Ki-43-I Hayabusa (Oscar)

Previous topic - Next topic

deda

Zdravo svima. Evo jedne sjajne makete. U poitanju je Hasegawa u razmeri 1/48.

Prvi prototip ovog aviona je poleteo 1939 godine dok je u operativnu upotrebu usao 1941 godine. Konstruisan je kao naslednik armijskog Ki-27 i tu ulogu je dobro obavljao do pojavljivanja boljih saveznickih lovaca. U upotrebi je ostao do kraja rata i naravno na kraju je koristen kao kamikaza avion.
Sama maketa je sjajna, svaki detalj je na mestu i prakticno nema potrebe za nekim eksrtra detaljisanjem sem mozda pojaseva u kabini i zicica na motoru.
Kabina je sjajna mada ne kao na Hasegawinim Hayateu i Shiden-Kai-u.
Motor je u ovom slucaju po meni bolje odradjen nego li na ove dve navedene i kao sto sam gore napomenuo potrebno je eventualno dodati zicice.
Ostatak makete je bez premca sa super urezanim detaljima. Kao opcija su dati i spusteni flapsovi, mada su japanski avioni imali flapsove u nultom polozaju na zemlji, ali opet detalji su takvi da je greota ne otvoriti ih.
Standardno su date dve opcije letelicai jedna od njih pripada asu Tateo Katou.
Definitivno preporucljivo za sve koji vole ovaj deo avijacije,a i za one koji vole dobre makete.



slike ramova i kutije

Pozdrav

Rabb

#1
Ha! I ja danas uzeo istu maketu, a da prethodno nisam ni video ovaj pregled. Imam ideju: Hajde da napravimo kampanju 1/48 Dzapanci 2SR ! Ili jos bolje: Kampanja 1/48 Hasegawa Ki-43-I  :D :D :D :D :D! Garantovano se penjemo na pobednicki podijum  :D :D :D!
Jos samo da pribavim farbe za ove Dzapanerose koje imam spremne za poletanje! Sve bolji od boljeg! Sta cu, podlegao sam Tamigawa virusu  ;D.

Hasegawi je do sada falio dobar 1/48 rani Oscar (verzija I). Pohvale za sada, a za posle cemo videti u radu  ;). Interesantna stvar je da su kod ove makete odustali od principa "kokpit-kade". Bocni paneli kokpita lepe se za bokove trupa, a ne za pod. Pod se lepi odozdo pre lepljenja krila. Jedina zamerka na tacnost odnosi se na vetrobran, koji ima prorez za umetanje teleskopskog nisana   :-\. Bolje da su izlili ceo vetrobran i oznacili mesto gde ga treba izbusiti. Takodje, nije mi bas najjasnije zasto su vrhove krila napravili kao zasebne delove? Odgovor: Da bi koristili iste kalupe za kasnije verzije Oskara. Mana: instrukcije zahtevaju nesto smirglanja  ::).
Steta je za motor, jer iako je veoma lepo detaljisan i sklapa se iz vise delova, nece se bas videti ispod kapotaza i kroz prstenasti hladnjak. Razmisljam da li da uradim neku varijantu sa demontaznim kapotazom, pa da se motor, bar povremeno, osunca.

Date su dve seme bojenja i, zamislite, obe su zelene? Steta, jer je bilo vrlo slikovitih Ki-43-I. Osim oznaka, tu i tamo neke strafte i sl., osnovna razlika izmedju ovih sema je u boji donje strane aviona-Katoov je sivozelen odozdo, a Takedin bez farbe.

Sto se pravog aviona tice, bio je veoma zanimljiv. Oni koji su leteli njime u Il-2 Pacific fighters i potonjim naslovima znace o cemu govorim  ;). Fantasticno pokretljiv. Odnos snage/tezine veoma visok. Za vreme rata zabelezen je dogadjaj da je (cela?) eskadrila superiornijih americkih lovaca pokusavala da obori jednog koji je leteo nisko. Cim bi mu se priblizili, japanac je izvodio ostre manevre. Nakon pola sata ili vise, ameri su zbog nedostatka goriva odustali od daljih pokusaja, a japanac se vratio kuci. Ki-43 je, pored ogranicene snage i neodgovarajuce brzine za pozniji deo rata, imao jos tri ozbiljne mane:
1. Teleskopski nisan (nije bas jednostavno nisaniti okretnu metu, je l' da?)
2. Slabo naoruzanje - raniji 2*7,7mm, kasniji sa dodatnim 12,7mm ili samo sa 2*12,7mm i najvaznije:
3. Zippo efekat - nezaptivajuce rezervoare za gorivo. Pogodak u rezervoar sa PZ tanetom i VUUUSSS (pogledati prilozenu sliku iz igre/simulacije  ;))



U sastavnici su instrukcije date sa Gunze-Sangyo bojama:
Mr. Color - sl.nitro (Hobby Color-akril)
1 (H1) - White   
2 (H3) - Red   
4 (H4) - Yellow - za repne povrsine Takedinog aviona    
8 (H8) - Silver - primenjeno na mestima gde se trazi neobojen  metal   
10 (H10) - Copper   
28 (H18) - Steel - za naoruzanje i dr. Slicno gunmetal   
33 (H12) - Flat Black   
41 (H47) - Red Brown - za kozu naslona za glavu   
47 (H90) - Clear Red - poziciona svetla   
50 (H93) - Clear Blue - poziciona svetla
55 (H81) - Khaki   
57 (H63) - Metallic Blue Green - simulira cuveni Aotake lak
61 (H76) - Burnt Iron     
92 (/) - Semi-gloss Black
127 (/) - Cockpit Color Nakajima
128 (/) - Gray Green   
129 (/) - Dark Green Nakajima
137 (H77) - Tire Black