D.H.89A Dragon Rapid,Airfix,1/72

Previous topic - Next topic

Miroslav Š.

Макету нашег ,,Хитрог Змаја" ћу прскати свеобухватно са Хумброловом 56ицом. Регистрација је била црне боје и налазила се целом дужином на горњем крилу горе и на доњем крилу доле као и са сваке стране трупа плус YU ознаке на сваком кормилу дубине горе и доле.
Главни репер за спољашње фарбање и означавање ми је упутство из комплета ЈКРВ сет 2 нашег реномираног произвођача ознака ,,Lift here decals".
Наш YU-SAS је имао светлоплаву (Хумброл 47) апликацију која се протезала од испред ветробрана, даље испод путничких прозора све до бочних регистрација. На цртежу сасвим лепо изгледа.
Д.Х.89А је авион који плени елеганцијом. Исто је и са макетом. Чак и овако ,,на суво" склопљен ради пробе, и смиривања макетарских страсти, својом елеганцијом ,,плени душу и освежава". На први поглед ми се чини да нећу имати скоро никаквих проблема око склапања и да ће све протећи уз песму и весеље... Мале интервенције ће бити потребне, користећи ,,шацометрију", код споја излазне ивице ветробрана и трупа, а и то са неколико испланираних потеза турпијом а после и шмирглом...
С обзиром да је макета настала пре више од 30 лета, налазим да је веома коректно урађена и за данашње појмове. Панелажа је у позитиву тамо где треба да је у позитиву а урезана где треба да је у негативу ( на ,,судару" моторске групе и стајног трапа ).
Што се тиче унутрашњости, она је била рудиментарна и скучена ( за данашње појмове) за пилота и за путнике. Захваљујући другарима са британског форума ,,Britmodeller", дошао сам до следећих информација. Војне верзије су изнутра фарбане са интериор грин стим што је под био у боји алуминијума. Цивилне верзије су фарбане по жељи купца! Која је била наша жеља?-(...имам једну жељу... )
Боје су се протезале од боје слоноваче, тегет плаве, светло плаве, црвене, трула вишња ( у слободном преводу ), петрол зелене... као и комбинације истих. Уколико није било назначено у наруџбини, унутрашњи кабински простор је фарбан у крем (Хумброл 103) или у Ivory (Хумброл 41). Напомињем да су ово информације добијена од макетара који су сами истраживали а затим на основу сазнања и закључивали...
Дакле, мој циљ је што верније урађена макета авиона Д.Х.89А који је летео у нашој компанији ,,АЕРОПУТ" са регистрацијом YU-SAS. Сам авион је купљен за 1.252.064,00 динара у ВБ одакле је прелетео са регистрацијом G-AEKF. У Београд га је долетео шеф пилота ,,АЕРОПУТА", Владимир Стрижевски, са једним пратиоцем, 20.јуна 1936.године. Слетање је обављено у 12.45ч.
Лет са комисијом за пријем је обављен 28.јуна исте године на релацији Београд-Сарајево-Дубровник а први комерцијални компанијски лет са пет путника на релацији Београд-Сарајево 30.јуна 1936.год.
У априлском рату није летео због неисправности. За време окупације,варвари су га отписали и бацили у старо гвожђе.
Наш Д.Х.89А је летео са моторима Gipsy Six 180/185кс.
Извори:-ЈКРВ сет 2, Lift here decals, Београд
             -ЛЕТ бр.1-1998, часопис за историју ваздухопловства, МЈВ, Београд
             -The Classic Civil AIRCRAFT Guide (from 1920-1964), David Donald, Blitz Ed
За допре фотке још увек летећих Змајева препоручујем:   
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?aircraft=De%20Havilland%20DH-89A%20Dragon%20Rapide

http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!

Kerber

Alal vera i za projekat i za informacije o ovom lepom vazduhoplovu.

Kakava je maketa?
Detalji - ?

Goran A.

Ako uspes da uradis rekonstrukciju bice stvarno vredna maketa. Nemoj da zaboravis da kacis napredak ili da razvuces na pet meseci. Sad si nas zagolicao sa ovim!

Miroslav Š.

#3
Још мало о припремама. Узор за фарбање ми је овај Д.Х.89А, регистрације HG691. Офарбан је свеобухватно као и наш YU-SAS. До сада сам видео само једну фотографију нашег Драгона и могу да закључим да је сличност веома велика са овим британским Драгоном.
Прве фотке готове кабине стижу ускоро...
Што се тиче рада на макети он тече глатко. И да хоћу немам шта да радим на њој пет месеци  :)... хоћу да кажем да је веома једноставна и лагана за рад. Унутрашњост путничког дела кабине је рудиментарна и на правом авиону. Исто важи и за кокпит. На трупу нема скоро никаквих керефека, све је чисто и испеглано...

http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!

drakii

Vrlo lep avion i odlican izbor bojenja, cekamo te septembra u Nisu, bravo, pozdrav

Miroslav Š.

AG02, ал си ме уракао ;D. Ево, нађох малко времена за ,,багателисање" са макетама па сам наставио са радом.
Ово је склопљено на суво...

http://i95.photobucket.com/albums/l148/miroslavsljivic/d2.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l148/miroslavsljivic/d1.jpg

Ово ми је узор за фарбање... још увек лети :)

http://i95.photobucket.com/albums/l148/miroslavsljivic/dh2.jpg

http://i95.photobucket.com/albums/l148/miroslavsljivic/dh1.jpg

...наравно, ознаке ће бити наше.
http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!