Evo u novoj godini i nova maketa u radu.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/01.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/01.jpg.html)
Bice sa oznalama Kraljevine Jugoslavije. Jedino sto mislim da nije skroz silver.
Platnene povrsine su verovatno bile Bianco ivory sto bi u humbrol bojama bilo 148.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/02.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/02.jpg.html)
Za sad sam sklopio motore koji su rezinski, lepo se uklapaju bez nekih problema.
Toliko za sad.
Pozdrav!
I mene ceka jedan, pratim sa dosta interesovanja razvoj situacije. :)
Prilicno detalja za sdista.
Nisam sto posto siguran za ove lance koji idu od sedista npred da stoje u ovom polozaju, ali po uputstvu bi to bilo otprilike to.
Sto se tice boje za unutrasnjost koristio sam Humbrol 120 . Iskoristio sam Italeriev recept za unutrasnjos Savoia Marchetti SM 79.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/04.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/04.jpg.html)
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/03.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/03.jpg.html)
U medjuvremenu sam sastavio trup. Mora mnogo da se pazi lepio sam iz tri etape, posto od polovine ka napred se nista ne poklapa kao da je jedna polutka veca ( u mom slucaju leva polutka trupa).
Levi volan se malko iskrivio kad sam sastavio trup do kraja.
Cim zavrsim sa smirglanjem i gitovanjem trupa kacim nove slike .
Pozdrav!
Milos
Uf hu120 nikako nije verde anticorosione :jok! Najpribližnija je hu78+hu34, a vatijanta može biti i nešto sivlja i podjednako svetla.
@boom.boom Hvala na savetu!
Za moju maketu je kasno ja sam trup sastavio , ali ce mozda pomoci onima koji planiraju da rade ovu maketu.
http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_italy.htm
Lepo napreduje...
Quote from: mos on 27-01-2015, 09:08:02
Nisam sto posto siguran za ove lance koji idu od sedista npred da stoje u ovom polozaju, ali po uputstvu bi to bilo otprilike to.
Ti lanci zavrću ispod sedišta i dole su pričvršćeni najčešće za donju stranu sedišta ili konstrukciju ispod (ako je ima)
(http://i.ebayimg.com/00/s/OTY5WDYxNA==/z/G8EAAOSw2XFUaUe0/$_35.JPG)
Što se Verde Anticorrosione tiče, ona je dosta varirala od proizvodjača do proizvodjača, tako da je kod nekih bila skoro identična Britanskoj Cockpit Grey-Green, dok je kod drugih bilo moguće i ovako neko ludilo od zelene
Quote from: mos on 27-01-2015, 09:08:02
Most Italian WW II aircraft interiors were painted in Verde Anticorrosione FS 34272 although many variations in interior colors existed, depending on the paint supplier. On Reggiane fighters for example, interior parts had a more grayish tone (e.g., Re. 2000 and Re.2002 FS 34227) while other aircraft, the shade was slighlty more green, similar to FS 34230.
izvor: Stormo! Color guide (http://www.stormomagazine.com/RegiaAeronauticaColorsinWWII_3a.htm)
Ovo može da bude korisno:
Crteži iz talijanskih priručnika za Ca-310:
http://www.cmpr.it/MN%20-%20Caproni%20Ca.310.htm (http://www.cmpr.it/MN%20-%20Caproni%20Ca.310.htm)
Evo nastavka radova.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/07.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/07.jpg.html)
Uklapanje nosa i smirglanje bocnih prozora na nosu su me dobro namucili.
Staklarija za kabinu ne leze kako treba, ima nekih odstupanja smirglao koliko sam mogao i smeo.
Nisam mnogo vest sa ovakvim egzibicijama.
Silver boja nije naneta do kraja pa probija zelena ispod.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/05.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/05.jpg.html)
Sto se tice odvajanja gde je metal gde je platno na gornjim povrsinam nije problem ima fotografija na kojima to moze da se uoci.
Trobojku na repu sam farbao nisam koristio dekale, posto mislim da sami dekali ne pokrivaju sve potrebne prevoje.
Postavlja se pitanje kako je to izgledalo odozdo u ovoj varijanti.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/06.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/06.jpg.html)
Jos se razmisljam sta da radim sa podelama odozdo. Za sad izgleda ovako.
Mehanizam za mitraljez u kupoli mislim da je dat pogresno. Nasao sam neku fotografiju koja bi mogla da bude neka smernica ali to za sledeci put.
Savet, pomoc i kritika uvek dobrodosli.
Toliko za sad.
Pozdrav!
Baš dobro izgleda!
Malo sam skeptican sto se tice neobojenog platna. Tesko da bi neki proizvodjac ostavio neobojeno platno krajem 1930-tih.
Vidi ovo:
http://www.alieuomini.it/files/anteprima/medium/310sjpg,2798.jpg
i ovo:
http://www.network54.com/Forum/394728/thread/1263210030/Sobre+el+Caproni+Ca+310...
I ja ga sad radim ali sto rece Muta necu tu slonovacu. Naime sad je tvrdnja nekih domacih eksperatacije misljenje cenim da su bili upravo takvi kao sto radis. Ipak moje istrazivanje je da je platno bilo u srebrnosivoj sa mat odsjajem kao sto vidis na slikama IK 1 i 2. Njihov rezon je da su tskvi avioni bili u istom periodu u Abisiniji. Moji nalazi:
- Peruanski CA 310 iz istog perioda su bili upravo metal i sivosrebrno bojeno platno i na slikama izgleda gotovo belo kao slike nasih
- avioni u boji slonovace su radjeni potpunim farbanjem bez ostavljanja metala. Nigde nisam nasao tako obojen CA 310
- avioni u Italiji su gotovo iskljucivo do 1936 bili srebrni a onda se pojavila slonovaca pa ubrzo maskirne seme pri cemu srebrna nije ukinuta pa se nalazi na nekim avionima do pred rat
I tako ima i za i protiv pa je na svakom da sam odluci jer svaka strana ima svoje argumente.
Ne moze se iskljuciti obuhvatno bojenje tom Ivory bojom, ima primera i drugih tipova tako obojenih. Meni se samo malo verovatnom cini kombinacija boje metala i Ivory. Uostalom ovde na forumu ima i ljudi koji saradjuju sa Lift Here pa nek progovore ili argumentuju onaj profil.
Moram da dodam i da nisam nikakav znalac po ovom pitanju tako da slobodno mozete da ignorisete moja zapazanja!
Ona LH sema je iz vremena kada jos nisu bile dostupne ove slike gde se jasno vode metal delovi sjajno u odnosu na mat platno. I ako je bilo ivory CA 310 nasi sigurno nisu bili takvi.Nesporne su te metalne povesine tj one su sigurno neobojene. Pitanje je boja ovih platnenih delova ivory ili mat srebrno siva. Tu se mora opredeliti na osnovu postojece posredne argumentacije jer za sada nema nekog obelodanjenog zapisa o tome iz tog doba.
Da hoce da se pojavi neka fokta u boji da nam olaksa muke. ;)
Ovako nam ostaje da se priklonimo jednoj ili drugoj vraijanti.
Ali tu nije kraj problemima.
Kako je izgdedao odozdo, podela platno-metal.Poklopci spremista bombi su verovatno od metala.
Na fotogrfiji u knjizi "Kratka istorija vazduhoplovstva u Srbiji"pod lupom sam gledao kupolu Kapronija i nisam siguran
ali mi se cini da nije naoruzan. Mozda zbog namene da bude skolski avion.
I rekao bi da je boja kupole u istoj boji kao platno.
Nekako se namece Azurova sema bojenja za peruanski avion uz eventualne manje korekcije.
Definitivno je nenaoruzan.Kupola je bez mitraljeza a nema ni one u korenu krila. Nije imao ni nisan. Imao je nosace bombi ali to je unutra i ne vidi seSto se metala odozdo tice i ja slicno razmisljam. Ja bih samo onaj deo izmedju trupa i krila odradio kao miror gornje strane krila. Moguce da tu cak paneli nisu ok. Naime tu je bomboluk i trebalo bi da se vide vrata mada sa skice unutrasnjosti na jednom od linkova koji su ovde postavljeni ne mogu da odredim dokle je bomboluk. Dakle u tvom slucaju dodati jos bar jednu metalnu plocu sa donje strane od trupa ka gondoli motora..
Anki, hvala!
:super
Posto nije naoruzan predpostavljam da onaj nosac volana u kopoli nije potreban , sem one precage koja ide po sredini kupole. Taj deo su nesto izbrkalu u sastavnici.
Da i cev mitraljeza za koren krila nije data uz maketu.
Evo nastvka radova.
Farbanje je skoro gotovo, ima pra detalja da se srede pre lakiranja.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/08.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/08.jpg.html)
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/009.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/009.jpg.html)
Pozdrav!
Ja cu na mojoj da ostavim taj volan. Naime imali su kupolu ali bez mitraljeza barem kako sam ja shvatio jer su posle u NDH samo dodali mitraljez bez zamene kupole.
Za onaj metalni panel odozdo nismo se razumeli skroz. Naime lepo si stavio vrata bomboluka ali nije logicno da ih uokviruje ono platno. Ja sam mislio da taj panel gde su vrata uradis u metalu skroz do izlazne ivice krila kao sto je na gornjoj strani.
Ma znam, razumeo sam sta si rekao nego je mene povelo to sto nema ucrtanog panela. :think
Sto se tice volana si verovatno u pravu, verovatno da je stigao iz fabrike sa kompletnom opremom.
Evo sta sam naso o kupoli ako kome bude trebalo.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/caproni_ca_311_torretta_caproni_lanciani_delta2736.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/caproni_ca_311_torretta_caproni_lanciani_delta2736.jpg.html)
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/CA310-13.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/CA310-13.jpg.html)
:cheers
Quote from: mos on 06-03-2015, 08:13:22
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/caproni_ca_311_torretta_caproni_lanciani_delta2736.jpg)
Oduvek me je zanimalo šta je to što štrči ka napred (suprotno od mitraljeza)
Neki kontra-teg?
Uz vece i manje greske stiglo se i do dekala.Sami dekali su dobrog kvaliteta ali oznake na repu mislim da nisu bas najtacnije i fali iznad oznake npr N-2
CA 310 ( gledajuci fotku kroz lupu mislim da pise CA 310 ) Ja sam isekao od ostalih dekala natpis CA 310 i dodao na rep.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/th_012.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/012.jpg.html)
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/th_013.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/013.jpg.html)
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/th_011.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/011.jpg.html)
Poceo sam i kupolu, ako sam dobro ukapirao fotku i crtez to bi izgledalo nesto ovako.
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/th_010.jpg) (http://s939.photobucket.com/user/ficko/media/Caproni-Ca-310/010.jpg.html)
Ostaje mi da dodam pojas na koji se oslanja mitraljezac.
Za sad toliko.
Jako mi se dopada!!! :cheers
Maketa je dobro urađena, ali sam avion mi nekako čudno izgleda, nisam ga tako zamišljao gledajući crno bele fotografije.
Quote from: warhawk on 06-03-2015, 08:43:38
Quote from: mos on 06-03-2015, 08:13:22
(http://i939.photobucket.com/albums/ad237/ficko/Caproni-Ca-310/caproni_ca_311_torretta_caproni_lanciani_delta2736.jpg)
Oduvek me je zanimalo šta je to što štrči ka napred (suprotno od mitraljeza)
Neki kontra-teg?
Recimo aerodiamicki kompenzator. Kad avion leti, cev mitraljeza stvara otpor prilikom okretanja turele. Zato sa suprotne strane postoji sipka koja kompenzuje taj vazdusni otpor i omogucava lakse okretanje turele.
Italijani su to dosta bespotrebno iskomplikovali, tim pre sto se i ta sipka pomerala zajedno sa promenom elevacije mitraljeske cevi. Na neki nemackim turelama pozadi stoji malo parce metala iste povrsine kao sto je cev mitraljeza.
Kada je rucno okretanje turele zamenjeno elektricnim ili hidro-motorom, vise nije bilo potrebe za ovim kompenzatorom.
Odlično izgleda kupola. Čudno kako mu nije smetala ta uzdužna konstrukcija da manevriše
Quote from: Dragan on 15-03-2015, 16:55:00
Italijani su to dosta bespotrebno iskomplikovali, tim pre sto se i ta sipka pomerala zajedno sa promenom elevacije mitraljeske cevi.
Hvala za objašnjenje. I na Ruskim turelama postoje neka "krilca", ali ovde mi je bila čudna ta cev
Iskomplikovali su oni mnogo štošta još. Npr da su malo manje vremena trošili na smišljanje sve šarenijih kamuflaža, a malo više na konkretno ratovanje, možda bi i zauzeli nešto više od Etiopije. Ili npr da su se 1942 odlučili za jedan lovac, a ne 3, nego ovako od svakog napravili manje od 150 komada i iskomplikovali nabavku delova :headbang
Vrlo informativan topic. Samo dalje!