Fiat Abarth 124 Rally_restauracija

Previous topic - Next topic

braca23

#30
Evo mali update posle nekog vremena. U proteklom periodu sam ponajvise radio na enterijeru modela. Bavio sam se modifikacijom sedista i farbanjem nekih enterijerskih povrsina.

   

Sto se sedista tice, odlucio sam da ih malo poboljsam i priblizim realnom izgledu. Originalni plasticni odlivak je solidan kao polaziste za ovu operaciju, ali mozda najlosije na njemu su tragovi od spoja kalupa u koji je ubrizgavana plastika, kao i serijski broj na ledjima sedista. Te suvisne detalje sam uklonio smirglom i turpijom za nokte, tako da sam dobio ciste oblike.

   

Da bi sedista na kraju bila sto realnija, ali i da bih ja pravio napredak po pitanju vestine, odlucio sam da tapaciram prednja sedista, zadnju klupu i patos vozila na isti nacin. U ateljeu sam pronasao zalihe nekog starog platna, koje mi se ucinilo pogodno za ove potrebe. Problem je bio samo u tome sto je platno bilo u boji koja mi ne odgovara. Iskrojio sam odgovarajuce oblike i ofarbao parcice crnim tusem. Dodao sam i naslone zaglavu, koje sam napravio od okruglog punog plasticnog profila, i mehanizam za pojaseve.

   

Sve sa to sastavio, i malo doterao za farbanje zone koje nisam predvideo da tapaciram. Posle farbanja, sam zalepio platna na sedalnom i ledjnom delu, i obojio osigurace za pojaseve i rucnu kocnicu.


Terorista

leba ti ovo lepo izgleda :))) svaka cast  ajde sad polako pa pun gas :)))   :cheers

braca23

#32
Paralelno uz sedista, radim i enterijer modela. Originalni sklop modela cini i jedan veci plasticni odlivak, koji resava enterijer modela. Boja odlivka je siva, sto se da videti sa fotografija, i takav je ceo. To naravno nije zadovoljavajuce za nivo detaljnosti koji pokusavam da postignem. Prvo sto sam radio na tom delu modela, bilo je maskiranje zona koje nece biti farbane. Za te potrebe sam koristio Tamya mask-tape za koji mogu da kazem da je meni radio bolji posao nego trake za maskiranje iz farbare. Zone koje su ostale otkrivene sam farbao u crnu polu-mat (otprilike), sto je neka osnovna boja u enterijeru ovog vozila u 1/1. Zone koje su ostale sive ce biti tapacirane na isti nacin kao sedista. Na red je dosao i motorni prostor. Obzirom da ce model biti crven, i ta zona ce biti u istoj boji. Bas kada sam hteo da ofarbam motorni prostor otkazao mi je Air Brush, i do danas nisam ustanovio da li je sada "gotov stvarno", ili je samo rec o mom nezanju. Bilo kako bilo uhvatio sam se za cetkicu (po velicini neku zgodnu za bojenje vecih povrsina), i otkrio da su enamel Humbrol boje odlicne za te potrebe. Promuckao/promesao sam boju prema uputstvu i to je posle odlicno funkcionisalo. Rezultat mozete videti na fotografiji, naneseno je iz jednog puta i to je to. Tada sam definitivno odlucio da to bude finalna boja karoserije.  :mjetal

   

Tapaciranje poda i zadnje klupe je solidno proslo za prvi put, a sa vise iskustva bice i bolje. Nisam u potpunosti zadovoljan jer mi je na par mesta provirio lepak ... pokusacu to da popravim bojom. Inace ona rucica menjaca nece ostati crvena, to je boja plastike, nju cu ofarbati u black-glossy.

   

braca23

#33
Vreme je da sredim motor. Odlivak motora je solidan, obzirom da ga je Bburago proizveo i to 70-ih, ima dovoljno detalja koji se mog istaci. Steta je sto je sve izliveno iz jednog komada plastike, i bas zbog toga ce biti malo teze obojiti sve detalje ... kada malo sakupim iskustva i samopouzdanja, pocecu motore za svoje modele da izradjujem sam, za sada ovako. Pre bilo cega, potrebno je ukloniti viskove plastike koji se nalaze na mestima spojeva kalupa. Naredni korak je farbanje celog odlivka u boju metala.
Kada dodje do primene boje na maketi, krenu problemi za mene. Uvek se nanovo zapitam koliko maketa cu morati da unistim dok prikupim dovoljno iskustva oko farbanja istih. Najtezi momenat je kada nesto sto sam vec jednom primenio, naredni put ne funkcionise na isti nacin. Bilo kako bilo, u nekom trenutku, moram da donesem odluku de vise ne mogu da ponavljam jedan te isti posao, kako bih ipak zavrsio maketu.
Tako je krenulo i sa bojenjem motora. Auto lak koji sam za ove potrebe uspesno koristio vec nekoliko puta, se na ovom komadu plastike smezura iz nekog razloga. Da li je rec o plastici koja ne moze da podnese nitro boju ili nesto dugo, zaista ne znam u ovom trenutku. >:(

   

Evo i fotografija motora 1/1, kada je montirano i demontirano kuciste filtera za vazduh. Inace kada je rec o motoru, u ovaj model je instalirana FIATova masina sa oznakom 132 AC4.000, legendarni paket, koji je zlatnih sedamdesetih ugradjivan u mnoge modele (124,125,131,132). Motor sa cetiri cilindra je postavljen linijski, i na njega je direktno montirano zvono menjaca od koga ide osovina do diferencijala na zadnjoj osovini.

   

 

Za razliku od standardnog 124 Sport Spider modela koji je imao krutu zadnju osovinu, Abarth verzija je snagu na zadnje pogonske tockove prenosila preko polu-osovina, tako da je ovaj model imao nezavisno zadnje vesanje. U to vreme za potrebe reli takmicenja, to je bila dobitna kombinacija. Sa kubikazom od 1756ccm i 128 konjskih snaga pri 6800 obrtaja u minuti, dostizao je maksimalnu brzino preko 190km/h. Posedovao je dve bregaste u glavi (DOHC), koje su razvodile 8 ventila. masina je napajana dvostrukim dvogrlim Weber karburatorima tipa IDF, sto direktno znaci jedno grlo=jedan cilindar!

U medjuvremenu su ofarbani detalji na plasticnom odlivku motora, a po ugledu na 1/1 fotografije.

Terorista

Jako lepo... imas cak dve opcije na slici... unutrasnjost motora ti je na jednoj crvena a na drugoj crna...  :think

braca23

Dobro oko ... sta da kazem, osim "zabarska posla", malo ovako-malo onako. Mislim da su se ovi nasi u Zastavi u tome ugledali na njih.  :D

braca23

#36
Na mestu gde je predvidjen hladnjak za vodu, se nalazi originalno odliven samo ram-telo hladnjaka. Prednji deo (grill) jednostavno nije bio predvidjen, pa sam odlucio da doradim i taj detalj. Prvo sam od kartona napravio probni oblik tako da bude potpuno "pasent", a zatim sam taj oblik ponovio na plasticnoj foliji debljine 1mm. Skalperom sam izrezbario horizontalnu podelu, tako da se dobije izgled prednje strane hladnjaka.

   

Proverio sam jos jednom kako ce to izgledati sve zajedno, a onda ofarbao novi detalj u boju hladnjaka. Na kraju sam na mesto gde ce biti novi deo, zalepio parcence iste folije, kako bih na nju zalepio taj deo, i rezultat se vidi na fotografiji.

   

Na slican nacin je moguce u samogradnji napraviti kompletan hladnjak.
Pozdrav ;)

braca23

#37
Nisam mogao da odolim pa sam doradio jos jedan detalj koji po meni doprinosi realisticnosti modela.  ;D Naime originalni plasticni odlivak motora nije preterano detaljan, pa mi se ucinilo da je motor malo prazan bez kablova. To je inace detalj koji se cesto moze videti na razmeri 1/18, ali uz malo strpljenja, moguce ga je izvesti i u 1/24. Same kablove sam napravio od tankih gumica koje mozete pronaci u omiljenoj zanskoj igracki (do odredjenog uzrasta naravno)-lastisu. Posto su te gumice gotovo uvek bele boje, crvenim markerkom sam ih ofarbao da bi bile sto vernije. Zastite kontakata kablova (crne delove) sam izradio od izolacije najtanjeg provodnika koji sam pronasao u svom steku. Sve sam spajao super-lepkom, jer mi je on najefikasniji za ovako sitne radove. Ostalo je jos samo malo popravke cetkicom i gotovo.

     

Najveca gust je to sto su kablovi stvarno savitljivi poput pravih silikonskih kablova. Inace ako nekome zapadne za oko, kabal koji ide na bobinu, je zalepljen na zgodan komad plastike ispod koga cu stvarnoi napraviti simulaciju bobine.


menestenasli


braca23

#39
Jedan od najkarakteristicnijih detalja na Fiat Abarth 124 Rally modelu, su svakako magnezijumske felne Cromodora CD30, koje su montirane serijski na ovaj automobil. Problem na koji sam ja naisao kada je taj detalj u pitanju ogledao se u cinjenici da Bburago nije bio zainteresovan da za svoje modele u plastici lije adekvatne felne, vec je na svaki model instalirao tipske ... i tako sve do 90-ih. Kada sem pokusao na  netu da nadjem tockove u razmeri 1/24, koji su izgledom sto blizi CD30, nisam uspeo, pa sam odlucio da ih sam napravim.

   

Osnovni oblik (kontura), ja izradjen u kliritu. Medjutim da bi felne sto vise izgledale kao originalne, potrebno je izraditi reljefni deo koji ce im dati na trodimenzionalnosti. Taj deo sam izradjivao od mat-folije, koju sam ranije kao student koristo za arhitektonske makete. Oblik koji mi je bio potreban sam iscrtavao i sekao rucno hobi nozem i obicnim skalperom.

   

Rupu za ukrasnu kapicu (crveni kruzni abartov znak), kao i rupe za srafove sam busio na nacin koji sam naucio na ovom forumu, sa mikro burgijama. Lepljenje sam izveo sa epoksijem, jer mi je odgovaralo da radim sa lepkom koji moze da se razmaze tako da povrsina koju prekriva i dalje izgleda ravno, a da u isto vreme dugo veze kako bih imao vremena da sto bolje nacentriram deo. Sa originalnih felni sam isekao prstenove koji resavaju problem ruba felne. Tu sam resio i detalj ukrasne kapice.

   

Na red je doslo farbanje. Prvo sloj osnovne boje (e da to znaci da mi je proradio AB, mada radi kao preko ... pa cu morati da razmislim o zameni istog), pa finalna metalik-siva. Na kraju ide detalj kapice (crvena Humbrol) i sloj-dva sjajnog laka (Humbrol). Tako bi nekako izgledali moji prvi koraci u samogradnji.

   

Jos cu naknadno okaciti fotografije kada gume montiram na felne  :naughty.


Sandman

Pazi, jako lepo izgleda ovo shto si uradio sa felnama - iako su slike male, meni lichno dovoljno lichi na ono sa gornje slike (prava felna).

Lepo si se dosetio i iskoristio ranije stecheno iskustvo za samogradnju ;)

Lepo ti napreduju radovi na celoj maketi...

braca23

E, hvala puno! Kada dobijem pohvalu od tako iskusnog coveka, to ima posebnu tezinu.  :super Voleo bih da ide malo brze, ali sam pod obavezama svih sedam dana u nedelji, a ovo mi je kao ventil od tih napora.

Hvala jos jednom!

Terorista

Alooooooooo Bracoooooooo lud li siiiii!!!!!!!  felne su bolesne   :cheers   :mjetal  :god svaka cast

braca23

Quote from: Terorista on 17-05-2011, 09:44:05
Alooooooooo Bracoooooooo lud li siiiii!!!!!!!  felne su bolesne   :cheers   :mjetal  :god svaka cast
Hvala, drago mi je da ti se dopadaju!  :cheers

braca23

Samo da osvazim fotke, u vezi felni. Gume su izgledale vestacki jer se na njima videlo da su od plastike ... ivice spoja kalupa i ostali losi detalji, pa sam ih ujednacio smirglama razlicite finoce. Na slici bi trebalo da se vidi razlika izmedju sredjenih i prvobitnog stanja. Zatim sam se dosetio jos jednog detalja, dok jos mogu da ga izvedem - kocioni diskovi! Za to su mi posluzile najmanje podloske koje sam naso u gvozdjari.

   

Na kraju nisam mogao da odolim, pa sam fotografisao model sa prislonjenim tockovima ... i cini mi se da pocinje da lici! :love

   

Samo ponekad je to sve uzalud ... moram da se pozalim svima koji citaju da sam juce ujutro prosao kroz mini nervni slom. Kada sam tek probudjen prosao pored police sa svojom ABARTH kolekcijom, umalo nisam iskocio iz sopstvene koze. Svaki drugi model, sto znaci 50%, je bio vidno ostecen :o, ali uredno na svome mestu. :headbang :headbang :headbang
Naravno poceo sam odmah da se prisecam, svih svojih porodicnih obaveza od prethodnog dana koje mozda nisam obavio :think, jer sam prvo pomislio da je rez o zlodelu moje supruge. Ipak ispostavilo se mi je zena normalna, bas kao sto sam uvek i verovao, a da je ovo s...e napravila nasa nova spremacica, koja je zelela da se prikaze u najboljem svetlu. Kada sam uspeo da se smirim, preneo sam sve modele u ostavu, i jos uvek nisam skupio snage da udjem ponovo u tu prostoriju. U toj kolekciji je bilo i gotovih kupljenih modela u velikim razmerama, koje sam bas dosta placao po inostranstvu. Muka je jos veca, zbog cinjenice da moja zena tvrdi kako je bila izricita u vezi ciscenja te police :rtfm. Bili kako bilo, planiram da ih sve prenesem u svoj atelje, dok ne napravim vitrinu koja ce imati tri brave, biti ankerovana u noseci zid, i imati profilisane police, tako da modeli ne mogu da skliznu ni u slucaju jaceg zemljotresa.
Mozda biste me bolje razumeli ako kazem da to nije prvi atak na moje modele, ali je prvi koji nisam uspeo da sprecim - i sasvim dovoljno. :jok