F-4C Phantom, 497th TFS Night Owls, Fujimi 1:72 ZAVRŠEN

Previous topic - Next topic

milan78

Instagram-Peacockscaleworx

Tomcat

Mali update, zbog nekih novih momenata sam morao da mu malo modifikujem kamuflazu na ledjima i uvodniku

Once upon a time, when men were men, and you could tell a Tomcat guy by the size of his forearms; before LANTIRN, big motors and bombs...

Tomcat

Once upon a time, when men were men, and you could tell a Tomcat guy by the size of his forearms; before LANTIRN, big motors and bombs...

milan78

Instagram-Peacockscaleworx


Tomcat

Maketa je konačno završena... Fujimijev F-4  nije baš sjajna maketa, kokpit je dosta siromašan, sedišta su takođe loša, paneli su vrlo, vrlo plitki a ni samo uklapanje nije baš sjajno... Koristio sam Mr. Hobby boje, Fox One dekale a M117 bombe su od Esci F-111 kog sam radio prošle godine... A sad malo o samoj ''priči'' koja prati ovaj avion.. Dakle, na današnji dan pre tačno 50 godina, 10.marta 1967. godine, ovaj F-4C je poleteo  kao Gepard 3 (Cheetah 3 )  iz baze Udorn na Tajlandu sa zadatkom bombardovanja železare u blizini Hanoja. Podves su činile 6 M117 bombi, 4 AIM-7 raketa, centralni rezervoar I rezervoar pod levim krilom dok je pod desnim krilom bio QRC-160 ECM pod. Avionom je upravljao pilot kapetan Bob Pardo kome je tog dana bio i rodjendan dok je WSO bio poručnik Vejn. Prilikom napada na čeličanu, vijetnamska PVO je pogodila ovaj avion kao I avion pratilac koji poleteo sa oznakom Gepard 4 (Cheetah 4) kojim je upravljao kapetan Aman sa WSO poručnikom Houtonom pri čemu je taj avion bio teže oštećen I brzo je gubio gorivo. Kako bi izbegao da Aman I Houton iskoče iznad vijetnamske teritorije I budu zarobljeni, Pardo je svoj avion pozicionirao iza njih I pokusao prvo da ga ''gura'' tako što bi svojim vetrobranskim staklom gurao kućište za padobran Amanovog aviona, ali je turbulecija značajno ometala ovakav postupak, da bi potom zatražio od Amana da spusti ''kuku'' za sletanje na nosač aviona I onda svojim vetrobranom odgurivao teže oštećeni avion. Aman je ugasio svoja oba motora dok ga je Pardo svojim avionom odgurivao pri čemu je radnja morala biti ponavljana svakih 15 do 30 sekundi pošto bi kuka skliznula. U medjuvremenu je I jedan motor Pardovog aviona zahvatio požar tako da je I on bio prinudjen da isključi taj motor I nastavi da leti samo sa jednim motorom. Takođe, postojalo je striktno naređenje bilo da QRC-160 pod ne sme nikako biti zarobljen od strane Vijetnamaca tako da su oba aviona odbacila sav teret osim tih podova. Po ulasku u vazdušni proctor Laosa, obe posade su iskočile iz svojih aviona I ubrzo sui h pokupili spasilački helikopteri. Po povratku u bazu,kapetan Pardo I poručnik Vejn su ukoreni jer nisu spasili svoj avion iako su mogli da bi tek 20ak godina kasnije dobili odren Srebrne zvezde za ovaj događaj. Takođe, zanimljivo je da je ovaj isti avion dva meseca ranije,doduše tada u sastavu drugog skvadona I sa drugom posadom, oborio vijetnamski MiG-21 I otuda zvezdica na uvodniku. Toliko od mene. Houp ju lajk it 

Slika posade, ali sa drugim F-4 u pozadini, sa stote misije



Umetnicko vidjenje



I na kraju moje vidjenje





















Once upon a time, when men were men, and you could tell a Tomcat guy by the size of his forearms; before LANTIRN, big motors and bombs...

Pedja

Sve pohvale za uradjeno ali i za ispričanu priču. Odlična maketa.



rajkoplje

Što se mene tiče, najsrećniji kraj priče bio bi da su svi izginuli, a da je POD pao u ruke Vijetnamcima, mada ni ovako nije loše :-) Avion sjajan :super

milan78

Instagram-Peacockscaleworx

relja

"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"

viper

Odlično urađena maketa. Zanimljiva priča i zasta snalažlivi i dobri pioti

Tomcat

Once upon a time, when men were men, and you could tell a Tomcat guy by the size of his forearms; before LANTIRN, big motors and bombs...

flanker

Samo možda malo manje prljanja i postarivanja odozdo, ovako je odličan.
U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.