JAK-3

Previous topic - Next topic

Aleksandar

1/48, Eduard.
Uz nesto dorada u kabini i van nje (indikatori st. trapa, meraci kolicine goriva, pregrade u usisnicima karburatora...).
Najveca omaska je bio poklopac kabine, pa je pravljen nov.
Uradjena pre 5-6 godina.









MARCHING UP AND DOWN THE SQUARE NOT GOOD ENOUGH FOR YOU, EH???!!!

Aleksandar

Drago mi je da vam se svidja.:)
Sovjetski lovci iz 2.rata su moja omiljena tema, pa sam se potrudio da ga uradim sto je moguce bolje. Sreca je ta, da sam imao slike iz muzeja pa sam mogao malo da ga popravim, jer u to vreme nismo imali kompjuter, pa samim ti i gomilu drugih referenci sa net-a.
Poklopac je napravljen prevlacenjem ugrejane (omeksane ) providne folije preko predhodno napravljenog kalupa-mastera, kako god to nazvali. Master se pravi od bilo kod prirucnog materijala (plastika, drvo, auto-git...) Ja sam kao polaznu osnovu uzeo fabricki poklopac, izutra ga napunio auto-gitom, i dok je isti bio svez gurnuo u njga savijenu celicnu zicu u obliku slva "U", da sluzi kao drzac koji se steze u stegu(mengele). Potom sledi modeliranje(oblikovanje). Pored oblika i velicine, bitna je i glatka-ispolirana povrsina kalupa preko koga ce se prevlaciti, da bi providni deo dobro ispao, jer se i najmanja trunka, dlacica, neravnina pozna na delu nakon prevlacenja. Folija se zagreva nad svecom ili jos bolje plinskom ringlom dok ne omeksa (pocne da se tegli pri blagom razvlacenju). Tada se brzo prevuce preko prethodno ucvrscenog kalupa, i tako ostavi par sekundi dok se ne ohladi. Onda se skida sa kalupa i obseca makazama ili cime drugo do vidljih linija konture predmeta. Pozeljno je prevuci vise primeraka, da se uzme najuspeliji, ai da ima za rezervu ako se zezne prilikom npr. maskiranja - sto je znatno pipaviji posao nego kod standardnih prozirnih delova, jer su ovi prevuceni mnogo meksi-tanji.
Vedering - nikad lakse i brze - ima malo panela, a povrsine sam mazao onako ofrlje i na brzaka, ali dobro je ispalo. :)
Radi se o mom standardnom nacinu: Nakon farbanja i dekala, maketu izlakiram akrilnim polu mat lakom. To zbog mogucnosti brisanja vederinga ako ne uspe iz prve, druge...  Vedering radim sa JAKO razredjenom crnom bojom,tj. uljnim razredjivacem u kome ima tek-tek crne boje. Kako? Uzmem i mazem. Tecnost ulazi i ostaje u kanalima panelizacije, a po povrsini makete ostaju fleke, neujednacenosti,  slicno kao na pravim masinama. Naravno, poenta je pronaci meru, ali to je samo stvar vezbe i upornosti. I dan-danas mi se desava da ne uspem iz prve na nekim povrsinama makete, 'al onda sa razredjivacem skinem nanos i picim ponovo dok ne budem zadovoljan. To je po meni najbitnija prednost ove metode. Inace, dok je mokro izgleda prenaglaseno i lose, ali kad se osusi bude znatno blaze i realnije.
Izduvne gasove radim prskalicom,mesavinom mat laka i crne, sive ili oker (kako kad). Mnogo je bolje i lakse za rad nego cistom bojom, koja prejako pokriva u tom slucaju.
Farbanje spinera sam uradio pomocu par pomagala odgovarajuceg precnika - poklopci olovaka, flomastera,  plasticnih cevcica... bilo sta sto ima ravnu ivicu i odgovarajuci precnik na odredjenoj duzini spinera. Znaci prvo sam ceo spiner oprskao plavo,potom premerio spiner i video gde treba da bude linija granice plave i bele, nasao odgovarajucu cevcicu, prislonio ceono na spiner, ocrtao patent olovkom liniju da proverim dali je u osi ili sam ukrivo prislonio, i kada je bilo sve kako treba ponovo sam je prislonio do linije i oprskao belom bojom.Isti je princip i sa crvenom, samo sto je bila potrebna cevcica veceg(odgovarajuceg) precnika. Ovde nije lose imati asistenta, mada nije neophodan, zavisi od snalazljivosti izvodjaca maketarskih radova.  ;D
Prilican izazov bili su i meraci kol. goriva na krilima, jer sam hteo da bude 3 -D, kao na pravom (providan kruzni poklopac u nivou sa gornjakom, a instrumet ispod).
To bi bilo to.
Pozdrav.
Sasa
MARCHING UP AND DOWN THE SQUARE NOT GOOD ENOUGH FOR YOU, EH???!!!