Swordfish Mk.II - Tamiya 1:48

Previous topic - Next topic

®Evolutionary

Kako glasi vokativ od imenice kutak?

Poštovani Kúče! Zvuči čudno...

Bolje da se držim klasike... Dragi drugari, maketeri,

Pre nekih godinu i po dana dobio sam kao nagradu sa internet portala iModeler legendarni Swordfish Mk.II u razmeri 1:48. Na ovoj slici dole ovekovečen je trenutak mog prvog susreta sa "sabljarkom". E pa valjalo bi lagano nešto napraviti od ovoga.



Tamiya je daleke 1999, dakle tačno pre 20 godina, izbacila na tržište kit Swordfisha i ustanovila novi standard za nivo detalja i dizajn makete, koji evo i do danas nije prevazidjen. Koliko mi je poznato Trumpeter je 2009 ovaj kit pomnožio sa 1,5 i napravio svoj Swordfish u razmeri 1:32. Ne tvrdim da je ovo najbolja maketa na svetu (šta to uopšte znači?), ali je svakako jedini dvokrilac za koji znam da se može sastaviti iz kutije bez lepka i da mu krila drže pravilan diedar!

Naravno Fairey Swordfish je imao status leteće legende i pre nego što je Tamiya napravila spomenutu maketu - avion koji je zaslužan za potapanje najvećeg bojnog broda i ponosa nemačke ratne mornarice u Drugom svetskom ratu, a takodje i letelica koja je u aktivnoj službi nadživela svog nesudjenog naslednika - Fairey Albacore! Jedinstven slučaj u istoriji avijacije koliko mi je poznato.

Sigurno vas ima puno koji ste već odavno sastavili Swordfish i krenuli dalje, ali meni je ovo prvi put da ga pravim! Ne samo to već je i prvi avion iz familije Fairey za mene. Zato ću prestati da pametujem i krenuti na posao.

Samo neću početi u kabini... I sagradiću ga klot iz kutije!

Vidi sad ovo! Ja nahvalio Tamijin SF, a pretkrilca mu izlivena uvučena - a na stajanci bi trebalo da su izvučena... eto, ne da mi se da ga pravim iz kutije, a baš sam se spremio...



Dobro ajd' da se ne lažemo, imam i Eduardov set... i one Tamijine čelične žice za "rigging" koje su zaboravili da stave u kutiju... I Quickboost izduvnu cev sa prigušivačem plamena... Pa niste valjda stvarno mislili da mogu da završim maketu bez ikakvih dorada?!







Motor na Swordfishu se zove Bristol Pegasus a cilindrična oplata oko motora, tako karakteristična za zlatne 30-te godine 20. veka je tzv. "Townend" prsten. Britanci su na Townend prsten još dodali i kolektor za izduvne gasove na napadnoj ivici, koji je postao prepoznatljiv simbol na mnogim letelicama iz ovog perioda. Zbog visoke temperature izduvnih gasova ovaj kolektor nije farban, tako da je tokom upotrebe umeo da razvije vrlo zanimljive tonove termički opterećenog metala. Kao jednoj od glavnih fokalnih tačaka na maketi hteo sam da Pegazu posvetim malo više  pažnje.

Detalje trokrakog nosača za reduktor, ispred cilindara motora zamenio sam metalnim detaljima iz Eudardovog seta, ali sam se odlučio da kablove za svećice ipak napravim sám od bakarne žice, jer su mi one u E setu izlgedale neuverljivo, a i pozicionirane su netačno.





Na Townend prstenu sam dodao niz zakivaka iz "Archer Fine Transfers" seta, koji već imam duže vremena, ali ga do sada nisam koristio. Ovi minijaturni rezinski zakivci nanešeni su na film za dekale i upotrebljavaju se baš kao i sami dekali, samo naravno pre farbanja makete. Ja sam doduše isprskao sloj prajmera, u ovom slučaju belog, da bih bolje mogao da pozicioniram nizove crnih zakivaka. 



Što se tiče samog farbanja motora i naročito izduvnog sistema, koristio sam niz metalnih nijansi, kao i nekoliko Tamijinih ne-metalnih boja. Evo ih sve na gomili na sledećoj slici.



Izmedju različitih nijansi koristio sam Ammo Scratches Effects, tako da sam nakon prskanja sledećeg sloja mogao da delimično skinem boju četkicom nakvašenom običnom vodom. Ovo je konačni rezultat.









Pozdrav od Šekija
--------------------

Pedja

Što bi rekli kod nas u kafanama...´dje me nadje...
Prsatiću sa izuzetnim interesovanjem. :caooo

Sandman

Ti da radiš OOB maketu - neće da ti prođe taj trik! :P

Početak obećava, sviđa mi se ovaj efekat guljenja metalajzera.

®Evolutionary

Quote from: Pedja on 28-06-2019, 10:04:38
Što bi rekli kod nas u kafanama...´dje me nadje...
Prsatiću sa izuzetnim interesovanjem. :caooo

Hvala druže! 
Jel to ono, kako crnogorac odgovara na mobilni? "Dje me nadje odje!" ;D
Pozdrav od Šekija
--------------------

®Evolutionary

Quote from: Sandman on 28-06-2019, 10:29:01
Početak obećava, sviđa mi se ovaj efekat guljenja metalajzera.
Da, i meni se baš svidja efekat, probao sam ga prvo na Tupoljevu i evo sada opet.
A prosto me sramota koliko je lako ovako nešto postići uz pomoć "chipping" tečnosti...
Pozdrav od Šekija
--------------------

Warhawk

Obzirom da si izbegao "početničku" grešku koju većina pravi na avionima sa nefarbanim Townsend prstenom (samo "krknu" isti u bakar ili bronzu), verujem da će i ostatak izrade biti temeljan.
Vrlo pratim, i fore krajnje kradem  :zvizduc
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Sandman

Quote from: ®Evolutionary on 28-06-2019, 10:45:14
A prosto me sramota koliko je lako ovako nešto postići uz pomoć "chipping" tečnosti...

Ovo je zapravo pojednostavljena "hairspray" tehnika...bez hairspraya  ;D

Sa kojim si sve akrilnim bojama isprobao ovu tečnost?
Mene je konkretno prava hairspray tehnika mučila sa Gunze i Vallejo akrilima, dok sam davno probao sa MM akrilima i to je radilo posao, samo MM akrile više ne koristim za prskanje  :-\

®Evolutionary

Quote from: Sandman on 28-06-2019, 11:33:06
Quote from: ®Evolutionary on 28-06-2019, 10:45:14
A prosto me sramota koliko je lako ovako nešto postići uz pomoć "chipping" tečnosti...

Ovo je zapravo pojednostavljena "hairspray" tehnika...bez hairspraya  ;D

Sa kojim si sve akrilnim bojama isprobao ovu tečnost?
Mene je konkretno prava hairspray tehnika mučila sa Gunze i Vallejo akrilima, dok sam davno probao sa MM akrilima i to je radilo posao, samo MM akrile više ne koristim za prskanje  :-\

Ovo će biti malo duži odgovor...

Ova tehnika radi naravno sa akrilnim bojama, ali takodje i sa enamel i lak bojama. Nezavisno od hemijskog sastava boje koja se nanosi preko sloja sredstva za "chipping", uklanja se uvek i samo običnom vodom, jer je to sredstvo na vodenoj bazi.

Sto se tiče akrilnih boja, probao sam ovu tehniku do sada samo sa Ammo Mig vodenim bojama. Ove boje same po sebi mi se nisu mnogo svidele. Dodatni problem sa akrilnim bojama jesto što su one elastičnije kada se osuše od laka ili enamel proizvoda, pa se zbog toga drugačije ponašaju prilikom "chippinga" – generalno rečeno cepaju se veći komadi boje. Osim ovoga, rezultat će zavisiti od nekoliko drugih faktora:
1.   Debljine sloja sredstva za ,,chipping"
2.   Vremena koje prodje od kada je sredstvo za ,,chipping" nanešeno do nanošenja sledećeg sloja boje
3.   Debljine sloja nanešene boje
4.   Vremena sušenja ove boje

Sve ovo, kao i mnooogo više uživo demonstrira i objašnjava majstor Miguel u seriji videa koji se mogu naći na Youtube. Pokazane tehnike su prvenstveno razvijene za oklopna vozila, ali se vrlo lako mogu prilagoditi za avione i druge subjekte. Ovde su samo dva videa koje smatram najkorisnijim ali sam siguran da se može naći još dosta toga. Ako ništa drugo, tu je njegov zabavni naglasak dok pokušava da priča engleski... :D

https://www.youtube.com/watch?v=SEVBp530bEU
https://www.youtube.com/watch?v=aV3MFIHr62o
Pozdrav od Šekija
--------------------

zoran 21

Strava  :) Odlican pocetak kao i uvek.Jedva cekam kako ces se izboriti sa crnom bojom,da skinem fazon za F117 :)

Goran A.

Ako ostatak makete bude pratio nivo detalja na prstenu i motoru, a na Swordfishu ima toliko toga, nadmašiće Tu-22. 

zaki

Uložio si trud da svoj rad lepo prezentuješ kroz smislenu priču i slike i dao primer kako treba da izgleda post na ovom forumu.
Sa zadovoljstvom ću ovo pratiti.
:cheers

Lanmi

Odlican chipping. Cekamo nastavak...
Milan Vukovic
https://lanmiblog.wordpress.com/

"Sve će to, o, mila moja, prekriti surfejser, boja i vaš"

®Evolutionary

#12
Vreli pozdravi iz Pfalza!

Posle letovanja na tuskom Egeju, gde je gotovo cele prošle nedelje bilo prijatnij 29°C, vratio sam se u dolinu Rajne, a tu je danas termometar u hladu pokazao neverovatnih 39°C! Toliko o umerenoj kontinentalnoj klimi...







Hobi radionica je srećom dobro izolovana i prijatno sveža, tako da se posao na ,,sabljarci" može nastaviti bez znoja na čelu; ovoga puta je unutrašnjost kabine stigla na red. I pored metalne oplate na prednjem delu trupa, ovaj Feirijev dvokrilac je klasične kontrukcije, te je pilotski prostor obavijen komplikovanim nosećim ramom od cevi, a preko toga su stringeri presvučeni platnom. Sve je to Tamiya verno prikazala u ovoj maketi, pa i Eduardov set nudi tek tu i tamo neka sitna poboljšanja, od kojih su najprimetljiviji na kraju pojasevi na sedištima za 3 člana posade. Kao pripremu za farbu na platnenim površinama Britanci su koristili bazni premaz sa oksidom gvoždja u sebi. On je prolazio kroz materijal i unutrašnju površinu farbao u flekavo ružičaste i rdjavo crvene nijanse. U kabini su platneni paneli na bokovima trupa delimično vidljivi, pa sam se potrudio da simuliram ovaj efekat sa stvarne letelice. Na slikama možete videti korake farbanja, kao i konačni rezultat kada svi detalji postaju deo celine.









Vredi zastati i uživati u konačnom izgledu završene kabine ovog 20 godina starog kita...



Pozdrav od Šekija
--------------------

Sandman

Hm, nešto si ti mnogo brzo sredio ovaj kokpit  ???
Obzirom da kvaliteta ne manjka, pripisaću ovu brzinu promeni klime  ;D

®Evolutionary

#14
Quote from: Sandman on 26-07-2019, 23:18:18
Hm, nešto si ti mnogo brzo sredio ovaj kokpit  ???
Obzirom da kvaliteta ne manjka, pripisaću ovu brzinu promeni klime  ;D

Možeš to pripisati činjeninci da sam veci deo završio pre odmora, a sada organizovao slike.  ;)

Posle onog mog Tupoljeva pokušavam da podignem produktivnost i gradim malko brže, ali ipak ne očkujte "vikend edicije" od mene...  ;D
Pozdrav od Šekija
--------------------