Bogu hvala i ja da stavim nešto novo... Posle par repriznih i bajatih maketa (ali ne bojte se, biće ih još), snabdeo sam se foto-aparatom i evo konačno jednog "under construction" posta. Za početak, Jak-130D, trenažer sa zlom naravi :). Ovaj:
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/yak_130.jpg)
Avion inače zajedno razvijaju Jak i Aermacchi, a negde sam video da se u priču uključio i Boeing, ali samo vezano za prodaju (ma šta to značilo, moguće da "ima kombinaciju" sa američkim ministarstvom odbrane >:D)... Ne znam da li je nekom još uvek prodat, izgleda da ne - ali u redu stoje Alžir, Grčka, Čile, Ujedinjeni arapski emirati, Slovačka (koja inače proizvodi motore za mašinu)... Italijane i ruse (naravno) ne računam. Verzija D je borbeno-trenažni prototip i izgleda prilično interesantno, sa ratničkim bojama i naoružan do zuba kojekakvim raketnim lanserima i raznoraznim drugim džidžama.
Maketa je Amodel, u short-run tehnologiji bez nekih ekstra dodataka - tj. samo plastika (dobro, i dekali, još ćemo da vidimo da li su vredni pomena 8)). Nisu se čak mnogo ni štedeli, dali su ful komplet naoružanja. Izrada nije baš naročito kvalitetna ali meni deluje korektno, iako nemam mnogo iskustva sa takvim maketama. Pomalo je grubo odlivena, srećom na način koji omogućava popravke: ivice su hrapave, ali ne i površine tako da se to da rešiti. Linije panela su malčice nepravilnog oblika, ne previše tako da mislim (nadam se) da to na gotovom modelu neće biti upadljivo. Ne vidi se osim ako se dobro ne zagledate. Sve ostalo je dovoljno dobro da može da se dotera. Inače je plastika dosta meka (može rukom da se savija i oblikuje), tako da šmirgla dvestotka skida milimetarske slojeve bez problema, ne treba turpija uopšte ;).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0318.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0318.jpg) | (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0319.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0319.jpg) | (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0323.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0323.jpg) | (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0321.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0321.jpg) | (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0322.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0322.jpg) | (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0322-detalj.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0322-detalj.jpg) |
Naravno, maketi u startu treba pristupiti na pravi način, tj. biti spreman za puno gitovanja i šmirglanja. I treba dobro paziti da nešto ne legne ukrivo ili asimetrično. Međutim, nemam utisak da je potrebna nešto veća veština nego za sklapanje recimo Revell-a, sličan je posao samo što ga ima mnogo više. Na Revell-u treba tu i tamo ponešto da se popravi i zagituje. Ovde treba skoro bukvalno svaki deo - ja sam se u početku stoički pomirio sa time, ali se ispostavilo da je u stvari vrlo zanimljivo jer je krajnji ishod više zasluga autora a manje proizvođača.
Sad, ja nemam nešto mnogo referenci za ovu mašinu, a kada sam počinjao da je radim (ima tome par godina) nisam imao skoro ništa. Tako da sam na prvom koraku napravio promašaj po pitanju boje kabine (znam, više se ne koristi... A "pametno ja", kupio MM authentic za ruske kabine i udri :)). Provalio sam tek kada je bilo kasno. Inače, kabina izgleda prilično pusto, dva sedišta, komandne palice i - najgore - prazni zidovi. Dati su dekali za instrument table koji su preveliki pa ne naležu dobro (to sam provalio tek kada sam ih montirao). Poklopac kabine je debeo i zahtevao je malo poliranja ali je prilično proziran tako da se vidi sve što ima (ili u mom slučaju, nema) u kabini. Sećam se da su nasloni za glavu na sedištima bili različito odliveni, to je moralo da se poravna nožem kako bi izgledalo isto. Nisam bio nešto raspoložen da se dalje petljam sa kabinom pošto nisam bio (a i dalje nisam) siguran kako će stvar na kraju da ispadne... I ovako imam traume od ukrajinskih dekala :).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_P5033094.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/P5033094.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_P5033093.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/P5033093.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0887.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0887.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0889.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0889.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0892.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0892.jpg) |
Trup se sastoji iz gornje i donje polovine u kojima su odliveni i izduvnici. Što znači ogroman šav na unutrašnjoj strani izduvnika koji može da se gituje tek kada se spoji ceo trup. Mislim da turbo-elisa u izduvniku mora da se stavi unutra pre spajanja trupa, tako da to otežava stvar. A ta elisa je posebna priča, jer ni ona nije odgovarajuće veličine, tj. manja je od prostora koji treba da popuni. Srećom, dovoljno je duboko u izduvniku tako da se ne vidi... U svakom slučaju, od farbanja pre sklapanja tu nema ništa.
Usisnici se, srećom, sklapaju pre nego što se montiraju u trup - što je dobro pošto i oni imaju ogroman šav unutra koji valja gitovati i šmirglati u minimum tri prolaza. Njihova montaža u trup na prvi pogled deluje rizično jer se protežu kroz ceo trup, a ulaze i u kutije za točkove i tu se vide spolja (pretpostavljam da je isto i na pravom avionu). Treba ih pažljivo oblikovati (tj. turpijati i šmirglati, a šta bi) da bi legli tačno kako treba jer u suprotnom će usisnici biti asimetrični, a to nikako ne bi izgledalo lepo.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0897.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0897.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0896.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0896.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0899.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0899.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0895.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0895.jpg) |
E da, kutija prednjeg točka ima rupu na zadnjem delu. To sam provalio tek sad kada sam slikao... Nekako mi je delovalo kao da je namerno tako napravljeno pošto je to odliveno zajedno sa donjim delom kabine. Nemam blage veze kako je na originalu, ali nešto ne verujem da je ovako.
Što se krila tiče, i sa njima treba paziti, jer umeju da legnu suviše visoko ili nisko na tom delu gde je spoj (znači, rame dobije stepenik na gore ili dole). Zbog toga mora da se seče ležište na trupu da bi se krilo pomerilo po vertikali. Srećom, to ležište je uže od dela koji unutra ulazi tako da na kraju nije veliki problem... Ja sam ovde, kad se već bavim hirurgijom, rešio i da žiletom isečem i spustim elerone i pretkrilca. Mislim da tako izgleda zanimljivije. Usput sam i njih i krila prilično ošmirglao da izgledaju tanje, bar na ivicama. Mislim da su horizontalni stabilizatori maalčice asimetrični, ali možda mi se čini - a kad ja posle iks sati gledanja nisam 100% siguran, onda valjda neće biti upadljivo.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0894.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0894.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0890.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0890.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0891.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0891.jpg) |
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0893.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0893.jpg) |
Dosta posla, ali vredi. Stvar definitivno liči na ono na šta treba da liči. Idemo dalje - ima tu još dosta da se polira i da se popune još neke rupe i šavovi. Onda da udarim konačno osnovnu boju, pa... ide gitovanje i šmirglanje, šta drugo.
Uuuuuuuu, strava! :o :o. Ajde daj jos slika.
Pozdrav! :D ;)
Јаооо, Заморано, пуно среће ти желим са овом макетом! Видео сам је у радњи и знам ушта си се упустио. Ја сам се премишљао да ли да је узмем и ипак сам облучио да не пазарим. Изгледало ми је превише за мој ниво знања, ја сам још увек на Токо Штурмовицима. Пратићу твој рад јер ме баш занима како ће на крају испасти, а теби је сасвим добро кренуло.
Zanimljiv izbor aviona! Da razbijemo monotoniju i da se malo odmaknemo od vec nekih maketa koje su maltene postale sandardne na ovom forumu. Nadam se da ce izgledati kao ovaj na fotografiji. Koliko vidim izborices se sa problemima i to uspesno.
Jako lep avion,jos kad ga zavrsis bice ekstra,samo napred druze.
Hehe, nabildovani Super Galeb :D :D :D Mnogo mi se svidja pticica. On i Mig AT su mnogo simpa masinice. Ajd privodi to lagano kraju, zanima me kako ce ispasti.
Ufff... Jedan od (meni) lepsih aviona. Nema sumnje da ce biti odlicno uradjen.
Bas sam se pitao da li ce iko ikada sa ovog foruma da uradi ovu maketu?Inache mnogo mi je lep taj avion i imam ga u planu.Lepo teku radovu.Pratim dalje.
Pozdrav i samo napred
Evo je sledeća "iteracija" :)... Malo se rastežem ali napreduje.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0953.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0953.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0950.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0950.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0951.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0951.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0934.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0934.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0935.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0935.jpg)
Još sam malo poravnao i ispolirao na mestima koja su se videla da ne valjaju, a zatim je palo pranje četkicom i pastom za zube da isteram prljavštinu iz panela. Posle par dana sušenja, prvi sloj erbrašem. Kao osnovnu boju sam uzeo neku staru koju ne koristim mnogo (Hu.165, valjda) koja se malo "slegla" od stajanja pa je ispalo neravnomerno - ali nema veze, biće još šmirglanja i poliranja u narednim epizodama. Nisam smeo da udarim baš debeo sloj boje pa sam slučajno dobio interesantan takoreći koncept tigraste kamuflaže na repu ;). Mislim da bi mu legla samo tako.
Paneli su ispali dosta dobro, ali ne svi, neki su malo krivudavi. Ipak je bolje nego što sam očekivao:
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0955.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0955.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0945.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0945.jpg)
Sledeća stvar koju ću pokušati da namestim je spoj kabine sa trupom. Interesantno, da je u pitanju neka Tamiya ili Hasegawa, ne bih se oko toga trudio (iako mi to redovno loše ispadne). Ovde sam valjda uhvatio zalet :).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0956.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0956.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0931.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0931.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0932.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0932.jpg)
Elem, šta mi je plan: prvo ću da eliminišem ovaj lepak koji tako ružno deluje na spoju, tj. ima da urežem liniju da bude čista. Onda ću da probam da je ublažim - krećem od Mr. Surfacer 1000 pa ću dalje da improvizujem. Ako je neko već radio nešto ovako, molio bih ga da podeli iskustva :).
Ovaj ispupčeni trapezni deo ispred kabine (šta god da je) je odliven ukoso, trebalo bi da ide na sredinu. No dobro, pomerićemo ga :D... Inače, ostao je još poneki šav tu i tamo, imam nameru bar da probam da popravim sve što uočim... Aha, sad sam ukapirao odakle mi inspiracija: čak i ako nešto zeznem biće na kraju bolje nego što je izgledalo kad sam otvorio kutiju ;D
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0939.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0939.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0938.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0938.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0937.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0937.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0936.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0936.jpg)
samo gruvaj - za ovakve radove treba svakako skinuti kapu ;)
u pravu si za inspiraciju - s obzirom na ulozeni trud svakako ce bolje izgledati nego je bilo na pochetku kad si otvorio kutiju ;)
inache, preporuchujem ti da umesto boje koju si sad naneo koristish Surfejser poshto si spomenuo da ga imash - granulacija 1000 je bash namenjena prajmerovanju makete kako bi se videle eventualne greshke u radovima, a ako je potrebno doshmirglavati nije frka jer je surfejser samo vrsta gita koji je nanet u tankom sloju na plastiku i fino se izbrusi i popuni neravnine ;)
za onaj spoj ispod poklopca kabine mozesh tako - nanesi malo surfejsera da se izravna, oshmirglaj da bude ravno a onda tankim nozicem/iglom urezi liniju spoja sa trupom... samo polako i bez zurbe!
kakvu kamuflazu planirash na ovoj maketi? demo avion ili neku pravu kamuflazu?
Quote from: Sandman on 13-08-2008, 20:21:14
inache, preporuchujem ti da umesto boje koju si sad naneo koristish Surfejser poshto si spomenuo da ga imash - granulacija 1000 je bash namenjena prajmerovanju makete kako bi se videle eventualne greshke u radovima, a ako je potrebno doshmirglavati nije frka jer je surfejser samo vrsta gita koji je nanet u tankom sloju na plastiku i fino se izbrusi i popuni neravnine ;)
E, vidiš o tome sam odavno razmišljao... Imam utisak (a ne znam da li sam u pravu?) da bi Mr. Surfacer valjalo nanositi erbrašem inače će da zapuši panele (mada bi ovde dobro došlo malo da ih ublaži). Za erbraš, a možda čak i za četkicu, moram da ga razredim nečim - u stvari, zato i nisam pokušavao, ne znam čime bih ga razredio. Negde sam čuo da izopropil alkohol to radi, ali njega nisam još uspeo da pronađem (mada sam video par recepata ovde na forumu, možda bi moglo da se proba). A ne da mi se da nešto eksperimentišem jer ako zagitujem erbraš, neće biti dobro ;D.
Quote from: Sandman on 13-08-2008, 20:21:14
za onaj spoj ispod poklopca kabine mozesh tako - nanesi malo surfejsera da se izravna, oshmirglaj da bude ravno a onda tankim nozicem/iglom urezi liniju spoja sa trupom... samo polako i bez zurbe!
Uradio sam nešto po tom pitanju, evo fotografija. U stvari uradio sam i više, samo ne stigoh da uslikam sve. Prvo, čišćenje lepka...
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0966.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0966.jpg)
... a zatim i Mr.S-ovanje svih delova koji su ostali neravni.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0972.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0972.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0971.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0971.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0969.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0969.jpg)
BTW, ako nekog zanima više detalja, na photobucket-u ima malo više slika, nisam ih ovde ubacivao jer su slične ovima:
http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/ (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/)
Quote from: Sandman on 13-08-2008, 20:21:14
kakvu kamuflazu planirash na ovoj maketi? demo avion ili neku pravu kamuflazu?
Najprostija varijanta, radiću "out of the box" šemu - ovu sa kutije... Ako me izdaju ukrajinski dekali onda se možda i predomislim :). Koliko sam uspeo da saznam, još uvek nijedan aparat nije pušten u regularnu upotrebu - štaviše, nisam siguran ni kako će taj produkcijski model izgledati jer su bila bar tri različita prototipa. A i inače nisam neki talent za ŠBKB ("what-if" ;)) varijante, mada ne treba mnogo mašte da se za ovu mašinu smisle kojekakve interesantne kombinacije...
Quote from: zamorano on 14-08-2008, 17:45:23
E, vidiš o tome sam odavno razmišljao... Imam utisak (a ne znam da li sam u pravu?) da bi Mr. Surfacer valjalo nanositi erbrašem inače će da zapuši panele (mada bi ovde dobro došlo malo da ih ublaži). Za erbraš, a možda čak i za četkicu, moram da ga razredim nečim - u stvari, zato i nisam pokušavao, ne znam čime bih ga razredio. Negde sam čuo da izopropil alkohol to radi, ali njega nisam još uspeo da pronađem (mada sam video par recepata ovde na forumu, možda bi moglo da se proba). A ne da mi se da nešto eksperimentišem jer ako zagitujem erbraš, neće biti dobro ;D.
Surfejser razredi sa nitro razredjivachem!
Bez problema prolazi i kroz Aztekove dizne, ne znam koji ti erbrash imash, ali 1000-ka je sasvim ok za prskanje - samo malo razredi sa nitrom i lagano prskaj - probaj prvo na nekoj plastici ili staroj maketi da vidish kako ti ide.... u principu surfejser se zahvaljujuci nitru jako brzo sushi - ali nemoj da te zavara sjaj - Surf.1000 ima vishe sjajan finish kako sam do sada primetio....
u svakom sluchaju, ovako nanet surfejser ce da ti da uniforman izgled makete (boju) pa cesh lako videti gde su eventualne greshke i gde treba gitovati josh ili bilo shta drugo popravljati... a za popunjavanje panela je bolje lagano ga nanositi chachkalicom ili nekom starom chetkicom direktno u liniju panela.... posle samo sa shtapicem za ushi zamochenim u skidach laka za nokte bez acetona (chini mi se da je onaj bez acetona) poskidash vishak surfejsera oko linije.... pitaj u parfimeriji za taaj skidach laka za nokte - on zapravo verovatno ima neke agresivne hemije kao shto je aceton ali u jaaaaako maloj kolichini koja ne nagriza plastiku (stiropor recimo jaaaako malo nagriza!) a i ako nemash to posao ce ti odraditi najobichnija fina shmirgla (800/1000/1500/2000)....
ajd pa chekamo sledece slike ;)
Aahaa, nitro!... Svaka čast, ta informacija mi je falila k'o 'lebac, ali baš... Bio sam jedno vreme skroz batalio surfejser (za divno čudo posle par godina stajanja i dalje je skroz u upotrebljivom stanju, čak mu ne smeta pukotina na onom plastičnom poklopcu koji ide ispod metalnog... Nju sam zapušavao - naravno - Mr. Surfejserom ;D).
Po svemu sudeći je odlična stvar, ali nikako nisam uspevao da dobijem ono što mi treba. Jeste malčice i on agresivan, kad se nanese deblji sloj ume da se ulegne plastika ispod njega ako je meka (mislim da mi se to desilo i ovde). Tako da će ovo da bude prava stvar.
Hvala, baš ću da probam (biće za vikend ružno vreme, jedva čekam :D).
Шта се дешава са овим чедом? Није ваљда завршио у канти?
Aaa, njet, što bi rekli naši ;)... Malo se išlo u prijateljsku neradnu posetu Grčkoj. Sad samo da raspetljam obaveze koje su čekale da se vratim pa se bacam na posao. Stay tuned (što bi rekli oni drugi).
Oli ti uraditi tog jakovljeva,nesto ti se oduzilo a ja nestrpljiv
da vidim meni najlepseg skolskog avioncica.
Ljudi, hvala na podršci i interesovanju. Ovo je - da citiram (legendarnog) Zvonka Mihajlovskog - velika čas' ali i odgovornos'. Sad, šta ću kad sam spor... U stvari, moram polako jer pazim da ispadne dobro, da ne izneverim očekivanja ;).
No, evo par sličica na kojima se vidi nekakav napredak: u stvari, napredak je prilično velik pošto sam konačno uspeo da obradim mašinu Mr. Surfacerom (još jednom hvala za savet @ Mr. Sandman)... Palo je malo trovanje nitro razređivačem (ovde definitivno treba koristiti neku zaštitu, i Mr. Surfacer i razređivač su vrlo agresivne materije), ali krajnji rezultat je stvarno dobar, tako nečemu sam se nadao.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1334.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1334.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1331.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1331.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1330.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1330.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1329.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1329.jpg)
Naravno, stanje nije ni blizu idealnog ali mislim da je dovoljno dobro da može da se pređe na sledeći korak. A to je stajni trap i paralelno sa njim, farbanje. Stajni trap je odliven malo kvrgav, moram nečim da ga obradim da bude koliko-toliko pravilnog oblika, čisto da ne odvlači pažnju svojom ružnoćom :).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_0914.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_0914.jpg)
Ok, urađena konačno prva ruka moleraja... Bilo je malo muke oko izbora boja: prvi put sam u situaciji da imam slike konkretnog subjekta, pa još u boji. Vrlo neobičan osećaj ;). Tako da sam morao i da se potrudim da to "ispoštujem". Sad, i na slikama su boje varirale, zavisno od toga u koje doba dana i kako je slikano, tako da sam između kombinacija sa jačim i slabijim bojama izabrao ovo drugo.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1016.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1016.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1023.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1023.jpg)
Dakle, koje boje? U Amodel-ovom uputstvu piše da se koriste Hu.91 black green, Hu.63 sand i Hu.80 grass green. Zelena je malčice neobična jer nije ni malo maslinasta :). Na kraju je izbor pao na kombinaciju Hu.91, Hu.110 i zelena koju sam sam zamešao - krenuo od neke plavo-zelene Revell i onda ubacivao maslinasto zelenu i žutu dok nisam dobio nešto što mi je ličilo... Nisam baš 100% zadovoljan, ali je blizu.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1024.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1024.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1026.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1026.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1030.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1030.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1035.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1035.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1036.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1036.jpg)
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1037.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1037.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1038.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1038.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1040.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1040.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1041.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1041.jpg)
Kao što rekoh, ovo je prva ruka, trebaće još jedan prelaz... Interesantno je da kada se bolje pogleda originalna mašina, i tamo se vide potezi kako je majstor farbao. Tako da ću probati da ne popunim sve rupe. Inače, čini mi se da neće biti potrebno da se pojačavaju paneli, i ovako su prilično jaki - a osim toga i malo su krivudavi tako da nisu za isticanje.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1042.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1042.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1044.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1044.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1045.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1045.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1049.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1049.jpg)
Par zaključaka do kojih sam došao analizirajući fotografije i provaljujući koja šema i konfiguracija je primenjiva na ovu maketu... Siguran sam da nije baš sve tačno, tako da podatke i spekulacije treba uzeti sa rezervom. Prepoznao sam tri osnovne konfiguracije sa mogućim pod-varijantama. Ne znam da li su u pitanju iste mašine (moguće da su prototipi u stvari ista mašina u različitim fazama razvoja). Razlikuju se po tome gde se nalaze ova specifična krilca (kanari?) iliti "vingleti" - na krajevima krila, u korenu krila ili nigde.
- Broj 296 (broj piše na poklopcu prednjeg točka) - a mislim da je tom istom kasnije pisalo "339" na usisniku. Njemu su krilca na kraju krila, i mislim da je u pitanju prvi prototip. Sve njegove slike koje sam video imaju belo-plavo-crvenu šemu.
- Yak-130D, Ken Dafi kaže da je to kasnija verzija. Krilca u korenu krila, šema belo-tamnoplavo-crvena (slična prethodnom ali drugačija) ili kamuflažna. Moguće je da ovde postoje u stvari dve mašine. Belo-plavo-crvena mašina se na nekim slikama pojavljuje sa brojem 336 na usisniku, a kamuflažna u jednom trenutku na poklopcu prednjeg točka ima broj 295.
- Broj 387 i ostali - ovaj nema krilca uopšte i to je valjda konačna produkcijska verzija... Prilično je drugačiji od ostalih, ima drugi oblik nosa, manji je i nekako nije toliko ubedljiv... Suviše liči na neki klon F-18 ili F-16, bar kad se uporedi sa prototipom. Kažu da je valjda za jednu tonu lakši od prototipa. E, ni Rusija nije ono što je nekad bila...
Negde sam pročitao da su postojala četiri prototipa - hm, možda to uključuje i Aermacchi-jeve. Na internetu sam našao slike dve Aermacchi-jeve verzije modela 130D (oni to zovu M346). Italijanski primerci su u tamnoplavoj i sivoj boji, takođe izgledaju prilično interesantno ali ne toliko kao ovaj kamuflažni.
Lepo napredujes.
Ovo malo zdepasto cudo ima ono "nesto" sto mu daje moc da pleni.
Mozda nesto oko panelizacije...Jes' da su jaci paneli ali, mozda si mogao da mu das jednu preshading "tretmanizaciju" ;D, pa da se kasnije kroz kammo boju naziru. I ovako mozes malo da ih istaknes, al' ne previse - tanka cetkica i malo potamnjene boje kamuflaze, pa u panel i mozda i malo rasterivanje suvom pljosnatom, kad se za mrvu zasusi...ili jako razredjena pa ...opet. Bez panelaze su mi malo svi modeli "igrackasti"...zato.
Probaj nesto, bice bolje sigurno.
Aza podtipove i varijante ovog aviona, nemam podataka, tako da se tu ne mesam.
Pozz !
Bravo majstore.........odlicno si ga ofarbao! :o :o :o
Bas mi se svidja!
Samo napred, i nemoj da odustajes! :D ;)
Pozdrav! ;)
Nesto mi lep ovaj mali grbavac. Cudnu liniju ima totalno. Lepo si ga doterao, svidja mi se moleraj. Bravisimo, a sada cekamo dalji progres :)
Izgledaće još bolje kada mu završiš kamuflažu i kada ga prelakiraš. Malo vederinga i malkice drajbraša tu-i-tamo i biće perfektan. Naravno sa izvučenim panelima. Odlično si ga uradio, znam kakav je za sklapanje jer sam ga pogledao kod gazda Milana. Razmišljao sam da ga uzmem ali kada sam video koliko tu posla ima s' teškom mukom sam odustao.
:o Alal nek ti je .Maketica ko bonbonica.Pici samo i ne okreci se . UDRIIIIIIII
Super!
kamuflaza je super :)
Da nisam zapoceo trista cuda, ustvari preko trista, radio bih Jak 130, ali najpre onaj prototipski, ludji je, lepo, vrlo lepo, zavrsi ga pa da bude odlicno.
Hvala svima! Prihvatam sugestiju za pojačavanje panela, u pravu ste. Probaću to da uradim tako da paneli postanu za nijansu druge boje a da ih ne istaknem mnogo - aha, možda je baš "druge boje" ključna reč, mogao bih da probam sa nekom tamno sivom umesto crne (naravno, uz razblaživanje i/ili mešanje sa osnovnom bojom). Videću da pokušam i neki lagani post-shading (kad već nisam pre-shading), mada mi je malo rizično... Ma ja sve vreme gledam kako da dobijem efekat nove novcijate mašine (jer ova baš jeste) a da ne ispadne kao plastična igračka (i tu se slažemo ;)). Znam da igram na žiletu, ali računam da će najviše toga da zavisi od samog finiša, najvažnije je da lak bude sjajan tačno koliko treba i ni mrvu više ili manje ;D. I to pod osvetljenjem za fotografisanje.
Uradio sam i drugi sloj farbe, sad je mnogo bolje iako se ne vidi neka razlika :). Još nisam izvršio detaljnu inspekciju ali trebalo bi da sam popravio većinu brljotina iz prvog pokušaja (airbrush je malo više pljuckao sa tamnom bojom). Ofarbao sam i podvesnike i ponešto od delova stajnog trapa - neću još da stavljam slike pošto se vizuelno nije mnogo promenilo...
Sledeći korak će verovatno da bude pokušaj da se montira stajni trap dok još imam manevarskog prostora. Pošto znam da će da legne nakrivo (a i način na koji se ovi bočni nosači montiraju na trup je prilično čudan - e to ću da slikam pa da postavim), hoću da smislim nešto da mogu da probam kako avion stoji a da mogu da vršim popravke. Npr. da privremeno montiram sve sa blu-tac-om ili lepkom za papir pa da eksperimentišem. Ako neko ima neku sugestiju, evo me već zahvalnog :).
Lepo napreduje,a i avionce je mnogo lepo.
Evo ga još nešto. Napredujem vrtoglavom brzinom, za par meseci će već biti gotovo :D
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1289.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1289.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1291.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1291.jpg)
Podvesnici su malo loše odliveni na mestu gde se spajaju sa krilom, pa kada ih namontirate oni se iskose bočno svaki na svoju stranu, a spoljni još podigne malo nos. Rešenje za prvi problem je proširenje rupa u krilu u koje ležu lokatori (ili kako se to već zove, locating pins) na podvesnicima i sužavanje samih lokatora (možda i eliminacija, ali mislim da to nije neophodno, a i teže je nabosti tačno mesto montaže bez njih)...
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1294.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1294.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1293.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1293.jpg)
Rešenje za drugi problem je hirurgija: na slici se vidi da je deo suviše iskošen (toliko da već pomišljam da možda tako i treba ???).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1296.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1296.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1298.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1298.jpg)
Posle montaže podvesnika sledi istraživanje problematike stajnog trapa, o tome čitajte u sledećem broju... Ako je i taj kriv kao podvesnici, tu će biti muke jer da bih bio siguran da avion stoji pravo moram da ga postavim na stajni trap. A za to stajni trap mora čvrsto da se montira - ali ne toliko čvrsto da ne bi mogao da se razmontira i podešava. Kuku!
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1299.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1299.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1302.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1302.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1305.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1305.jpg)
Kao što rekoh, sam dizajn delova stajnog trapa je malčice čudan, ali moje poznavanje terminologije nije ni približno dovoljno da opišem problem na precizan način ;D. Zato evo slika i opisnih komentara :). Mislim da taj glavni deo koji leže u trup treba da se skrati (tj. da se stanji ta budža na kraju) da bi drugi krak uopšte mogao da dohvati mesto gde treba da se montira. Možda ovo nije loša taktika: naizmenično skraćivanje levog i desnog dok se ne postigne simetrija. Onda podešavanje prednjeg da avion dobije pravilan položaj (a s obzirom da odaje utisak blago podignutog nosa, pomenuto skraćivanje neće mnogo da škodi). Ništa, probam pa javljam.
Junacki se drzis sa tom ciglom od makete! Locator pins=vodjice :)
Veoma zanimljivo i dobro ti ide. Studiozan rad obzirom sta si dobio u kutiji!
Idemo dalje!
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1312.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1312.jpg)
Imam utisak da noge stajnog trapa nikako ne mogu dovoljno da se skrate da bi avion dobio pravilan stav: koliko god da sam šmirglao, činilo se da će avion stajati horizontalno a trebalo bi malo da digne nos. Zato sam rešio da mu probušim zadnje gume :). Sad, jesam malo preterao, teško je kontrolisati situaciju kada topite plastiku usijanim skalpelom. No, šta je tu je, sledeći put ćemo probati nešto laganije (možda sa toplom vodom, tako nešto).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1313.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1313.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1318.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1318.jpg)
Provera da li je sve leglo kako valja - ili je bar blizu... E jes': što mi niko ne reče da su se točkovi iskrivili?
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1319.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1319.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1321.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1321.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1323.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1323.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1325.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1325.jpg)
Još malo balansiranja stajnog trapa, zatim zalepljeni poklopci napred - računam, to neće da smeta kod lakiranja. Točkovi su i dalje "c'mon let's twist again", ali avion stoji pravo, to je bitno :D.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1327.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1327.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1329-1.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1329-1.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1331-1.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1331-1.jpg)
Dalje: maskirani delovi koji treba da idu u srebrnu/aluminijum. Tačnije, maskirani svi delovi aviona osim tih koji će da se boje :). I ofarbano - nije baš najkvalitetniji rad, niti je oko usisnika moguće uopšte to raditi kako valja, ali ni usisnici nisu pravilnog oblika. A i neće se mnogo videti.
Pitate kako sam maskirao unutrašnji deo usisnika? Ne pitajte :).
... I sada to izgleda ovako:
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1332.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1332.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1335.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1335.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1336.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1336.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1337.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1337.jpg)
Ostala sića od delova ide posle dekala. Dakle, sledeći korak: pranje (verovatno alkoholom, mrzi me da čekam da se suši pošto se i nije mnogo zaprljao) pa akrilni lak.
U stvari, prvo moram da izbalansiram točkove ::).
Odlicno!!!!
A sada, spetakl 8). Kucnuo je trenutak da se u direktnom okršaju sa dekalima vidi ko je bolji, pametniji i - zašto to ne reći, lepši.
U stvari, da ne dramatizujem mnogo, priča ima srećan kraj.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1338.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1338.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1339.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1339.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1341.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1341.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1342.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1342.jpg)
Pod jedan, dobra priprema je suštinski bitna za uspeh: u tom smislu sam prskao jedno tri-četiri sloja Pronta (razređenog Mer-om za prozore) sve dok se cela maketa nije dobro zamastila. Tek kada sve temeljno osušilo (dva dana kasnije, recimo), došli su na red dekali.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1351.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1351.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1352.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1352.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1353.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1353.jpg)
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1356.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1356.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1357.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1357.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1358.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1358.jpg)
Dekali i nisu toliko loši kao što sam očekivao, a očekivao sam da budu katastrofalni. Vrlo su tanki, čak dosta tanji od zapadnih (mislim, japanskih i - znate šta mislim) i sa te strane je opravdano da budu osetljivi. A jesu ekstremno osetljivi: za bilo kakvo mrdanje morate da koristite velike količine vode i ni trunku sile. Na najmanji nagoveštaj pritiska promptno se kidaju.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1344.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1344.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1345.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1345.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1354.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1354.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1359.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1359.jpg)
Ali ako ste pažljivi, jedino ćete imati problema sa ovim žutim linijama na krilima, one stvarno prizivaju nevolju jer su jako dugačke a tanke i još suludog trapezoidnog oblika sa rupom u sredini. Mislim da ne postoji način da ih skinete sa papira a da se ne pokidaju - možda nije bezveze da se prvo iseku na uglovima i onda sklapaju nakon što se postave.
Na kraju stvar ispadne - sad, naravno da će da ispadne bolje nego što sam očekivao kad sam očekivao katastrofu. Ali je dosta dobro. Servisne oznake su prilično loše odštampane (sitan tekst ne može da se čita, spojen je u jednu žvrljotinu ili isprekidan kao kod starih Academy-jevih dekala), bela boja i nije skroz bela već blago žućkasta (što se najbolje vidi na ruskoj trobojci), i postoje neke netačnosti (fale "no step" oznake na eleronima i bele su umesto žute, neki dekali se ne vide na fotografijama a neke oznake sa fotografija - npr. kod izduvnika - ne postoje među dekalima), ali sve u svemu to ne kvari mnogo opšti utisak ::). Na nekim mestima dekali ne uhvate dobro pa ostane pomalo vazduha ispod kojeg je teško isterati a da se dekal ne ošteti. Vidite na slikama i da se film dosta dobro vidi (a to je sve slikano posle tretmana Mr. Mark Softer-om), to bi verovatno nestalo pod slojem pronta ili možda Micro-Sol-a. Ja nisam hteo da rizikujem pa sam isprskao par slojeva Testors Metalizer Sealer-a koji je to lepo istopio: trudio sam se da dobro navlažim dekale a da baš ne curi okolo. Rezultati su na slikama ispod, mislim da je ok, a videćemo posle još malo lakiranja. No pre toga, ide montaža sitnih delova!
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1362.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1362.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1364.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1364.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1365.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1365.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1366.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1366.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1367.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1367.jpg)
Ooooooooooooodlican je!!!
Skromnost je lepa osobina.....ali ovaj malisan je na kraju stvarno DOBRO ispao.
Pratio sam tvoju "patnju" iz posta u post :) ali se stvarno isplatilo. Jedva cekam slike zavrsene makete.
Pozdrav
Kao što rekoh, sitni delovi: nema ih mnogo, nisu ni toliko loše odliveni - iako jesu deblji i veći nego što bi trebalo - jedino uputstvo za montažu, čini mi se, nije skroz tačno. Imam utisak da je taj koji je crtao uputstvo pogađao gde koji deo dođe i šta je dizajner mislio da uradi sa njim. Naravno, treba imati razumevanja pošto su reference prilično opskurne. Štaviše, prototip - valjda baš zato što je prototip - ima puno tih sitnih džidža, sondi, senzora, pito cevi, šta god da su, i to su mu non-stop premeštali i dodavali. Posle par sati blejanja u mutne JPEG artifakte u niskoj rezoluciji došao sam do zaključaka koje ću ovde da prezentujem a vi ih uzmite sa rezervom. (Ako ovo bar bude osnova za neko pravo istraživanje, ja ću biti zadovoljan :)).
Deo 19 na repu (pošto ne znam tačne nazive, ja ću da ih zovem po brojevima u sastavnici makete... Ako neko zna šta je šta, neka pomaže). Koliko sam ja uspeo da rekonstruišem, vertikalni stabilizator je na prvom prototipu bio "bez ništa", a onda su krenuli da dodaju jednu po jednu džidžu. Ovo što je u sastavnici je izgleda raspored sa prvog prototipa, ali ne početni. Na njemu su posle toga montirana dva krilca simetrično, i to je, čini mi se, konfiguracija koja je ostala do kraja. Njih nema u maketi tako da sam sam nešto seckao - ispalo je malo debelo, ali čini mi se podnošljivo.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/deo19.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/deo-rep.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1407.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1407.jpg)
Što se nosa tiče, Amodel kaže da dva dela 25 idu sa gornje strane... Ovo je takođe konfiguracija sa prvog prototipa, na kasnijim slikama se vidi da te dve sonde na gornjoj strani nisu iste - a na donjoj strani zaista postoje dve koje jako liče i koje su simetrične. Tako da sam ja rešio da stavim 25-ice dole, a sa gornje strane da namontiram jedan komad 29 (levi) koji svejedno nije nigde pomenut u sastavnici a za desni možda da stavim deo 19 koji je ostao od repa (naravno, malo da ga obradim).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/deo-nos.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/deo25.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1409.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1409.jpg)
Sad, jedan od ta dva dela 25 sam uspeo da katapultiram iz pincete prilikom lepljenja tako da sam morao da napravim nov: nije problem, ni originalni delovi nisu nešto posebno lepog oblika. Znam da sam ih malo pogrešno orijentisao, tu mi je primarno bilo da budu simetrični pa kada su legli nisam više hteo da ih diram. Videću malo da ih ispravim uz pomoć sile (i toplote) ako bude moglo - i ako smognem hrabrosti.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1371.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1371.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1404.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1404.jpg)
Na levoj slici se vidi kako su montirane dve 25-ice a bogami vidi se i gde je završila treća, katapultirana ;D ;D ;D... (Ko je prvi uoči, kao nagradu za oštro oko dobije zip-ovane sve fotografije Yak-130 koje imam da na njima pronađe gde se šta montira ;)). Tako da sam nju stavio sa gornje strane nosa i to je bilo to.
Dalje, pito cev (ili šta već) najdražih boja na nosu... Deo koji je stigao na ramu se polomio još na njemu, a svejedno je bio sav kvrgav i nikakav. Tako da sam razvukao parče plastike (tačnije, uzeo sam gotov komad iz zaliha unapred razvučenih) i sasekao ga na odgovarajuću dužinu. Posle malo šmirglanja vrha da bude tanji, maskiranja i erbrašovanja, rezultat - neuporedivo bolji.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1369.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1369.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1397.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1397.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1403.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1403.jpg)
Uzgred, bilo je i par delova koje sam stavio na predviđeno mesto :). Da, sad vidim da nisam slikao poklopce za točkove - u stvari, vide se u pozadini.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1405.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1405.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1411.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1411.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1479.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1479.jpg)
Inače ovaj providni deo sa donje strane nazad mi je krajnje sumnjiv, više liči na nešto što bi stajalo na helikopteru nego na avionu. I to je verovatno neka greška, ali nemam nijednu dobru sliku aviona odozdo, tako da se nisam mnogo zadržavao na tome.
To je to. U sledećem nastavku - pojačavanje panela i šta još stignemo usput.
Jos malo pa gotovo :D !
Vrlo interesantan izbor, dobar posao i nadam se najboljhe od svega ,finish, upalim se ko klinac na njega, cak sam i nabavio dva razlicita pakovanja Amodela, nego negde sam video i trci kataloski broj, dali je to kod tebe slucaj, teca varijanta, nemam nikakvu pouzdanu informaciju da je Amodel imao trcu srecu, pozdrav
Quote from: drakii on 18-12-2008, 20:37:21
Vrlo interesantan izbor, dobar posao i nadam se najboljhe od svega ,finish, upalim se ko klinac na njega, cak sam i nabavio dva razlicita pakovanja Amodela, nego negde sam video i trci kataloski broj, dali je to kod tebe slucaj, teca varijanta, nemam nikakvu pouzdanu informaciju da je Amodel imao trcu srecu, pozdrav
Jeste, baš je jak Jak :). Malo originalniji dizajn, koji izgleda može da prođe samo na prototipu... Nema veze, nama je prototip isto kao i produkcijska verzija, nismo probirljivi.
Vidiš, upravo pre neki dan sam kopao po netu da vidim kako izgledaju sastavnice "onog drugog" Amodel-ovog pakovanja i provalio da postoji i treće...
Prva varijanta, koliko ja znam, je rana verzija (to sam ja u nekom od postova krstio da je prvi prototip, sad vidim da ga Amodel zove "130D early version") - kutija makete je sa fotografijom aviona, ovako nešto:
http://www.aviapress.com/viewonekit.htm?AMO-7233
Druga mislim da je bilo ovo moje, to je kasna verzija (drugi prototip?) u varijanti sa kamuflažom.
A u treću su izgleda spakovani ramovi koji su zajednički za obe verzije plus varijante krila za oba (znači, ona karakteristična krilca u korenu krila ili na spoljnim ivicama) i dekali za obe belo-plavo-crvene varijante, dakle bez dekala za kamuflažnu i čini mi se bez naoružanja. Ta kutija ima na sebi crtež (ne fotografiju) jednog od belo-plavo-crvenih prototipova. Ovo:
http://www.modelimex.com/detail/aircraft/1-72/1-72-yak-130
Što će reći, samo reciklirani stari delovi plus novi dekali. Nadam se da te sad nisam navukao da "uskladištiš" i treću kutiju? ;)
Eto, nismo stigli da ga završimo do gasnog sporazuma ali tiha voda breg roni!
Paneli: urađeni. Toliko su duboko urezani da se na slikama ni ne vidi da je rađen wash, pogotovo što se lak presijava pa je nemoguće naći dobar ugao za slikanje. Nisam hteo mnogo da ih pojačavam, pokušao sam stvar da ublažim tako što sam crnu akrilnu pomešao sa belom, nije loše ispalo ali nemam pojma kako bi izgledalo na "normalnoj" maketi sa plićim kanalima.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1468.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1468.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1469.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1469.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1471.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1471.jpg)
Uporedo sa time, rađeno naoružanje (pa da, niste valjda mislili da sam zaboravio ključnu stvar). Bilo je dosta da se šmirgla i poravnava, posle toga isprskan jedan sloj Mr. Surfacer 1000. Od boja sam koristio Testors Aluminium (i to prilično matoru, na pamet - i uspešno, rekao bih - razređenu nitro razređivačem ne bi li bolje legla) i Pactra belu akrilnu (ta se prilično osušila, moraće pod hitno da se počne taj ICM MiG-3 za kojeg je kupljena :)). Ispalo je solidno: nepravilno odliveni detalji malo kvare stvar ali ne mnogo.
Tek nakon farbanja ukapirao sam da bi trebalo poklopiti rupe sa zadnje strane na raketnim lanserima - tj. ni ovako ni onako nije tačno, ali nisam imao petlju da bušim rupe u tom poklopcu, ovako bar nije ružno :).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1486.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1486.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1487.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1487.jpg)
Posle par slojeva pronta, sledi montaža. Pošto obični lepak za polistiren nije nikad uspevao da progrize kroz par slojeva boje i laka, ovog puta sam rešio da probam super lepkom. I to gel varijantom (Loctite): nije uopšte loše. Malo truje ali dobro drži. Uz malo sile može i da se skine ako treba - a trebalo je pošto sam ustanovio da su neki delovi legli krivo.
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1503.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1503.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1504.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1504.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1505.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1505.jpg)
Kad sam već pri super lepku, da zalepim i - nosnu cev :).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1501.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1501.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1502.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1502.jpg)
Dok sam slikao montirano oružje ustanovio sam da je maketa ipak nagnuta na jednu stranu. Tako da sam malo deljao jedan točak dok se nije spustio - srećom, nije mu trebalo mnogo.
Zatim je išao jedan sloj Humbrol polusjajnog (satenskog) laka - e tu sam tek video kako je ispao i wash i kakav je generalno oblik aviona :).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1509.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1509.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1512.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1512.jpg)
Nekako mi je izgledalo da se polusjajni lak malo previše presijava, pa sam prešao još jednom ovlaš sa Humbrol mat. I onda je došao na red poslednji korak - skidanje maske sa svetala i kabine. Pošto je maska na kabini dugo stajala, malo sam je zasekao po ivicama najoštrijim skalpelom koji imam. Dok sam to radio nekako sam uspeo da zgulim lak sa par mesta pa sam popravljao četkicom - videćemo kada se osuši da li je ispalo dobro. Tamiya maskirna traka je ostavila poneku fleku pa sam to malo strugao alkoholom.
Evo nekoliko slika gotovog modela za nestrpljive, a kad stignem da namontiram foto-studio zakačiću prave "glamur" fotke :). Možda budu emitovane u okviru novogodišnjeg programa ;).
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1521.jpg)
Hvala još jednom svima za podršku i pomoć!
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1514.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1514.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1515.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1515.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1516.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1516.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1517.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1517.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1518.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1518.jpg)
(http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1519.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1519.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1520.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1520.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1522.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1522.jpg) (http://i304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/th_IMG_1523.jpg) (http://s304.photobucket.com/albums/nn169/ivan_zamorano/Amodel%20Yak-130D%201-72/IMG_1523.jpg)
Odlican!!! ;D
Baš dobro izgleda ovaj mališa. Sviđa mi se. Svaka čast na strpljenju. Bilo je prilično posla oko njega.
dobarrrr :)
Superiska, bravo! Hvala tebi sto si podelio slicke sa nama. :)
Lepo, ne bi bilo lose da malo zaprljas linije panela, razredjenom farbom ili razredjenim tusem.
Svaka cast majstore, mnogo svidja, bravo, nov je i ne moras da ga zaprljas
Svaka cast,sobzirom kolko ti je vremena trebalo da ga konacno privedes kraju,svaka cast.