Airfix DHC Beaver 1/72

Previous topic - Next topic

Biba Struja

Tokom 1954. godine u Kanadi su nabavljenja tri aviona ovog tipa za JRV (Jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva) za potrebe održavanja kurirske veze, izviđanje i hitan prevoz ljudi i tereta. U zemlju su došli brodom i ubrzo su uvršćeni u sastav 122. hidroeskadrile za vezu u Divuljama kod Splita. Tokom višegodišnje službe na tim avionima izvršene su brojne prepravke, kao što je izmena načina kačenja vrata da bi se mogla brzo odbaciti u slučaju opasnosti. Takođe, skinut je originalni usisnik iznad kapotaža motora čime je rešen problem hlađenja motora. Posle više od dve decenije uspešne službe, 1974. godine doneta je odluka da se rashoduju oba preostala Bivera.

Izloženi avion, ev. br. 70101 (ranije 0672, fab. br. 587) je po rashodovanju dodeljen Muzeju. Pre nego što je iz hidro-baze u Divuljama preleteo na Aerodrom ,,Beograd", plovci su mu zamenjeni stajnim trapom sa točkovima.  (preuzeto sa sajta Muzej JRV http://www.muzejvazduhoplovstva.org.rs/eksponati.php?jez=sr&id=69)


Što se same makete tiče, maketa je došla u očajnom stanju, vec "uradjena" (u prevodu, kupljena na starom buvljaku za 100 kinti  :naughty )
Popila je sekiru i restauracija je krenula, uradjeno je sledeće:
- prešmirglane su sve površine i izrezan kontra detalj
- napravljena sva stakla, uključujući home made vetrobran
- dodat Aboukir filter na donjem delu kaulinga (maznut sa Italerijevog Spita)
- zagitovani prozori na gornjem delu krila i dodati novi radar i pokrivka mesta starog radara (označeno na slici)
- prepravljeni vrhovi stajnog trapa, gde se kače za trup
- dodata nova pitocev, antena, svetlo na krilu, tegići na flapsovima, kao i delovi koji su prikačeni za flapsove i zakrilca
- preradjen izduv sa svim dodacima.

Što se farbanja tiče, ofarban je srebrnom bojom za čunkove i izlakiran Future-om.
Oznake su ostaci Lift Here-a, sem broja na repu koji je štampan.
Što se mene tiče, prezadovoljan sam pošto sam radio ovu maketu samo 10 god  :hahaha





















Jovac

Ozbiljan rad , nema šta.

Fredi

Odlican  :god svaka cast na ulozenom trudu.  :super

2851cz


relja

Ne vidi se da je restauracija, bravo.
"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"

petarsm

Свака част !
Само, ја памтим из детињства да боја за чункове`поједе`детаље.
Мора да си имао неки прајмер ?

Biba Struja

Prajmer nije bio potreban, pošto je kasnije dobio sloj dobrog laka. A sto se detalja tiče, sve se vidi zato sto je nanet tanak sloj boje, ako mislis na nitne i ostalo, to je sve presmirglano.

Profa

Viđen uživo, odličan je :bravo
Samo, to za nitne ti neću oprostiti - svaki čru maketaš poštuje i obožava Erfiksove nitne >:D
Bogu fala što sam Lala! :)
...i uvek 'ladan k'o špricer, i uvek opasno tih

Biba Struja

svaki čru maketar, 20 years ago :P

medico

Lepo izgleda obzirom da je restauriran. Pedantno i cisto .... pravi primerak Pancevačke škole.
I ja sam mog dabra ofafbao sa bronzom za sulundare poznatijim kao srpski Alclad   :lol  kad se prska u tankim slojevima ne nagriza plastiku jer nitro  brzo  ispari.

vuk#75

Maketa je bas lepo uradjena, mozda bi se trud video vise da si stavio sliku makete pre restauracije i onda ove slike.
Sve mi je super osim stakala koja su mi apsolutno nidje veze iskreno, zato se ne mogu sloziti sa administratorom da je rad pedantan. 
Veliki pozdrav i sredi stakla  :cheers

anki

Prava poslastica. Obozavam ove retke modele a pogotovo kad se od tzv. koske napravi odlicna maketa. Bravo!