Renault 5 Alpine Rally , Italeri 1/24

Previous topic - Next topic

Pegi

Solidna maketa za svoje godine . Ovo je Eschi iz 1981-82 godine , upakovan u Italerievu kutiju kao novitet. Mogu da da je uzmu za mustru mnogi danasnji proizvodjaci maketa , ovi novi , kineski , skupi bar sto se nacina sastavljanja i rasklopa  tice. Dekali su naravno novi i odlicni.





Zanimljivo! Obavezno ga isprljaj inace ce da lici na die cast igracku.

Inace moja prva kola u Campus verziji. Nesto vam nisu mirisali juznije od Zagreba. Jos danas ne znam zasto?

Goran A.

@JŽ
Verovatno zato što je ovde italijansko/nemačka škola omiljenija a domaći mehaničari smatrali da su francuska vozila nepotrebno komlikovana i zahtevala više specijalnih alatki.

Međutim, više francuskih vozila je potrošeno ovde nego u Sloveniji, bar do 1991.

Ovako laicki receno, mislim da Reno 4 I njegova modernizacija iliti 5 za mehanicare nisu predstavljali neku komplikaciju.
Sastavljali su ih ionako u Novom Mestu.
Ali ih nisam viđao u Pancevi I BG pre rata, a ni posle. ZASTAVA teren.

guster

Petica ima jos i danas na BG putevima, Cetvorke su retke, ali su ih pojedini modernizovali i uradili upgrade na verziju za prevoz sekundarnih sirovina.
Iako je prvi izbor za ovakve dorade bio Spacek, kasnije Dijana, ni Reno 4 nije postedjen, upravo zbog male potrosnje i lakog odrzavanja  >:D

flanker

Zanimljiv model, atraktivna varijanta.
Što se tiče popularnosti u Srbij, bosni CG i dalje vodi švapsko auto...
Održavanje Renoa 5 turbo, pretpostavljam sličan ili kao ovaj model, je pravilo problem. Znam da su za servis alternatora morali da vade ceo motor, jer alternatoru
nije moglo da se priđe. Do duše sada u Bgu možda i najčešći auto postaje Reno megan, dizel naravno.
U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.

Goran A.

#6
Dobrim delom se radi o generalnom stavu o francuskim vozilima, pa su trpeli i neki jednostavniji modeli. Svi vazdušno hladjeni motori, u Citroenima pre svega, nisu bili pristupačni za rad. Zbog limene obloge od ventilatora do  glava cilindara. Npr. jednostavna zamena platinskih dugmadi je bila operacija od sat vremena, dok kod klasičnih motora treba 5 minuta. To je samo jedan slučaj, kod Renoa nije tako ali su veći modeli bili već nešto drugo. Tu je i Citroenova hidraulika...

U većim gradovima je bilo i četvorki do svih ostalih modela, pa i do velikih Renoa 25 i 30.

Posle rata im popularnost opada zbog skupih delova i nemogućnosti održavanja starijih modela.

Pegi

Hvala vam na komentarim a i interesantnim pricama  vezano za ovo vozilo. U Novom Sadu je postojalo predstavnistvo IMV-a  kao i prodajni salon , tako da je bilo Citroena i Renoa  u ovim krajevima. Sto se makete tice , necu je prljati ostace ovakva kao na slikama.  Sva ta kola su u stvarnost a  na startu trke ,  izgledala kao velike plehane igracke.

Roberto

Da se i ja malo umešam. Prije više od 35 godina, Brane Kuzmič je na ralyima Saturnus i drugim rallyima takmičio sa R5 turbo (?).

TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)

Hugo Sperle

Vlada Kostic je isto 90ih vozio na trkama Renault GT Turbo....medjutim Renault 5 Alpine i Renault GT Turbo je kao da poredis F-16A i Barak