Italeri 1/72 P-51D

Previous topic - Next topic

Sandman

Za ovu kampanju radicu Italerijev P-51D Mustang, ali, da bih razbio monotoniju na forumu, necu ga raditi sa oznakama iz kutije!



Delovi...



Iskoristicu i Extratechov ecovani set za ovu maketu...



A kamuflaza i oznake ce biti pravo osvezenje - radicu Gvatemalski P-51D, a dekali su jedna od opcija Aztecovog seta "Mayan Gods - Latin Eagles IV"



Toliko za sad... radove cu zapocheti kad se malo oslobodim vec zapochetih projekata ;) nadam se u shto skorije vreme...

Srdjan

Gvatemalski?!  :o U jeeee  :D

Kamuflaza je super  :super  Praticemo sa uzivanjem  ;)

Hawkeye

Srki,planiras li ovo stavljati na neku dioramu i hoces li mu veskati nesto pod krilima i da li je konkretno ovaj avion imao neku vazdusnu pobedu?

'Уживај младићу за младости своје!'

Profa

Nađi i fotke, pogledaj knjigu Midland Publishing - Aerofax Datagraph 01 - North American F-51 Mustangs in Latin America ;)
Oduševljavaju me ove latinske šeme, pogotovo izbledele, prefarbavane, zamazane - pravo čudo za gledanje i rad...
Bogu fala što sam Lala! :)

Sandman

Aparat FAG 366 koji planiram da radim je bio u upotrebi u Gvatemalskom RV u periodu 1962-72, i mislim da nije imao ratnih dejstava - mozda protiv gerile, ali mislim da nije uchestvovao u vazdushnim dvobojima.

Imao je novoofarbanu kamuflazu, poshto je stigao u boji metala, mada je pri povratku u Ameriku bio poprilichno prashnjav.

Verovatno cu ga uraditi kao novijeg sa malo weatheringa - ne bih preterivao sa izbledjivanjem kamuflaze.

Inache, FAG 366 ima poprilichno zanimljiv istorijat vlasnishtva, i jedan je od prezivelih Mustanga koji i dan danas lete...

http://www.mustangsmustangs.com/p-51/survivors/pages/44-74452.shtml

Otto Skorzeny

#5
Uh, kad sam video post, oblio me hladan znoj jer sam danas hteo da se prijavim sa istom maketom.  :cry
Mislim da će forum biti u prilici da gleda trku između BMW-a(gazda Sandman) i Fiće(ja).   :naughty

Gazda Sandman ti vozi ja te pratim!
Pozdrav!


Sandman

Ma opushteno Otto ;) samo ti kreci sa radom, ja necu josh neko vreme,.... :D

Goran A.

Moze lako da mu se desi to isto i sa Mystere IV

zamorano

U, latinoamerikanci iz 60-tih i 70-tih, odlična tema... Ja se spremam lagano da pravim jednog Salvadorca pa sam skupljao materijal. Probaj da nađeš ovu knjigu koju Profa pominje, ima dobrih fotografija baš nekih gvatemalskih Mustanga - jednog su detaljno uslikali nakon što je stigao nazad u SAD, a ima i jedna fotka tog 366 pre nego što je dobio kamuflažu. Možda nije na odmet proveriti detalje - neke od Salvadoraca koje sam gledao su budžili, menjali im propelere, skidali radio i to... Ovaj tvoj Gvatemalac, doduše, izgleda prilično normalno ;).

Nije loša ni Hikokijeva "Latin American Air Wars And Aircraft 1912-1969", i tu ima dobrih fotki samo su uglavnom male, slikane iz daljine i pomalo mutne. (Ako ne uspeš da ih nađeš na standardnim mestima, javi ;))
Sve u svemu, ne sumnjam da će da bude efektna maketa.  :cheers

Kerber

Ok je ovo.
Ima jedno malo urezivanje panela (polukruzno, pa na cose) iza krila, inace veoma specificnog za Mustanga, al' u kutijama Italeri brace, to nije bilo dato (bar pre 4-5 godina, kad sam ga meracio)...Na obe strane....Njabolje napravi sablon od izolir trake pa polako iglicom, jer mu tu polazi onja podtrupni hladnjak, i zakrivljeno je telo....

Sandman

@Zamorano:

skinuh obe knjige ;) juche je bio "kolekcionarsko-istrazivachki" dan :D Nadjoh i neke slike uradjenih maketa ovog aparata, pa cu odluchiti koji stepen istroshensti cu primeniti - verovatno ce to biti novo ofarbana mashina sa blagim weatheringom, posle nekog vremena upotrebe...

@Kerber:

Ovaj detalj Bane sam primetio chim sam otvorio kutiju, josh razmishljam kako cu ovo odraditi, ali postoje vec neke ideje... kako god, radice shivaca igla, nozic, skrajber... :D

Mislim da i dalje ovaj detalj ne postoji na Italeri maketi, zaista shteta, obzirom da maketa deluje pristojno...

ubermagog

Panelizaciju i detalje za karmanov slivnik nisu u Italeriju odradili ni na jednoj od maketa iz te WWII serije 'manjih' aviona, pored Mustanga nema ni na Spitfajeru, Štukama, Gustavu & Fricu, Henšelu 129,... ali nije nikakav poseban problem to doraditi.
Verovatno je neko tehnološko ograničenje kod njih prilikom izrade kalupa, nezgodan ugao ili nešto slično.

Sandman

Evo i mene konachno da zapochnem radove na svom Mustangu.

Za pochetak radovi na kokpitu...

Zadnji zid sedishta je zamenjen ecovanim delom koji je mnogo tanji nego onaj iz kutije, a kako sedishte ne bi "leglo" na pod, podmetnut je komad stirena (sedishte i treba da bude malo izdignuto od poda)...



Zatim sam zalepio bochne ecovane pojaseve na sedishtu, a od komada stirena sam napravio bochne "ploche" koje stoje iza sedishta...



I evo kako za sada izgleda kokpit...




Ostaje josh da se zalepi upravljachka palica uz eventualnu doradu poda oko nje.

Primeticete da na podu kokpita nedostaju papuchicee za upravljanje - odsekao sam ih jer su date kao sastavni deo ecovane instrument table.

Instrument tabli sledi farbanje prozirnog filma sa instrumentima, a zatim i lepljenje za zadnju stranu table...

Sandman

#13
Zalepih ecovanu reshetku na zadnjem otvoru na trupu, kao i instrument tablu sa prozirnim filmom sa instrumentima.

Ostaje da se samo dofarbaju detalji na instrument tabli....



Polutke trupa su odvojene od sprua....



Zagitovao sam vertikalnu liniju ispod kokpita jer je izlivena bar 3-4mm blize repu nego treba.



Na paus sam precrtao oblik panela koji Italeri nije odlio na maketi, a bash je specifichan za P-51.
Zatim sam preko pausa nalepio Tamiya traku i makazicama isekao odgovarajuci oblik.



Samo proba kako otprilike stoji maska...



Ideja je da unutar ove maske naprskam deblji sloj Surfejsera kako bih "napravio" taj nedostajuci panel...
Videcemo da li ce ova ideja ispasti kako treba u praksi, ali vredi probati...

Kerber

Ma, urezi to iglom...gde ce se zezas surfejserom...