Me 262 A-1a Italeri 1:48

Previous topic - Next topic

chikavili

Cuo sam da ovaj matori Italeri/Dragon kit ima probleme, ali sam mislio nije komplikovan avion, nema mnogo detalja, koliko stvarno moze da bude los - e pa moze, itekako  ;D
Ne znam sta je gore na ovoj maketi... matora plastika puca na pogled, nista se nisacim ne uklapa kako bi trebalo, providna plastika izlivena sa greskom, sastavnica puna gresaka i nedostataka, dekali jednostavno matori... na sve strane pakao. Ja sam ovim ponovo poceo da se bavim da bih se opustio i uzivao. E pa ovaj kit nije za to. Gitovao sam i smirglao maltene kao pravi da sam restaurirao :hahaha
NA kraju, nije toliko lose, zadovoljan sam... samo nisam siguran da li sam zadovoljan rezultatom ili sto vise ne moram da se bavim njim, ali sada vise nije ni bitno :)
Tu i tamo ima gresaka, nisu strasne, uglavnom izazvane losom sastavnicom. Dekali matori pa ima silveringa, ali na srecu golim okom na prirodnom svetlu se jedva primeti kada se bas zagleda, na fotkama pod osvetljenjem se vidi.
Kod motlinga me nesto zezao airbrush, pa je bilo malo prskanja. Ne znam dal je bilo do vlaznosti vazduha ili temperature... ili jednostavno meni nije bio dan :)
Jedino mi zao sto sam kasno shvatio da imam i tanji najlon koji sam mogao da upotrebim za antenu.


















dragan_mig31

Ovaj dragon sam uradio pre nekoliko god i nesecam se da je bio bas ovoliko losa maketa a u steku mi nos jedan :D

VladimirBrankovic

#2
Znaš šta, nije to uopšte tako loše ispalo... Da, silvering se vidi, ali hej, kad imaš motling, silvering se u tom delu manje primećuje. Vidi se da te je erbraš zezao ali si ti to lepo izvukao, konsekvetno tome, ublažio greške... Nije takmičarski rezultat ali hej, za policu je super, pogotovo što si ga izotvarao, tako da se, od toliko detalja koji upadaju u oči, greške ni ne vide do te mere.....
Stavi ga na policu, popij domaću ljutu, pa pravac na nove pobede!!!

Goran A.

Ova maketa se pojavljuje povremeno na oglasima i uvek bude jeftina, sad vidim i zašto.

Tvoj rad neću da komentarišem, samo plastiku. Utisak jako kvare gumetine koje se dobiju u kutiji i ugao prednje noge. I avion je malo viši, sad ne znam da li je zbog guma ili to što mnogi proizvođači uzimaju mustru sa praznih aviona, amortizer izvučen pa tim i noge duže. Opterećen avion mi je mnogo skladniji u opštem izgledu, 

najjaci

Quote from: chikavili on 15-01-2024, 17:02:17...Gitovao sam i smirglao maltene kao pravi da sam restaurirao :hahaha
NA kraju, nije toliko lose, zadovoljan sam... samo nisam siguran da li sam zadovoljan rezultatom ili sto vise ne moram da se bavim njim, ali sada vise nije ni bitno :) ...

Vidis da si izabrao ono pravo kad padnes mrtav zadovoljan posle toga  ;)
De de chikaVile fino je na kraju ispao ovaj Dragon/Italeri hibrid. Meni eto na prvi pogled bodu oci ove motle, ocekivao bih da su mozda krupnije i malo mutnije/barsunaste ali kao sto i sam rece imao si izvesnih poteskoca sa tim. Takodje sto ono Goran A. rece ovi tockovi im deluju nekako pogolemo no tu bas i nisi imao preterano izbora. Sto se tice silveringa verujem da ga je relativno lako ubiti slojem mat laka pa posle udaris jedan satenski preko ili ga vec ostavis tako to je do tebe. Na kraju uvek ti ostaje vremena u napadu dokolice da ga malo izbledis i isprljas, das mu malo sminke kako bi ublazio te stvari za koje mislis da su ti malko promakle.
Tko vrjedi leti, tko leti vrjedi tko ne leti ne vrjedi

milan78

Jel cevi topova treba da strce ovoliko?Koliko znam one se ne vide?
Instagram-Peacockscaleworx

Profa

Dimenzije točkova na Me 262:
- glavni: 840x300mm (17.5x6.25mm u 1/48)
- nosni: 660x160mm (13.75x3.33mm u 1/48)
Lako je proveriti dimenzije na maketi, ali generalno - da, Meser je imao velike točkove
Bogu fala što sam Lala! :)

VladimirBrankovic

Quote from: najjaci on 15-01-2024, 21:53:29
Quote from: chikavili on 15-01-2024, 17:02:17...Gitovao sam i smirglao maltene kao pravi da sam restaurirao :hahaha
NA kraju, nije toliko lose, zadovoljan sam... samo nisam siguran da li sam zadovoljan rezultatom ili sto vise ne moram da se bavim njim, ali sada vise nije ni bitno :) ...

Vidis da si izabrao ono pravo kad padnes mrtav zadovoljan posle toga  ;)
De de chikaVile fino je na kraju ispao ovaj Dragon/Italeri hibrid. Meni eto na prvi pogled bodu oci ove motle, ocekivao bih da su mozda krupnije i malo mutnije/barsunaste ali kao sto i sam rece imao si izvesnih poteskoca sa tim. Takodje sto ono Goran A. rece ovi tockovi im deluju nekako pogolemo no tu bas i nisi imao preterano izbora. Sto se tice silveringa verujem da ga je relativno lako ubiti slojem mat laka pa posle udaris jedan satenski preko ili ga vec ostavis tako to je do tebe. Na kraju uvek ti ostaje vremena u napadu dokolice da ga malo izbledis i isprljas, das mu malo sminke kako bi ublazio te stvari za koje mislis da su ti malko promakle.

A gle, motling nije bio savršen ni na pravim letelicama, pogotovo pred kraj rata. Farbali su kako su stigli, tako da je negde bilo krupnije, negde sitnije, na nekim mestima je prelaz bio čak i oštar, na nekim fin a često je bilo i aljkavih tufni... Teško je to sve zamisliti kada vidimo restauiranu letelicu u muzeju... Nit je bilo vremena, a ni uslova u poznom periodu rata.
Elem, ja ne trpim silvering na mojim maketama i najviše mrzim onaj osećaj kada je rad ispao lepo, a onda utisak pokvare dekali... Ja to rešavam kombinacijom skalpela i Mark softnera. Izrezbari se oznaka na mestu gde je slverovala, onda kap solušna, prerola se štapićem za uši preko i, vuala, problem rešen.
Sve u svemu, sad si ga već finiširao, ne troši dalje vreme na ovu maketu. Sad neka Hasegava sa dobrim after market oznakama, da vidiš kako ćeš brzo da se oporaviš od ove agonije!

dragan_mig31

Nazalost silvering je tu najmanji problem kad se uzme u obzir sve ostalo.

chikavili

Hvala drugari. Vise volim kada se inicira neka diskusija, nego da pljuste lajkovi. Ovako mogu nesto i da naucim :)

Silvering se uzivo jedva vidi. Bockao sam ja skalperom i natapao omeksivacem, tapkao stapicima i bilo gotovo skroz nevidljivo, dok nisam sve to zastitio satenskim lakom. Tada se ponovo pojavio, ali samo pod nekim uglovima. Jos sam ja poprilicno ocoravio poslednjih godina, tako da mi ne predstavlja neki problem ;) 

@dragan_mig31
Video sam tu temu, i ti si tada naveo da se ocajno sklapa.
Gornje polutke trupa i polutke krila se sklapaju relativno korektno, kao i gondole motora. Problem je sa uklapanjem donjeg dela trupa (izmedju krila), nosnog dela, krila sa trupom kao i gondola sa krilima. Na nekim mestima su rupe bile tolike da sam ubacivao parcice stirena da popunim. Na nekim mestima je plastika jako tanka (i plus stara) da je pucala ili se topila ivica u kontaktu sa lepkom.

Quote from: milan78 on 15-01-2024, 22:20:12Jel cevi topova treba da strce ovoliko?Koliko znam one se ne vide?
Ne treba da se vide. Ali... ja sam verovao sastavnici po kojoj se vide. Rekoh da je sastavnica prepuna gresaka i nedostataka. Jesam ja kopao i trazio fotke pre sklapanja, ali nisam obratio paznju na taj detalj, pogotovo zato sto vecina upotrebljivih fotografija predstavlja restaurirane primerke koji uglavnom ni nemaju topove, vec supljine.

Quote from: Profa on 16-01-2024, 01:03:25Dimenzije točkova na Me 262:
- glavni: 840x300mm (17.5x6.25mm u 1/48)
- nosni: 660x160mm (13.75x3.33mm u 1/48)
Lako je proveriti dimenzije na maketi, ali generalno - da, Meser je imao velike točkove
Pa tu su negde, otprilike, +/- koji deo mm. Prednji je jedino mozda cak 1mm+ veci

@Goran u pravu si, amortizeri su u potpunosti izvuceni kao na praznom avionu. Cak su i seme bojenja date za muzejske, restaurirane primerke i ne odgovaraju u potpunosti originalnim.


Sto se motlinga tice, koliko sam ja imao prilike da vidim po raznim originalnim fotkama iz doba rata, mozes da radis sta hoces i kako hoces, niti je bilo pravila, niti nekog sablona :D
Maskirao ih je ko je stigao i kako je stigao.
Jedino treba obratiti paznju na to kada se radi neki specifican primerak koji je poznat. U startu sam planirao da radim aparat Waltera Nowotny-a, ali sam odustao kada sam video gomilu razlicitih referenci i navoda i nedovrsenih diskusija o toj temi. Na kraju sam odlucio da dam sebi malo slobode u tom delu.

dragan_mig31

@chikavili eto vidis :D reko sam da sam je radio pre neznam koliko godina i da se nesecam da je bilo toliko lose ali izgleda je bilo i ja sam to zaboravio.Hvala ti sto si me podsetio jer imam jos jedan u steku koji bi da uradim :D

inace da ne bude da pametujem ali moja preporuka ti je da se malo opustis kad dodje do smirglanja.Uzmi smirglu 200 220 i udri.To sto ces imati malo vise urezivanja naknadno nije nikakav problem cak bi to mogao da smatras kao neki izazov za usavrsavanje svojih sposobnosti i tehnike.

chikavili

#11
@dragan_mig31
Ovaj avion sam smirglao i gitovao vise nego sve do sada zajedno i pola panel linija sam ponovo urezivao. Zadovoljan sam rezultatom u odnosu na to kako je izgledalo u pocetku :D


Ono sto ja sebi i svojim radovima najvise zemram je aljkavost. Aljkavost u sklapanju problematicnih delova, aljkavost u farbanju, aljkavost cak i u prljanju. U moju odbranu, to je poslaedica toga sto jako lose vidim na blizinu cak i sa naocarima. Meni sve to deluje super u radu, dok ne fotografisem gotovu maketu i pogledam fotke pa vidim gomilu gresaka i brljotina.

Inace, ja sam sebi najveci kriticar i to sto nikada nisam u potpunosti zadovoljan me tera da se trudim jos vise.

dragan_mig31

Ma razumem te potpuno :D nekada se i meni to desi.Fotnem maketu i vidim gde sam zeznuo stvar :D ali nista ako budes opet radio 262 uzmi tamiya bar neces da pogines oko sklapanja i smirglanja.

najjaci

Quote from: VladimirBrankovic on 16-01-2024, 01:05:32A gle, motling nije bio savršen ni na pravim letelicama, pogotovo pred kraj rata. Farbali su kako su stigli, tako da je negde bilo krupnije, negde sitnije, na nekim mestima je prelaz bio čak i oštar, na nekim fin a često je bilo i aljkavih tufni... Teško je to sve zamisliti kada vidimo restauiranu letelicu u muzeju... Nit je bilo vremena, a ni uslova u poznom periodu rata...

Kolega Brankovcu slazem se savama, i ne kazem, verovatno je bilo i ovakvijeh i onakvijeh ali mene se ipak najvise svidja sa krupnijim vazdusastim motlama  :zvizduc
Tko vrjedi leti, tko leti vrjedi tko ne leti ne vrjedi

chikavili

E da, zaboravio sam da pomenem, maketa je tail-sitter. Znaci mora balast u nos da se stavi, sto naravno u sastavnici nije navedeno, a ja se nisam naucio pameti sa Shackletonom  :headbang
Ko nema u glavi, ima u gondoli nosne noge stajnog trapa, koju sam napunio gomilom olovnih kuglica (zato nema nijedne fotke odozdo ;) )