Jos jedan Messer - Italeri Bf 109F-4 (1/72)

Previous topic - Next topic

Hartmann

Samo jedno obavestenje od mene:
Zbog ponovne nemogucnosti pristupa forumu preko ZezamPro-a, prikaz daljnjeg napretka na Messeru ce biti onemogucen do daljnjeg  :(. Sada Vam pisem preko dial-up konekcije.

Inace, malo pre sam izlakirao Messera sa MM lakovima u polumat i sjano je ispalo, sem sto je silvering na pojedinim stensilima dosao do izrazaja  >:(. Sledeci korak je postshading tusem..
Pozdrav!
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

Hartmann

Evo mene natrag posle nekog vremena.
Elem, kao sto rekoh maketu sam izlakirao mesavinom MM polusjajnog i mat laka u razmeri 1:1. Cini mi se da ta mesavina daje pravi polusjaj:



Ipak, silvering je dosao do izrazaja kod nekih stencila  :(   >:( :



Nakon lakiranja, uradio sam postshading jako razredjenim tusem, u nekoliko poteza, tako da se samo diskretno vidi. Posle toga dosao je red na vedering srebrnom bojom i olovkom na odredjenim mestima (kod kabine, motora, napadnim ivicama krila,... itd.). Gume sam izlakirao mat lakom, ali cu preci posle preko njih i pastelima.









Sad na red dolaze delovi poklopaca kabine:
Delove kabine sam osmirglao, sredio i tu primetio prvi problem. Desna strana prednjeg dela kabine je deblja od leve:



Ipak, nisam hteo tu da se je...am sa tim nego sam krenuo da pripremam kabinu za poliranje i farbanje. Pripremih alat...:


...i krenuh.

Delovi kabine sam ispolirao i poceo da farbam, a onda sam primetio da kod poklopca kabine kod Messera verzije F ne postoji srednji ram, vec samo linija prozorceta na sredini poklopca. Italeri se ocito zeznuo davsi poklopac kabine verzije G  :P.





Sa poklopca kabine sam onda ismirglao srednji ram i ispolirao sve pastom za zube.









Kad sam zavrsio sa tim, ubacio sam delove u Future lak, ofarbao rucno cetkicom ponovo unutrasnjost sa RLM 66, maskirao masking trakama i Maskolom spoljni deo i spremio sve za farbanje kabine brashem:





Nakon farbanja, lepak od masking trake sam uklonio voskom za poliranje, skinuo Maskol i doterao cetkicom tu i tamo neke greskice:


Vosak za poliranje







Toliko za sada  :). U toku je priprema eceraja za poklopce kabine i zastitna ploca iza pilota.
PozZ







''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

tripko

uuuu od babe pravis devojku  ;D
svaka cast za trud ;) rezutati vise nego zadovoljavajuci

Dada

U Goxi ovo je super, bas sam hteo da te pitam sta bi sa messerom...
Ovo je jedan veoma izraubovan aparat, svidja mi se kako si radio tragove starenja (ulje, korozija, prljavstina)
Prosto ne mogu da verujem da je to Italeri...

Sandman

ajde bre Goxy, zavrshavaj vishe ovo chudo, pashce josh jedan sneg...blizi se bre NG  >:D

shalim se, super ti ide ova ptichica ;)
nadam se da nemash josh mnogo rada na njemu?  ::)

Boki

Goxy, drugar, ma jesi li siguran da je ovo 1/72?
Ovo moćno izgleda i za mnooogo veće razmere.
Svaka ti čast.

Baldrick: Don't worry, my Lord, I followed DaVinci's instructions to the letter.
Blackadder: Even if you can't actually read.
Baldrick: That's right, but I have done a lot of Airfix models in my time.

medico

gledam i mislim se ...dal' si normalan  :D...drugim rechima bravo !
daj napisi koju recenicu vise o tom vosku ....gde, kako , zasto i koliko kosta ?

Hartmann

#67
Quote from: medico on 29-11-2007, 13:50:50
gledam i mislim se ...dal' si normalan  :D...drugim rechima bravo !
daj napisi koju recenicu vise o tom vosku ....gde, kako , zasto i koliko kosta ?

:D!
Da znas da sam poceo na samog sebe da sumnjam da nisam vise normalan  ;D.

Vosak sam kupio u Londonu '99-te i jos sljaka. Zvanicni naziv na bocici mu je Model wax - the treatment, i proizvodi je firma Treatment products LTD iz SAD.
Koristi se za: - uklanjane sitnih ogrebotina,
                      - uklanjanje masnoce i otisaka prstiju;
                      - daje 'dubinu' bojama na ofarbanim i neofarbanim maketama (tako pise!)
                      - stiti prozirnu plastiku od zamagljivanja.
Upotreba:
                  - Ocistiti povrsinu od prasine i prljavstine;
                  - Naneti vosak mekom krpom i trljati dok se vosak ne izgubi;
                  - Drugom krpom ukloniti ostatak i ispolirati povrsinu.

Posto radim sa sitnim delovima, umesto krpe ili krpice koristim stapice za usi. Cak sam i ovaj vosak ponekad koristio za popunjavanje sitnih rupica na gotovoj maketi, jer se vremenom stvrdne, a pre toga se lako izmodelira. Mislim da najvise koristi od ovog voska imaju maketari koji sklapaju automobile, jer daje bas takav sjaj koji je njima potreban.
Cene se ne secam, ali znam da nije bio skup, oko 5-6 funti, odnosno oko 10 evra.
Ko naleti nekad na njega neka se slobodno pocasti jer vredi. Moze i meni jos jedan da kupi  :D.
                   
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

Gumiflex

OOOOOO Svaka cast na Messeru. Prva klasa.

Mladja

Hartmann

  Ej, ljudi svi u podrume i sklonista - pasce meteorit na Zemlju : ZAVRSIO SAM VECERAS MESSERA !!!  ;D

  Cuo sam da me pojedini clanovi cekaju da se ovde javim sa daljim napretkom na maketi, da bi me zezali, ali sam ja vas zeznuo  ;)  >:D. Salim se, nego evo kako je doslo do kraja od zadnjeg mog posta ovde:

    Pripremio sam ecovane delove koji ce ici na prozirne delove kabine. Posto se prvi put srecem sa lepljenjem eceraja po prozirnim delovima, bila mi je malo frka oko toga, ali sam sve uspeo da zalepim uz pomoc Kristal Kleer-a. Problem je bio i to sto mi je nestalo uljane RLM 66, pa sam drajbras radio akrilnom, sto ne daje bas neki efekat  :P.



    Na kraju sam odustao od jednog rama na centralnom delu kabine, jer ne bi posle pasovalo zbog dodatne sirine. Takodje unutrasnju resetku se nisam usudio da postavim, jer tol'ki ludak nisam.



    Prednji i zadnji deo poklopca kabine su postavljeni, zajedno sa ecerajem, dok cu centralni deo postaviti na kraju sklapanja makete.
Mogu vam reci da eceraj daje bas mocan izgled poklopcima. Sitne rupice pri spojevima poklopaca i trupa sam ispunio onim voskom i zafarbao. Ovde je ponovo doslo do loseg fita zadnjeg dela poklopca sa trupom, pa poklopac malo 'strci' sa strane  >:(.
Pri lakiranju ramova poklopaca MM polusjajnim lakom nije doslo do utupljivanja sjaja, pa su poklopci maaalecno sjajniji u odnosu na trup. Sjajnosti doprinosi i vedering srebrnom, ali me briga.










  Na red je dosao vedering pastelima. Vedering barutnih gasova na mitraljezima i topu sam uradio crnim pastelom pomesanim malo sa belim pastelom:





Tragove izduvnih gasova sam uradio mesavinom crnog, braon i malo belog pastela. Visak je skidan cetkicom:











Tockovi su takodje predjeni pastelima:



U slucaju 'nuzde', svaka pomoc je potrebna!!  ;D  ;D. Postavljeni su pito cev i kontrategovi:





  Posle psihicke pripreme  ;D, na red je doslo postavljanje antene. Stap antene je postavljen i uradjen na njemu vedering. Antenu sam napravio od strune (iz Mosona koju sam dobio kao poklon uz Junkers Ju 290  :)) i ofarbao je u MM Burnt Metal. Antena je postavljena i uz pomocu Banetove 'magije' sa zagrejanom iglom je zategnuta. Hvala Bane na korisnom triku, mnogo mocna stvar  :)!. Za lepljenje sam koristio super-lepak u gelu:





  A ovo je moj pokusaj pravljenja 'izolacija' na anteni uz pomoc Kristal Kleer-a  ;D:


Ovde sam se tolko uplasio, da nisam smeo nista da ispravljam. Beli lepak je nezgodan, jer se pri kapanju razvlaci, zato imam ovu 'zvrcku' na vrhu. Ne znam da li bi mogao super lepak umesto njega da se kapne, da li bi nagrizao antenu i pokidao je?

  Na kraju je dosao centralni deo poklopca kabine, od koga sam se najvise plasio zbog:
Prvo - sastavljanja ecovane zastitne ploce sa poklopcem, sto mi je posle par pokusaja i gimnastike uspelo:



I drugo - samog sastavljanja poklopca sa trupom u otvorenom polozaju. Posle dva neuspela pokusaja, pri cemu je zastitna ploca otpala, pa ponovo postavljana, uspeo sam da poklopac zadrzim u tom polozaju. Zbog koriscenja Kristal Kleer-a kao lepka bilo je vrlo za****no, na kraju je krajnji rezultat bio ovo (a i casa piva je pomogla  ;D):





Eto, time je mojem radu dosao kraj. Ostalo mi je da malo drajbrasem nanesem srebrnu po centralnom poklopcu (sto ce biti kao da demontiram paklenu napravu) i malo doteram celu maketu (briskanje, ciscenje,...) Uskoro cu postaviti slike gotove makete u temi 'Gotove makete'.


P.S. posle ovoga idem u maketarsku penziju od 2-3 nedelje, pre nego sto sednem da radim novu maketu. Pun mi ... Mesersmita!









''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

rodeo

Razvali ga batke!!! Ce castis sa butane paprike!

Iduce godine da radis na kolicini zavrsenih maketa posto ti kvalitet ne fali.
Pravda za Gigu, oranzada za trolove.

Sandman

A zato jutros mecava u Beogradu?  >:D :D :D :D

Ajme Goxy konachno!!!

Suoer je rad, ajd sad samo lepo da ga uslikash natenane sa svih strana pa da ga turish u gotove makete, i da ga Bane mece u galeriju, da popuni kolekciju BF-ova tamo :D :D :D

kakva bre pauza??? ce dodjemo posle Nove tamo kod vas, nema spavanja... odma deljanje novo neshto-ga!!  >:D :D

mogo bi malo sad da predjesh na dzapance? eno onaj Raiden cvili da ga zapochnesh :D

pozz,
S.

Kerber

Odlicno !
Samo, zatvori mu mali trouglasti prozor ispod vetrobrana , samo na desnoj strani...(zafarbaj ga).
To je jedna od spoljasnjih , vizuelnih razlika F-2 i F-4 modela....Bar tako kazu knjige, i neke slike.
I posle da ga bacam u Galeriju.
Bravo za trud i lep rezultat!!!

Gusha

Buuaaaaaa, nemoj da ide u galeriju, cackaj ga jos pa da slavimo godisnjicu radova!He,he...Bas smo ti sad u BGD-u, uz picence i kafence smisljali terapiju!

Salu na stranu, odlican, odlican rad!

Lanmi

Jeee, odlicno je ispao.
Ne moze Raidena da pocinje jos stoji na carini  :).
Milan Vukovic
https://lanmiblog.wordpress.com/

"Sve će to, o, mila moja, prekriti surfejser, boja i vaš"