Maketa proizvodjaca koji se vec duze vreme nalazi u ponudi u Milanovoj radnji. Maketu nisam kupio slucajno, Jak -15 mi je usao u fokus nakon prelistavanja nekoliko sajtova posvecenih ovom avionu.
PM je firma sa daleko najnizim kvalitetom po pitanju detaljnosti i samim odlivkom, A Model Jak-15 je daleko bolji izbor u odnosu na ono sto nudi PM.
- Kokpit se sastoji samo od sedista od kojeg valja samo naslon, patosa i palice.
- Poklopac kabine je predebeo ali ne i mutan, ne uklapa se u trup ni po sirini ni po duzini.
- Na krilima se vide tragovi glodalice i lose odradjene povrsine. Posto je krilo iz komada, uzrok neravninama nije prerano izbacivanje iz kalupa vec losa masinska obrada.
-Najveci problem postoji na usisniku koji je deformisanog preseka, ni izduvnik ne zaostaje.
-Panelizacija je u pozitivu skoro nevidljiva, dobar deo mora biti obrisan nakon smirglanja.
Ovu maketu vadi zamena usisnika i izduvnika (odgovarace bilo koji motor sa bilo koje makete Me-262), obavezno graviranje, dorada instrument table i zadnjeg panela iza sedista. Ne bi bilo lose zameniti poklopac kabine ali prica postaje besmislena jer pomenuti A Model resava sve ove probleme.
Obzirom na cenu od 500 dinara, resio sam da avion dovedem u red koristeci samo git i smirglu, uz dodatak instrument table i zadnje ploce sa radio opremom.
Rad sam zapoceo u klubu gde sam i zavrsio sastavljanje pa zato nema fotografija pre obrade. Radi ilustracije nedostataka koristicu par slika sa neta.
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/DSCF0946.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/yak15_pm72_p2.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/yak15_pm72_p1.jpg)
Juce i prekjuce sam radio na doradama usisnika, izduvnika, krila i ostalog za sta je bilo potrebno nesto vise od sat vremena. Revell git se pokazao odlicno, susio je za par minuta verovatno zbog toplog vremena i omogucio instant smirglanje.
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/P1050821.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/P1050818.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/P1050822.jpg)
PM je skračenica za poznatu psovku.
Po meni najgora firma sa stvarno potrefljenim imenom.
Quote from: JŽ on 23-08-2012, 23:53:10
PM je skračenica za poznatu psovku.
Po meni najgora firma sa stvarno potrefljenim imenom.
Tačno!
Kakav je ovo horor majko moja, i onda KP krš... ovo je krš!
Srećno sa ovom maketom, jedva čekam da je vidim gotovu! :cheers
Ima gorih krševa i od PM-a, samo nisu dostupni kod nas (srećom) :D
Gorane, kakvu šemu farbanja planiraš - ovu crvenu ili imaš nešto drugo na umu?
jedino što ti ostade ona rupa u ispuvu!
kad je zapušiš poznajući te biće to odlična maketa :cheers
Pratim sa zanimanjem.
UF !
Gde se uvati sa ovim...Svaka cast za dobru volju! :D
Doteraces ga, nema sumnje, samo te ceka veliki posao.
Cepaj samo!
Nije toliki posao ako postoji neki plan i mera koliko i dokle. Ovo treba samo dovesti u neku formu i to mu je dosta. Danas su zavrsena gitovanja i korekcije, sutra finalno smirglanje pa graviranje.
Sada vec na nesto lici.
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/tnP1050824.jpg)
Uf, čoveče, kakva robija od makete i kakav rezultat na kraju....
Bravo, majstore! :cheers
Naježio sam se kol'ko je dobro ispalo!
Одлично изгледа :super
Samo napred kolega, sta je hobi bez sado-mazo maketa :super Sto neko rece na forumu tu se poznaju
junaci, najlakse da kupis i sklopis nesto do bola dobro izliveno, al` ajd` nesto ovako napravi da lici
na avion :super Samo udri, jedva cekam da vidim narednu epizodu :pilot
Posto je usisnik postao presirok posle obrade, morao sam skinuti dosta plastike da bi dosao do kruznog preseka, odlucio sam da ipak zamenim nosni deo. Ista prica je i sa izduvnikom. Imao sam jedan motor od revelove 262-ke koji je posluzio svrsi.
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/th_tnIMG_1227.jpg) (http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/tnIMG_1227.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/th_tnIMG_1222.jpg) (http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/tnIMG_1222.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/th_tnIMG_1223.jpg) (http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/tnIMG_1223.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/th_tnIMG_1225.jpg) (http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/tnIMG_1225.jpg)
(http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/th_tnIMG_1226.jpg) (http://i221.photobucket.com/albums/dd255/AG001/tnIMG_1226.jpg)
Sredi mu samo uzdužni spoj trupa koji se vidi na izduvniku.
Ima da se gituje na jos par mesta. Problem je sto sam greskom prosirio otvor kokpita, ispostavilo se da je mozda i bolje jer je poklopac kabine veci nego sto treba. Nisam hteo to da diram, mada mi je smetalo. Razmislicu kako da resim a da se ne otvori previse posla.
Veoma neobican avion (mislim na izbor makete),bas mi je zanimljiva tema,pratim sa uzivanjem...
har core maketarenje...
odlicno, hoces cacnuti malo i ono sediste od lade sto su dali uz maketu?
stavi bar lepog pilota ako nema nista drugo.
stevan
Sličan slučaj kao sa mojim P-40... Na kraju neće puno ostati od originalne makete...
Možeš slobodno svoje ime mesto proizvodjača navesti...