Pozdrav svima!
Evo radilo se za praznika, a i posle njih:-) U pitanju je svima poznat ICM-ov Emil u JKRV izdanju i mojoj izvedbi. Ono sto me je najvise iznerviralo je to, sto sam dobio primerak makete gde je plastika toliko bila izdeformisana na sve strane, da sam morao da je grejem, potapam u vrelu vodu itd......muka ziva. Otvorio sam mu razlicite panele i za to koristio Airwaves-ov set eceraja. Kokpit je rezin za Tamiya maketu, a za bojenje sam koristio Gunze i MM akrile. Vetrobran i poklopac kabine su vakumform, posto su oni iz kutije bili neupotrbljivi zbog veoma izdeformisane plastike same makete. Ono sto mogu jos da napomenem je to, posle ove makete ICM dekale(stensili koje sam koristio iz kutije) i Humbrol lak u zivotu vise necu koristiti..... Krs zivi, meni vec poznato, ali ja tvrdoglav pa to ti je:-) Generalno i nisam nesto preterano zadovoljan, bice bolje....:-)
(http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030633.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030633.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030634.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030634.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030636.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030636.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030632.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030632.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030656.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030656.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030644.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030644.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030641.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030641.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030681.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030681.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030653.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030653.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030651.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030651.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030673.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030673.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030671.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030671.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030667.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030667.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030666.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030666.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030657.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030657.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/th_P1030655.jpg) (http://i863.photobucket.com/albums/ab191/krejzikure/Messerschmitt%20Me-109%20E-3/P1030655.jpg)
odlicno odradjen nas meser, ima tekst u arsenalu o njima broj 49 (januarski).
Vidim da ga nisi mnogo prljao, svidja mi se ovakav.
Odlicno je ispao, pogotovo ovi otvoreni delovi.
Odlicno odradjeno ne moras vise ocajavati.
Dobar je, nema potrebe da se nesto sekiras.
Vodio si racuna o detaljima (beli prsten na repnom tockicu, sajle, antene), i to podize maketu.
Mozda je malo preveliki dijametar federa na poklopcu kabine - predimenzionisan, i mozda je ovaj izolator na antenskom kablu takodje preveliki za razmeru, ali, opet kzem, detalji vade stvar, uz ostale rezinske dodatke (poklopac za gorivo, radio, naoruzanje...).
Posebno je dobro legao ovaj polusjajni finis, jer su inace bili odlicno odrzavani, pa ima puno slicica gde se to i vidi...
Sve u svemu, odlicno !
Da ti iskreno kažem ili da te pitam :
Blisav li si ili je grudobolja kod tebe ?
Свака част, увек волим да видим нашег Емила.
Лепо је одрађен, офарбан. Таман како треба.
Кербер је већ рекао у вези димензија опруге и изолатора на антени.
Не би било лоше да када си већ овако лепо одрадио са гомилом детаља не
убациш на неку омању вињету.
Бићу слободан да ти предложим пар детаља а ти види имаш ли воље за тако нечим.
Смести га на неку траву, испод точкова убаци подметаче, негде смести буре за гориво.
Направи у самоградњи падобран и само га остави на крилу или хоризонталцу а било би
одлично када би од неке тање жице урадио курблу за покретање мотора и убацио је у
ону рупицу са десне стране поклопца мотора. На 90% фотографија наших Емила је присутан
тај мали детаљ.
Још једном, одлично урађен Емил.
.
Jako mi se svidja, po meni jedan od najboljih Emila u 1/72. Pozdrav ;)
Auu lepo je ispao!Pedantno nema sta!Dosta truda i sitnica..odlicno! :cheers
Odlican messer, a detalji su vrhunski, za tu razmeru :mjetal
Skidam kapu majstore,posebno kada se radi o ovoj razmeri,odusevili me detalji koje si uradio :bravo !
Znachi josh jedan deformisani ICM Emil.... :P :(
Za moj primerak prvo sam mislio da je kriv u nosnom delu ispred kokpita, da bi se ispostavilo da je zapravo kriv od kokpita ka repu u desnu stranu.... to sam otkrio tek nakon sastavljanja polutki trupa, pa sam posle vishe razmishljanja reshio da batalim bilo kakvo ispravljanje i zavrshim ga takvog kakav je.... Zapochet stoji vec par godina, ali u toku je nastavak radova na njemu...
Ovaj tvoj primerak si odlichno uspeo da izvuchesh, pogotovo mi se svidjaju dorade i otvoreni paneli koje si uradio.. detalj belog obruba gume na repnom tochku je sjajan detalj koji daje shmek maketi, a polusjajni finish lepo docharava stanje ovog aviona dok je bio u sluzbi VVKJ...
Jedino mi se chini da su ti noge stajnog trapa suvishe razmaknute ka spolja, trebalo bi da imaju malo manji ugao....
A shto se tiche dekala, koje si konkretne probleme imao sa stensilima datim u kutiji?
Kako god, lepo odradjena maketa - ICM jeste doradjena Tamiya, ali moram se sloziti sa tobom po pitanju frustracije izazvane deformitetima na maketi (ne mora da znachi da su svi primerci ove makete deformisani, ali izgleda da se tebi i meni zalomila takva serija - chak je i E-4 na isti nachin deformisan u mom sluchaju!), i reci da je Tamiya ipak Tamiya u sluchaju ove makete! (ICM plastika na ovom Emilu je jedna od najloshijih sa kojima sam imao prilike da radim - sva nekako mekana i losha za obradu)
Ima sve što imaju veliki, pa i više!
Skidam kapu.
Josip
Svaka cast, izgleda odlicno! :super
Hvala na komentarima!
@Kerber - slazem se sa svime sto si napomenuo. Na te stvarcice sam i mislio kada sam rekao da nisam baz sadovoljan. Sto se tice izolatora tu sam zeznuo stvar, naneo sam malo vse lepka, a kako sam antenu jedva zalepio, nisam smeo da se igram vise sa tim. Opruga ko opruga, ovo je najsitnije sto sam mogao da izvucem od licnaste zice koju sam uvio pomocu najsitnije igle koju sam posedovao. Ali, sve u svemu, rekao si sve i potpuno si u pravu.
@voja - hvala Vojo. Dobar ti je predlog, mogao bi stvarno da se pozabavim sa jos nekoliko detalja. Ispalo bi zaista zanimljivo. verovatno cu da uradim tako nesto. Nego, ako imas neke slike, ajde posalji na moj PM ili mi daj neki link, gde mogu da ih nadjem. Nesto sam nasao preko neta, al' ne znam da li je to sve od slika.
@Sandman - hvala Srdjane. Sta reci, plastika je bila izdeformisana na sve strane, bukvalno. Katastrofa! Sto se tice stensila, problem je bio u tome, da se silvering video svuda i ako se maketa sva sijala od gloss laka, a osim toga cepali su se na sve strane. Jedva sam nekako useo da ublazim silvering, sa svim i svacim sto posedujem od hemije.A sto se tice Tamiye, nabavio sam je u medjuverenu i moram da priznam da je plastika nebo i zemlja u odnosu na ICM.
На овом линку имаш Емила капетана Косте Лекића.
http://www.ww2incolor.com/forum/showthread.php?4610-What-Messerschmitt-Bf-109-variant-do-you-like-most/page5
Виде се подметачи под точковима, немачки добијени уз Месершмите. Курбла за покретање мотора а падобран се назире на десном крилу тачно иза главе војника у капуту.
Авион је могао бити покренут и електричним путем, али ради уштеде струје у акумулаторима покретани су ручно.
Авион је укопан тј. иза њега је набацана земља у виду полукруга до одређене висине како би авион барем донекле био заштићен од експлозија бомби у близини. Обично су се таква склоништа копала у непосредној близини каквог дрвета како би авион био заштићен тј. маскиран крошњом а и преко саме крошње су набациване маскирне мреже које су покривале и сам авион ради бољег маскирања од извиђања из ваздуха.
Ево ти фотографија немачког Емила, снимљена је код нас одмах по капитулацији. У глобалу овако је изгледало и око наших авиона, бурићи са горивом по неколико њих су стајали око авиона за брзу допуну по слетању са задатка. Иза механичара који чучи у земљу је пободен метални кочић са ушицом на врху. Кроз ту ушицу провлачен је канап којим се авион фиксирао за земљу. Испод сваког крила по једна таква а на доњој површини крила негде у пределу кокарде имао си по једну алку кроз коју се провлачио други крај канапа.
http://www.flickr.com/photos/39602477@N02/3897208870/
Тих пар детаља можеш направити од обичне жице, лицне, једноставно и без грешке а лепо ће ти лећи уз ову твоју макету на којој си доста порадио око разних детаља.
.
[gmod]Nisu potrebne "_" crtice ispred adrese koji vodi ka forumu ili slici![/gmod]
E mislim da je ovo savrseno mesto da postavim jedno pitanje. Htedoh da vas pitam vec neko vreme, ali nisam hteo da otvaram temu. ;)
Naime, od mog bivseg sefa, i jako dobrog prijatelja, otac je Mihailo Nikolic - Kajle. Verovatno znate o kome se radi. On je umro 2000 godine, i posthumno dobio cin generala, a '41. je bio kapetan II klase. Ja imam u planu da u nekom narednom periodu napravim Emila na kom je on leteo, ali sve slike koje mi je Bane (njegov sin) pokazao su nejasne, i ne vide se oznake kako treba.
Da li iko poseduje neku sliku sa njegovim avionom, ili bilo kakvu informaciju o br njegovog aviona? I zanima me da li je to isti emil kao ovaj ICM, ili su potrebne neke izmene?
@mikoyan, ti si ovog uradio odlicno!
То ћеш на жалост тешко сазнати. Ескадрила је имала више пилота него авиона тако да је једним авионом на задатке летело и више различитих пилота. Тешко је утврдити ко је којим авионом летео 6. априла.
Авиони су често прелазили из једне у другу јединицу тако да је веома тешко пратити пратити њихов траг.
У Краљевини Југославији пилоти практично нису ни имали авионе они су њима само летели а "прави власници" су били маханичари који су у ствари и дужили та средства па би била права фрка ако би неко од пилота нешто зезнуо јер је требао да изађе на очи свом механичару. Сваки авион је имао свог личног, главног, механичара који је по правилу био цивилно лице при војсци, прави авиомеханичар, од војске је примао плату и дужио је авион. Поред њега на сваки авион је ишло и по неколико војника а сваки од њих је имао своје задужење и није се мешао у посао другог.
Често се ти главни механичари на фотографијама могу видети у неком цивилном одевном предмету у комбинацији са неким делом униформе.
У почетку је било таман пилота колико и Месершмита па је сваки од њих имао "свој" авион, али се то касније променило. Стизало је све више људи са обуке, резервни пилоти. Личне авионе су имали само поједини официри пилоти и то због тога што им је природа посла налагала да у сваком тренутку морају имати приступ летелици ради извршења задатка. У ту сврху би се одвојило неколико авиона са стране и приступ њима би имали само одређени пилоти.
Тешко је утврдити ко је којим авионом летео. Постоје једино нека сведочења оних који су у томе учествовали, али ни то се не може узети као 100% веродостојно.
Направи ти нашег Месера, стави му неки од бројева са Лифт Хере! декала, али га посвети Кајлету.
.
@voja hvala na odgovoru... i ucinilo mi se na par slika da Kajle stoji pored messera sa razlicitim tragovima starenja i sl., ali nisam ni pretpostavio da je leteo na vise aviona, mislio sam da je samo do kvaliteta ili starosti fotografije ...
A kako je kapetan Lekic imao svoj avion, posto si gore pomenuo da je Emil na slici njegov?
Стоји испред свог у смислу да је у том периоду летео на том L-31. То је још увек 1940. година а слика је са маневара, обуке. Мислим на Радинцима, околина. Било је више тих обука, преобука па је на таквој свако од полазника имао свој авион.
Било је пилота који су од када су почели да лете на Месерима летели константно у једном истом, то је углавном случај са онима који су били ту од првих дана када су авиони почели стизати у јединице. Међутим ако би пилот био прекомандован он би прелазио у другу јединицу а авион би остајао у претходној.
У неким јединицама би било пуно кварова, принудних слетања, оштећених апарата па им се број смањивао. Како би и таква јединица донекле била ефикасна и попуњена онда су им предавани авиони неке друге јединице која их је имала у већем броју летно способних апарата. Када би се авион поправио неки пут је враћан у изворну јединицу а неки пут у другу јединицу где се укаже потреба. Такав трансфер авиона веома често није и пратио трансфер пилота. Стога се не може рећи да је сваки пилот имао свој лични авион мада је било и таквих. Све је зависило од тренутног стања у јединицама. Нешто као код аутобуса градског саобраћаја. Ако у неком моменту има гужве на једној линији онда се на ту линију пребаци неки аутобус са друге линије, . . . . или га вози онај који га је тог дана узео из гараже или у њега седа неко други, . . . .
.