C 47 Dakota

Previous topic - Next topic

modellius

Ovo je projekat za koji se već dosta dugo spremam, a pošto je diorama uskoro gotova započeo sam sa radovima. Biće nešto slično " Čenejcu ", u pitanju je dobro poznata Dakota sa aerodroma Željava:



Dvoumio sam se između nje i one ispred našeg muzeja ali sam se odlučio za Željavu zbog lošijeg stanja aparata, te je samim tim i izazov izgradnje veći, a gotova maketa ako uspe, impozantnija.
Maketa je od " Trubača " ( Trumpeter ) naravno u razmeri 1/48, na prvi pogled deluje dobro ali u poređenju sa fotografijama unutrašnjost nema baš puno veze sa našim dakotama tako da me čeka dosta posla.U prvoj fazi sam poredio delove sa onim što se nalazi u kutiji i razradio plan i redosled posla, u prvi mah sam mislio da se neću baš puno bakćati sa unutrašnjosti ali kada sam sklopio dve polutke trupa " na suvo " i zavirio unutra, zbog broja i veličine prozora, te otvorenih vrata na boku ( i napred i nazad ) sve će se lepo videti, tako da moram izrgaditi enterijer u potpunosti, što će zbog vidljivih rebara biti interesantan poslić.......Pošto je velika većina fotografija koje koristim kao referencu download sa interneta i dosta fotki ima " water mark " neću kačiti sve referentne fotke da ne bih imao problema oko autorskih prava, u tim slučajevima ćete mi morati verovati na reč..... Za početak evo šta se u kutiji nalazi, dekale nisam otpakovao pošto ih neću uopšte koristiti, pa se stoga ne vide baš najbolje, ali ionako nije ni bitno u ovom slučaju....


Michael Wittmann   s.SS-Pz.Abt. 101       138 kills
Maketarski Savez Srbije http://www.mss.in.rs/

pekar

Ma dete ti polude načisto!
IL-76

Gusha

He, he, dobra ti ideja!

modellius

Malo sam radio na pregradnim zidovima, prvo sam uklonio sve što je bilo fabrički na njima, pa sam ih počeo sređivati prema fotografijama. Za početak eva ga skroz zadnji, iza desantnih vrata, tu sam još i vrata " otvorio " jer je na većini fotografija tako... Nakon probi " na suvo " naravno da se ispostavilo da ne odgovara, veće je nego što bi trebalo pa sam morao suziti pregradu. Napravio sam sve što treba, postavio na zid i isti montirao na njegovo mesto na patosu. Izvršio sam probe i sve lepo paše, sada mogu sklopiti polutke trupa, nema ni zazora, tako da je ovde gitovanje izbegnuto....



Nakon toga prešao sam na pregradni zid koji je u desantnom prostoru prema kokpitu.



Na fotografijama se vidi da ovaj pregradni zid ima perforacije, tj udubljenja. To sam rešio na sledeći način: pošto sam se odlučio za bakarnu žicu za izradu tih udubljenja, prvo sam napravio alat za savijanje istih, od čačkalica:



Pomoću ovog alata sam mogao da savijem žicu i dobijem željeni oblik u više dimenzija:



Nakon toga sam te dobijene oblike zalepio na zid prema rasporedu sa fotografija i tim dobio ivice perforacija:



Sad ide popunjavanje između žica prvo super lepkom pa gitom tako da unutrašnjost žica ostane prazna, tako sam dobio udubljenje, tj perforaciju na zidu. Na fotografijama se vidi da fali deo patosa, deo od desantnog prostora do kokpita, taj deo sam isekao, sledi pravljenje vidljive instalacije ispod patosa......



Korišteni materijali su mesingana ploča, bakarne žice, stiren ploče raznih debljina, evergreen stiren profili
Michael Wittmann   s.SS-Pz.Abt. 101       138 kills
Maketarski Savez Srbije http://www.mss.in.rs/

Uopšte ne sumnjam, da če biti još bolji od F-84.
Nadam se, da ču je videti u Kranju na proleče 2012.

Josip

modellius

Videćeš ga u Kranju sigurno, jer sam zadao sebi zadatak da ga završim za takmičenje u Szolnoku ( Mađarska ) a ono se održava u martu....

Evo nastavka, zid sa perforacijama gotov, popunjeno super lepkom, zagitovano:



U desantnom prostoru uklonjeni " viškovi ", zagitovane rupe koje su za pozicioniranje klupa:



Počeo sam i sa popunjavanjem rupe koja se nalazi na patosu između kokpita i desantnog prostora, za sada sam uradio bočne zidove i rebra, sledi razna instalacija, nešto nekakvog otpada ( limova ) i donji deo koji zatvara ovaj prostor:

Michael Wittmann   s.SS-Pz.Abt. 101       138 kills
Maketarski Savez Srbije http://www.mss.in.rs/

Sandman

Lepo napreduje - zid mnogo bolje izgleda sa onim perforacijama, a i ostale dorade deluju obećavajuće u odnosu na osnovu od koje si krenuo.

Na takmičenju obavezno okači zubarsko ogledalce na uzicu pričvrščenu na display bazu, da ljudi mogu da zavirnu unutrašnjost ;D

modellius

Videće se skoro sve jer su bočna vrata otvorena, ona na krovu isto i ono staklo na gornjoj strani fali na pravom aparatu, a svi ti otvori su dosta veliki i pružaće dovoljno prostora da se vidi i kokpit i ovaj deo gde nedostaje patos.....
Michael Wittmann   s.SS-Pz.Abt. 101       138 kills
Maketarski Savez Srbije http://www.mss.in.rs/

modellius

Nova instrument tabla, bez instumenata naravno  :



Deo trupa ispod patosa koji nedostaje :



Početak radova na desantnom prostoru:

Michael Wittmann   s.SS-Pz.Abt. 101       138 kills
Maketarski Savez Srbije http://www.mss.in.rs/

gasha

Deki vrhunski. Posluzice mi kada budem radio moj C47. Voleo bi da si prikazao kako si radio lucne profile za unutrasnjost.

Pedja

Quote from: gasha on 09-12-2011, 08:47:59
Deki vrhunski. Posluzice mi kada budem radio moj C47. Voleo bi da si prikazao kako si radio lucne profile za unutrasnjost.

Upravo to i mene zanima!

Mikoyan29

Odlicna ideja!
pomno pratim!  :mjetal
MK "Oluj"

modellius

lučni profili su Evergreen Stiren profil H - profil 1.5 mm
Michael Wittmann   s.SS-Pz.Abt. 101       138 kills
Maketarski Savez Srbije http://www.mss.in.rs/

husky

Lepo ti ovo ide...