1/72 Italeri MiG-37

Previous topic - Next topic

komoras

Hvala Suhoj

evo alata kojim urezujem panele:



olfa noževi, prvo sečivom pa onda okrenem nož naopačke kako bih produbio liniju panela
i naravno, tamiya traka kao vodilja i lenjir i olovka za obeležavanje
ScarfaceOne

★★★★★
★★★★★


komoras @ instagram
komoras @ scalemates

komoras

potrebni su mi sledeći dekali:



konkretno samo zvezde/rondele

ponude na pp
ScarfaceOne

★★★★★
★★★★★


komoras @ instagram
komoras @ scalemates

komoras

uf...odlučih se za tešku hirurgiju kako bi u potpunosti bila ispraćena započeta geometrija letelice
dizajn se radi u koraku, bez nekog konkretnog plana, nadam se da dalje neće biti drastitčnijih promena

nikako mi se nije svideo dati izgled repa aviona i izduvnika, nekako izgleda predimenzionisano bez ikakve potrebe
i jest da je zamišljeno da se koristi i uzgon trupa aviona zbog male površine krila, ali definitivno nema potrebe za tako ogromnu površinu repnih upravljačkih površina, barem po mojoj proceni, te su s time skraćene
bilo je u planu da letelica prati dizajn već postojećih ruskih borbenih aviona, ali nekako se to baš i ne uklapa u dizajn koji je proizvodjač namenio

vidi se da su tvorci ove makete pratili sve moderne pretpostavke i koncepte stealth tehnologije i avionike krajem '80-ih godina prošlog veka
usisnici su sa gornje strane trupa, kako bi se smanjio radarski odraz motora (na današnjim letelicama možemo videti moderniji primer "S" rešenjem usisnika)
takodje se vidi izostanak horizontalnih repnih površina, zakošenim rešenjem kombinacijom vertikalnih i horizontalnih površina u jednu, uz povećanje površine (kao na YF-23) ali je tu izostalo kompletno pomeranje kontrolnih površina, već samo pojedinih delova repa, tako da je i to rešeno
repne površine su smanjene i biće slične onima kao na F-22, T-50 i J-20

da se videti i da me je F-22 dosta inspirisao kod osmišljavanja i urezivanja panela, isti slučaj će se desiti i na izduvima motora uz moguće konstruisanje vektorskog potiska (sve zavisi od kompleksnosti izrade)

vazdušne kočnice su takodje odstranjene kao suvišne, možda na njihovom mestu nastane otvor za dosipavanje goriva u letu
takodje stakla nemaju zlatni premaz radi smanjenja radarskog odraza kokpita, ali tu modifikaciju još nisam siguran da li želim da odradim, videćemo na kraju

čim završim sa sklapanjem trupa, razmotriću ponovo kakva će biti šema farbanja, sve više i više razmišljam o nekoj lo-vis varijanti
riveti su mi se u početku činili kao odlična ideja, ali ne verujem da ću to uraditi i na ostatku letelice, verovatno se mogu opravdati na korišćenje kompozitnih materijala u konstrukciji letelice radi smanjenja njene težine

uzmite u obzir da je to sve moje amatersko razmišljanje o poznavanju tehnologija borbenih aviona i da nisam neki ekspert

neka slike ispričaju ostatak priče:





















ScarfaceOne

★★★★★
★★★★★


komoras @ instagram
komoras @ scalemates

Mikoyan29

Uffff, pa ti si bas resio da uradis pristojnu maketu ovog nepostojaceg aviona....OOODLICNO TI IDE!  :super
MK "Oluj"

komoras

hvala Mikoyan29

evo daljih dorada:




valjda će biti dovoljno gita da se projekat isprati do kraja  0:)
ScarfaceOne

★★★★★
★★★★★


komoras @ instagram
komoras @ scalemates

ubermagog

Stvarno mnogo operacija na pacijentu  :D
Jel se ugrađuje radar i jel postaje lovac?

Avion je ćoškast jer se u to vreme (80-tih) filozofija 'nevidljivosti' odnosila prvenstveno na jurišnike namenjene preciznom udaru na važne ciljeve, kod lovaca se išlo na 'super-pokretljivost'

komoras

bila je ta opcija dugo u razmatranju, ali sam odustao od nje jer sam smislio what-if pozadinsku priču kako bi izrada mogla da se kreće u odredjenom pravcu, biće objavljena čim krenem sa farbanjem
samo da vidim kako ću uspeti da se snadjem sa izduvima, pošto će oni oduzeti jedno 40-50 % dosadašnje samogradnje
ScarfaceOne

★★★★★
★★★★★


komoras @ instagram
komoras @ scalemates

zamorano

Dakle, stvarno ga sređuješ majstorski... Originalna maketa je (meni bar) malo dosadnjikava - baš kao što si rekao, čudne su joj proporcije - ali sad sa živim interesovanjem pratim šta ćeš da joj uradiš :). Definitivno podržavam ideju da ga napraviš kako valja, kad su mogli Rusi od X-25 da naprave pravi avion Su-47, možeš ti od MiG-37 da napraviš - MiG-37M... (U stvari, pošto je domaća modifikacija treba da dobije naše ime - Nevidljivi Lovac NL-2011). :pilot

komoras

hvala Zamorano, kako radovi napreduju tako napreduju i ideje oko dorada
uskoro će krenuti veoma kompleksne dorade na repu, biće neka simbioza F-22 i Su-34 kako sam na kraju odlučio, zato sam ga i nafilovao dobro olovom

dodate stranice sam morao da skinem jer nisu bile pod dobrim uglom, te sam napravio nove
a problem ugla sam rešio T dodatcima napravljenim od sprua, tako da mogu da se podese pod bilo kojim uglom kada lepak krene lagano da se suši






stranice su zagitovane razredjenim gitom, posle sušenja sledi još jedan sloj pa zatim obrada površine da isprati uglove ostatka letelice i urezivanje panela

nosiće oznake PAK-FA, dekali su Begemot, hvala Suhoj :cheers














ScarfaceOne

★★★★★
★★★★★


komoras @ instagram
komoras @ scalemates