M-84 1/35

Previous topic - Next topic

Plavac

Svaka cast na ovome,pratim sa zanimanjem  :super

djos & filip

Detaljisanje i preciznost vredna paznje a vala i hvale  :super

Svaka cast, pravi uzitak za pratiti

Pozdrav

Ovo je samo hobi, ovo je samo hobi, ovo je samo......

kamaz

Zahvaljujem ljudi, zahvaljujem...
Evo i glavnog djela...
Pièce de résistance (kako bi rekli francuzeri): DNNS-2
dakle, ono nešto šta M-84-ku čini M-84-kom (uz meteo, al on ide posli).
Nakon dosta traženja i šuljanja po netu, uz pomoč ekipe s paluba.info sajta (spomenuto na početku same teme, al eto, da se ne zaboravi http://www.paluba.info/smf/oklopno-mehanizovane-jedinice/tenk-m-84/) i jednog admina-maketara  :caooo (kojem eto najviše zahvaljujem jer je dao potreban info za rješit problem dužina te malene sprave) uspio sam dovršiti šematski prikaz DNNS-2-ce i time rješit taj problem koji me od početka opterečivao. Pa, eto da ne dužim:


Kao šta na slici piše, sve je u milimetrima, a ono šta nije obilježeno/kotirano to napravite od oka, jer sam i sam to radio prema slikama (onaj krug na desnoj strani).
E i da pojasnim malo:
-gore ljevo je tlocrt
-dolje ljevo je bokocrt s ljeva
-gore desno je prednje lice (samu optičku napravu čete morat sami odredit jer nije dio moje izgradnje ali po jednom infou ona iznosi 185mm promjera stakla u 1:1, tj 5,28mm za nas)
-dolje desno je bokoctr sa desne strane.

Eto, nadam se da če vam to nešto pomoć, ja ču se uvatit izrade ovih dana po tom nacrtu pa čemo vidit jel to - to. :caooo

kamaz

#18
Izrada DNNS-a sada uz pomoć nacrta je jednostavna. Prvo napravimo popis djelova i njihovu poziciju na konačnom proizvodu, te ih kotiramo. Kada smo to napravili sljedi detaljnija izrada. Uzmemo komad papira iz matamatičke/geomatrijske bilježnice te uz pomoć trokuta i šestara napravimo točan nactr djela (pripazite gdje koji dio ide, pa od zacrtane udaljenosti npr. 5mm odbijte debljinu styrenske pločice koja dolazi ispod i iznad, tj ko je styren debel 0.5mm onda tu udaljenost od 5mm skratite s obje strane za 0.5mm):

Poslje toga punktiramo pomoču igle (šestara) bitne točke elementa. Kada smo se uvjerili da su sve  rupe izbušene, otklanjamo papir i tako dobivene rupice povežemo linijom ugravirano iglom koju povlačimo uz metalnu redalicu (može poslužit i komad skalpelovog nožiča—nekoristite plastično ravnalo jer se može oštetit).


Kad je to gotovo, sljedi kidanje komada; najbolje je to izvesti uz strojnu obradu (Dremelovim kružnom pilicom ili sl.) jer mi iskustvo kaže da koliko god se trudili skalpelom to izvest, uvik nešto krivo ispadne. Numerirajte djelove dok ih još izrađujete da nedođe do zabune pri sklapanju.


Šta se tiče nekih finijih izrada, pripazite da vam desna strana DNNS-a bude nešto malo viša od ljeve (pogledaj sliku—kod mene je to 0.35mm, ˝B:˝ je liva, dok je ˝B.˝ desna strana) kao kod prave naprave.

Isto tako u ovom djelu izrade je dobro odstraniti one malene djelove postolja koje se vidu na licu DNNS-a (vidi sliku) tu isto tako morate samo postolje na gornjem dijelu gdje se ljepi DNNS zakositi (rubove izbrusiti od vana prema unutra)

Kad je to gotovo, sljedi ljepljenje; to radino tako ili da dno DNNS-a odvojeno od kupolje ljepimo za druge djelove ili da ga odmah na početku zaljepimo na postolje na kupoli. Druga je metoda puno lakša jer je dio fiksiran i nema neželjenih pomaka. Prilikom ljepljenja postolja (ili samog DNNS-a pazire da je paralelan s osi cijevi topa).




Kutija brisača leče naprave sljedi poslje.

kamaz

#19
Zahvaljujem se i firmi  :god Zrak d.d. iz Sarajeva na dodatnim informacijama.  :god
Uz podatke o dužinama koje sam dobio od njih, mogu zaključiti da su gore pikazane mjere u 0.33mm mjeri manje/krive, ali mislim da se to može tolerirati, zar ne? :zvizduc

Jedina stvar koju sam zaboravio prikazati na šematskom prikazu je jedan stražnji dio DNNS-a kojeg ču naknadno prikazati tek u izradi (znao sam da imam i njega napraviti no na nekim slikama mi se čini da ga nema, a na drugima ima :think).  Šta je još bolje, na šematskom prikazu u bilježnici koju sam koristio za izradu onog šematskog prikaza sam nacrtao taj dio... al eto, čovik uči dok je živ.


P.S. Ako se pitate koja je to firma; jedino šta vam u tom momentu mogu reč je: http://www.zrak.ba/products/dnns.html  :super

kamaz

#20
Nastavak izrade DNNS-a ide tako da dodamo onaj stražnji poklopac:

Radimo ga od komada sprua debljine 2mm.

Poslje sljedi poklopac/zaštita/kučište brisača. Njega sam radio tako da sam napravio najprije malenu osnovu od komada sprua debljine 2mm, a onda po tome ljepio tanki stryen (cca 0.33mm) da dobijem što točnije dimenzije. Prva ploha je prednja ploha koja mora biti malo nagnuta prema napred (gornji dio naprad, donji, straga).
 

Posli izrađujemo poklopac s desne strane (onaj krug na nacrtu). Njega izrađujemo od komada sprua 2.7mm (ja sam koristio Dragonov sprue, jer je natočnije izliven i kada se kida dobivaju se pravi krugovi) i malenih komada toplinski razvučenog sprua. Kada smo otkinuli deblji sprue njega onda ljepimo s kapljicom Contacte za matematički papir tako da ga postavimo u centru sjecišta linija. Time osiguravamo prave kuteve između vijaka koje poslje zaljepimo na to.


To poslje zaljepimo za DNNS i to je to.
Evo slika gotovog DNNS-a, pa ako ima šta da sam preskočija pogledajte sami po slikama i napravite isto.




E, da onaj šav/rascjep na kutiji brisača (na prvoj slici u ovom nizu, obilježen crnim flomasterom) je baš kao na pravom, tj tu se i prava kutija otvara.

kamaz

Daljnja izrada ide do držača s ljeve strane kupole. Tamo postoje neka dva utora/držača koje isto tako treba replicirat (mislim da i T-72 imaju isto to).
Počinjemo izradu tako da uzmemo komad styrena od 0.8mm i od njega otkinemo komadiče (1.5mm x 4.5mm+4.5mm), te te pločice diagonalno podjelimo u četri malena trokuta.

Njih ljepimo u odnosu na dva donja stražnja držača na ljevoj strani kupole.
(pripazite na raspored)


Kad je to gotovo, od istog komada styrena napravite maleni ˝L˝.

Njega pak zaljepite između predhodno zaljepljenih trokuta.


Poslje od tankog styrena (0.33mm) napravite traku debljine 1mm i nju zaljepite preko trokutova, tako da ih po sredini savinite prije ljepljenja. Kad je to gotovo, od istog tog styrena napravite dva mala komada širine 0.8mm te ih zaljepite jednog preko drugog tako da se preklapaju u 66% svojih dužina.


I to je to. :naughty

Messerschmitt

Свача част! Стварно улажеш велики труд у овај пројекат! Једва чекам да видим крајњи резултат.... :super

kamaz

#23
Zahvaljujem na podršci. Iskerno, nije ovo nikakav napor, samo sam si dao malo više vremena zadržati se u ovom projektu, jer je doista zanimljiv. Ja inače proletim kroz izgradnju, a da se ni ne obazirem previše na detalje, no ako me uhvati neka inspiracija, napravim ovako nešto. Evo, ima primjer: Corsair (iz 2ww, ne ovi novi) 1/32 Revell iz 70-tih je šta se tiče kokpita totalno smeče (rađen je za F4U-1A, a ne F4U-1D) tj podnica je ravna, dok je u A verziji nije ni bilo, pa sam scratch-ao svoju i sasvim je dobro ispala, ali... Kako je rječ o kokpitu, uopče se ne vidi.  :uaaa :hahaha :lol Pa, eto, kako se ovde radi o eksterijeru onda je posal tim draži--jer je vidljiv.
No prava namjera projekta mi je razbiti ˝mit˝ oko tajanstvanosti (ili pak ne znanja :think) konverzije T-72A u M-84 koji če se, ako se nevaram, poslje ovoga nači u mnogo vaših kolekcija.
Ta bilo mi je glupasto da mogu američkog propelerca iz 2ww (dakle, nečemu više-manje nebitnome za nas s područja bivše Juge) replicirat do zadnjeg vijka, a da nešto šta je rađeno 80-tih u nas ostane nenapravljeno samo zato jer ne znam kako da to uradim.
Zato lipo uživajte u projektu koliko ga i ja uživan izrađivat i ako vas to potakne na vaš projekt, onda će i ovi moj dobit potpuno značenje. :super

stevan

Svaka cast! Divim se Vasem radu! :god

kamaz

 ??? Čemu ovo ˝Vašem˝? Ja san uvik na ˝ti˝ :super
I zahvaljujem na pohvali.

Da ukažem na novosti: odlučio sam ipak kupiti onu cijev od RB models-a (ili kako več) 125mm, pa čemo vidit kako če se to razvit. Jedini je problem šta čete morat malo svi čekat da ga 100% zgotovim, ali kako je cijev nešto šta mogu naknadno da promjenim, onda ču ga napravit sa ´starom´ topovskom cijevi, a nju osič kad dođe nova. Stavljanje nove i nije neki proces: otkine se stara cijev u korjenu (točno gdje izlaci iz one cerade/krpe i posli u tu rupu koja nastane, pomoću supera, zalipi cijev). E, da i nabavit ću one dvi boje za SMB; 362 i 45 Revellove.

Ovi tjedan ide meteo senzor (s nacrtom za otvoreni/izvučeni meteo) i po svemu sudeći nadopuna nacrta za DNNS u obliku crtanja djelova za otvorenu verziju. Pa da već eto sve bude na jednom mjestu.  :cheers

kamaz

#26
Evo i obečano:


Dakle, livo je meteo senzor, a desno su skija od DNNS-a i zaštitni poklopac istog, ali iz unutra.

Prvo ću reč rič-dvi od ovim stvarima na desno. Ona skija od brisača zaštitnog stakla instrumenata unutar DNNS-a (leča) je prvo prikazana odozgor, a ispod iz pogleda sprida. Ima glavnu šipku (ona s trokutom u korjenu koja se spaja na osovinu motora) i pomoćnu, koja omogučuje horizontalno kretanje same metlice. Cijeli sklop (dakle oba držača i priključak za morot skije) je spojen s motorom tako da se na livoj strani unutarnje stjenke DNNS-a otvori maleni četvrtasti otvor i u njiga stave ona dva nosača/šipke. Naravno, ostavite otvora i za kretanje (gore-dole).
Šta se tiče poklopca, ovo sivo označeno i crvenom porubljeno je pločica koja se sravlja s unutarnje strane poklopca (dakle, sam poklopac nije ravna ploha :zvizduc). To napravite od styrena. Primjetite da unutarnji kutevi nisu isti tj da je jedan pravi kut, a drui je kružnog oblika.   

Šta je tiće samog meteo senzora, njih ima nekoliko oblika,  tj oni dio koji se izvuče iz stacionarnog djela je u nekih tenkova drugaćiji. Na slici su dva osnovna modela, stim da čete ovog livog morat odokativno izradit. Šta se tu pak tiče one spuštene verzije, njena visina je ukupno 12mm, tj onih 0.5mm je debljina čepa koji se stavlja na vrh statičnog djela.
Isto tako, oba vrha meteo senzora na vrhu (svjetlo sivom bojom obojano) imaju malene ˝propele˝ za mjerenje brzine vjetra koje možete napravit od mrežice.

I još nešto, promjer je metea 4.5mm, centralnom djelu to je 2.5mm a na vrhu je 3mm. Sam čep je promjera 5mm i visine 2-2.5mm.

atma

Svaka cast!
Da mozda slucajno neznas dimenzije preklopnog meteosenzora?

kamaz

#28
 :think Da, dobra opaska. Nisam ni riči reka o sklopivon meteo senzoru. Potrudit ću se ovih dana sakupit nešto informacija i o tome.
Hvala na ideji! :super
U među vremenu evo slika glave meteo senzora:



(izvor: www.paluba.info)

Meteo glava na slici je A20XMBL korišten u teleskopskim meteo senzorima, dok je A10XMB korišten u teleskopskim meteo senzorima, te je imao manji kavez (mrežicu na vrhu). Dakle, meteo glava onoga oborivog je nešto veća od onog teleskopskog. :naughty

kamaz

Izgleda da sam falio oko kablova prednjih farova, pa ću to evo ovde ispravit, a predhodni post s objašnjenjem izrade istih modificirat. Kako sam proučavao neke slike kablovi bi trebali biti napravljeni ovako:
Prvo šta radimo je to da odstranimo 5mm (od noge zaštitnog kaveza fara) več unaprid otisnutog kabela, kao i sve ispred tog mjesta (isti taj kabel se iz nekog razloga produžuje do prednjeg blatobrana-što je netočno). 

Kao šta vidite, to su kablovi na obje strane bliži bočnim blatobranima (ovde označeni zelenim markerom)

Posli sljedi bušenje rupe za kabel kojeg morate napravit iste debljine kao i več postojeći kabel

I naravno, savit ga na poziciju, a potom skratit, pa tek onda probat kako stoji i na kraju ga zalipit sa superom (namjerno pokazujem livu i desnu stranu da vidite kako izradit odmah na obje strane)


Kad je to gotovo, napravite dva osigurača kao one sa kupole, s tim da ih na dnu pomoču skalpela izrežite da dobiju maleni ˝v˝ utor u koji poslje stavljate i lipite bakrenu žicu (tanju od onog glavnog kabela)

Nakon toga sljedi instalacija tih osigurača na mjesto, a kada se oni osuše, tek tada savijate žičice na njihova mjesta (za farove to je, gledano od straga, donji livi ugao/kut).