Nakajima Ki-43 Ic Hayabusa, Fujimi 1/72

Previous topic - Next topic

Monthy Python

Nakon mnogo obecanja da se i ja konacno ukljucim  ;D . Godisnji traje jos koji dan, vredi dati sve od sebe.
Prvo ucesce u kampanji-pa OSCAR! Ki-43 Hayabusa, Peregrin Falcon, Oscar ili kako ga vec zvali je najznacajniji armijski lovac u Japanu od 1941.-1943. godine, i ucestvovao je u borbama do kraja WWII.  Dobio je i nadimak "Terror of China" zbog velikih uspeha u prvim borbama na teritoriji Kine, Burme, Malaje...  Ono sto je A6m2 Zero predstavljao za japansku mornaricu, Hayabusa je bio za armijsko vazduhoplovstvo.  Napravljeno je 5.751 primeraka svih verzija.  Konstruisan je kao naslednik Ki-27 Nate (ili Abdul) armijskog lovca.  Inace, Ki-27 je postavio standarde u pitanju pokretljivosti i nakon pocetnih uspeha u Kini i protiv SSSR-a "kriv" je za filozofiju u japanskom armijskom vazduhoplovstvu koja je stavljala pokretljivost pre brzine i vatrene moci aviona. Ovo je dovelo do kreiranja verovatno najpokretljivijeg lovca u Drugom svetskom ratu (zahvaljujuci svojim "leptir" zakrilcima) koji nije bio preterano brz, nije imao oklop za osetljive delove aviona i imao je samo dva mitraljeza 7,7mm sa periskopskim nisanom u prvoj ratnoj verziji Ic (verzija Ia je napravljena u par primeraka za kalibrisanje proizvodnje, verzija Ib je napravljena u malo vecem broju ali je prosledjena pilotskim skolama u Japanu, a verzija Ic je postala prva "ratna" verzija). Doduse, saveznici su saznali za ove mane tek 1942. godine kada su zarobili par skoro neostecenih Oscara u Jugoistocnoj Aziji.  Do tada je Ki-43 pocistio gomilu britanskih i holandskih Harikena, Bafala, P-39 Erakobri, P-36, P-40B iz Letecih tigrova i svega ostalog sto su saveznici izneli na "meni" ovoj masini.  Vec 1943 godine jedinice sa Hayabusama pocinju da trpe velike gubitke (saveznici prelaze na "boom-and-zoom" taktiku protiv japanskih lovaca-u prevodu udri-i-bezi, bez uplitanja u dogfight).  Na Novoj Gvineji 1943. godine kompletne lovacke grupe bivaju totalno unistene, vecinom na zemlji. Nakon pojave novih tipova saveznickih aviona Hayabusa postaje zastareo, ali zbog malog broja modernih lovaca ostaje u borbi do poslednjih dana. Postoje jos dve znacajnijie verzije Hayabuse: Ki-43 II i Ki-43 III sa svojim podtipovima.  Pred kraj rata je koriscen i za presretanje Liberatora i Supertvrdjava iznad Japana 1944. i 1945. godine.

Sad malo o samoj maketi.  Ovo mi je prva Fujimijeva rukotvorina, i izgleda BOLI GLAVA  :super .  Svetlosiva plastika, fino urezane panel linije, 37 delova (od toga 2 providna).  Nakon razmatranja nekih knjiga i fotografija zamerka bi mogla biti na nepravilan izgled pilotskog sedista (sediste ima rupe u naslonu, kao kod Zeroa) i malo losiji izgled rezervoara za gorivo. Za pohvalu su svi detalji, uklapanje koje je bukvalno fenomenalno (sa izuzetkom uklapanja krila ispod kapotaze motora, poklopci tockova se moraju dosta stanjiti da bi krila legla kako valja).  Desio mi se i mali peh-prilikom skidanja naslona sedista sa rama slomila se tanka ivica, pa sam dosta vremena izgubio krpeci kabinu.
Data je samo jedna sema farbanja, u pitanju je avion majora Kinsiro Takede, komandira 1. Hiko-Sentai-ja u Hanoju, Indokina.  Dekali deluju ok, jedino je dekal za komandnu tablu malo veci od table i pozeljno je "otfikariti" parcence. 

Nisam neki zanatlija sa digitalcem, pokusavao sam vise puta da dobijem bolje snimke, ali na zalost ovo je najbolje sto imam (ucim i dalje).  Za sada samo ramovi i slika kutije, uskoro slike dosadasnjeg rada.


Monthy Python

U svom ovom kuckanju zaboravih da napomenem detalj koji ce neke mozda interesovati: Hayabuse su pokvarile "debi" prvim Mastanzima P-51A iznad Burme.  Mastanzi su pratili bombardere, i u prvom dogfightu je bilo 4:0 za Hayabuse, u drugom 3:1.  Nalupali su ih posteno.

Monthy Python

#2
Malo fotografija dosadasnjeg napretka. Motor sredjen, kabina se bas puno i ne vidi i nesto se nisam trudio da je doradjujem (cak nisam stavio ni pojaseve od trake).  Sitnije zezancije (poklopci tockova, horizontalci na repu) su prajmovani u belo, a uskoro ce biti i ceo avion.Preko toga ide srebrna.




Nidza79

Monti, pogledaj uputstvo o kacenju slika da bi izbegao da se kliktanjem na sliku ode u ceo album (umesto da se samo slika pojavi). Nebitno je za izradu makete ali Ki-43 Ic je avion sa dva Ho-103 12.7mm a to nije ovaj tvoj. Tvoj avion je Ki-43 Ia. Fujimi je izbacio mnostvo kutija ove makete a ja imam onu sa kineskim oznakama pa ce me bas zanimati tvoja iskustva pri radu.

Monthy Python

Rad na makini je malo stao, posto je dosla jedna mala Masha na svet i sad je svo moje vreme posveceno njoj.  Inace, posavetovao sam malo mudre knjige (svi znamo kako nabavljene) i pogledao jos jednom verzije Ki-43. Stvari stoje ovako:
Model koji radim je definitivno Ki-43 Ic, Fujimijev.  Koliko znam, jedini Fujimijev Ki-43 I u 72jci. Verzije idu ovako: Ki 43 Ia, naoruzan sa dva mitraljeza 7,7mm, koriscen kao prva serija i za pripremu masina za serijsku proizvodnju.  Proizvedeno 35 komada od aprila do juna 1941 godine.  Ki-43 Ib naoruzan sa jednim mitraljezom 7,7mm i jednim 12,7mm.  Proizvedeno 45 komada od juna do septembra 1941 godine. Vecina ovih aviona Ia i Ib modela je zavrsila u pilotskim skolama, najvise u Akeno letackoj skoli.  Model Ki-43 Ic proizvodjen je od septembra 1941 do februara 1943, i proizvedeno je nekih 600 komada.  Ki-43 Ic je slat direktno u borbene jedinice, i bio je naoruzan sa dva mitraljeza 12,7mm.  Reference:  Ki-43 Hayabusa in Japanese Army airforce service, autor Richard M. Bueschel, kao i Ki-43 Oscar Aces, Osprey-jeva knjiga.

A za photobucket-e, pa tu mi treba pomoc.  Ja sam sva podesavanja odradio kako treba, ali slike zajebuvaju.  ne pojavljuju se kako bi trebalo, nego idu nazad na album.  Pokusao sam da postavim printscreen u saveti i pomoc pa da vidim sta mi je ciniti, ali nisam uspeo posto ne mogu da sacuvam prntscreen kao JPG fajl.

BigBadWolf

Ne moras kao .jpg, mada ne razumem kako ne mozes. Koji program koristis?

mutayu

Evo ja sam prepravio i sad sve radi kako treba.
Za ubuduce:postavi linkove kao i do sada ali edituj tj. izbaci string "?action=view&current=" i zatim ponovo sacuvaj post i linkovi ce voditi direktno na sliku.

Kerber

Odlicna je to maketa. I to je definitivno "C" tip...sa 2x12,7mm

E, sad, ima jedna caka, ili je to bilo samo kod mene (mozda los odlivak poklopca kabine) - kad vetrobran dobro legne, zadnji deo se podigne za pola mm. Nije mnogo, al' coveka "veseli" do bola. Resio ja da presecem  poklopac, jer je jednodelni, al' nikako da se uhvatim posla, tako da je to jos uvek "u vazduhu".
Mozes da probas da iseces i odvojis oba dela, pre no sto zalepis na trup, al' probaj ga prvo na suvo. Mozda je to kod tebe bolje...ja greskicu  nisam video do kraja.
Sve ostao je super.

Monthy Python

#8
Ista situacija i kod mene, mislio sam da mi se ucinilo jer sam samo probao na suvo, bez lepljenja.  Necu otvarati kabinu posto sam unutrasnjost odradio krajnje spartanski (nisam ubacivao ni pojaseve, a jos mi se slomio i ram za kacenje sedista, pa ne izgleda najbolje).  Videcu da izgitujem ispod prednjeg dela poklopca kabine.  Pa sta bude. A maketica je stvarno fenomenalna, lepo se sklapa, nema puno delova (bitno zbog vremena), bas lezi za rad.  Jedina mana (uz poklopac) je sto se ne poklapaju linije panela na poklopcu kapotaze motora i trupu, i sto krila malo teze nalezu na trup kod motora. Sad me ceka gitovanje i novo urezivanje linija.

Nidza79

Sad kad sam uz'o maketu u ruke i meni se cini da je Hei (C) u stvari  :zvizduc

TISO

#10
Gledajuči naoružanje Ki-43 I moglo se naoružati i sa 7,7 i sa 12,7 mitraljezima. Modifikacija se mogla izvršiti na terenu i nije bila baš velika.Ovde ima dobra članak na tu temu:
http://www.warbirdforum.com/rdunn43.htm

Jako dobar članak evo sa uvoda:
QuoteAfter the capture of the Japanese airfield at Lae, New Guinea, Allied technical intelligence teams were quick to begin examination of the treasure trove of aircraft and documents found there. Among the papers captured there was a maintenance manual on the Ki 43, which, though undated, obviously applied to the earliest aircraft in the series. It stated:

"In this aircraft the type 89 fixed machine gun A, B, one each is installed in front of the pilot at the upper part of the fuselage. According to the situation the 12.7 mm aircraft machine cannon A, B, one each, can be installed in the position occupied by the MG" [5].

The notations A and B relate to the left and right ammunition feeds for the guns. The manual goes on to explain the relatively minor adjustments needed to install the machine cannon in lieu of the machine gun.

i

QuoteTo return to the Ki 43-I's captured at Munda. Their armament was described as "one fixed 7.7 mm machine gun, type 89 improvement B, mounted on the top right side of cowling and synchronized. One fixed 12.7 mm machine gun, B, mounted on the top left of the cowling. Ammunition was described as standard ball and tracer for the 7.7mm with approximate capacity 500 rounds. .A.P., H.E., and H.E. tracer for 12.7 mm with approximate capacity of 300 rounds. It was noted that it is possible to install two 12.7 mm without change in mounts.

Pošto pametniji popušta glupaci vladaju svetom!

Sandman

ima li nekih novih radova na Hayabusi? :)

Monthy Python

kako je na svet dosla Masa, tako je Hayabusa zavrsila u maketarskom kovcegu.  a Masa ima 7 meseci, pa vi vidite kakav je to post.  posto sam devojcice poslao u tazbinu na odmor, skinut je naftalin sa projekta.  avionce je isprskano srebrnom bojom, sutra ce drugi sloj.  cekam fotoaparat da postavim slike, mislim da cu sve zavrsiti za nekih 15ak dana.  izvinjavam se sto otvaram novi topik, znam da stari nisam otvarao mesecima. pozdrav,
:pilot

Sandman

nema veze shto je topic na mirovanju par meseci - ti kao autor topika imash pravo da nastavljash topik sa postovima o novim radovima ;)

chekamo nove slike, bez obzira na to shto je kampanja vec zatvorena, samo bez zurbe... :)