Avantura započeta pre par godina, pa zaustavljena zbog nosa koji je, naizgled jednostavan, ali specificnog izgleda. Nastavak je usledio kada sam shvatio kako najlakše da ga oblikujem i pronašao malo slobodnog vremena od tridesetak minuta dnevno. Nije mnogo, ali dovoljno za seckanje i smirglanje, čega je prilično bilo u ovoj fazi.
Ovaj avion je prvi poneo ime Mirage, ali i nije prva varijanta u pokušaju da se napravi presretač sovjetskih bombardera i kasnija familija M III/5/50. Prvi je bio MD.550 Mystere Delta, a razlika u vertikalcu koji je bio veće površine i drugačijeg oblika.
MD.550 je još tada bio sposoban za superkruz, ili letenje brzinama većim od brzine zvuka bez upotrebe forsaža. Prvi motori ga čak nisu ni imali.
Postoji maketa u rezinu ali previše skupa. 60 dolara plus poštarina prosto ne dolazi u obzir. Sledeća i jedina opcija je, naravno, samogradnja.
Priloženo na slikama je rezultat modifikovanja različitih delova i sirovog stirena.
(https://scontent.fbeg1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/35884837_1749039461851498_299787415885709312_n.jpg?_nc_cat=0&oh=5bde2cea9712566cc7c7581d9b795133&oe=5BACF2C1)
Ovo je sve samogradnja ??? Ako jeste ... svaka cast kolega :mjetal :mjetal
Konverzija ne može, za skoro četvrtinu je kraći od M IIIC, prilično manji raspon i geometriju krila, a i dvomotorac je. Ima totalno drugačiji presek trupa.
Kokpit, usisnici i hrbat su od stirena, dakle od nule. Usisnici će biti sa poklopcem, nisu šuplji. Tu varijantu sam odabrao zbog interesantnih poklopaca izduvnika a i štedi vreme.
Trup je napravljen od srednjeg dela trupa Super Etandarda, koji je dosta stanjen i po visini i širini.
Odlicno izgleda.Jedva cekam da vidim dalji nastavak.
Drago mi je da nisam jedini mazohista :lol :lol :lol samo napred kolega !!!!
Svaka čast! Ovakvi radovi mi govore da sam još Osovna škola u maketarstvu. Nemam znanja za nešto ovako, a i da ga imam mislim da bi se teško natjerao u ovu avanturu.
Pratim sa velikim interesom!
Grubi radovi se nastavljaju, vertikalac završen a krila formirana.
Za modifikaciju su poslužila krila sa PM-ove makete, loše odlivena, bez zakrivljene napadne ivice i praktično neupotrebljiva za iole pristojnu maketu. Imao sam nameru da ih napravim od stirena, ali je to nepotrebno gubljenje vremena kada već stoji na raspolaganju nešto što se može iskoristiti.
Krila su isečena i skraćena po širini i dužini, očuvane napadna i izlazna ivica. Ostaje da se čitava površina pređe šmirglom i uklone tragovi lošeg livenja plastike. Posle toga bušenje za čelične žice koje će pozicionirati i držati krila na mestu
Napravljena je i pregrada između izduvnika motora, ostalo je da se obradi kada se lepak osuši. Sedišta koja se vide, poslužiće za preradu kad dođu na red.
@JanjicNije to nikakva mudrost - izmeri, iseci, smirglaj i zalepi. Ne treba od toga praviti nauku, bilo ko to može, u pitanju je samo volja i koji nerv viška.
(https://scontent.fbeg1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/35123862_1754009758021135_6153251782140100608_o.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeHYRTWKFJQ-DBaCLzljvLABvvIpTm-qBE1rz5W5-Zuavh4Leh3KyKM6Y6JnzVHPEso_wutgRHtDf2wOQUPQNrXzXyY-Dx5WeoCY5LCyjz6EpA&oh=6d1818f4b013961d6e3e2bfb9ef0d714&oe=5B9E709B)
Veliki je ovo posao Gorane ali obzirom kako dobro ide izgleda da ćemo imati pravu ekskluzivu :cheers
Bogami, usisi vazduha mi deluju kao najveći izazov. Pola sata dnevno nije lose. Ja se trudim da ugrabim barem sat vremena, ali to nažalost ne bude svaki dan.
Koliko je Mirage lep, meni i dalje ne ide u glavu da je prvi poleteo 56 godine, 11 godina posle 2.svetskog rata. Fenomenalni su.
Srećno i jedva čekam nastavak ;)
@Miroslav Š.Jeste veliki posao ali i jedini način da se dođe do makete. Pomenuo sam ranije, postoji rezinska čiji kvalitet i nije naročit, pogotovo za cenu koja je preterana. Pitanje je da li ih uopšte ima za nabaviti.
@LanmiUsisnici bi baš bili problem da ih radim otvorene. Pošto će biti sa poklopcem, ostaje da se uradi ivica i prelaz ivice na trup. Meni je najveći problem staklarija, odnosno, vetrobran. Za sada imam jedan napravljen od celuloida, čije mi lepljenje neće predstavljati nikakvo zadovoljstvo. Možda nađem neki plastični koji ću moći da preradim.
Inače, bili su prava enigma u prvih nekoliko godina, za Amere i Sovjete pogotovo. Nije im bilo jasno kako je mala privatna kompanija uspela da napravi ovako nešto i još da proda onoliki broj aviona. Krajem šezdesetih je, u Americi, naručena studija ovog uspeha. Ono što su napisali, ostavila je mnoge velike kompanije u priličnoj neverici.
Treba dobre volje za ovo, a ja je ne bih imao. Bravo!
Pozdrav od konverzioniste, ja ga započeo od Airfix-ovog Mirage lllc, nedavno pre 35 godina.... :deadhorse, ali čeka završavanje iz , od tvog navedenog razloga, sada mi dade volju :headbang, da ne napusti četvrtu deceniju kao nezavršen, veoma dobro izgleda, bravo, pozdrav od bajatog maketara