ИЦМ Лагг-3 серије 1-4 1/48

Previous topic - Next topic

oddball

Слаб сам са историјском причом овог авиона, али се да приметити да Мустанг П-51Б и он личе  :D
Оно што ја знам је да су га звали "Лаковани ковчег" јер је доста совјетских пилота погинуло у њему. Дуго времена био је у употреби и борбама током Другог светског рата. Конкретно ова серија имала је слаб мотор у односу на тежину авиона и стога су маневарске способности биле лошије у поређењу са нападачком авијацијом. Одређене измене су направљене касније, попут избацивања троје цеви из авиона што је довело и до олакшавања саме летелице и заједно са тим сразмерно су ојачале и саме карактеристике. У рукама искусног пилота био је поштован противник, међутим ако је за контролама новајлија мале су му шансе биле да би изашао као победник.

Слике кутије, саставнице и декала:


Декали су за 4 варијанте, три ловачке и једну гардијску:
1). јесен 1941, Шонги - околина Мурманска, 145. ИАП, капетан Л. Галтченко
2). лето 1942, Африканда - околина Мурманска, 609. ИАП, мајор Л. Галтченко (овде је веђ напредовао до командира 609.-е)
3). јесен 1941, околина Лењинграда, 44. ИАП
4). пролеће 1942, околина Лењинграда, 3. ГвИАП

У кутији се налази укупно 4 рама, од тога је један са провидним деловима. Панелизација није пренаглашена што ће за фарбање ербрашом бити супер, а кабина има заиста леп број детаља и контра-детаља ако се узме у обзир да се добија у овој најосновнијој варијанти. Чини ми се да ће моћи лепо да се уради чак и без употребе ецераја. Има вишка пластике којекуда али то се све да решити без икаквих проблема једним мало оштријим ножићем.



Детаљи на точковима су заиста добри, као и на осталим деловима. Верујем да ће се уклапати без неке веће муке.

Прозирност "стаклића" је велика али ћу ипак приликом склапања мало да их исполирам пастом за зубе. За сваки случај. Дебљина пластике није велика што је добро јер и то доприноси транспарентности.



Ево како изгледа "гумициран". Биће гитовања али далеко мање него на Токоовим Иљушинима. На трећој фотки се лепо види да су лоше израчунали спој трупа и крила тако да ту фали једно праче пластике. Тако је са обе стране. Вероватно ћу то решавати са додавањем пластике, али о том-потом. До фазе склапања проћи ће мало времена.



Веома ми је драго да сам узео ову макету и хвала Прежи што ју је штекнуо за мене. У сваком случају будем ли се трудио макар упола колико се трудим око овог последњег Штурмовика биће то једна веома лепа макета. Вероватно ћу радити 145. ИАП, свиђа ми се ова мачка на репу, као и маскирна шара. Чекаће да се оспособи компресор, мада дотле ћу можда кренути са склапањем кабине и састављањем трупа, тачније да га урадим до припреме за фарбање ербрашем.

Наравно, када кренем да га радим биће редован апдејт у "Пројектима у раду".
поз
"It's time to kick ass and chew bubble gum! And i'm all out of gum!"
- Duke Nukem

Ich been klugscheisser!

mutayu

Zvali su ga Lakovani Garantovani Grob (LaGG) ;D

oddball

Да, тачније "Лаковани ковчег". Доста је пилота изфинуло на њему јер је био претежак. Када су уклонили три цеви знатно су га олакшали и самим тим побољшали његове летне карактеристике и маневарске способности.
"It's time to kick ass and chew bubble gum! And i'm all out of gum!"
- Duke Nukem

Ich been klugscheisser!

TISO

Dobra stranica sa refrencijama:
http://mig3.sovietwarplanes.com/lagg3/lagg3.html

Ako češ raditi Galčenkovog sa mačkom obavezno pregledaj.
Pošto pametniji popušta glupaci vladaju svetom!

Kerber

Moras prvo dobro da odredis podtip ovog aviona, jer je taj sa mackom imao vise raznih podtipova, a razlike su im povece...
Kad se resis da ga radis, pogledaj ove Tisove linkove , a i ja imam neke knjige i reference, pa trazi.

TISO

#5
Slažem se s Kerberom ali sa dodatkom da pre no što definitivno odlučiš kojeg češ raditi prvo potraži i dobro pogledaj fotografije aviona kojeg hočeš raditi jer su neki avioni u PARM-ovima popravljani sa djelovima sa kasnijih serija odnosno time što su u tom trenutku imali u magazinu i ne odgovaraju potpuno zvaničnoj seriji aviona. Glavne su razlike u hladnjaku ispod nosa, hladnjaku ispod trupa, ususnicima u korjenima krila, spineru, kapotažu motora sa gornje strane, sistemu pričvščenja kapotaža, predkrilcima (kasniji imaju a raniji ne), smerno kormila (oblik sam i raniji sa utegima i bez), visinskim kormilima (sa masnim balansiranjem ili bez), repnim kotačem (uvlačjiv ili ne)...

Usput na linku imaš i profile sa fotografijom za beli 22.
Pošto pametniji popušta glupaci vladaju svetom!