Razarač Split iz 1958

Previous topic - Next topic

minolovac

Nedavno završen. Izrađen od stirena obloženog aluminijskim limom. Mjerilo 1:100, dužina 120 cm. Normalno, nacrta nema, tj nešto oskudno, pa je većina improvizirana prema fotografijama pokupljenih s neta i nešto mojih sačuvanih. U Splitu u pomorskom muzeju postoji maketa 1:100, ali kustosica neda da se slika (vojna tajna?) ???


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Goran A.

Jako dobro. Ispricaj nam malo vise o radu na ovoj maketi!

Nemsy_29

Uvek mi se svidjalo brodo-maketarstvo, al nikako da kupim nesto i da se "upoznam" sa tom tematikom. Ovo izgleda odlicno  ;D

flanker

Svaka čast čak  i da si omašio dimenzije za 10%, vrlo hrabro  :god
U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.

ubermagog

Stvarno je odličan brod, pratio sam izradu na drugom forumu!
Detalji su vrlo uspeli.

Evo ceo proces izgradnje je na Palubi http://www.paluba.info/smf/brodomaketarstvo/razarac-split/

minolovac



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
Započeo sam da raditi kao eksperiment s materijalima. Dosad sam radio klasiku - kobilica, rebra, oplata od letvica. zanimalo me da li može nešto ispasti od ovoga. Kobilica i rubovi palube su od drveta, kao i pramčani i krmeni dio palube. Na tim dijelovima je potrebna veća čvrstoća radi postavljanja ograde. Trup je od onog čvršćeg  stiropora koji se postavlja na donji dio fasade. Impregnirano drvofixom, da neostik ne bi oštetio stiropor, kitanje prvo kitom za drvo, pa autokitom s staklenim vlaknima. Zatim aluminijska oplata lijepljena neostikom, i međusobno cyanofixom, pa ponovo autokit. Pošto nemam airbrush, špricano autolakom u spreju (normalno kod nas moraš kupiti hrpu kantica jer za tjedan dana više nema iste nijanse) Sad sam i to naučio. Paluba je bojana ručno, luxalom. Toliko za danas, uskoro se opet javljam. 0:)

ubermagog

Taj stiropor je izolacioni materijal i zove se "stirodur" (bar kod nas u Srbiji).
Fantastična stvar za obradu i oblikovanje, u maketarstvu za pravljenje terena nema bolje stvari.
Mislim da su ga prvo koristili 'željezničari' za svoje diorame, ali i ovde kod tebe deluje kao idealan materijal za dobijenje oblika korita!


voja

Заиста лепо.
Имао сам прилике да лично видим и ходам по разарачу "Сплит" тамо неке 1989. године.
Питаће се неки како када је "Сплит" расходован и исечен далеко пре тога. Лепо, у "Лори" где сам служио ЈРМ налазио се прамчани део разарача са надграђем, без топовских купола. Корито је до висине прамчаних прозора одсечено и тај горњи део је био постављен на неколико десетина металних буради за гориво од 200 литара. Бурад су била испуњена бетоном како би на себи носила тежину прамца расходованог разарача. Служио је за вежбе гашења пожара. Неко од официра би га полио запаљивом течношћу, запалио и онда смо онако као муве без главе трчали по њему, развлачили црева и гасили пожар.

Код мене на броду сизни је имао књигу тј. свеску у коју је уписиван свако ко је долазио и одлазио на брод. То је била обична неугледна свеска са разним шкработинама и цртежима. Да би то ипак личило на нешто та свеска је била убачена у неку врсту фасцикле А4 формата, тврдих корица, пресвучена тамно плавом тканином на којој је по средини у златотиску (као када се кориче дипломски радови) било одштампано Југословенска Ратна Морнарица. Испод је била отиснута велика (ширином целе стране) силуета разарача испод које је писало "Сплит". Та фасцикла је у ствари била са разарача "Сплит" и садржавала је неке табеле и прорачуне за моторе у машинском одељењу. Те табеле и прорачуни су негде били највероватније бачени а корице тј. фасцикла је неким чудом завршила на мом броду.

То су моји лични сусрети са разарачем "Сплит" тако да ми је сада драго да могу и да видим макету тог брода, онаквог какав је стварно изгледао а не онакав каквог сам ја имао прилике да га видим.

.

minolovac

Dragi Voja, nažalost nisi u pravu. Znam za tu sekciju na poligonu BOB-a. U naše vrijeme (bio sam u školi  1975-1979) je bilo riječi da je to dio razarača Kotor, ali ta građevina je novoizgrađena i samo je imitacija pramca razarača. To je sigurno jer je postojala 1975, 1977 sam vježbao na njoj, a razarač Split je otegljen u Pulu 1978 i od tada je bio vezan na Fizeli i služio kao ploveća učionica. 1982 u 12. mjesecu sam ga zadnji put vidio u Puli, bio je u dosta jadnom stanju. 1983 je otrgljen u Boku Kotorsku, gdje su na njemu snimali neke scene austrijskog filma o pobuni mornara na oklopnom krstašu Sankt Gyorg. Poslije toga je izrezan u Tivtu, negdje 1984 i nijedan dio nije sačuvan. Navodno je jedna topovska kula 127 mm bila negdje u MŠC u Lori, makar ne vjerujem puno u to, a moje druženje sa JRM je prestalo 1984, pa ne mogu ni potvrditi niti pobiti to. U svakom slučaju je bio značajan dio naše povijesti i izuzetno lijep brod. :)

Patriota

Minolovac, ovaj brod je jednostavno fantastičan! Koliko li samo detalja nađe i izradi. Ovakve makete može samo da odradi neko ko je i služio u mornarici. Mornarica i brodomakete su nerazdvojiva ljubav. Ovaj rad je najbolji primer za to.  :bravo :bravo :bravo :bravo :bravo :bravo

Goran A.

Postoji, odnosno postojao je jos jedan izolacioni materijal, mnoooooogo bolji od stirodura. Smirgla se kao laserom, ima cvrstocu donekle i elasticnost. Zrnast je i obicno je pakovan u sendvic izmedju dva kartona. Bukvalno mozes da radis sta hoces. Prihvata lepak, git, itd. Ne znam da li je to danas moguce naci.

voja

@ Minolovac,

Хвала на исправци, ја сам мислио да је то био "Сплит" јер неко од заставника тако одговорио на моје питање.
Тражио сам на Google сателитској мапи тај прамац у Лори, али га изгледа тамо више нема. Сећам се да је на доњем делу, испод палубе, када се завучеш испод те конструкције било каблова и цеви за вентилацију на стропу тако да је то мени и тада изгледало као да је део правог разарача а не нешто што је наменски направљено за ову сврху.
Али, ко ће га знати.

.

minolovac



Uploaded with ImageShack.us
Znam o čemu pričaš. Te sekcije više nema, ovo Ti je samo slika da se podsjetiš gdje su nas davili ako nismo uspjeli zaustaviti prodor vode. Nas je vodio ppuk Radovan Kotarac zvani Suljo, genijalac koji je cigaretu dokosurio u dva povlačenja. Imam slike i krave muzare, mislim da jpš stoji tamo. Ova fotka je iz 2005. Tužno i zapušteno. :doh

menestenasli


minolovac

Izrada topovskih kula 127 mm i Boforsa 40 mm. Središnji dio kule je od podnog laminata, a krajevi od mekog drveta. Cijevi su tokarene (kao i sve ostalo na bušilici) od drveta. Mehanizam za zadržavanje cijevi u željenom položaju, mala oprugica i drveni štoper. Boforsi su rađeni od drvenih cijevi od čačkalica, bakrenih oprugica za šaltere, komadića žice i lima.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
;D