Makete sklapane pre ko zna koliko, ni ne sećam se... Ustvari, hteo sam samo da skinem staklariju i da je ubacim u Future, onda sam rešio i da napravim i nešto unutra, pa mi onda nekako i motor deluje siroto... OH SH*T, I DID IT AGAIN!!!
Pa dobro, šta je tu je... Sa ovog tropskog neću skidati boju, samo dekale. Taj ostaje u tropskoj šemi, dok će drugi verovatno biti YU-COE iz muzeja JRV. Taj će biti sa malo manje detaljisanja, mrzi me da istu stvar radim dva puta...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7490.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7490.jpg)
Za početak, preradio sam sedišta (nepreradjeno sa leve strane)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7493.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7493.jpg)
Unutrašnju konstrukciju pravim od razvučenih ramova
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7496.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7496.jpg)
I da znam, nisam trebao al aj sad...
Odlican pocetak, svaka cast!
Pozz
Da te ne potsecham da je restauracija vechi posao od startovanja sa novom maketom, ali i ja sam se zeznuo sa restauracijom tridesetak praistorijskih maketa, ali sam postavio limite, a drugim maketarima poruchujem da nijedna maketa nije za bacanje, ako je djubre poteklo od proizvodjacha, izmislili ljudi reciklazu, a za nju polistirenske ploche, kit i josh mnogo toga, hemija npr, ja nisam ljubitelj rezina, pa ni eceraja osim za nekeextremno sitne detalje, pozdravljam poduhvat i samo napred, ako me neko ovih dana potseti kako se ubacuju fotke, zbog formatiranja, ubacichu nekoliko restauracija, pozdrav
ako radiš muzejski ne zaboravi da je u pitanju češka posleratna verzija i da ima razlika - treba da urežeš transportna vrata sa jedne strane, a i poklopci motrora koji prelaze preko izduvnika imaju neke razlike (ovo mi je iz glave, ti svakako potraži fotografije muzejskog ali sve u svemu nisu neke prekomplkovane operacije)
Mali napredak
Izbušena unutrašnjost kapotaža i paneli koji prekrivaju izduve napravljeni od lima... Na našoj verziji treba izbušiti još neke škrge gore...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7504.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7504.jpg)
Napravljeni paneli koji pokrivaju krilne rezervoare. Skinuo sam boju samo na tom mestu...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7514.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7514.jpg)
Fina maketica, mnogo tačnija od Akademca, koliko vidim na netu... A i nema puno problema...
Napravljeni ramovi, i za K-65 urezane i izbušene rupe na kapotažu. Posle dužeg razmišljanja rešio sam da privremeno stavim staklariju, pa na osnovu nje da pravim ramove. Sva sreća pa nisam uništio transparentne delove sa lepkom :P
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7550.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7550.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7553.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7553.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7558.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7558.jpg)
Donji deo motora je komplet napravljen (sa sve šipkama podizača), pošto će se videti kroz prednji otvor. Klipovi su ustvari plastični ramovi obradjeni na bušilici (umesto struga). Rebra na klipovima sam dobio tako što sam prislonio turpiju na plastiku koja se okreće. Drugi motor je maksimalno pojednostavljen, rebra imaju samo prva dva klipa...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7564.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7564.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7565.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7565.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7566.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7566.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7574.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7574.jpg)
Na prvom Štorhu sam ispravio i taj prednji otvor (sa desne strane, radi poredjenja...)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7575.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7575.jpg)
Pozdrav
Ovo odlicno izgleda za sada
Jedva cekam nastavak
:cheers
Kad si ovako detaljno radio motor oces da otvoris i kapotaze da bude vidljiv?
Inace mozda cu te razocarati ali klipove nisi napravio nego cilindre. Naime klipovi se i nemogu videti jer su unutar cilindara i mozes ih videti jedino ako se motor skroz rasturi (obicno kad se radi generalka).
Kapotaže neću otvarati, jer onda mora da se radi i blok motora, i nosači i kojekakvi cevovodi... A i ne volim da ih previše otvaram, kvari liniju...
Quote from: anki on 23-06-2010, 23:57:58
Inace mozda cu te razocarati ali klipove nisi napravio nego cilindre. Naime klipovi se i nemogu videti jer su unutar cilindara i mozes ih videti jedino ako se motor skroz rasturi (obicno kad se radi generalka).
EPIC FAIL :headbang ::)
vrlo dobro odlicno ;) lepo to napreduje , svidjaju mi se te metalne povrsine lepo si to obradio . dobro je ispao i motoric i klipovi :naughty samo cenim nece se previse videti kao uostalom i na Bf108
Лепо ти напредују радови на ове две Роде.
Негде сам читао да ова Хелерова Рода има једну малу ману. Ноге стајног трапа су предугачке тј. изливене су у дужини која одговара када се авион налази у ваздуху тј. када је неоптерећен.
Пре пар година сам саставио Хелерову Роду и тада ми је деловала превисоко а после сам прочитао то у вези стајног трапа, размонтирао је, стајни трап скраћивао док нисам добио неки природнији изглед када бих макету упоредио са фотографијом правог авиона. Не могу сада да се сетим за колико милиметара сам скратио ноге стајног трапа.
.
Evo o cemu se tu radi!
Razlike u izgledu stajnog trapa na zemlji (sabijena amortizacija) i u letu (opustena amortizacija):
(http://i66.photobucket.com/albums/h259/mutayu/Makete/th_Roda-1.jpg) (http://s66.photobucket.com/albums/h259/mutayu/Makete/Roda-1.jpg)
(http://i66.photobucket.com/albums/h259/mutayu/Makete/th_Roda-2.jpg) (http://s66.photobucket.com/albums/h259/mutayu/Makete/Roda-2.jpg)
Hvala za crtež. Stajni trap mi je jedan od glavnih razloga za restauraciju.
Uuuu, super :super
Sad jos vise zelim da zapocnem moju rodu. al cu da te iskoopiiraaam :naughty
Još malo napretka pre početka "studentskih čarolija"...
Napravljeno još detalja unutra: pedale od plastike, u koju je utisnut odgovarajući oblik pa ošmirglano da ostane obod; a pojasevi od žice i papirne trake...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7873.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7873.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7879.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7879.jpg)
Za K-65 su izvršene odgovarajuće modifikacije: novi (neopisivo odvratan i četvrtast) poklopac teretnog prostora, kao i "škrge" od tanke plastike na motoru. I da, sudeći prema navedenim sastojcima, roda se pravila na isti način kao Koka-kola ;D
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7884.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7884.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7887.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7887.jpg)
Završene upornice. Sve manje su napravljene od razvučene plastike, jer su fabričke delovale nekako predebelo... Nogostupi su takodje napravljeni od razvučene plastike, a "glava" je napravljena tako što je prislonjena sa strane plamena. Foru sam pokupio od ovog ludaka
http://www.ratomodeling.com/finished/storch/
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7893.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7893.jpg)
Još par sitnica pa barvanje...
Tako male makete, a puno detalja! O sedistima i da ne govorim... :o
Zaista impresivno, jedva cekam da ih zavrsis!
Odlicna posvecenost detaljima.
Dorade su super. Odlican link, tip bas ima slobodnog vremena :D
Ovo je stvarno odličan rad, baš fino detaljisanje u kućnoj radinosti!
Međutim nisi dobro uradio transportna vrata na čehu, ne znam koja ti je referenca ali ako radiš beli muzejski onda su ona drugačijeg oblika...
Evo iskoristio sam fotografiju sa Aeropoxy muzejskog diska, transportna vrata obuhvataju i ceo prozor od vrata!
Šteta je da to ne središ.
Šteta što tu fotku nisam imao juče... Pokušao sa da uklonim ram, ali je pri poliranju staklić napukao... Ništa, maskiram ga i pravac farbanje...
OK, beli je gotov, a tropski spreman za bojadisanje:
Napravljeni neki mikroskopski detalji, kao što su spojnice konstrukcije stajnog trapa (1 i 2), i nogostupi/rukohvati na upornicama (3)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7940.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7940.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7941.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7941.jpg)
Nastade čitava jedna šuma upornica ;D
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_7942.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_7942.jpg)
E sad, što se kamuflaže tiče:
Fi-156 sa registracijom 5F+YK (2(H)/14) je verovatno najpoznatija tropska Roda - ko god je radio stari Heller, radio je verovatno ovu šemu. Po tim uputstvima, avion je pesak-žut sa zelenom "špageti-šemom", kao na slici...
(http://www.warbirdsresourcegroup.org/LRG/images/lrg0026.jpg)
Ali, na osnovu jedine meni poznate fotografije, zapaža se niz grešaka:
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_desert_storch_02.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/desert_storch_02.jpg)
- Vrhovi krila i kormilo pravca nicu beli, već kamuflirani
- Kamuflaža više liči na izuzetno male zelene fleke, ili je u pitanju obrnut postupak - RLM79 (ili neka italijanska slična boja) naneta je preko standardne kontinentalne kamuflaže. Meni ova druga opcija izgleda tačnija, samo su "zmijuljice" jako guste i nepravilne. Ovu teoriju potvrdjuje i novi set dekala firme Aviprint
(http://media.hannants.co.uk/pics/AV48017.JPG)
- Slovo Y je moguće crne boje, ali crnu i crvenu je nemoguće razlikovati na crno-belim fotkama (pogotovo pod ovim osvetljenjem)
- Boja donjih površina je dosta tamnija od gornje boje, nesumnjivo RLM 78
Probaću da simuliram takvu šemu sa jako razredjenom bojom...
hehe bas je sitno :super
Gde su slike belog?
Nisam hteo da kačim slike dok ne završim oba (mislim bolje sve u paketu...)
Sve u svemu, završni sprint pre cilja...
Reflektor napravljen od udublenog aluminijuma, a staklo od vak-plastike...
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_8954.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_8954.jpg)
Napravljene sajle kočnica
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_8956.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_8956.jpg)
Mitraljez uradjen po staroj formuli (Quickboost cev + Extratech nišan)
(http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/th_IMG_8957.jpg) (http://i185.photobucket.com/albums/x31/warhawk_photo/makete/fi-156/IMG_8957.jpg)
E, pa to je to.
Die Störche fertig und hier (http://www.maketarskikutak.com/index.php/topic,10669.msg101221.html#msg101221) sind.