Caproni Ca. 310 Libeccio Azur 1/72

Previous topic - Next topic

mos

Evo u novoj godini i nova maketa u radu.

Bice sa oznalama Kraljevine Jugoslavije. Jedino sto mislim da nije skroz silver.
Platnene povrsine su verovatno bile Bianco ivory sto bi u humbrol bojama bilo 148.


Za sad sam sklopio motore koji su rezinski, lepo se uklapaju bez nekih problema.

Toliko za sad.

Pozdrav!

IvanU

 I mene ceka jedan, pratim sa dosta interesovanja razvoj situacije. :)
Last of the Tomcats

mos

Prilicno detalja za sdista.
Nisam sto posto siguran za ove lance koji idu od sedista npred da stoje u ovom polozaju, ali po uputstvu bi to bilo otprilike to.
Sto se tice boje za unutrasnjost koristio sam Humbrol 120 . Iskoristio sam Italeriev recept za unutrasnjos Savoia Marchetti SM 79.




U medjuvremenu sam sastavio trup. Mora mnogo da se pazi lepio sam iz tri etape, posto od polovine ka napred se nista ne poklapa kao da je jedna polutka veca ( u mom slucaju leva polutka trupa).
Levi volan se malko iskrivio kad  sam sastavio trup do kraja.
Cim zavrsim sa smirglanjem i gitovanjem trupa  kacim nove slike .

Pozdrav!
Milos

boom.boom

#3
Uf hu120 nikako nije verde anticorosione :jok! Najpribližnija je hu78+hu34, a vatijanta može biti i nešto sivlja i podjednako svetla.
"Nije važno šta se radi, vazno je da se preteruje pa će negde već da izbije!"....Miksi-"GYM-Š"

mos

@boom.boom Hvala na savetu!

Za moju maketu je kasno ja sam trup sastavio , ali  ce mozda pomoci onima koji planiraju da rade ovu maketu.
http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_italy.htm

relja

"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"

Warhawk

Quote from: mos on 27-01-2015, 09:08:02
Nisam sto posto siguran za ove lance koji idu od sedista npred da stoje u ovom polozaju, ali po uputstvu bi to bilo otprilike to.

Ti lanci zavrću ispod sedišta i dole su pričvršćeni najčešće za donju stranu sedišta ili konstrukciju ispod (ako je ima)


Što se Verde Anticorrosione tiče, ona je dosta varirala od proizvodjača do proizvodjača, tako da je kod nekih bila skoro identična Britanskoj Cockpit Grey-Green, dok je kod drugih bilo moguće i ovako neko ludilo od zelene

Quote from: mos on 27-01-2015, 09:08:02
Most Italian WW II aircraft interiors were painted in Verde Anticorrosione FS 34272 although many variations in interior colors existed, depending on the paint supplier. On Reggiane fighters for example, interior parts had a more grayish tone (e.g., Re. 2000 and Re.2002 FS 34227) while other aircraft, the shade was slighlty more green, similar to FS 34230.
izvor: Stormo! Color guide
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

TISO

Ovo može da bude korisno:
Crteži iz talijanskih priručnika za Ca-310:
http://www.cmpr.it/MN%20-%20Caproni%20Ca.310.htm
Pošto pametniji popušta glupaci vladaju svetom!

mos

Evo nastavka radova.



Uklapanje nosa i smirglanje bocnih prozora na nosu su me dobro namucili.
Staklarija za kabinu ne leze kako treba, ima nekih odstupanja smirglao koliko sam mogao i smeo.
Nisam mnogo vest sa ovakvim egzibicijama.
Silver boja nije naneta do kraja pa probija zelena ispod.



Sto se tice odvajanja gde je metal gde je platno na gornjim povrsinam nije problem ima fotografija na kojima to moze da se uoci.
Trobojku na repu sam farbao nisam koristio dekale, posto mislim da sami dekali ne pokrivaju sve potrebne prevoje.
Postavlja se pitanje kako je to izgledalo odozdo u ovoj varijanti.


Jos se razmisljam sta da radim sa podelama odozdo. Za sad izgleda ovako.

Mehanizam za mitraljez u kupoli mislim da je dat pogresno. Nasao sam neku fotografiju koja bi mogla da bude neka smernica ali to za sledeci put.

Savet, pomoc i kritika uvek dobrodosli.

Toliko za sad.
Pozdrav!

relja

"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"

mutayu

#10
Malo sam skeptican sto se tice neobojenog platna. Tesko da bi neki proizvodjac ostavio neobojeno platno krajem 1930-tih.
Vidi ovo:
http://www.alieuomini.it/files/anteprima/medium/310sjpg,2798.jpg
i ovo:
http://www.network54.com/Forum/394728/thread/1263210030/Sobre+el+Caproni+Ca+310...

anki

I ja ga sad radim ali sto rece Muta necu tu slonovacu. Naime sad je tvrdnja nekih domacih eksperatacije misljenje cenim da su bili upravo takvi kao sto radis. Ipak moje istrazivanje je da je platno bilo u srebrnosivoj sa mat odsjajem kao sto vidis na slikama IK 1 i 2. Njihov rezon je da su tskvi avioni bili u istom periodu u Abisiniji. Moji nalazi:
- Peruanski CA 310 iz istog perioda su bili upravo metal i sivosrebrno bojeno platno i na slikama izgleda gotovo belo kao slike nasih
- avioni u boji slonovace su radjeni potpunim farbanjem bez ostavljanja metala. Nigde nisam nasao tako obojen CA 310
- avioni u Italiji su gotovo iskljucivo do 1936 bili srebrni a onda se pojavila slonovaca pa ubrzo maskirne seme pri cemu srebrna nije ukinuta pa se nalazi na nekim avionima do pred rat

I tako ima i za i protiv pa je na svakom da sam odluci jer svaka strana ima svoje argumente.

mutayu

#12
Ne moze se iskljuciti obuhvatno bojenje tom Ivory bojom, ima primera i drugih tipova tako obojenih. Meni se samo malo verovatnom cini kombinacija boje metala i Ivory. Uostalom ovde na forumu ima i ljudi koji saradjuju sa Lift Here pa nek progovore ili argumentuju onaj profil.
Moram da dodam i da nisam nikakav znalac po ovom pitanju tako da slobodno mozete da ignorisete moja zapazanja!

anki

Ona LH sema je iz vremena kada jos nisu bile dostupne ove slike gde se jasno vode metal delovi sjajno u odnosu na mat platno. I ako je bilo ivory CA 310 nasi sigurno nisu bili takvi.Nesporne su te metalne povesine tj one su sigurno neobojene. Pitanje je boja ovih platnenih delova ivory ili mat srebrno siva. Tu se mora opredeliti na osnovu postojece posredne argumentacije jer za sada nema nekog obelodanjenog zapisa o tome iz tog doba.

mos

Da hoce da se pojavi neka fokta u boji da nam olaksa muke.  ;)
Ovako nam ostaje da se priklonimo jednoj ili drugoj vraijanti.

Ali tu nije kraj problemima.
Kako je izgdedao odozdo, podela platno-metal.Poklopci spremista bombi su verovatno  od metala.
Na fotogrfiji u knjizi "Kratka istorija vazduhoplovstva u Srbiji"pod lupom sam gledao kupolu Kapronija i nisam siguran
ali mi se cini da nije naoruzan. Mozda zbog namene da bude skolski avion.
I rekao bi da je boja kupole u istoj boji kao platno.