Hawker Hurricane Mk. IIC, 1:72, JRV

Previous topic - Next topic

relja

Pa dobro, nije mu zazor kao na starim Airfix Spitfire :)
"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"

Pavle Filipović

#31
Sve sam vas razumeo, samo što je taj zazor jako mali, ne više od 0,1 mm, pa ne znam na koji način da bilo šta uguram unutra,kojom tehnikom. Razmišljao sam da kraj papira umočim u lepak, pa da tako malo zalepim klilo sa trupom, pošto je neko već napisao da i taj spoj mora biti lepljen. Pogotovu tu ispunu što bi išla pre gita. Git bih već lako oblikovao. Ali kako da zalijem lepak u taj zazor, a da se ne razlije i okolo? A što se tiče tog gel super lepka, zar on ne bi rastopio ovu plastiku? Svakako ću morati da popunim taj zazor, samo me brine kako ga napuniti lepkom, a da se lepak ne prelije na krilo i trup... A sa gitom ću lako, znači akrilni git.

relja

Mislim da smo te malo zbunili sa savetima, jer to nije neki komplikovani problem :)

Ja bih, ako je spoj krilo - trup već dovoljno dobro zalepljen da ne može sam od sebe da se rastavi ili ne daj bože od pada-udarca, taj zazor samo blago ispunio akrilnim gitom (maketrarskim, naravno) da se ipak vidi mali zazor posle farbanja...  uvaženi kolega Warhawk bi to sa lepkom ... sasvim legitimno, može i tako :) a u tom slučaju, baš kao što si i sam primetio, postoji mogućnost razlivanja lepka izvan zazora. I to se da lako rešiti - prvo zaštitiš platisku sa obe strane zazora sa krep trakom isečenom na meru i oblik (najbolje - maketarskom, mada i ove 3M iz Lidla savršeno rade isti posao) možde i u dva sloja, i onda čačkalicom nanosiš lepak u zazor. Brzo obrišeš isto čačkalicama višak lepka sa trake dok se nije osušio i onda odmah odlepiš traku, a lepak je ispunio zazor... nikakva mudrost.

Konkretno kod Harikena mora dobro da se pazi de se lepkom i prstima ne "umrljaju" i oštete fini detalji na trupu ("platno") i zato ja ne volim da te stvari radim sa lepkom, ali ima ovde boljih i iskusnijih od mene, pa ne bih mnogo pametovao :)
"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"

Pavle Filipović

Sad sam sve razumeo, lepo si mi objasnio to sa krep trakom. I ostali su se stvarno potrudili da pomognu, zato hvala svima.

Spoj klila s trupom je odličan, ne klimaju se, ali doradiću i taj zazor, da to bude još čvršće. Zalepiti bar u par tačaka i pregitovati preko. Našao sam kvalitetnu krep traku, jače lepljivu, mislim da je ona dovoljno dobra.

anki

Inace taj zazor je mogao nastati i zbog metode kojom si spajao polutke trupa. Naime mislim da si malo pretegao spoj onim gumicama i da je to prakticno suzilo trup. Gore mu nece biti nista jer je ivica na ivicu ali dole ima taj veliki otvor gde se postave krila i tu si pretegao. Drugi put pokusaj da stisnes nekom stipaljkom samo na mestima gde je kontakt delova. Sto se tice tih pinova sto su ti onemogucavali kontakt - sredis turpijom i sklonis sa puta finom spoju.
Najzad problem smirglanja u maloj zoni a da ne ostetis okolne detalje resavas tako sto zonu izolujes masking trakom ili selotejpom. Tako one guke lako skines a da okolo nista ne strada.
A za konverziju II u IV - da propustih i hladnjak. No to nije problem jer ga pravi L&M Resin models i lako se naruci iz Hrvatske.
Na kraju - YU tematika. Danas vec mozes naci makete gotovo svega sto je ikada ovde letelo u vojnom vazduhoplovstvu. To je moja tema ali obradjujem samo period WWII i u kolekciji mi je preko 50 "kraljevskih" i partizanskih maketa. Moras biti spreman i na puno rada sa rezinom ali to nije nista strasno. Dakle makete su tu i mogu se lako nabaviti. Da sreca bude veca sada ima i puno literature sto dodatno olaksava rad. Seetno!

Pavle Filipović

#35
Moguće, pošto sam ga stiskao gumicom tu na sredini, mada ne jako.

Što se tiče naših aviona, gledao sam malo po internetu, nema u Srbiji da se nabavi, ili je to trenutno. Mislim na Jastreb, na Galebove i na Orla. I mnogo mi se sviđa onaj američki, mlazni, to je valjda prvi nadzvučni koji smo imali. Nisam siguran za oznaku, F-86,tako nešto.

A jedan od sledećih projekata će biti "burence", "magarčić" ili kako su ga španski fašisti zvali "rata". Polikarpov I-16, tip 24, razmera 1/32. Samo ne znam kada ću biti spreman za takav poduhvat, jer neću da upropastim takvu maketu zbog manjka veština. Maketu već imam i dosta sam čitao o samom avionu u nekim knjigama o Velikom otadžbinskom ratu. Bio je poznat po tome što je napred imao oklop koji je uspevao da zaštiti cilindre motora i pilota, pa je često išao direktno na Meseršmite. Ili je izbijao "kao pacov iz šahte", pa su ga prozvali "rata"-pacov. Navodno su se tu u Španskom građanskom ratu, koji je bio probni poligon za usavršavanje tehnike za II svetski rat, ovi avioni dobro pokazali, iako su imali i probleme sa curenjem ulja... A učestvovao je i u borbama kod Halkin Gola, gde je Crvena Armija razbila Japance. Tako da avion ima lepu istoriju. Skrenuh malo s teme s ovim.

anki

Nisi dobro trazio . Evo ti u Novom Sadu Orlovi i G-4 i svasta jos , domaci proizvodjac:

https://aeropoxy.wordpress.com/

A u Pancevu proizvodnja G-2 i Jastreba izmedju ostalog:

https://www.facebook.com/AirCastResin?mibextid=LQQJ4d

Sve ovo i jos puno domacih na jednom mestu ima u proizvodnji i komsija iz Nove Gradiske u Hrvatskoj i salje i u Srbiju:

https://www.scalemates.com/brands/landm-resin-kits--1392

Naravno sve su ovo rezinske makete malo zahtevnoje za rad ali nude siroki izbor YU letilica svih epoha. Ako se odlucis za njih moraces malo prilagoditi tehniku rada ali nista strasno mada se vecina kolega kloni ovog tipa maketa.

Srecno u poslu!

Pavle Filipović

#37
Hvala, našao sam Jastreba kod tog iz Pančeva. Njega bih voleo kasnije da sastavim, kako god da ispadne, sledeći će ispasti bolje. Zašto su rezinske makete teže za sklapanje? I zašto se zovu rezinske?

Pregledao sam u odeljku "završene makete" sve Harikene Mk. IIc. To će mi pomoći u daljem radu sa ovom prvom maketom. Video sam dosta lepih radova i to baš sa partizanskim dekalima.

anki

Rezinske su rezinske zato sto je materijal od kog su rezinska smola a ne polinesto od kog su klasicne makete. Delovi su grublji i zahtevaju vise obrade pre lepljenja a posle lepljenja uglavnom se vecina spojeva mora gitovati i popunjavati. Delovi se ne mogu lepiti klasicnim maketarskim lepkom nego super lepkom ili epoksijem. Smirgla se "na mokro" zbog jako sitnog praha koji inace leti i nije bas zdrav da se udise. Tu su i cuveni mehurici i rupice po povrsini kojih zna i dosta da bude i koji se moraju popunjavati gitom ili super lepkom ili drugim filerima. Jedino je farbanje manje vise isto . U mojim radovima ovde imas dosta uradjenih rezinskih maketa nasih aviona. Uradi nekoliko klasicnih maketa da udjes u fazon pa onda slobodno kreni u rezin. Samo prethodno pogledaj neki klip ili uputstvo ovde da vidis kako se radi. Garantujem ti da ces posle 2-3 makete moci da ih radis bez problema i kvalitetno.