Brewster Buffalo je americki palubni lovac, prakticno medju prvim jednokrilnim avionima sa integralnom kukom, koji je koriscen masovno na nosacima do dolaska Grummanovog Wildcata.
U vreme kada je nastao imao je perspektivu ali je do uvodjenja u naoruzanje vec zastareo po kolicini naoruzanja i brzini u horizontalnom letu.
Osim Amerikanaca, koristili su ga i Britanci i Holandjani, ali kao kopneni lovac na dalekom istoku, pa i Australijanci u kasnijim godinama rata.
Osim velike pokretljivosti i koliko toliko jake konstrukcije, ni sa cim drugim nije mogao da se nosi sa modernim Japanskim avionima, sto sto su piloti RAF-a osetili jos 1940-1941 godine u Kini i Indiji.
Osim USA i Engleske, deo aviona pod oznakom Brewster B-239 bio je isporucen Finskoj koja ga je mnogo efikasnije koristila nego prethodni vlasnici, tako da je u ratu sa SSSR-om postao opasan protivnik Polikarpovima serija I-15, I-152 i I-153, pa cak i ranim verzijama Jakova i Migova.
Pokusaj isporuke Buffala Belgiji zavrsio se neslavno, posto je u Blickrigu jedini isporuceni primerak zarobljen od strane Nemaca, a da nije ni poleteo u vazdusne borbe.
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture001.jpg)
Elem, dobio sam Tamijinu kutiju Brewster Buffala, ali umesto cele makete unutra su se nalazili pola delova Tamiye dok je druga polovina bila od Special Hobbyjeve makete.
Pored toga sto su nedostalaji jedna noga stajnog trapa i poklopac kapotaza motora, krenucu u gradnju ove makete pa cu usput resavati i te probleme.
Dakle dobio sam u kutiji ovo:
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture002.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture004.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture005.jpg)
Malo radova...
Umesto klasicnog prozora koji su mnogi Buffali nosili, postavio sam zatvoreni deo koji daje Special hobby u svojoj maketi, posto cu raditi jedan od kasnijih primeraka pa sad sklopljena krila sa tim delom izgledaju ovako:
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture.jpg)
Ubacicu i dodatni improvizovani rezervoar goriva koji ce se videti kroz patos , a koji je stojao iznad tog zatvorenog prozorskog dela kod ovakvih primeraka, da malo obogatim unutrasnjost kabine.
Kokpit obojen u interior hromat green, sa crnim detaljima instrumenata, uradjen blagi preshaiding crnom pre nanosenja zelene.
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture009.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture007.jpg)
Kabina skoro gotova.
Uradjen je dry brush sa MM aluminium, malo pastela da docara prljavstinu i mislim da mi ostaje da samo malo doradim instrumente na tabli i bocnim stranicama.
Maketa je "na suvo sklopljena da vidim kako ce izgledati i kako se sve uklapa.
Vrlo sam zadovoljan kako do sad idu radovi.
I motor je gotov, ali nece se previse videti zbog malog prednjeg otvora.
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture010.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture014.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture015.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture016.jpg)
Uz malo smirglanja, farbanja i gitovanja, konacno sklopljen trup.
Kabina je jos malo doradjena i sve je leglo na svoje mesto bez vecih problema.
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Picture021.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Picture017.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Picture018.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Picture019.jpg)
Umesto kraja repa sa kukom, stavio sam rep za kopnene verzije, koji je dosao od Special hobby-ja posto sam konacno odabrao semu kamufliranja i oznake za ovo avionce.
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Picture022.jpg)
Nasao sam u publikaciji Kagero 02, Brewster Buffalo F3A lep profil kopnene verzije iz Australije, pa cu ga takvog i raditi.
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/untitled-1.jpg)
Prema nekim izvorima i ovi kopneni primerci, posto su preuzeti od Australijanaca, imali su umesto prozora na dodnjem delu trupa limeni poklopac.
Idemo dalje! :pilot
Bravo! Pratim sa interesovanjem :)
Moj omiljeni USN lovac, pratim sa uživanjem.
Te oznake su brzo prefarbane, jer su služile samo za prelet do Australije, gde je uručen njihovom RV.
Warhawk, znaju li se boje tih aviona?
Da li su bile standarne americke olive drab/dark green/medium gray ili britanske tipa dark earth/dark green/ocean gray?
Mislim da su ovi primerci jos imali teleskopske nisane do primopredaje RAAF-u.
Obzirom da ću ja raditi standardni USN, nisam puno istraživao taj koji radiš. Pošto je radjen za izvoz, meni je logična ili australijska standardna dvobojna šema, ili američka aproksimacija britanskih boja, nešto u ovom (http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2003/05/stuff_eng_profile_p39.htm) fazonu. To je moja pretpostavka na osnovu logike, nikako tačna informacija...
Biće zanimljiva maketarska kombinacija, dobra tema!
Prema onim informacijama koje sam pronasao na netu, hvala kolegi Warhawku na nekim referencama, jeste bila kombinacija pribliznih RAF-ovih boja, za nijansu svetlija Dark earth, US dark green i Medium gray.
To je bila standardna kamuflaza za americke armijske lovce, P-400, P-40 i Buffalo na tom ratistu 1942 godine.
Ustvari, to je bila kamuflaža za lovce koje su pokušali da uvale Englezima. Baš i nije uspelo, jer su ih vratili kao nezadovoljavajuće (deo prosledili Rusima) i onda korišćeni na Pacifiku pod geslom "Pa, gre'ota da se baci..."
Evo jos malo napretka od sinoc.
Maketa je osmirglana i spremna za farbanje.
Treba samo jos dodati svetla na krajevima krila i zastitit kabinu.
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture023.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture024.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture025.jpg)
(http://i1024.photobucket.com/albums/y309/husky011/Brewster%20buffalo/Picture026.jpg)
Samo jedno pitanje: Jesi li produžio trup.
Trup modela 339-23 odgovara američkom F2A-3 što znači, da ima u odnosu na F2A-2 produžen trup na nosu aviona između kapotaža motora i korijena krila tako, da moraš na tamiji produžiti taj deo.
Bez ovog produženja i sa ovim zaključkom repa može se napraviti ili Englez (Crete, Singapore/Malaya) ili holanđanin (ML KNIL Nizozemska istočna indija i Singapore) odnosno neki od tih aviona preuzeti sa strane drugih zrakoplovstva
Na mom prastarom Airfixu izgleda ovako (maketa inače ima par večih zajeba ali...):
http://www.weaponsofwwii.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=5100 (http://www.weaponsofwwii.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=5100)
Quote from: warhawk on 29-05-2012, 17:06:44
Obzirom da ću ja raditi standardni USN, nisam puno istraživao taj koji radiš. Pošto je radjen za izvoz, meni je logična ili australijska standardna dvobojna šema, ili američka aproksimacija britanskih boja, nešto u ovom (http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2003/05/stuff_eng_profile_p39.htm) fazonu. To je moja pretpostavka na osnovu logike, nikako tačna informacija...
Ova serija rađena je za Holanđanine odnosno ML KNIL ali pre dobave avioni su zbog padca Nizozemskih kolonija zadržani u Australiji i sa strane RAAF i USAAF. Avioni su farbani po Holanđanskim zahtjevima odnosno aproximacija njihovih boja novo i staro lišče sa gornje te aluminijski finiš sa donje strane. Australijanci su pole preuzimanja samo prefarbali donje površine ali su gornje pustili u original holanđanskoj šemi.
DuchProfile set oznaka za Buffalo (DDS874 Decal sheet Brewster B-339 1:72/48) za avione iz ove serije (310 i 312) u Australijanskim oznakama daje farbanje kao
Trup i krila sa gornje strane:
- Jongblad (US medium green) - novo lišče
- Oudblad (US dark olive drab) - staro lišče
Trup i krila sa donje strane:
- RAAF Sky blue FS 35550
Što se farbanje donje strane tog aviona u US Army oznakama tiče nisam siguran u farbanje sa donje strane odnosno nisam siguran, da li su ameri preuzeli avion od RAAF sa njihovim farbanjem donje strane (RAAF Sky blue) ili su pak preuzeli originalnog ML KNIL ofarbanog (Alu finish). Prema malo žutom serijalu 308 po mom skromnom mišljenju avion je preuzet od RAAF sa njihovi farbanjem jer avion 3119 ima potpuno drukčiji holanđanski font i tip serijala.
Inače prema istom setu USAAF imao je u 1942 u Australiji i Brewster B-339D (sa kračim nosom koji odgovara F2A-2) sa potpuno holandskim farbanjem (Jongblad+Oudblad/Alu finish) i belim serijskim brojem 3119 na kormilu pravca i napadnim ivicama krila.
Ja sam nabavio ovaj set ali sam oznake u 1/48 več uvalio kolegi. Inače na setu ima oznaka za 13 Buffala namjenjenih ML KNIL (sem jednog bivšeg od 21.sqadrona u ML KNIL oznakama) u oznakama ML KNIL, RAAF, USAAF i IJA u 1/72 i u 1/48.
A ja mislio, nasao sam profil koji mi odgovara i udri...
Hvala. Imacu u vidu ovo sto si mi napisao, ali me malo bune boje, cak i da je sky,dark see gray ili aluminijum dole, gore bi trebala da je ipak britansko/americka sema farbanja...
Da, sad vidim da si ti radio F2A3, ali ipak mi se cini da je avion sa mog profila kratkonosi...ili gresim?
Jeste kratkonosi na profilu ali je profil pogrešan u tome što je autor uzeo pogrešno verziju kao osnovu.
A australijski su bili i dugonosi i kratkonosi? :deadhorse
Sad mi je glupavo da ga testerisem, a i da radim tu semu koju sam hteo, ostaju mi Australijanci. :headbang
Quote from: husky on 30-05-2012, 21:14:59
A australijski su bili i dugonosi i kratkonosi? :deadhorse
Sad mi je glupavo da ga testerisem, a i da radim tu semu koju sam hteo, ostaju mi Australijanci. :headbang
Koliko znam sami dugonosi.
Problem je u tome što su avioni koji su još bili u tranzitu kad je pala Nizozemska istočna Indija bili divertirani u australiju i predani RAAF (isto važi za večinu A-20 i sve B-25). Neki od ovih su kasnije predati USAAF jer ovi nisu imali ništa od aviona u Australiji. Neke su preuzeli USAAF direkt iz kutija (ovi srebrni odozdo). Nijedan od Buffala isporučenih u Australiju i preuzeti sa strane RAAF i USAAF nije sudjelovao u borbama.
E pa ovu verziju možeš raditi kao što rekoh RAF, RAAF, RNZAF, ML KNIL, USAAF (onaj 3119) i Japansko armijsko vazduhoplovstvo.
RAF ih je imao na Kritu (ostaci jednog vide na fotki sletanja njemačkih Ju-52) i u Aziji (Malaja i Burma). RAAF i RNZAF su letjeli na njima u Malaji i nizozemskim posjedima. ML KNIL (holanđani) letjeli su njima u Singapuru (par jedinica rotiralo je svoje buffale i WH tamo) i u borbama za holandske kolonije.
Ako več očeš avion sa ovom šemom napravi holanđana ionaka je premaleni broj maketa napravljen sa narađastim trokutima. :P
Što se farba tiče ovi naručeni za holanđane imaju drukčiju šemu od onih za engleze i po obliku i po farbama. Medium zelena je ista ko na engleskim Buffalima, P-40 i P-39/400 a braon je zamjenjena sa tamnim olive drab. Koliko znam svi su holandski armijski avioni bili odozdo farbani sa aluminijum finišem iako sam u nekim virovima za WH-1/2/3 (holandske verzije B-10) našao da su ovi bar neki bili svetlo sivi ali nije sigurno. Na crno bjelim fotografijama farba koja je tamnija je dark olive drab a svetlija medium green. Stariji kolor profili (kao ovaj koji si ti postavio) pogrešno interpretiraju boje jer se pozivaju na standardne RAF ili RAAF boje.
Quote from: TISO on 30-05-2012, 21:26:42
Quote from: husky on 30-05-2012, 21:14:59
A australijski su bili i dugonosi i kratkonosi? :deadhorse
Sad mi je glupavo da ga testerisem, a i da radim tu semu koju sam hteo, ostaju mi Australijanci. :headbang
Koliko znam sami dugonosi.
Problem je u tome što su avioni koji su još bili u tranzitu kad je pala Nizozemska istočna Indija bili divertirani u australiju i predani RAAF (isto važi za večinu A-20 i sve B-25). Neki od ovih su kasnije predati USAAF jer ovi nisu imali ništa od aviona u Australiji. Neke su preuzeli USAAF direkt iz kutija (ovi srebrni odozdo). Nijedan od Buffala isporučenih u Australiju i preuzeti sa strane RAAF i USAAF nije sudjelovao u borbama.
E pa ovu verziju možeš raditi kao što rekoh RAF, RAAF, RNZAF, ML KNIL, USAAF (onaj 3119) i Japansko armijsko vazduhoplovstvo.
RAF ih je imao na Kritu (ostaci jednog vide na fotki sletanja njemačkih Ju-52) i u Aziji (Malaja i Burma). RAAF i RNZAF su letjeli na njima u Malaji i nizozemskim posjedima. ML KNIL (holanđani) letjeli su njima u Singapuru (par jedinica rotiralo je svoje buffale i WH tamo) i u borbama za holandske kolonije.
Ako več očeš avion sa ovom šemom napravi holanđana ionaka je premaleni broj maketa napravljen sa narađastim trokutima. :P
Što se farba tiče ovi naručeni za holanđane imaju drukčiju šemu od onih za engleze i po obliku i po farbama. Medium zelena je ista ko na engleskim Buffalima, P-40 i P-39/400 a braon je zamjenjena sa tamnim olive drab. Koliko znam svi su holandski armijski avioni bili odozdo farbani sa aluminijum finišem iako sam u nekim virovima za WH-1/2/3 (holandske verzije B-10) našao da su ovi bar neki bili svetlo sivi ali nije sigurno. Na crno bjelim fotografijama farba koja je tamnija je dark olive drab a svetlija medium green. Stariji kolor profili (kao ovaj koji si ti postavio) pogrešno interpretiraju boje jer se pozivaju na standardne RAF ili RAAF boje.
Sad su mi stvari vec jasnije.
Da, znam za tog 3119, nasao sam ga i u spisku aviona koji je preuzet/predat, a i video sam kako izgleda.
Taj holandski mi je vec zanimljiv, videcu jos.
Ako imas neki profil tog 3119, nebih se ljutio da mi ga posaljes! :zvizduc
Quote from: husky on 30-05-2012, 21:49:03
Taj holandski mi je vec zanimljiv, videcu jos.
Ako imas neki profil tog 3119, nebih se ljutio da mi ga posaljes! :zvizduc
E đe me nađe. Skener mi crko več neko vreme nazad pa ne mogu, da ti poskeniram. Inače kamuflaža je standardna (ista šema na svim ML KNIL Buffalima) sem da ima američke oznake na 4 pozicije (standardno američki), natpis US ARMY na donjoj strani krila i bjeli broj 3119 na ruderu (isti font i veličina ko kod donjih SH profila na trupu) in jako mali broj 3119 (isti font - gledaj fotke makete dole) na napadnim ivicama krila. Veličina kokardi na trupu odgovara tvom profilu.
Šema i oznake aviona 3119 dok je još bio u americi još sa nizozemskim oznakama i američkom civilnom registracijom:
(http://i.ebayimg.com/00/s/OTE1WDY2Mg==/$(KGrHqRHJCYE9sj9sV2BBPbT)g,3)w~~60_57.JPG)
Šema sama (razpored farbi) je identična ovoj s time što SH promašio sa brown:
(http://www.cmkkits.com/res/data/121/013940.jpg?seek=1)
(http://www.cmkkits.com/res/data/120/013938.jpg?seek=1)
Na ovim fotografijama makete vide se oznake na napadnoj ivici krila:
http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=23782&st=60 (http://forum.largescaleplanes.com/index.php?showtopic=23782&st=60)
Inače ko što rekoh DuchProfile oznake u 1/48 sam uvalio kolegi. Ako si zainteresiran za holandske buffale definitvno se isplati nabaviti ovaj set jer je oznaka za 13 aviona iako fali naranđastih trokuta i nosorog beđeva za sve.
Dobre referencije:
http://www.warbirdforum.com/buff.htm (http://www.warbirdforum.com/buff.htm)
http://www.warbirdforum.com/dutch.htm (http://www.warbirdforum.com/dutch.htm)
O farbama:
http://www.britmodeller.com/forums/lofiversion/index.php/t26478.html (http://www.britmodeller.com/forums/lofiversion/index.php/t26478.html)
Usput samo su holandski Buffali imali nosače za 50kg bombe ispod krila
Malo manja resolucija 3119 u američkim oznakama sa Hannatsove stranice:
http://www.hannants.co.uk/product/DDS0874 (http://www.hannants.co.uk/product/DDS0874)
(http://media.hannants.co.uk/pics/DDS0874_3.jpg)
Kolor fotografija aviona B-3119 još u holandskim oznakama i američkoj civilnoj registraciji još u Americi. Ovo je inače naslovnica knjige "DDP08 Brewster B-339C/D/-23. History, Camouflage and Markings by Gerard Casius and Luuk Boerman" vir hannants:
http://www.hannants.co.uk/product/DDP08 (http://www.hannants.co.uk/product/DDP08)
(http://media.hannants.co.uk/pics/DDP08.jpg)
Mozes komotno Finca da radis...239 verzija, kratkonosi, odgovara F2A-2...Oni imaju sulude seme...i kill-mark na repovima.
Samo zatvori pendzer i nemaju nosace i onaj sulundar sa radio aparatom i camcem za spasavanje.
Kerberu neče da prođe. 239 odnosno F2A-1 imali su dosta drugačiji oblik kapotaža (više čoškast sa strane) i da bili su duži među kapotažem i korjenom krila od F2A-2.
Pogledaj linkove do crteža na airwar.ru:
http://www.airwar.ru/enc/fww2/f2a.html (http://www.airwar.ru/enc/fww2/f2a.html)
Recenzija DutchProfile oznaka:
http://www.hyperscale.com/2008/reviews/decals/dds874reviewrk_1.htm (http://www.hyperscale.com/2008/reviews/decals/dds874reviewrk_1.htm)
Serijali svih RAAF buffala:
http://www.adf-serials.com.au/2a51.shtml (http://www.adf-serials.com.au/2a51.shtml)
Hvala na referencama!
Znaci ovaj moj moze da bude Holandjanin sa americkim oznakama!
Eto bar to smo resili! :mjetal :bravo
Aha...ok je. Vidis,tu sam se zeznuo...Imao sam neke stare reference...Sorry!