1/72 Hasegawa, Ki-61 Tony

Previous topic - Next topic

Lanmi

Maketa je iz Hasegawine super serije tako da se dobije vec ofarbani ram poklopca kabine, i dekali za avion japanskog asa Kobajasija. Ima veoma zanimljivu kamuflazu, tako da se nisam dvoumio da radim bas taj avion. Unutrasnjost kabine je jako siromasna, tako da sam od stirena uradio strukturu kabine, od tamija trake pilotske pojaseve i od sprua sam uradio palicu, posto je ova maketa nema. Prostor za tockove za divno cudo ima koliku-toliku dubinu i ima nekih strukturnih detalja. Velika mana ove makete je sto su su im valjda kalupi bili dosta istroseni tako da je panelizacija jako blaga, pogotovo na ramu koji sadrzi polutke trupa tako da bukvalno na donjim stranama trupa panela uopste nema. Zbog toga sam dosta vremena izgubio produbljivanju postojecih i urezivanju novih panela. Lepljenje delova je islo, manje vise bez problema, sem na pomenutoj donjoj strani trupa koja je zagtevala odredjenu kolicinu gita. Unutrasnjost je isla u RLM 79 Sandy brown, a zatim sam ceo avion preprskao Mr.Surfacerom 1200, a zatim ga dobro uglacao, jer sam planirao da prvi put isprobam Alclad II boje.
Tu pocinje cimanje. Odlucio sam se da ceo avion preprskam Alclad Polished aluminium bojom, sto zahteva prethodno crnu glos podlogu. Medjutim, MM nije lepo reagovala sa White spiritom tako da sam dobio gumiranu boju koju bih verovatno morao da cekam mesec dana da se osusi. Zato sam celu maketu grunuo u Musculo, sto je za rezultat dalo skroz skinutu boju u kabini, kao i dekal na instrument tabli. Mr.Surfacer je ostao na mestu.
Posle ponovnog farbanja unutrasnjosti kabine i prostora za tockove, opet sam uzeo MM gloss black ovoga puta razredjenu nitrom. To je dalo ocekivani rezultat.

Zatim je na red dosao Alclad. Pratio sam uputstva sa bocice, sto znaci bez ikakvog razredjivanja (inace on je 98% razredjivac 2% srebrna prasina), pritisak 12-15 psi, sto mu dodje oko jednog bara.



Rezultat je stvarno lepa srebrna ujednacena povrsina. Suv je za 2 minuta, airbrash se ocisti za sekund u nitru. Veoma lako za koriscenje. Onda sam neke panele isprskao Alclad Dull aluminijumom. Zatim je dosao red na maskiranje delova koji nisu srebrni, crveni rep, crna antiglare povrsina ispred kabine, zuta napadna ivica itd. Samo na jednom mestu mi je tamija traka podigla malo alclad, ali to je na delu koji sam nerezonski cimnuo, inace ostajao je na mestu. Posle svog tog zezanja preko osnovne sjajno srebrne, otkrio sam da to vise nije onako dobra boja kao kada sam je prvi put naneo. Trebao sam prethodno sve druge boje da stavljam pa na kraju da se igram sa alcladom ili da sam ga posle nanosenja odmah zastitio sa Future. Ova Dull aluminijum je izazvala na par mesta neku reakciju tako da su se tu pojavili neki manji plikovi. Izvrsio sam korekcije sa Dark aluminium i na kraju sve presao Futureom.
Koliko volim sebi da komplikujem zivot mozete da vidite tako sto sam odlucio da polepim dekale pa onda da crtam slobodnom rukom zeleni motling na gornjim povrsinama. Imam jos dekala da stavljam, pa cu nastavak okaciti.


Milan Vukovic
https://lanmiblog.wordpress.com/

"Sve će to, o, mila moja, prekriti surfejser, boja i vaš"

Lanmi

Hvala drugari,
evo jedan link o istoriji aviona: http://www.vectorsite.net/avhien.html
Rec-dve o Kobajasiju ciji je ovo avion. Bio je pripadnik 244-og Sentai predvidjenog da stiti Tokio sa aerodroma Cofu (Chofu) na zapadnoj strani grada. 3 decembra 44 je oborio B29, dok je njegova grupa u istoj akciji oborila jos sest i to sudaranjem, a pritom niko od japanskih pilota nije stradao. On sam je u januaru 45 avionom udario u B29, spasivsi se iskakanjem padobranom i pritom ogrebao nos. Usput je dostigao veliku slavu u medijima jer se o podvizima njegove jedinice redovno pisalo. U aprilu 45 je opet iskakao i tom prilikom je bio radnjen mitraljeskom vatrom u nogu. 25.jula '45 je umalo zaglavio Vojni sud, spasio ga je car licno, jer je protivno naredjenju koje je bilo da se cekaju bombarderi uskocio u svoj Ki100 da presretne Helkete koji su napali njegov aerodrom. Zvanicno do kraja rata su mu pripisana obaranja 3 B-29 i 2 Helketa, mada neki istoricari tvrde da mu je totalni skor 10 B-29 i 2 Helketa. Preziveo je rat ali je stradao 1957 na obuci na  T33, prethodno naredivsi uceniku da iskoci. Razlog sto njegovi avioni imaju ucrtan veci broj pobeda od realnih je u tome sto su ucrtavani i osteceni bombarderi.
@sandman: plikovi, ma jok, nego sam bio nestrpljiv pa sam malo deblji sloj sledeceg alclada grunuo. Ja sam veoma aljkav maketar, ljudi bi pomislili da pravim tenkove  ;D.
@dagger: kak'i to je to, imam jos celu gornju kamuflazu da mu radim pre prljanja  :)
@tripko: da znas da mi malo fali da se preselim da radim samo japance i zabare. Vec nekoliko puta sam tako suzavao svoje maketarsko opredeljenje. Prvi put je kada sam odustao od moderne avijacije, drugi put sam resio da ne pravim brodove, a treci put kada sam se okrenuo silama osovine. Imam trip da to sto pravim stavim u neki svoj kontekst. Mada svrbi me airbrush da isprskam nekog srebrnog amera ovim Alcladom. Za ovakav brz progres na ovoj maketi je najzasluznija trenutna ladovina na poslu, ali to ce se uskoro promeniti. :'(
Milan Vukovic
https://lanmiblog.wordpress.com/

"Sve će to, o, mila moja, prekriti surfejser, boja i vaš"