Poz kolege, posle nekog vremena evo i mene. Poceo ovaj projekat pa kako nisam expert za wwii, valjala bi mi i pomoc. Do sada sam dosao doovde pa bi mi kritike i saveti dobro dosli, pogotovu medicovi jer je objasnio sa njegovim emilom (bez omalozavanja drugih kolega)... Evo slika, pa pucajte!
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/image-2.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/image-2.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/image-3.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/image-3.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/image-1.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/image-1.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/image.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/image.jpg.html)
Sudeći prema bojenju motora, obećava :)
Vidi se neki trag lepka na spoju krila i trupa. Jel' to nastao neki problem ili samo fotografija zavarava?
lepo napreduje dobar je kokpit sa tim ecerajem ! ja sam bio malo skeptičan u početku nakon iskustava sa Bf108 Taifun, ali emil je druga priča odlično se uklapa . nemam šta da zamerim do sada :caooo
Nakon nekog vremena ponovo je aktuelan.
Prepravljen je motor (inicijalno nije bio crn pa najise zato).
Ovarban je prvom od trobojne seme. MM RLM65.
pozz
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141102_210834.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141102_210834.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141102_210823.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141102_210823.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141102_190452.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141102_190452.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141102_190431.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141102_190431.jpg.html)
mali update.
ofarbana splinter camo. boje MM RLM 02 i 71.
naravno svi komentari dobrodosli.
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/DSC_0454.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/DSC_0454.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/DSC_0452.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/DSC_0452.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/DSC_0451.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/DSC_0451.jpg.html)
Odlicno izgleda! 8)
ODLIČNO IZGLEDA ! samo nastavi tako ;)
'фала торима :mjetal
Одличан,сенчење панела за највишу оцену.
:mjetal :mjetal
Svaka čast :super
Tako tako, samo nastavi.
odlicno izgleda, tako se to radi.
stevan
Biće ovo jedna vrhunski urađena maketa.
legli dekali...
boja na dekalima je malo jaca u odnosu na camo, pa cu to srediti uljanim bojama kako bi avion bio "unificiran".
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141111_214707.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141111_214707.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141111_214720.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141111_214720.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141111_214727.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141111_214727.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141111_214740.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141111_214740.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141111_220458.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141111_220458.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141111_220523.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141111_220523.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141111_220552.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141111_220552.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141111_220559.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141111_220559.jpg.html)
Da li neko zna za sta sluzi poklopac (plavo-beli dekal) na desnoj strani polutke iza broja 11?
mislim da je to onaj za komprimirani vazduh, ako sam te dobro shvatio...
znaci ulje oko tog poklopca ne dolazi u obzir? :o
Ne, tu nema ulja...to se uliva negde kod nosa aviona, bar kod E verzije, nisam siguran tacno gde, nesto nisam to trazio...kod ostalih je na panelu iza spinera...od F-G14 dole sa leve strane, uz panel, a kog G10 i K4 skoro na vrhu sa isto leve strane , isti panel.
Ovo ti je kod svih Mesera, ako dobro shavtam poziciju - desno, otprilike na sredini eskadrilnog broja, 2. frejm...plavo i crveno, na pola..
da, da, na to sam mislio ta 2 poklopca izmedju drugog i treceg frejma...
a reci mi ako znas molim te za sta sluze dva simetricna poklopca (sa obe strane) između predzadneg i zednjeg frejma pre prečkice ispod zadnjih zarilca?
da li tu mogu da umusavim malo pljavstine od ulja ili neke tečnosti?
za ovo ispod motora, iza spinera znam ali bih hteo malo da isprljam i trup sa tim uljima/mazivima...
hvala na odgovorima!
to su servisni otvori za upravljacke kablove kompletnog repnog dela, moguce i za postrojenje zadnjeg tocka...
mozes da zamusis/ogulis onaj mali otvor za sipku podizaca (kroz trup ide rupa/cev), bas ispred tih poklopcica), ali, pazi, Nemci su imali jako postojane farbe, malo se to gulilo...vise se prlja...
Najvise prljanja je oko otvora za ulevanje goriva, imas onaj trouglic kod njega, pa se ponekad gorivo slije na dole niz trup, samo u toku stajanja na 3 tacke, nekima i boju tu malo promeni/oljusti, imas prljanje na nosu iza spinera, kod usta cevi mitraljeza u nosu...donji deo je posebno zamazan, potrazi fotke. Imas toga malo oko otvora za kurblu na nosu, izduvne cevi ostavljaju jak trag gasovima na trupu, na nekima se proteze garez skoro do repa, na korenima krila, odozgo...Motori su im u stvari najvise i "mazali"...jer zbog preopterecenja u borbi, kazu da im je vek trajanja bio mali (oko 80-90 sati max), tako da su bili bas zagadjivaci...
Odozdo je glavna fora za njihov prljavi izgled...iza elise/spinera, oce da curi ulje, iza hladnjaka, iza tog panela, niz trup, iza tockova, po krilima malo manje, ali ima, pogotovu kod sarki za zakrilca, elerone, krilnih hladnjaka...a i nesto garezi kod rupa za izbacivanje caura i gasova oruzja...moras da nadjes fotke za tacniju referencu...Ipak su ih prali posle svakog leta, tako da taj musavi izgled imaju neposredno posle misije, a za sledecu su skoro novi...
Ulje se uliva sa leve strane iza nosa, imas touglic crveni sa 3 tackice (na vrhu i 2 dole, ispod baze), a malo ispred grba "S".
Moze malo guljenja kod stepenika i rukohvata, iza zadnjeg dela krila na trupu, pokukruzni panelici, i tu malo na krilu odozgo, ali jako pazljivo...i moguci su razni tragovi - ogrebotine ispod kabine na trupu, gde cizme prilikom penjanja u kabinu malo "uhvate" boju, ali nikako "srebrni tragovi"...pre tamno sivi, boja metala...ako bas hoces.
ovo što ti je Bane napisao to je to ! i nepreteruj jer u ovom periodu odrzavanje aviona bilo na visokom nivou , pogledaj fotografije retko gde ćeš videti da su baš prljavi i ofucani !
Quote from: Noless on 17-11-2014, 11:51:40
Da li neko zna za sta sluzi poklopac (plavo-beli dekal) na desnoj strani polutke iza broja 11?
Otvor za ventil za punjenje boce sa kiseonikom za disanje.
Farbanje do sada 10+
Stvarno se treba obuzdati da tako ostane do kraja...Malo tamo, malo 'vamo i za cas se pretera...
Mada, po ovome sto si do sada uradio-znas ti meru odlicno ;)
Pozz,
Ćomi
Hvala ljudi na iscrpnim komentarima (pogotovu Kerber-nisi stedeo reci, hvala) :)
Definitivno cu poslusati savete, za sada uradjen samo pin wash, nakon saten laka idu ulja i pigmenti (u korenu krila gde je bilo "dozvoljeno" hodanje).
Radi poredjenja, na levom krilu uradjen wash, na desnom ne...
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141116_150328.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141116_150328.jpg.html)
...i ceo wash-ovan
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141117_201051.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141117_201051.jpg.html)
Nema na cemu..kad god znam nesto, reci cu, to mi bar nije problem...ne bi mogao bas da okopam nekom bastu, al ovo moze. ;)
Dobro ti ide, ovo malo ostecenja/prljanja je na mestu i po meni - dovoljno. Tada su imali i gde i cime da ih odrzavaju u top-formi, pa...
Do kraja ce biti opasan Messer!
Zaista veoma lepo ,pedantno i sve umereno.
Jos malo napredka...
Naravno komentari dobro dosli
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004252.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004252.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004201.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004201.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004243.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004243.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004230.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004230.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004220.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004220.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004147.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004147.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004259.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004259.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004431.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004431.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004506.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004506.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004353.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004353.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004450.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004450.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004310.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004310.jpg.html)
(http://i1098.photobucket.com/albums/g365/Noless1/Mf%20109%20e/20141206_004541.jpg) (http://s1098.photobucket.com/user/Noless1/media/Mf%20109%20e/20141206_004541.jpg.html)
109-ka jest bila poznata po uzanom stajnom trapu , ali ne baš toliko uzanom ! Konsultuj creteže a mislim da u sastavnici postoji nešto kao šablon za pravilan ugao nogu st.trapa, pa popravi ako može !
I mislim da trapovi idu malo napred.
Ostalo je vrhunski uradjeno!!! :cheers
Одличан,може мало објашњење које боје и евентуално пигменте си користио за остаривање?
Svaka čast drug :super
Evo ovde se lijepo vidi da možesš još malo da raširiš stajni trap
http://www.finn.it/regia/immagini/stranieri/me_bf109g10as.jpg
http://forum.net.hr/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/15/6116.bf109e1perro9hj.jpg
Pozdrav :caooo
svestan sam da tockovi nemaju pravilan ugao, cim sam ih montirao smorio sam se....
Ovo je bio jedini polozaj u kojem su hteli da stoje, izgleda sam zeznuo kada sam montirao kutije stajnog trapa... Toliko sam muke ulozio i na kraju taj peh sa tockovima :(
Posto su tockovi zaliveni super lepkom, nema sanse da ih odlepim, ne znam dal da pridjem sa lemilicom, malo ih zagrejem u korenu i pokusam da ih dovedem u pravi ugao? Ili mozda vi imate neki predlog kako to da resim?
Posto sam i sam svestan tockova, da nisu dobri, vise me interesuje kako je ovo ostalo odradjeno? Da li sam pogodio sa vederingom i da li to izgleda realno (posto ja to definitivno ne mogu da ocenim objektivno)? Uvek sam kritican prema mojim radovima, i uopste ne mogu da ih ocenim realno :headbang
@pedja: za boje imas na prethodnim stranama, a sto se tice vederinga, koristio sam ak washes dark brown, engine oil i dark mud, pigmenti su valleho umbra i siena za simuliranje zemlje i prasine na stajnom trapu i korenima krila.
Hmmm, ja se borim sa "neposlusnim nogama" stajnog trapa tako da ih ne lepim direktno u lezista, nego zapunim parcencetom plastike i super lepkom. Kad se osusi, 0,3 burgijicom zabusim rupice u lezistu i u samoj nogici, onda tu dodje komadic bakrene zice, pa kad se lepo spoji, imas vremena i prostora da ih dovedes na pravac i ugao....Znaci, sad rez do lezista, zabusis rupice , zica, super lepak i to je to. Steta da ovako ostane, jer je mnogo dobro ispao Messer.
Pozz!
Meni je sva vrhunski urađeno :super
Nadam se da ću jednom znati da obojim maketu kao ti ;)
Da ti kazem - ofarbao, ostario si ga vrhunski !
Ja, sto ne znaci da je to pogresno, ne bi ovoliko ulja prolio po trupu odozdo ali smatram da je to samo razlika u ukusima...
Bas, bas dobro izgleda.
Bravo.
Pozz,
Ćomi