Roland D.II, 1/72, samogradnja

Previous topic - Next topic

jak

Nakon nekoliko zapocetih (i u raznim fazama ostavljenih) projekti... resio sam da pocnem novi u samogradnji. Avion je Roland D.II. Avion nije nisto posebno delo tehnike, ali posto je leteo iznad solunskog fronta u sastavu jaste 25 koja je bila bazirana u Makedoniji, nemoguce je izostaviti ga kao subjekt . Radicu najverovatnije masinu na kojom je leteo Gerhard Fieseler. To je bio D.II sa mercedesovim motorom, koji je duboko sakriven u kapotazu, pa nece se videti puno. Nemam puno slobodnog vremena, sada sam iskoristio praznike, ali eto... postaracu se da dovrsim skoro. Za sada sam napravio kostur trupa, horizontalac i vertikalac, i dvaput krila. Prvi pokusaj mi je bio katastrofa. Koristio sam revel plasto kit da izramnim udubljenje medju dve kartce, ali posle dva dana je povukao i izvitoperio sva tr krila. Ostaje kokpit )kriticna tacka na kojoj pauziraju skoro svi zapoceti projekti), oplata trupa, sitnice (puno njih) i sklapanje... evo kako ide dosad

Skica (windstock datafile) i materijali














Ovo je drugi pokusaj krila. Mnogo sam zadovoljniji od prethodnog. Umesto revelovog Plasto, koristio neki dvokomponentni lepak kako bi zalepio dve kartice za krila i popunjavanje praznina. posle sve pobrusio i profilirao.

osnova


Gorno krilo


donja dva


profil krila


Rebra na krilima (za sad samo na gorno) sam uradio od razvucenog sprua, sve to dobro posmirglano i zalijeno super lepkom. Prvi put radim sa toliko super lepka, ali se pokazalo odlicno, dobio sam onu zeljenu "u" formu medju rebara.






Nisam siguran kako da izvedem zatvaranje trupa. Prvo sam mislio da napravim oplate od tankog stirena ali sam odustao od toga posto nisam siguran da bi dobio zeljene obline. Druga varijanta je da popunim stirenom rupe medju rebra i nekim kitom (ili ovaj dvokomponentni lepak koji se odlicno pokazao dosad) pa sve to ismirglam i dovedem u formu. Ako ima neko neki bolji predlog, volio bih razmotriti.

Goran A.

Super ide za sada. Mozes da koristis dvokomponentni auto git, mada bi ja popunjavao rebrima od stirena, imas vec tih par komada koje si uradio, tako ces najbolje zadrzati formu. Ako se odlucis za git onda treba da napravis i bocni uzduzni profil trupa da ti pokazuje oblik kada gledas odozgo.

jak

Hvala na savetu. Tako cu uraditi, auto git i obavezno onda i uzduzni profil. Nije mi tesko rezati rabra, ali mislim da bi smirglanje (mada naporno) dalo bolje rezulate.

Evo par slicica od stvari koje idu u kokpit. Sediste, pumpa za gorivo, instrumenti... ostaje jos malo, pa zatvaramo :)





Miroslav Š.

Odličan rad, prilično jednostavno i lako rešavaš stvari :super
http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!

jak

Jos nesto malo se radilo. Kokpit je zavrsen, a ostale detalje idu unutra nakon zatvaranja trupa. Nadam se uskoro :)






jak

Evo kako napreduje projekat. Xadnji deo je dobio oblik. Ja sam veoma zadovoljan kako je ispalo. Dvokomponentni lepak je posluzio odlicno. U tri ruke doduse, i mnogo smirglanja, ali osim nekoliko rupica sve je ok. Sada sledi predni deo oko motora, pa onda da se dosredi otvor kokpita, pre montiranja gorneg krila.





Poredjene sa referentnom skicom



Goran A.

Odlicno! Za koliko susi lepak?

jak

Koristim neki jeftini bugarski lepak Proxipol. Nije najcvrstiji za leplenje, ali za ovu svrhu je odlican. Susi za desetak minuta (suvo na dodir), a za smirglanje malo duze. Ja sam smirglao posle dva-tri sata najbrze. Inace ostavim duze za deblje slojeve.

jak

opet se radilo malo. Prvo od nekog materijala koji koriste parketari napravio sam nos. Onda preko naneo od dvokomponentnog lepka (koji se sjajno ponasa za sad) i kad se osusio, dobio sam kopiju. Naravno jos treba da se oblikuje i smirgla, ali ja sam sasvim zadovoljan.

Evo kroz slike napredak





master i plasticni deo (levo)


uradio sam i motor i nekoliko cilindri koji vire. Nisam se previse trudio, posto se osim dve glave od cilindra, nisto drugo ne vidi ispod kapotaza.


i dry-fit


Sada ostaje jos sekcija ispred kokpita i pozadi motora, pa onda videcemo dalje.

jak

Trup je skoro gotov. Fali samo ona izbocina za drljacu ispod horizontalca.






Goran A.

Sad bi to trebalo pregitovati ili obicnim gitom ili nekim surfejserom, da se dobije glatka povrsina. Sta ces dalje?

jak

Hvala na paznju kolega. Ovo je sve smirglamo oko sto puta. Najzad je bila 2000 vodena smirgla. Ipak imam neki surfejser za auto-plastiku, granulat 360. Radio sam sa njime prethodno, i ok je. Ne znam kako bi se ponasao sada, ali napravicu mali test pa videcemo. Sada jos da uklopim donja krila. Oko spoja sa trupa bice puno posla, pa tek onda ostali stvari.

Goran A.

Ako je taj surfejser za automobile i posle susenja lepljiv kao onaj za branike, mogao bi da imas problem. Onaj drugi je u redu. Mozda da prefarbas neko svetlosivom da vidis ima li jos nekih tragova?

jak

Nakon nekog vremena potroseno u smirglanje i upasivanje krila sa trupa, rad se blizi zavrsetku. Ofav surfacer koji koristim je super. pokazao je stotinu sitnih rupica i ogrebotina. Odsad neizbezan za vakve radove. Ali sam radi njega, smirglao ko lud. Ipak, kako ide farbanje, dosao sam do dileme. Hteo sam raditi Fieselerov avion, ali nemam ni jednu fotografiju gde se vidi tacno koja je verzija D.II ili D.IIa. Ja sam krenuo sa pretpostavkom da su u jasti sve bili D.IIa avioni. Na ovoj fotografiji je Fieseler fotografisan u kokpit aviona svoga pratioca, gde se jasno vidi da je avion D.IIa (sa argusovim motorom)



ali, na dva profila koje sam nasao je prikazan D.II sa mercedesovim motorom (ovaj prvi profil ima skrof drugi font za slovo "F" i velicina krstova, pa mi je sumnijv)





A na fotografiji gde se dobro vidi bas Fieselerov avion, gorno krilo krije nos po kome se moze prepoznati o kojoj se varijantu radi



Sada bi molio ako neko ima pouzdane podatke ili fotografije da pomogne. Dali da verujem profilima, i da radim drugi aparat, ili da verujem logici da su sve bili avioni sa argusovim motorom (pa tako i Fieslerov). Isto tako ne znam bas kojie je od gornjih profila tocan...

Uskoro idu slike i dovrsenog trupa i donja krila