IL MAGNIFICO HD.1, EDUARD, 1/48, LIMITED EDITION

Previous topic - Next topic

Miroslav Š.



Hanriot HD.I, 1/48, EDUARD (#11139)
IL MAGNIFICO, LIMITED EDITION
Tekst i fotografije: Miroslav D. Šljivić

Hanriot HD.1 je bio francuski jednosedi lovac koji je pripreman kao zamena za Njeporove sedamnaestice ali je to mesto ipak prepustio lovcu Spad VII. Obzirom da je proizvodnja bila u odmakloj fazi te da su se HD.1 počeli spremati za popunu lovačkih eskadrila, francusko Ministarstvo rata je odlučilo da lovce HD.1 prepusti svojim saveznicima Belgiji i Italiji. Vrlo brzo nakon stupanja u belgijske i italijanske lovačke eskadrile, HD.1 se pokazao više nego dobro u svojoj ulozi lovca. Na italijanskom frontu prema Austrougarskoj, HD.1 je postao pravi miljenik italijanskih pilota zbog svojih karakteristika u vazduhu a preduzimljivi Đulio Maki iz Varezea ga je porizvodio licencno u svojoj fabrici Nieuport-Macchi sve do 1921. Anrijev HD.1 je bio avion ,,iz senke" velikih i poznatijih Njepora i Spadova ali je ostavio svetao trag u sazvežđu vazduhoplovnih konstrukcija tadašnjeg doba zbog svojih odličnih karakteristika.
Pre malo više od dvadeset godina češki EDUARD je pred maketare po prvi put izneo maketu ovog aviona sa prilično uspeha koji je bio rezultat visokog kvaliteta makete po svim pitanjima. Kao i sa mnogim svojim pređašnjim maketama, EDUARD je i sa ovom uradio reizdanje u vidu LIMITED EDITION pakovanja čija je tema ovaj put upravo čisto italijanska. U standardnoj kutiji sa veoma lepom ilustracijom na poklopcu Anria HD.1 u letu nalazi se klasičan ProfiPACK komplet u koji je uključena plastika (ukupno 68 delova u svoj plastici, jedan u providnoj), list fotoecovanih delova (ukupno 77), poveći list dekala, žuti kabuki sa maskama za farbanje točkova, vetrobrana i linije razdvajanja između metalnog i platnenog dela trupa i naravno sastavnica. Plastični delovi su obzirom na godinu proizvodnje alata u odličnom stanju bez skoro ikakvog fleša (ostataka livenja), vrlo čistih konturnih linija i sa odličnim detaljima na svim površinama. Tih detalja i nema mnogo jer je i konstrukcija aviona takva ali ono što je prikazano je na zadovoljavajućem nivou. Veliki plus za EDUARD je što i ovakve setove poboljšava pa je i ovde ubačen novi set delova za motor koji je osetno bolji od starog. Maketa je standardnog rasklopa za dvokrilce. Sklapanje kreće sa kabinskim delom koji se obogaćuje sa odličnim setom fotoecovanih delova koji naprosto ožive kabinu. Dalji tok rada ne predstavlja problem jer se svi delovi međusobno odlično uklapaju. Nakon sklapanja polutki trupa i donjeg krila treba odabrati šemu farbanja jer su u kutiji date tri verzije naoružavanja (koje zavise od toga da li je izabrani avion proizveden u Francuskoj ili je licencno rađen u Italiji) sa pratećim detaljima. I ovde do izražaja dolaze odlično urađeni fotoecovani delovi koji prilično doprinose detaljnijem a samim tim i autentičnijem izgledu makete. Ono što mnoge maketare ,,zabrinjava" tokom rada na dvokrilcima je spajanje gornjeg krila sa trupom i donjim krilom. Iako sam napravio veoma dugačku pauzu u radu na dvokrilcima, ovde nisam imao nikakvih problema prilikom ove operacije jer ona ipak zahteva neku rutinu. EDUARD je odlično odmerio dužine nosećih stubova koji spajaju trup i krila pa je sama montaža bila vrlo brzo urađena bez mnogo saplitanja. Naravno, poštovao sam standardnu proceduru pa sam pre postavljanja gornjeg krila kompletno ofarbao trup i donje krilo kao i gornje krilo jer bi naknadno farbanje izazvalo velike probleme (ovo sam napisao zbog naših mlađih čitaoca kao napomenu). Već spomenuti list fotoecovanih delova sadrži i set španera koji kada se dobro postave pomažu maketaru da bez mnogo muke postavi i zatezne sajle između krilnih nosača. Pored dobrih delova za kabinu, set eceraja sadrži i delove sedišta, poklopce na trupu, pilotske vezove, delove mitraljeza, spone, retrovizor, ručke za podizanje trupa, poluge za repetiranje... Set dekala pored nacionalnih rondela sadrži i komplete oznaka za šest italijanskih Anrija HD.1 i to:
-HD.1 iz 78.eskadrile, Italia, 1918
-HD.1 br.6254 iz 76.eskadrile na kojem je leteo sottotenente Giorgio Michetti, Casoni, Italija 1918
-HD.1 iz 85.eskadrile koja je bila stacionirana u Albaniji 1918
-HD.1 br.562 iz 81.eskadrile kojim je leteo tenente Antonio Bogliolo, Italija 1918
-HD.1 iz 78.eskadrile na kojem je leteo tenente Mario Fucini, Italija 1918 i
-HD.1 br.11432 iz 80.eskadrile, Italija 1918.
Sve šeme farbanja su vrlo živopisne i maketar može da dođe u ozbiljan problem jer je teško odlučiti se o temi za rad. Dekali su odličnog kvaliteta, sa uverljivim bojama i u registru.
Sastavnica je A5 formata i sadrži sve potrebne podatke o sklapanju, pregledna je i vrlo upotrebljiva. Standardno odlični grafikoni mnogo pomažu prilikom postavljanja sajli i maski za farbanje pa je ceo doživljaj vrlo opuštajući (iako se radi o dvokrilcu sa sajlama !?!?:-)).
EDUARD je dobro uradio što je oživeo ovog ,,oldtajmera" jer i danas on predstavlja pravo maketarsko zadovoljstvo a posebnu draž ovoj LIMITED EDITION kutiji daje upravo sama tema ,,raspevanih Italijana" sa nazivom IL MAGNIFICO! Maketu slobodno preporučujem i početnicima ili onima koji se drže podalje od dvokrilaca jer je sa sadržajem ove kutije sastavljanje prilično lako i lepo. Zahvaljujem se EDUARDU na poslatom primerku za testiranje.













Kompletna galerija fotografija se može videti na sajtu Maketar PLUS
http://www.maketarplus.com/index.php/recenzije/183-il-magnifico

:cheers
http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!