Revell 1/72 Dornier Do335A-1 WIP

Previous topic - Next topic

Warhawk



Jedna brzinska maketa za opuštanje...

Revell-ov Do335 je prepak Dragonove makete, bez ecovanih delova i sa drugačijim dekalima. Iako je isti kalup, Revell daje nešto bolju plastiku od tipične Dragonove, koja je nekako "hrapava"...
Što se ecovanih delova u Dragon kutiji tiče, ne sadrže ništa bitno (uglavnom neke žičice i poklopce, što se lako da napraviti)
Pozitivne strane makete su zadovoljavajuća tačnost (jedino su krila uža 1.5mm, ali to se ne može sanirati bez kasapljenja trupa, sa čime ne nameravam da se cimam),
kao i solidan nivo detalja, naročito u predelu motora. Oni se mogu otvoriti, što ću i uraditi s jedne strane.

Za početak, napravljeno nešto detalja u kokpitu. Pedale su Extratech (EX72120).
Pravo su remek delo u mikroskali i koštale su me samo Evrić - ja ih ne bi pravio takve za te pare!


Na sedištu sam napravio bolje naslone za noge. I, da - uspeo sam da izgubim jedan naslon za ruke.
Sat vremena traženja po tepihu nije dalo rezultata, a pravljenje novog je trajalo 5-10min  :headbang


Instrument tabla je dorađena tako što sam ošmirglao samo instrumente, nalepio dekal za njih, i napravio cajgere od žice. Skoro kao ecovana  ;D


Još jedna dobra strana makete je puno mesta za tegove. Za početak u prednji motor i između njega i kokpita.
Ako zatreba još, napadne ivice imaju umetke posebno prilagođene za to


Blatobran mi se nije svideo, jer je predebeo i odliven zajedno sa prednjim točkom...
Njega sam isturpijao...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Sandman

Fino izgleda, detalji koje si odradio će dosta poboljšati konačni izgled.  :super

Jedino ćeš imati malo više posla oko farbanja instrument table?  ::)

Warhawk

#2
Ma jok, tanka četkica i samo zaobiđem cajgere i ostalo na dekalu...  8)
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Redko viđeno!
Nego gde si ga nabavio? Izvukao iz podruma ili kupio u prodavnici pošto je več godinama nema u radnjama?

Josip

Warhawk

Pre par godina uzeo ga na Beogradskom pobedniku jedan kolega i pitao me da se menjamo za moju već sklopljenu maketu (bio rađen četkom sa omašenim bojama i dosta grešaka...).
ja pristao, što da ne...  ;)
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Warhawk

#5
Prvi bitniji napredak...

Unutrašnjost je uglavnom iz kutije sem par cevi na motoru i Extratech pojaseva na sedištu


Zadnji motor


Poklopci motora su stanjeni, dodati unutrašnja konstrukcija i priključak usisa vazduha za turbokompresor


Pošto će se unutrašnjost zadnjeg motora poprilično videti, ostatak konstrukcije je uradjen od 3M trake, lepljene super-lepkom. trik je da se lepak koji je na traci prvo oslabi višestrukim odlepljivanjem-zalepljivanjem...


Kutije stajnog trapa su zatvorene, ali ne do kraja  :o  Zatvorio sam ih skroz stirenom
dva zida sa unutrašnje strane su sličnog oblika kao poklopci točkova, pa sam vakumirao kopije preko njih. Loša ideja, malo su se deformisali od toplote, al sredićemo to...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Ta unutarnja konstrukcija poklopaca je rađena prema nacrtima ili ovako, od oka?
Inače na naslovnici kutije je prikazana epizoda iz knjige Veliki cirkus, kada je Clostermann na Tempestu sreo Dorniera koji je samo zaokrenuo i odmaglio. Bio je to zaista brz avion.

Warhawk

Konstrukcija je radjena prema fotkama (gde god može nabavio sam "ratne" fotke, kad su Ameri proučavali zarobljene, za ostatak je poslužio restaurirani u NASM muzeju).
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Warhawk

#8
Opet ja sa nekim sitnicama...
Ono što je Dragonu promaklo je panel koji preklapa spoj trup/krilo. Takodje napadnu ivicu treba ošmirglati u korenu tako da naglo prelazi sa zaobljene u oštru

Isekao sam maske uz pomoć ručno napravljenog šablona i preprskao dva tanja sloja belog autolaka.
Sav lepak koji ostane na maketi od folije za maskiranje (moja je stara dobrih 15ak god  :P), može se ukloniti trljanjem krpicom umočenom u uljani razredjivač
Ima malo da se čiste ivice, ali to je uglavnom to...


Bilo je nešto više gitovanja, naročito ulegnuća na gornjoj i donjoj strani izlaznih ivica krila.


Kao što ranije rekoh, blatobran odliven zajedno sa prednjim točkom je oturpijan i novi izvakumiran (kad se oboji taman će biti debelo kao lim...)
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Janjic

凸(¬‿¬)凸

Kerber



Smajser

Alal vera, majstorski. Ima sta da nauci iz ovakvih postova.

Warhawk

#13
Opet ja sa nekim detaljima... a rekoh na početku da hoću brzinsko sklapanje  :o

Napravljene ili urezane razne šarke i preklopi na stajnom trapu, čisto da ima mehaničkog smisla (da izgleda kao da se svaka poluga okreće oko nečega...)
Kuke (za zaključavanje stajnog trapa u uvučenom položaju) su napravljene zapanjujuće lako - zabušena rupa, doterana kružnom turpijom i ošmirglano na taj oblik...
Bitna stvar je da pucna koja nastaje oko rupe ne bude ošmirglana skroz, pa izgleda kao ojačanje...


Bojenje napreduje po planu. Ako se radi preshading višebojnih kamuflaža, glavna caka je da se obnovi posle svake nove boje i njenog maskiranja...
Možda na drugoj slici deluju malo presvetlo, ali na dnevnoj svetlosti su taman...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Goran A.