HMS "Serapis"

Previous topic - Next topic

crni gusar

HMS "Serapis" je bio britanska fregata napravljena 1779 godine. Posedovao je 44 topova i ucestvovao je u mnogim bitkama,a jedna od poznatijih je kada su zarobili americki ratni brod "USS Bonhomme Richard".Tako cuveni brod imao je jako nesretan kraj,kada je u julu 1781 godine jednom od njegovih mornara u toku plovidbe blizu obala Madagaskara fenjer upao u bure sa alkoholom,sto je izazvalo pozar koji je dospeo do barutane izazvavsi eksploziju koja je razorila krmeni deo broda poslavsi ga na dno.Njegovi ostaci su izvadjeni 1999.godine...

A sama maketa je 139 cm dugacka,radjena je oko 5-6 meseci,od kvalitetnog drveta kao sto su mahagoni(u komadu i furniru),oraha,tresnje,bukve...






















airbamby

Fantastican...
Jos jednom sve pohvale
http://www.oluj.org/ - Maketarski klub Oluj

Trutek

Predobro..........nemam rijeci..........

Po nekim linijama me podsjeca na Nelsonovog Victorya...

Sandman

tvoji brodovi su fantastichno odradjeni i pravi su praznik za ochi!  :super

takodje moram pohvaliti i kvalitet fotografija! ;)

samo nastavi ovako....

zamorano

Ovi tvoji brodovi su potpuno genijalni!

Daj neki podatak kako si radio, jesi sve sam pravio ili si koristio neke gotove delove ili...? Znam da se tebi to podrazumeva, ali mislim da nisam jedini koji bi voleo da zna kako se ovakve makete prave. Mi "plastičari" kupimo sve maltene gotovo i onda kukamo ako nešto nije savršeno odliveno i hvalimo se kada neki deo uspemo da doteramo na pravi oblik :).

U stvari, prava stvar bi bila da staviš neke slike projekta "u radu", možda sledeći put?

crni gusar

Hvala za lepe reci,i to je podstrek da se prave jos bolje i kvalitetnije makete.
Inace,sve svoje makete  radim po originalnim planovima i uz pomoc dosta knjiga,informacija koje mozemo naci na internetu,stranih casopisa jer plan kao plan nije uvek detaljan i potpun pa treba poznavati i samu istoriju brodova,koji brod je plovio u kom veku i koji je zasta sluzio(da li je to trgovacki ili ratni brod,jedrilica ili fregata..). Materijal za izradu maketa izradjujem sam(i letvice svih dimenzija, topove,zabice,bukvalno sve sto treba),znaci bez gotovih kupovnih delova.Za izradu jedne dobre i kvalitetne makete je potrebno dosta vremena,strpljenja i pre svega znanja i poznavanja materijala,zatim kvalitetno drvo(orah,mahagoni,javor,bukva,tresnja..)bilo u komadu ili u furniru,odgovarajuci alat,dobra i kvalitetna boja ili lak,odgovarajuce platno za jedra i puno rada,smirglanja,nerviranja...

aca

Prijatelju ovo je odlicno.Nisam poznavalac brodova i njihovog maketarenja ali mi se ovi bas svidjaju,svidjaju mi se detalji.Prosle godine sam na Beogradskom pobedniku video dva,mislim da je ovaj za nijansu bolji.Ponavljam nisam poznavalac brodova tako da se oni koi su radili te brodove ne naljute.

zamorano

Izvinjavam se, moram da pitam još nešto - zaboravio sam prošli put :). Živo me interesuje kako si radio ugravirane natpise? Na ovom brodu nije toliko očigledno, ali na drugim imaš recimo pločicu sa imenom ispod makete - ime izgleda kao da je ugravirano u drvetu (pretpostavljam da i jeste), i to savršeno pravilno i čisto. Koji je trik, ako nije tajna? Zašto pitam: tražim način da napravim masku za farbanje za slogan na ruskom tenku (znam, zvuči banalno 0:)), ali sva rešenja koja sam smislio (npr. rezanje skalpelom) mi se čine suviše neprecizna.

Hvala unapred!

menestenasli

Svi brodovi su ti predivni! Gde  nabavljas te razlicite vrste drveta i koliko to kosta? Za sta koristis razlicite vrste drveta?  Sta od alata koristis? Kako si napravio lance??.....mnogo pitanja   :-[  Bilo bi super kad bi mogao da prikazes izradu jednog broda u projektima u radu.
Pozdrav!

crni gusar


Plocice sa imenom sam radio laserskim putem,graviranjem na drvetu!

crni gusar

A drvo koje koristim u izradi(bilo da je u komadu ili furniru)nabavljam na razne nacine.Drvo u komadu kupujem u talpicama(orah,tresnja,bukva,hrast,mahagoni)pa sve sam secem na potrebnu dimenziju(letvice 2x2,2x3,2x5,3x3 i ostale),a sto se tice furnira i njega nabavljam sto iz inostranstva sto iz firme koja se nalazi Batajnici.U principu,to kosta,npr furnir se kupuje po kvadratu a cene su od 10tak eura po kvadratu,dok je drvo u komadu mnogo skuplje .A sto se alata tice,njega imam stvarno dosta,i to razne cirkulare,strugove za drvo i metal,proxxonov program-gravirke,masinu za uglove i dr,dremelov program(a to nisu bas jeftine stvarcice), tu je i sitan pribor pincete,kljesta i sve ono sto je potrebno za rad sa drvetom i maketama. Inace,lanci se prave od alkica,a alkice od mesingane zice i to je to.
A ja u principu ne slikam brodove u fazi izrade,ali videcu da nemam nesto od ranije kada mi je to jos uvek bilo interesantno.
Pozdrav svima

zamorano


Mmmm, lasersko graviranje...

Plašio sam se da je tako nešto :). Hvala na informaciji!

BigBadWolf

Quote from: zamorano on 03-07-2009, 16:43:43
Izvinjavam se, moram da pitam još nešto - zaboravio sam prošli put :). Živo me interesuje kako si radio ugravirane natpise? Na ovom brodu nije toliko očigledno, ali na drugim imaš recimo pločicu sa imenom ispod makete - ime izgleda kao da je ugravirano u drvetu (pretpostavljam da i jeste), i to savršeno pravilno i čisto. Koji je trik, ako nije tajna? Zašto pitam: tražim način da napravim masku za farbanje za slogan na ruskom tenku (znam, zvuči banalno 0:)), ali sva rešenja koja sam smislio (npr. rezanje skalpelom) mi se čine suviše neprecizna.

Hvala unapred!


Jel znas nekog ko ima kater, pa da ti izreze iz folije?

zamorano

Ne, na žalost... Ali razmisliću o toj opciji ;).

Hm, svojevremeno sam na beogradskom buvljaku video Dremelovu napravu za graviranje, nije bila ni mnogo skupa, recimo ispod dve hiljade dindži. Sa takvom spravom bi možda mogle da se rade ovakve stvari na drvetu - a i šire, pošto to čudo radi i na plastici i metalu. Sad, nisam baš nešto istraživao tu vrstu alata, ali bi mogla da bude interesantna.