Special Hobby Junkers Ju-388J (1/72)

Previous topic - Next topic

Hartmann

Helou,
ovog puta se upustam u kostac sa multimedijalnom maketom i po prvi put rad sa rezinom  :mjetal.

-Istorijat:

       Junkers Ju 388 se pojavio u poslednjim mesecima Drugog sv. rata kao konacna operativna varijanta Ju-88 familije. Put od Ju-88 do Ju-388 nije bio prav i lak, vec dug i kompleksan. Predak Ju-388, Ju-188, nastao je od Ju-88B pred kraj 1939. godine, ali nije postao operativan sve do pocetka 1943. nakon uobicajne politicke ujudurme.
       Godine 1942, Ju-88A-0 je testiran sa podesenim mitraljezima u zadnjoj tureli i do kraja 1943 je ovaj koncept bio spreman za operativne avione. Takodje je Nemacko Ministarstvo Vazduhoplovstva (RLM) postalo 'svesno' da raspolozivi nocni lovci, Bf 110G i Ju88C zahtevaju zamenu. Rad na kabini pod pritiskom je takodje napredovao u to vreme.
       Junkers je 1943. ponudio drugu generaciju aviona Ju-188: J (nocni lovac), K (bombarder) i L (izvidjac), ali je RLM ocenio ovaj razvoj veoma opseznim, tako da je novo obelezje aviona bilo potrebno: Ju-388 . Program 'Hubertus' je bio rodjen.
       Ova nova generacija je sadrzala daljinski kontrolisanu repnu turelu, kabinu pod pritiskom sa aerodinamicnim poklopcem, trup, krila i rep od Ju-188 i jace motore. Pri postavci motora, ucinjena je unifikacija, tako da su mogli biti postavljeni motori BMW 801TJ, Jumo 222F i 213E u zavisnosti od trenutnog raspolaganja.
       Aprila 1944 prvi prototipovi su sklopljeni - od V1 do V6. Prva dva V-1 i V-2 su bili varijanta nocnog lovca i ova maketa predstavlja V-2 prototip. Na njemu su bili instalirani BMW motori ranije varijante. Naoruzanje se sastojalo od gondole ispod trupa sa 2xMG 151 i 2x MK 108. Na gornjem delu trupa je postavljen Shrage Musik sa 2xMG 151. Repna turela je sadrzala dva MG 131.
       Nema podataka o operativnoj upotrebi Ju-388J, ali se veruje da je barem jedan prototip ucestvovao u borbenim dejstvima, u sklopu eskadrile nocnih lovaca V/NJG 2.


-Maketa:

Kutija makete



Sastavnica
, ,

Sastavnica se sastoji od 2 A4 lista presavijena da ispadnu svescica formata A5 sa jos jednim listom A5 u sredini, sto je standardno za SH. Sastoji se od 9 sastavnih koraka, mapom svih spru drveta i kratkim istorijatom aviona, a isto tako i sa diagramom aviona u 4 polozaja sa 2 varijante seme farbanja.


Dekali


Dekali / verzije su dati samo za V-2 varijantu. Verzija se sastoji od standardne RLM 70/71/65 seme za bombardere Luftwaffe , sto je neoubicajno za semu nocnog lovca. Poklopci motora su ofarbani u RLM 02.
Karton sa dekalima je mali, ali Propagtimovi dekali su solidno odstampani. Svastike su iz dva dela, pa ih treba spajati pri postavljanju. Sem krstova i kodova na trupu, drugih dekala nema.


Delovi od rezina


Rezinskih delova ima otprilike 30ak koji su super odliveni, ali ih je potrebno ocistiti i naravno ukloniti sa njihovih blokova odlivka. Najvise su to delovi za kokpit i motore.


Ecovani delovi


Ecovanih delova ima desetak, proizvedenih od Eduarda. Sastoje se od delova za kokpit, ali najvise se odnose za instalaciju radara na nosu.

Delovi od brizgane plastike
, ,,   , ,, ,

Delova od b. plastike ima ukupno 52. Svetlo sive su boje i radjeni u 'limited edition' varijanti, sto je isto karakteristicno za SH. Linije panela su fine, a detalji odlicni. Iako nema nesto flesa, delove treba malo prisrediti, a par ejector pin-a ukloniti. Ono sto malo ne valja su predebeli spojevi delova sa spruom, ali pazljivim skidanjem to se da resiti.

Vakumform delovi


Vakumform delova ima samo dva i reprezentuju poklopac kabine i nos aviona, posto postoji verovatnoca da je V-2 imao prozorcice u nosu. Oni su jasni i bez izoblicenja. Takodje je data rezervna grupa, ako se zeznete sa secenjem i smirglanjem.


-Zakljucak:
Kao i svaka SH maketa i ova maketa je pravi izazov. Kazu da ima problema oko postavljanja rezinskih delova za stajni trap, lose nivelisanih rupa za elise na spineru i nedostatak jezicaka na krilima i stabilizatorima koji bi pri sastavljanju ulazili u trup. Ipak je ovo sjajna maketa za ljubitelje Luftwaffe i naprednijih maketara.

Svi delovi su oprani blagim deterdzentom i spremni za rad  8).

''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

Kerber

'Ajde.... ;)
Taman da vidim gde je i sta sa ovom maketom...posto me plasi onaj kabinski poklopac...
One antene je bolje od razvucene plastike raditi, jer je imao cevasi SN-220, a ove mu dodju pljosnate.
Navodno je jos jedan bio u upotrebi sa novijim Neptun radarom, mada mislim da su to turili na vec "operativni primerak" jer su SN-220 vec mogli da ometaju...
Uklapanje krila je najbolje izvesti ubacivanjem dve zice u korene krila i adekvatno otvaranje rupica u trupu, pa super lepak i kasnije tecni, okolo...nema da fali.
Kako god, lep avion, lepa maketa, malo problematicna za uklapanje, ali, ne sumnjam da ce dobro da se dovede do kraja.

Warhawk

#2
Ne znam da li znaš za ovu stranicu, jedini preostali primerak (doduše L, čini mi se...)

http://www.physik.uni-wuerzburg.de/~vernalek/Ju388US.html

A evo još par linkova...
http://hsfeatures.com/features04/ju388v2jf_1.htm
http://hsfeatures.com/features04/ju388ljf_1.htm

Srećno sa maketom!
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Hartmann

Hvala, drustvo  :)

@Kerber: Da, to za uklapanje krila sam video. Jedan lik je (bas na jednom od warhawkovih linkova) postavio mesingane cevke kroz trup. antene cu ipak ove da stavljam, mrzi me sad sa tim da se bakcem.

@Warhwak: Hvala za linkove, skinuo ih vec pre pocetka rada  ;). Posluzice dosta.
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

Hartmann

E, samo kratko obavestenje  :)

Radeci na odvajanju rezinskih delova od svojih 'stalkova' (kako se vec to zove..), setih se da isprobam jednu testericu-zilet koju sam dobio uz AML-ov Bf 109K-4. Ispostavilo se da je MNOGO lakse i brze secenje sa njom! Naravno, jedno sto puta je laksa od skolske testerice. Takodje zbog savitljivosti je lakse manipulisati pravcem, tako da sam uspeo i polukruzne poteze da uradim. Posto je od celika, mislim da ce i dugo trajati..

Evo slicki:

Na desnom gornjemdelu se vidi kako sam 'zaribao' sa skolskom testericom po delu  :(. Kasnije je nastavljeno ovom malom..Greska ce biti sredjena gitovanjem.


Ovde je isecen ovaj unutrasnji visak.


A evo i te testerice, pa ko naleti na nju, TOPLO preporucujem. Ko bi rekao da je ovako nesto malechko - opasno  :D
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

milten

Super, bravo majstore,
Ocekujemo da ce maketa za jedno 3-4 godine stici na farbanje ... ::)
MK "Narednik Mihajlo Petrovic" Nish
http://nmpnis.wordpress.com/

Hartmann

Kabina zavrsena  :D


Desni zid kabine sa instrumentima.
Farban sa Vallejo Grey-green (akka RLM 66). Raspored instrumenata se ne poklapa sa rasporedom na fotkama pravog aviona u 'Smitosnijanu', tako da sam farbao proizvoljno i priblizno.


Kadica kabine.
Zidovi farbani u Vallejo Grey-green, dok je pod farban u Humbrol 92 (akka RLM 02). Isto pravilo rasporeda i farbanja vazi i ovde. Cev periskopa je farban u Humbrol 171 Anthique bronze. Takodje odradjen vedering - wash i drybrush.


Jedno od tri sedista.
Sedista su ofarbana sa Valleyo Grey-green, jastuci sa Humbrol 9 Tan (proizvoljno, posto nije bilo referenci), kaisevi u Humbrol 64 Light grey, a kopce u Molak Silver.


Sedista.
,

Pedale.
Savijana skalpelom i ofarbana u Valleyo Grey-green.


Sklopljena kabina.
Postavljena sedista, palica i pedale. Odmah je primetno da sve izgleda nabijeno i skutkano. Bocno sediste cak se naslanja na zadnje sediste  :P. Sad da li je tako stvarno bilo (u sta neverujem) ili ne... ???


Drugo sto sam primetio je to da tecni super-lepak nece bas da "hvata" odmah rezinske delove..ponasanje je kao sa obicnim lepkom. Mada, super-lepak u gelu dejstvuje odmah i prava je milina raditi sa njim.


Sledeci korak - motori  :) .
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"


Sandman

super izgleda za sada - jesi li probao uklapanje kokpita na suvo sa polutkama trupa, chisto da vidish da nije kokpit shiri nego treba?

Hartmann

Quote from: Sandman on 19-07-2010, 21:32:22
super izgleda za sada - jesi li probao uklapanje kokpita na suvo sa polutkama trupa, chisto da vidish da nije kokpit shiri nego treba?

Probao sam samo da vidim kako pasuje debljina zidova, pre sastavljanja,  pa sam tanjio. Isprobacu sutra ceo kokpit.
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

menestenasli

lepo izgleda. Mislim da proizvodjaci maketa uvek za kokpit prave malo deblje delove nego sto bi trebalo, valjda im je tako lakse. 
A sto se super lepka tice, mozda ti je zapao neki los primerak. Ima toga, pogotovo kod onog najjeftinijeg kineskog.