Italeri M-113 1/72

Previous topic - Next topic

flanker

Na izgled jako lepa maketica, ali ako malo obratite pažnju videćete da nosači točkova nisu paralelno postavljeni
na levoj i desnoj strani. Dakle, predstoji manja hirurška intervencija na ortopediji...
Sličan problem sam uočio i na Italerijevom T-62 i Revellovom Leopardu 2 (o njemu uskoro kao završenoj maketi).


U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.

ubermagog

Ova stara ex-ESCI maketa je odlična, ko i većina njihovih - ovaj još ima i plastične gusenice i delimičnu unutrašnjost, super je za doradu!

BTW, 'pomereni' točkovi na oklopnjacima nisu greška!
M113, T-62 i Leopard 2 imaju međusobno smaknute točkove... čak šta više ovako iz glave sigurno bar pola ako ne i većina guseničara ima takav 'nesimetričan' sistem

ako je tako dato na maketama to je skoro uvek tačno  :)

flanker

 :o :o daj mi malo elaboriraj tu asimetriju, zvuči mi neverovatno  :o
U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.

flanker

Evo nađoh ovo:
http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/aca/kit_aca_13211.shtml

Vidi se da su mesta za postavljanje suspenzije postavljena paralelno, a u tekstu se pominje da su ispravljene
greške sa Tamiya modela i njegove suspenzije, koja je asimetrična. Jedino ako nije u pitanju starija varijanta A1,
pa da ona ima asimetričnu suspenziju, ali i to mi se čini neverovatnim. Zna li još neko nešto o ovome?
Inače kada bi suspenzija bila asimetrična onda bi gusenice nalegale jedna ispred druge, pa bi to pravilo problem
kod skretanja pogotovo na stranu gde je suspenzija postavljena u napred?!
U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.

ubermagog

Tako je rešeno vešanje, standardno kod većine oklopnjaka - ide preko onih 'torzionih cevi' ili kako je već pravilan izraz kod nas.
Najjednostavniji sistem koji zauzima najmanje prostora a ima i najmanju težinu, inače bi svaki točak imao svoj samostalni sistem vešanja i svega.

Ko se razume u tenkove i ovakvu mehaniku može da ti da detaljno objašnjenje...

Evo ti par primera gde su pravilno nacrtani planovi i gde crtač nije uradio samo 'jednu' stranu (imaš i donji izgled sa T-62 pa može da se vide paralelno postavljeno vešanje, po dva u istom 'tunelu'








flanker

Auh vrlo čudno!! Ne znam koliko su ovi crteži tačni, odakle si skinuo?
Imam tri Revella, jedan je T-72, a druga dva su T-80 i na sva tri su točkovi paralelni, a opet
za razliku od Leo 2 kome su asimetrično postavljeni (kao na crtežu).
Čak i Leo 1 Esci, a i Revell daje paralelno postavljene točkove.
Ne znam kako su na M-113 Academy i Tamiya dali različite suspenzije?! Ko je tu u pravu?   :cry :cry
U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.

Goran A.

#6
Imas milion fotografija na netu pa napravi poredjenja, vrlo brzo ces ustanoviti o cemu se radi.

flanker

Meni to i dalje izgleda nerealno. Baš ću na sajmu, ako odem da premerim točkove na
tenkovima da vidim gde koji stoji u odnosu na recimo osovinu prednjeg "lenjivca".
Po ovoj šemi koju nam je dao Airsuba asimetrija postoji na T-55/62/72/80.
Opet, zašto je Academy za M-113 dao simetričan položaj?
U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.

Goran A.

Razlog smaknutom polozaju torzionih elemenata lezi u njihovoj duzini. Kod tezih vozila cevi su duze pa ne mogu stati uzduz jedna do druge. Sto se tice M-113 ima vise verzija istog vozila sa razlicitim brojem osovina. Ima jos nesto uopsteno vezano za oklopnjake, ukoliko je smaknutost tockova veca i primetnija (ponegde se resava i asimetrijom), razlog je rasporedjivanje mase vozila.
Nadam se da ti je malo jasnije o cemu se radi.

TISO

Ovaj Italeri je dobar ali je trumpeter bolji baš zbog podvozja. Točkovi na italeriju su iz jednog komada a trebaju imati zarezu po sredini a gusjenice trebaju po sredini zubove koje Italeri nije dao.

Usput asimetrija je kao što je več AG2 napisao za torzione palice ali bih dodao da na primer T-34 i neki drugi imaju potpuno drukčiji sistem sa običnim federima (christie podvozje)
Pošto pametniji popušta glupaci vladaju svetom!