Nakajima A6M2N Type2 „Rufe", TAMIYA, 1/48

Previous topic - Next topic

Miroslav Š.

Инспирисан ,,јапанским" радовима наших другара из БМК-а, одлучих се за рад на овом јапанском лепотану у морнаричкој верзији. Морнаричка авијација ми је одувек била занимљива али се из неког мени непознатог разлога нисам упуштао у макетарење на ову тему. Такође, овај јапански хидроплан ће ми бити први са Хиномару ознакама.
Макета Руфа је стара Тамијина макета из 1977. године али још увек добро држећа за своје године по питању изгледа панелних линија, одливених делова у сивој пластици и посебно бистрих у прозиној форми. Још увек се нисам одлучио за конкретан авион по питању фарбања пошто су у комплету дате ознаке за седам (7) авиона.



http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!

Miroslav Š.

http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!

Miroslav Š.

Јапанци су чудо! Толико различитих информација о бојама и нијансама нема ни код нас  :) а о рецептурама да и не говорим. Ово је Накаџимин авион и његова унутрашњост је офарбана са њиховом фабричком зеленом која се приметно разликује од Мицубишијеве за њихове Зерое (5 различитих Мицубиши нијанси)... имам једино Гунзе 126 која би била за унутрашњост али то не личи на Накаџимину па сам је мешао са другим бојама и добио нешто приближно. Због свог непознавања фото технике на фоткама ми се редовно појављују другачије нијансе него под вештачким и природним светлом у живо па је тако ово на фоткама чистокрвна Interior Green.



Нисам користио никакав прајмер, фарбао сам са акрилном ,,мешавином" директно на пластику, потом драјбраш са алуминијум, на инстро табли након боје сјајни акрилни Микроскејл премаз, потом декал са још једним премазом сјајног и на крају преко свега једна рука Микроскејловог флета.





Седиште сам избушио пратећи фотке и документацију са малим одступањима. Код овога сам се двоумио јер сам имао прилику да видим само седиште са Зероа а не и са Руфа.
Гуртне су тренутно у изради.



Мотор је добио премаз црне+мало алуминијум боје и потом драјбраш са алуминијум бојом.

http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!

Pedja

Свиђа ми се логика,када видиш да од референци нема `леба и од различитих стучних мишљења,узмеш боју која визуелно најприближније одговара.
Одличан напредак....пратићу сигурно

Milutin


Sandman

Super izgleda kokpit, drybrush sa aluminijumom je baš dao onaj utisak korišćene mašine.

Jedino ne bih savetovao rad bez prajmera, pogotovo sa akrilkama jer ne nagrizaju plastiku kao uljane boje, te je moguće da se kasnije ogrebu ili sljušte tokom washa ili sličnih tehnika.

Miroslav Š.

Хвала вам господо на коментарима, драго ми је да се прати цела кампања, има ту сјајних радова :cheers
Срђане, до сада нисам имао лоше искуство са акрилима без прајмера, наравно на малим површинама. Након наношења их обавезно заштитим са једним премазом такође акрилног лака (брзо се суши). Наношењу на веће површине увек претходи прајмер.
Руфа сам довео до фарбања. Данас сам успео да залепим ветробран и задње стакло, вероватно сутра маскирам прозирне делове па наносим разно разне фарбе :)
Одабрао сам једнобојног Руфа, за свеобухватну боју (као основу) ћу користити Ревелову 59-ку коју ћу тонирати у почетку белом бојом.
Елиса је добила црну боју због предстојеће сребрне а задња страна кракова елисе ће бити црна.
Прозирни делови су прилично извитоперени (то сам увидео тек након скидања са рама - види се старост алата) па сам због тога решио да кабина буде отворена како бих умањио тај недостатак.



Руф у шареном друштву, у разним фазама рада...



:cheers
http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!