e znam šta je meni sa ovim P-40 od početka godine ali pošto je prethodnik bio prva maketa koju sam završio do kraja u poslednjih godinu i po dana, reših da pržim dok me drži akcija 8)
dok BF-109F-4 čeka da mi dodje inspiracija da rešavam problem oko poklopca motora, sinoć napadoh ovo, nisam mnogo odmakao ali rekoh da vam dam bar malo progress-a a ja odoh da mu uradim kabinu do kraja, čekaju me kafa, cedevita i četkiceeeeee :P
Boxart
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/revell_034.jpg)
All primed and ready
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4423.jpg)
2 sloja MMacryl "Interior Green" naneseno četkicom - nije ovako gloss kao što ispade na fotkama a i svejedno ću lakirati matt kad sve završim...
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4424.jpg)
Ajde pa za nekoliko sati nove fotke, držite mi palčeve!
Mirko
Evo, biJo sam vredan :) Popila se kafa, cedevita, a sunce li mu, u medjuvremenu i jedno Jelen FRESH pivce >:(
Sve u svemu, jedino što od kokpita nisam uradio je sedište... pokušavam da izbunarim podatak za konkretan avion da li je imao samo metalno ili je imao i "jastuke", u svakom slučaju ono može da se ubaci i naknadno "odozgore" kroz trup...
ako neko slučajno negde naleti na taj podatak, neka piše. radim: "Curtiss P-40E-1-CU, Pilot Cpt. Clyde H Barnett, 49th fighter group, 8th fighter sqdr. Port Morseby, New Guniea 1942. ("Palm Beach Play Bay" sa žutim nosem)
evo dokle se stiglo, na kraju sam pomalo i "džabe krečio" pošto je kokpit prilično uzak pa se dobar deo toga i ne vidi ali ostavljam otvorenu kabinu pa ipak... a i neka, vežbam za dalje, ovo mi je tek treći kokpit koji radim od prelaska sa gusenica na avione.. :-X
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4429.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4430.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4434.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4433.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4432.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4431.jpg)
na instrument tabli sam dodao po kap prontoa u instrumente a ostalo sam matirao. ostalo je samo da matiram nosač nišana pošto sam na njega zaboravio pa sam ga budžio naknadno :)
Generalno, kao i uvek, mnogo toga što se vidi na makro modu u vidu "brljotina" se uopšte ne vidi golim okom, meni deluje uživo sasvim ok, nadam se da i vama deluje podnošljivo?
Mirko
dobar početak (= kakav je plan s kamuflažom?
Quote from: KuKLiNsKi on 13-03-2012, 21:23:14
dobar početak (= kakav je plan s kamuflažom?
Nema kamuflaže ovaj put, olive green sa žutim nosem, Pacifik :)
kabina mi deluje baš ok, senčenje ti je ispalo baš kako treba :cheers
Quote from: Wittmann on 13-03-2012, 21:44:41
kabina mi deluje baš ok, senčenje ti je ispalo baš kako treba :cheers
Hvala. U fazonu sam da sad dok sam u "tranziciji" na avione probam svašta po nešto novo, ovaj put sam wash radio običnim crnim tušem koji jutros kupih u knjižari... na tenkovima mi je omiljeno sredstvo bila slikarska uljana ali moram priznati da je tuš dosta primenjiv, lako se briše, brzo se suši i što je najbitnije (provereno upravo) trpi enamel lak preko sebe bez da se skida i to četkicom.... Tehniku "pokupio" od Zvonka prilikom zajedničkih druženja... probaću ga još tokom weatheringa na ovoj maketi svakako kako bih ukomponovao neki svoj pristup za ubuduće.
Radovi na maketi nažalost od ovog momenta u statusu HALTED pošto sam upravo otkrio da nedostaje unutrašnji deo usisnika :doh, deo je lociran (ostao kod prethodnog vlasnika makete) i moraću da sačekam da mi isti padne u ruke kako bih mogao da sklopim trup.
Hoće me taj Skyrider pa to ti je, sutra počinjem njega :pilot
Mirko
ok napreduje ta tranzicija, taj kokpit na kraju izgleda sasvim prihvatljivo nakon dosta neujednacenog cetkarenja zelenom, posto radis 1/48 i kokpiti su prilicno veliki i vidljivi kroz kabinu mislim da nema izgovora da ih neprskash airbrushom !?
Odlicno je ispao taj wash tusem , ok za enterijer samo ja bih 3x razmislio za njegovu primenu na exterijeru (sem za extremno razredjen overshading-post shading airbrushom) .
Sto se drubrusha tice trebalo bi malo suptilnije pogotovo na instro tabli, probaj sa meksom cetkom po mogucstvu od prirodnih vlakana... imam utisak da si tokom ovog procesa ne crnim elementima zgulio crnu pa se providi ispod intr.green !? ti crni instrumenti u kokpitu su originalno crni i nisu prefarbavani u kokpitu , za te stvari je sooper srebrna olovka ima je i slikarskim radnjama cak u nekoliko nijansi.
pa i ta zelena je kamuflažna ;D
več duže me nešto zove taj P40 samo neznam koju firmu da uzmem...
tako su mi fora te zelene prdalice, mogu se prljat i gulit i sve a predobro izgledaju
a za kokpit se slažem, ona crna je možda malo previše potrošena
http://www.pioneeraero.co.nz/P-40K-Thurman-cockpit1%202.jpg
@ medico upravo ovakve konstruktivne kritike i volim da procitam! E sad, jedini ali JEDINI izgovor zasto kokpite ne prskam AB-om je prost - vec više od godinu dana mi ne radi kompresor :naughty. Neujednačeno farbanje je iz dva razloga, prvo zbog malo previse razredjene boje a drugo jer sam hteo da probam mogu li kasniji weatheringom da ispravim to (mislim da sam uspeo solidno),.
E sad, tuš... mislim da mi je prejako ispao čak i za enterijer ali sam ga razredio svega 50%, probaću da ga razredim i još više jer mislim da tu ne postoji ograničenje, time bi se svakako trebala dobiti "blaža" varijanta koja može i na krila i slično? Pri tome sam nabavio i tamno braon tuš a ne samo crni :D
Za instrument tablu ste 100% u pravu ali sam to uočio tek na slikama i jutros po dnevnom svetlu... nije baš toliko vidljivo golim okom pošto je makro mod dodao svoje "efekte" ali svakako, pokušaću malo da je popravim drybrushem crnom bojom u narednoj turi radova :)
i medico svaka cast za oko, tih par mesta gde sam "omasio" tj dokacio kad sam zelenom popravljao neke stvari cu pod ODMAH da prepravim nazad, i opet golim okom se ne vidi toliko ali tu je fotoaparat a i treba sam sebe da :deadhorse jer sam lepo kupio 3x Lupu a nikako da se naviknem da je koristim :zvizduc
Mirko
wash je rađen tušem?
Quote from: KuKLiNsKi on 14-03-2012, 14:57:12
wash je rađen tušem?
Da, crnim tušem razredjenim 50% sa mixom vode+sredstvo za sudove, mislim da cu ubuduce da ga razredim malo vise, jedno 70%
meni taj tuš nikako neda dobar rezultat... umjesto da se suši prema nekom kutu on se suši prema otvorenom pa mi onda ostavi tanke crte.. užas... to možda zato jer ga samo vodom rjedim?
Quote from: KuKLiNsKi on 14-03-2012, 15:35:04
meni taj tuš nikako neda dobar rezultat... umjesto da se suši prema nekom kutu on se suši prema otvorenom pa mi onda ostavi tanke crte.. užas... to možda zato jer ga samo vodom rjedim?
voda + tecni sapun ili sredstvo za pranje sudova. Može i običan alkohol za kucnu upotrebu. Kod tuša je dobra stvar to što se vrlo lako briše i kad se osuši, umočiš štapić za uši i brišeš lagano mokrim pa suvim krajem... mislim, kao što vidiš, meni je iz prvog puta kad sam probao tj sinoć, lepo ispalo :super
ja bome nisam mogo brisat suhi tuš... bolje se drži površine nego boja :(
možda je neka fora s tim sudoperatorom ??? probat ču na Mi 28 tnx!
ne znam, možda je do tuša? ja sam kupio najjeftiniji školski u knjižari, mislim da je bio 46din bočica... moža je "loš" pa ne drzi kad se osuši hahah :lol
pa ja kupio prvi koji sam dohvatio... "Koh-I-Noor" iz češke... vrag če ga znat xD
eh taj prvi koji si dohvatio je "markirana" firma :) ja ne znam ni kako se zove ovaj moj, verovatno je "kvalitetan" svega jedno 50% kao taj tvoj pa zato slabije hvata :)
Moderator Medico ti je lepo napisao nedostatke, mislim da si mogao vise da se potrudis za instrument tablu jer deluje prazno i drybrush ti je dosta grub, da ne kazem aljkav. To govorim a nadam se da se ne ljutis (u dobroj nameri je kritika!!!) jer sam pre neki dan gledao da si Ti napisao upustva kako i sta u maketarstu na ovom forumu mrmotov kutak, pa mi je cudno da zuris sa izradom ove makete. Mozda je nedostatak alata ili slabo osvetljenje problem ali steta da zuris. Pradim dalji rad :caooo :cheers
Nema tu nijednog razloga za ljutnju, ko ne želi i loše kritike taj ne treba ni da stavlja slike javno 8)
Nema ni pravdanja, razloge sam naveo čisto da se zna a ne da bih se pravdao, ima tu po malo od svega, pauzica od godinu dana, i dalje prisutna navika da sve radim kao "tenkista" što sam i bio prethodnih 8-9 godina a sigurno i delom loše osvetljenje jer radim pod običnim svetlom sa plafona (trenutni nedostatak svog radnog prostora). Nedostatak alata nije (osim AB-a sve ostalo imam na broju)
Svakako je u planu da popravim tablu i da nabavim clearfix kako bih mogao realnije da odradim same instrumente. Nema ni žurbe tj bar ne prevelike jer trenutno radim "za svoju dušu" a ne za takmičenja tako da ipak ne jurim baš sve "100% u milimetar" a i trudim se da pokupim malo "propelerskih fora" :violin
Mrmotov kutak je napisan (i naglaseno je vise puta u njemu) iskljucivo za totalne pocetnike jer smatram da nisam na "pro" nivou da bih pisao članke za naprednije maketare.
slobodno prati i dalje a slobodno i kritikuj. još jednom kažem, nema ljutnje :caooo
Mirko
pa onaj špricfire ti je super uspio... mislim da kad ovog malo popraviš bit če isto takav :)
i da.. šta je s onim špricerom?
Quote from: KuKLiNsKi on 15-03-2012, 21:53:56
pa onaj špricfire ti je super uspio... mislim da kad ovog malo popraviš bit če isto takav :)
i da.. šta je s onim špricerom?
Jedini spittfire koji ja radim je zajednički projekat sa Zvonkom, mislis na taj? Odmakli smo samo je Zvonko lenj da slika
Ja sam od aviona uradio onaj P-40 za Tigrana, i imam dva komada u istom stadijumu Bf-109F-4 Airfix i ovaj. Za oba postoje teme u projekti u radu i sa Bf-109 sam zadovoljan a uživo ga je videlo i nekoliko kolega nedavno koji su mi to i potvrdili.
Jbg, ne može uvek da uspe zamišljeno, trudim se da sad na svakoj vežbam ponešto i da dosta eksperimentišem, pošto su sve ove makete koje radim "starije i lošije" tj nemaju sad neki takmičarski potencijal osim kad bi se naubacivalo eceraja i resina za šta nemam ni volje ni želje.
Konkretno ovde je problem iskrsao mojom krivicom jer sam farbao crni enamel pa nisam dovoljno sačekao pre nego što sam nastavio rad na inst.tabli i zato se malo razmazalo, sad mi opet preostaje da vežbam popravku, što opet i nije problem jer mi je to zapravo i cilj :D
e sad nagradno pitanje je zašto drybrush bočnih strana kabine izgleda kao da je radjen sa int.green kad je radjen sa light gray a pri tome se uživo ni pod jednim osvetljenjem ne vidi taj zeleni ton. Kako i zašto je fotoaparat to prikazao nemam pojma hahahah :naughty
naravno kritike su uvek dobrodošle, zašto da ne :)
Mirko
c,c,c gomila txt-a, a malo slika... :) podseca posao malo na Lord Sir Gigu :)
Lepo je kokpit ispao. Moglo je samo da se nabaci jos jedna ruka drajbrasha preko da umiri malo tu zelenu.
Quote from: Dada on 15-03-2012, 23:12:34
c,c,c gomila txt-a, a malo slika... :) podseca posao malo na Lord Sir Gigu :)
Lepo je kokpit ispao. Moglo je samo da se nabaci jos jedna ruka drajbrasha preko da umiri malo tu zelenu.
Pa komentarisemo a lepo pise da je maketa na "HOLD"-u dok ne preuzemm deo koji mi fali da bih sklopio polutke trupa :pilot
tog špricfajera sam mislio da :)
I evo ga, idemo dalje :)
Prvo, fotka "nevaljalog" delića zbog kojeg je sve stajalo dok ga juče popodne nisam preuzeo od bivšeg vlasnika :o
TO JE TAJ ???
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4546.jpg)
Pre svega, pozabavio sam se još malo kokpitom i popravio malo instrument tablu i taj fantomski "zeleni" drajbraš...
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4534.jpg)
Potom sam prekopao svoj alat i pronašao moju zalihu mikroburgija pa sam se pozabavio bušenjem izduvnika koji su baš jadno izliveni i pomereni "van ose", skoro sat vremena i cela šoljetina kafe otišlo je na šmirglanje i bušenje istih...
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4539.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4542.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4545.jpg)
Na kraju vidljivo je da se trud isplatio, bar se meni čini?
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4552.jpg)
dryfit kabine na već zalepljene polutke trupa uz napomenu da sedište nije zalepljeno, njega moram još da doradim, užasno je loše i najbolje bi ga bilo zameniti ali sam se zakleo sebi na početku ove kutije da će ovo da bude čist OTB i tako će i biti. Mislio sam da ostružem pojaseve pa da pravim nove ali dremel mi nije u funkciji a ručno nemam živaca, doradiću ga koliko mogu, ionako je ovo rad za moju dušu i policu a ne za nešto ozbiljnije... Takodje na slici se ne vidi ali postoji "rupa" iznad instrument table, ovo nije mojom greškom već je tako izliveno, mislim da će prednji vetrobran delom pokriti istu i da neće biti vidljivo bar ne previše...
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4553.jpg)
Dry fit trupa sa već spojenim i zalepljenim krilima
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4562.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4563.jpg)
Isti je otkrio "stari" problem o kojem sam već čitao u reviewima ove makete a to je zjapeći kanjon sa desne strane na spoju trup-krila. Ovde će biti posla za git + šmirglu samo tako >:(
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4564.jpg)
i za kraj jedan celokupan snimak...
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4566.jpg)
Zaključak? Posao oko ove makete tek počinje... hahahahah!
Mirko
Imam reshenje za tvoj Kanjon s desne strane..
zastitish trakom malko levo i desno od "problema". Odokativno stvavish HU git u tu rupetinu.. da se fizicki ista ne vidi.. sacekas jedno 6 (shest sekundi) i potom onim zelenim acetonom iz lilija natopish "cackalice za ushi" i predjes jedno par parova puta po gore navedenom gitu.
rupa sredjena i oshmirglana bez shmigle i to sve za 5-6 minuta max.. i onda sacekas da se osushi git jer je u redu pustiti ga malo namiru :)
radi svaki put :))
btw, izduvi deluju sad mnogo bolje i realnije. kokpit mi i dalje "sija" al je sasvim pristojan. Ostao cemo videti.
idemo dalje! :)
Pozdrav,
Milan
Quote from: milogor_strashni on 23-03-2012, 13:27:50
Imam reshenje za tvoj Kanjon s desne strane..
zastitish trakom malko levo i desno od "problema". Odokativno stvavish HU git u tu rupetinu.. da se fizicki ista ne vidi.. sacekas jedno 6 (shest sekundi) i potom onim zelenim acetonom iz lilija natopish "cackalice za ushi" i predjes jedno par parova puta po gore navedenom gitu.
rupa sredjena i oshmirglana bez shmigle i to sve za 5-6 minuta max.. i onda sacekas da se osushi git jer je u redu pustiti ga malo namiru :)
radi svaki put :))
btw, izduvi deluju sad mnogo bolje i realnije. kokpit mi i dalje "sija" al je sasvim pristojan. Ostao cemo videti.
idemo dalje! :)
Pozdrav,
Milan
Kako si znao da planiram da probam baš tu foru sa gitom o kojoj si mi pričao onomad na čaju? :D Samo nemam HU git nego Mr.white putty pa moram prvo da ga isprobam negde na parčetu plastike kako reaguje... Samo planiram da pre punjenja gitom ipak ubacim jedan razvučeni sprue da malo dam osnovu za git ipak je rupica široka pa se plašim da git ne pukne kasnije na unutra... sa leve strane će samo git tamo je rupa ipak normalnija ;D
Kokpit nije još uvek fiksiran unutar trupa, samo test fit za slikanje je bio, opaliću mu još jedan sloj matt laka pre nego što da definitivno uguram ali pre toga moram da izdrndam to sedište da bar na nešto liči... :mjetal
Eh da dodam, evo sad sam gledajući to prokleto sedište definitivno prelomio - ima da ga deljem pa da pravim nove pojaseve ne zvao se ja Mrmot :deadhorse
Ako oces, donecu ti HU git da probash u pon... vrlo zanimljiva/efikasna igracka u kombinaciji s tim zelenim uljanim acetonom iz lilija...
Poz,
Milan
Mozda kasnim, al' za sledeci put ce valjda pomoci...
- Kod maketa sa tako velikim 'zjapom", pomaze lagano prosirenje trupa, komadima sprua, ispod daske za kabinu (2 komada da bude malo veca duzina, pa se tako nategne). Revelovi FW190 su mi tako radjeni.
- Da se na trup prvo lepe gornjake krila. Kad se dobro ulepe (pomaze i ojacanje ispod sa trakama stirena , najbolje su one pravougaone etikete na ramu)dodas donjaku. Lepis prvo centar, pa kad se dobro stegne, jedno krilo...kasnije se postupak ponovi za drugo i u 90% slucajeva nema zazora.
meni ovo deluje sasvim ok :cheers
I evo, malo ozdravismo i Lazar i ja pa sam iskoristio večeras malo slobodnog vremena da nastavim sa radovima...
prvo sam se malo igrao sa sedištem, dole sam postavio "jastuk" pošto je na E verziji već bio prisutan a za konkretan avion koji radim ionako nisam uspeo da pronadjem tačan podatak, gore je palo "brijanje" pojaseva vrhom nožića koje je bogami potrajalo pošto je plastika tvrda a jako krta pa nisam smeo da baš pritiskam...
Pre radova OTB sedište
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4553.jpg)
Sedište posle brijanja
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4574.jpg)
potom sam na naslon dodao komad providne plastične folije koji sam izrezao po obliku sedišta...
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4583.jpg)
što se sedišta tiče, sleduje mu prajmer pa da napravim pojaseve od trakica i licni... u svakom slučaju mislim da će sad biti prihvatljivije bolje.?
e sad, dalji posao je već bio malo više hirurgije... sećate se ovog kanjona?
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4564.jpg)
Palo je tu dosta šmirglanja, pa sam zatim sa unutrašnje strane krila ulepio komad stirena 0,5mm kako bih dobio osnovu za kasnije gitovanje, takodje sam malo i "nategao" krila na "V" koliko sam smeo a da ne pokvarim izgled aviona...
Rezultat je da je još uvek prisutna rupa ali mislim da će ovo malo razvučenog sprua i gitovanje pokriti...
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4580.jpg)
na zadnjem delu krila više gotovo da i nema rupe
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4581.jpg)
šta mislite, jesam li previše nategao krila? meni se čini da nisam ali više očiju bolje vidi....
(http://img.photobucket.com/albums/v635/TigarI/Revell%20P40E/IMG_4578.jpg)
Toliko stigao da uradim večeras, jutros sam iz III smene bez naknadnog spavanja a još uvek sam malo iscrpljen od gripa pa nisam hteo dalje... nadam se nastavku sutra uveče...
pozdrav
Mirko
Mislim, da je kut krila u redu.
imo je taj avion dosta zategnuta krila tako da mislim da je super ovako :)
http://p40warhawk.com/Models/Technical/P40%20%20plans%204.GIF