Pitanje Spitire Mk XIV Air Race

Previous topic - Next topic

relja

Pozdrav svima, izgleda da je meni pripala "čast" da prvi nešto napišem na ovom podforumu.

Imam u radu već neko vreme Mk XIV sa "običnim" poklopcem kabine, stara maketa NOVO, kupljen za male pare i bez dekala i poklopca kabine.
Preurezan je, spreman je da mu se "nabuži" kabina sa druge makete, ali ostaje pitanje bojenja i oznaka.

Interesantna mi je ova šema za ovaj srebrni koju nudi Fujimi jer oznake mogu da improvizujem iz šteka, a mi fale kodna slova za neki od kamuflažnih primeraka koji su dobro foto-dokumentovani.


http://www.1999.co.jp/eng/10090162

Avion je navodno bio u 41 skvadronu RAF i korišćen u "trkama" krajem 1940-tih.

Ono što mene buni je sledeće:
Pretragom po webu, uključujući i stare brojeve časopisa Flight i mnoštvo piratizovanih PDF knjiga koje sam skinuo, nisam pronašao niti jednu fotografiju ovog aviona iz tog perioda.
Danas leti jedan slično obojen, ali sa "potrkesanim" krilima
http://www.airpixbycaz.co.uk/cazsite/aviation/warbirds/spitfires/part01/spit012.html
negde se navodi da je to bio Mk 21
http://www.bravobravoaviation.com/shop/en/supermarine-spitfire/379-spitfire-mk-21-no-41-squadron-royal-air-force-blackpool-air-races-1947.html
a jedno vreme je leteo i jedan restauriran sa "kapljičastom" kabinom
http://www.airpixbycaz.co.uk/cazsite/aviation/warbirds/spitfires/part02/spit025.html

Da li neko zna nešto više o ovom avionu, da li je imao potresana krila a da je Fujimi to "prevideo"?
Hvala unpared.

ps, kada budem stigao, postaviću u drugoj temi svoje ranije završene Spitove (mada su svi već prikazani ovde na forumu).
"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"

cherny

Na zalost, greska je u Fujimi dekalima. U pitanju je bio Mk.21 i to sa kontra-propom...

Warhawk

Quote from: relja on 18-06-2017, 13:24:02
Danas leti jedan slično obojen, ali sa "potrkesanim" krilima

Nikad se ne obaziri na to šta danas leti u sličnim bojama.
Ako uporediš serijale većine Spitova i npr Lankastera koji danas lete, videćeš da su uglavnom u pitanju mašine proizvedene posle rata, obojene u ranije boje jer je tako "više kul".
Npr, sve XVI-ce sada u letnom stanju su obojene kao da su služile u periodu 1944/početak 1945, a imaju standardna krila (skoro sve IX i sve XVI su tada korišćene, imale su usečena).

Ovaj tvoj konkretni je bio verovatno teži za pretragu, upravo jer nema serijal na trupu, pa nije moglo da se uporedi sa dokumentacijom.

Mk.21 je imao tzv "novo krilo", koje se razlikovalo od standardnog sa usečenim krajevima.
U pitanju je bio potpuno novi oblik i konstrukcija... Ali trup bi mogao u principu koristiti od XIV-ice...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

relja

#3
Hvala Cherny. Bilo mi je čudno što ne mogu da se pronađu refernce za maketu koja je već na tržištu.

@warhawk - ma znam za to, 99% ih nosi neke druge serijale, ali opet, i za sve njih su dostupnii stvarni podaci i istorija promena "livery"-ja po muzejuma i kolekcijama tokom godina.... ali ne i za ovaj kako ga je Fujimi prikazao.

Sad je sve jasno.


Što se mene tiče, ovaj SSIG je već opravdao svoje postojanje  :super
"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"