačkih Do-17 i Do-215 koje sam našao. Postojeća konfiguracija mi je inače čudno delovala, jer je površina oko 50% manja od verzije sa kratkom gondolom...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9692.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9692.jpg)
Napravio sam i zadnje delove instrumenata od razvučene plastike i ubacio sve unutra
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9708.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9708.jpg)
Staklarija je maskirana, idemo na farbanje (konačno)...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9726.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9726.jpg)
Obe makete prajmirane i uradjen pre-shading.
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9899.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9899.jpg)
Sutra ćemo videti šta dalje...
Gledajući fabričku šemu bojenja i ilustracije iz knjige "Do-17 - the Yugoslav story", izgleda mi kao da je od kamuflažnih boja gore prvo korišćena zelena, na koju su dodavane oker i braon...
Pisem ti u ovom postu da se ne ponavljam kod IK-3. Vodi racuna da boje na Do i IK nisu iste. Naime prema muzejskom IK-3 i podacima iz Cigliceve knjige za Do sema koja je na IK-3 je svetlija. Ovo pre svega vazi za oker i zelenu dok su tamno braon priblizno jednake. Razlog za to je razlicito poreklo boja, pa iako je to propisana trobojna sema boje su razlicite.
Naravno, spremio sam dva seta boja - one za IK-3 (pogotovo zelena) su malo svetlije i življe
Uh, gotovo bojenje.
Maskirano je papirnom trakom, samo što se blizu ivica lepljene "zmijuljice" od Faber Castell "Tack-it"
(Žuti ekvivalent bluetack-a)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9900.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9900.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9901.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9901.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9902.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9902.jpg)
Slikano je pod sijalicom, pa boje ispadoše malo drečavije nego u realnosti...
Ima podlivanja tu i tamo, to ćemo četkom.
Sutra finiš, nadamo se...
Daj da vidimo ovo pod normalnim svetlom, nesto mnogo svetlo i sa velikim kontrastom medju bojama na fotkama. Dok ne bude kasno da dajemo misljenje ako treba korekcija.
Koje oznacavanje si odabrao?
Evo boja na normalnom svetlu. Odmah druga priča...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9907.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9907.jpg)
@AG02:
radim naš kraljevski, Br.3364 (razlika od 3363, koji je u kutiji, je u nešto drugačijoj kamuflažnoj šemi, serijalu, i belom trouglu na trupu oivičenim belom)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_do-17_3364_01.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/do-17_3364_01.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_do-17_3364_02.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/do-17_3364_02.jpg)
izvor: "Do-17 - the Yugoslav story"
Da slazem se druga prica. Proveri samo jos jedamput ovu oker mozda bi trebala malo tamnija da bude. Na IK 3 jeste oker ali koliko se secam na Do je skoro pa kao dark earth RAF - za nijansu svetlija. Pogledacu veceras ili sutra u Ciglicevoj knjizi ima dato pa ti javljam.
Evo sta kaze Cigliceva knjiga:
Basic color semi gloss dark green (approximately FS 24079) on top of which stains of chocolate brown (aproximately FS 20045) and dark earth (aproximately FS 20118) have been applied.
I dalje za donjaku: aircraft produced at DFA received still undefined light blue-gray color, slightly lighter than the German RLM 65 Hellblau.
E to sam ti pricao o tamnijoj varijanti trobojne kamuflaze nego kod IK 3. Jest da kaze "otprilike" ali to nemoze biti svetlo kao kod IK. Ovi FS za zelenu i oker su u stvari isti kao u RAF iz tog perioda - dosta tami - i prakticna razlika je samo u sjaju (RAF mat a kod nas polusjaj).
Konacno jos za tvoj aparat kaze:
Tacan naziv Do 17Ka-3 3364 , DFA III serija, pripadao 206 eskadrili, zarobljen 18.4.1941. u Preljini (ima i izlistano na koje borbene letove je isao i sa kojim posadama ali nemogu bas sve da preisujem - vec ti rekoh mnogo dobra knjiga). Potom prodat u ZNDH gde je dobio oznaku 0106.22.2.1944. ostecen na Borongaju u USAF bombarovanju i potom otpisan.
Za trecu seriju iz DFA pise i da je gondola motora duga,gornja kupola duga i zatvorena, spiner crn i vetrobran asimetrican.
Eto sad akotreba ti popravi ako ne zavrsavaj pa da se divimostvarno izuzetnom radu.
Uh, gotovo je bojenje, a i moji živci za ovu maketu...
poslednji update:
Znak 206.eskadrile nisam našao kao gotov dekal, pa je isprskan. Šablon je uradjen u AutoCad-u i odštampan na običnom papiru (koji je samo posle stavljen iznad papirne trake...)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9908.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9908.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/th_IMG_9909.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/do17k/IMG_9909.jpg)
i uradjena antena radio-kompasa. Isti proces kao na ju-52. Ta manja antena se sastojala od dva malo razmaknuta obruča povezana na par mesta. Prvobitni otvor za antenu sam popunio i napravio bazu za novu antenu...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/Ju-52/th_IMG_4842.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/Ju-52/IMG_4842.jpg)
To je to. Slike gotovog Doše su u galeriji završenih maketa :)