SdKfz 9 FAMO, Trumpeter, 1/72

Previous topic - Next topic

Dragan

Najzad i ovo cudoviste da dovrsim.
Vrlo detaljna maketa, delovi su precizno odliveni i dobro se uklapaju... sastavnica je kao knjizica od 12 strana, mozda je tu i tamo malo nejasna (treba obratiti paznju kod sklapanja gibnjeva prednjih tockova jer ako se glavni deo okrene naopako kasnije ce tockovi "visiti" u vazduhu). Bilo je malo problema oko uklapanja okvira vetrobranskog stakla, ali posto sam unapred resio da vetrobran bude u spustenom polozaju to sam lako prevazisao. Mozda sam trebao da originalno "staklo" od tanke providne plastike zamenim nekim malo debljim, ali i ovako ne izgleda lose.
Gusenice su posebna prica: svaka ima izmedju 47 i 49 clanaka, a svaki clanak je dat iz dva dela... pa puta dve gusenice... ko voli da secka, cisti i lepi sitne delove uzivace!
Dekali su dobri, nosivi film je tanak, bez problema se lepe.
Boje: oker-zuta Humbrol 94, zelena Model Master RAL 6003, braon-crvena Precision Paint M88 Red/Brown, sedista Humbrol 133...
Slobodno mozete da kritikujete; sto se mene tice, ja sam zadovoljan kako je ispao.


















Messerschmitt

Lepo izgleda i svaka čast na trudu, za ovo je stvarno potrebno imati dobre živce.  :super
Za moj ukus previse čista maketa, naročito u tovarnom delu.

Dragan

#2
Hvala na komentaru!
Tovarni deo sam zaprljao ali kad sam natrpao sve i svasta sto sam imao u visku to se slabo vidi.
Najvise sam zaprljao gusenice; vec sam napisao da se svaki clanak sastoji iz dva dela, pa se clanci stavljaju u poseban plasticni alat i onda lepe... posto nisu svi clanci ispali kako treba, one koje sam zeznuo kasnije sam zagitovao (imitacija blata) tako da se greske u postavljanju "gumenih" delova na "metalne" clanke ne vide...  ;)
Generalno, slabo prljam makete jer me na prvom mestu zanima sema bojenja/kamufliranja. Drugo, ako krenem sa jacim vederingom i prljanjem onda moram da radim i ostecenja koja se u ratnim uslovima neminovno javljaju posle izvesnog vremana - bilo kao posledica borbe bilo kao ostecenje u eksploataciji (sklizne sa puta, udari u drvo...).

spatz

Jdeno pitanje posto i mene ceka ova neman i kad god se naostrim da je radim odustanem kad vidim gusenice.Poslebno taj sistem da se ubacuje u plastican kalup.E kako si resio problem lepljenja gusenica u kalupu a da lepak ne dodje u kontakt sa kalupom i gusenicama??????????? :headbang :headbang :headbang

Dragan

#4
Najpre nikad nisam lepio vise od 6-7 clanaka odjednom. Prvo sam u "alat" postavio "metalne" delove (delovi broj E2) i onda sam na njih pomocu cackalice gustim (ne tecnim) lepkom iz tube zalepio "gumene" delove (delovi broj E1) pri cemu nema sanse da malo lepka ne dodje u dodir sa "alatom". Sacekao sam minut i onda sam pomocu nozica izvadjenog iz skalpela kojeg sam podvukao izmedju alata i "metalnih" delova sa jedne strane celu gusenicu odjednom podigao, prevalio je i onda na ravnoj podlozi poravnjao lenjirom ako je rec o delu gusenice koji ide dole, a dok se lepak jos nije stegao pincetom ispravio neki deo koji bi se eventualno iskrivio. Onda bih na drugoj polovini "alata" gde napravio jos jedno parce od 6-7 clanaka i njega bih izvadio pomocu skalpela... malo sam ocistio alat od lepka i onda postavio dva dela gusenica koja su se u medjuvremenu osusila i zalepio ih zajedno... i tako dok nisam dobio dovoljnu duzinu ravnog dela gusenice.
Malo je drugacije kod onog dela gusenice koji ide preko prednjeg i zadnjeg tocka: odmah po vadjenju iz "alata", dok lepak jos nije stegao, gusenicu sam postavio na tocak i zalepio. Dok je lepak jos svez pincetom bih pokusao da poravim iskrivljene clanke, ali posto mi to nije sasvim poslo za rukom ono sto je ostalo krivo zagitovao sam i obojio bojom blata.
Posto nema sanse da se svi clanci u delic milimetra uklope po duzini, spoj krajeva gusenice izveo sam na gornjem delu prednjeg (pogonskog) tocka jer je tu rastojanje izmedju gusenice i blatobrana najmanje pa se greska tesko moze primetiti, posebno kad se nabaci "blato".
Mislim da ces malo vise problema imati sa delovima C4 i C5 - pokazivaci sirine vozila sa kuglama, a na jednom od njih je retrovizor. Plastika je tanka i mekana i lako se lomi pa sam je zamenio tankom celicnom zicom na ciji vrh sam pomocu cijanofiksa zalepio kugle koje sam odsekao sa plasticnih delova, kao i retrovizor.
Sretan rad!