Bf 109e edvard 1/48

Previous topic - Next topic

Kerber

mislim da je to onaj za komprimirani vazduh, ako sam te dobro shvatio...

Noless

znaci ulje oko tog poklopca ne dolazi u obzir?  :o

Kerber

Ne, tu nema ulja...to se uliva negde kod nosa aviona, bar kod E verzije, nisam siguran tacno gde, nesto nisam to trazio...kod ostalih je na panelu iza spinera...od F-G14 dole sa leve strane, uz panel, a kog G10 i K4 skoro na vrhu sa isto leve strane , isti panel.
Ovo ti je kod svih Mesera, ako dobro shavtam poziciju - desno, otprilike na sredini eskadrilnog broja, 2. frejm...plavo i crveno, na pola..

Noless

#18
da, da, na to sam mislio ta 2 poklopca izmedju drugog i treceg frejma...
a reci mi ako znas molim te za sta sluze dva simetricna poklopca (sa obe strane) između predzadneg i zednjeg frejma pre prečkice ispod zadnjih zarilca?
da li tu mogu da umusavim malo pljavstine od ulja ili neke tečnosti?
za ovo ispod motora, iza spinera znam ali bih hteo malo da isprljam i trup sa tim uljima/mazivima...

hvala na odgovorima!

Kerber

#19
to su servisni otvori za upravljacke kablove kompletnog repnog dela, moguce i  za postrojenje zadnjeg tocka...
mozes da zamusis/ogulis onaj mali otvor za sipku podizaca (kroz trup ide rupa/cev), bas ispred tih poklopcica), ali, pazi, Nemci su imali jako postojane farbe, malo se to gulilo...vise se prlja...
Najvise prljanja je oko otvora za ulevanje goriva, imas onaj trouglic  kod njega, pa se ponekad gorivo slije na dole niz trup, samo u toku stajanja na 3 tacke, nekima i boju tu malo promeni/oljusti, imas prljanje na nosu iza spinera, kod usta cevi mitraljeza u nosu...donji deo je posebno zamazan, potrazi fotke. Imas toga malo oko otvora za kurblu na nosu, izduvne cevi ostavljaju jak trag gasovima na trupu, na nekima se proteze garez skoro do repa, na korenima krila, odozgo...Motori su im u stvari najvise i "mazali"...jer zbog preopterecenja u borbi, kazu da im je vek trajanja bio mali (oko 80-90 sati max), tako da su bili bas zagadjivaci...
Odozdo je glavna fora za njihov prljavi izgled...iza elise/spinera, oce da curi ulje, iza hladnjaka, iza tog panela, niz trup, iza tockova, po krilima malo manje, ali ima, pogotovu kod sarki za zakrilca, elerone, krilnih hladnjaka...a i nesto garezi kod rupa za izbacivanje caura i gasova oruzja...moras da nadjes fotke za tacniju referencu...Ipak su ih prali posle svakog leta, tako da taj musavi izgled imaju neposredno posle misije, a za sledecu su skoro novi...
Ulje se uliva sa leve strane iza nosa, imas touglic crveni sa 3 tackice (na vrhu i 2 dole, ispod baze), a malo ispred grba "S".
Moze malo guljenja kod stepenika i rukohvata, iza zadnjeg dela krila na trupu, pokukruzni panelici, i tu malo na krilu odozgo, ali jako pazljivo...i moguci su razni tragovi - ogrebotine ispod kabine na trupu, gde cizme prilikom penjanja u kabinu malo "uhvate" boju, ali nikako "srebrni tragovi"...pre tamno sivi, boja metala...ako bas hoces.

medico

ovo što ti je Bane napisao to je to ! i nepreteruj jer u ovom periodu odrzavanje aviona bilo na visokom nivou , pogledaj fotografije retko gde ćeš videti da su baš prljavi i ofucani !

relja

Quote from: Noless on 17-11-2014, 11:51:40
Da li neko zna za sta sluzi poklopac (plavo-beli dekal) na desnoj strani polutke iza broja 11?

Otvor za ventil za punjenje boce sa kiseonikom za disanje.
"Nema te sportske aktivnosti niti seksualnog uzdbudjenja koje može tako da ubrza rad srca i podigne pritisak kao saznanje da je jedan deo makete u radu - nestao"

Ćomi

Farbanje do sada 10+
Stvarno se treba obuzdati da tako ostane do kraja...Malo tamo, malo 'vamo i za cas se pretera...
Mada, po ovome sto si do sada uradio-znas ti meru odlicno  ;)

Pozz,
Ćomi
No signature.

Noless

Hvala ljudi na iscrpnim komentarima (pogotovu Kerber-nisi stedeo reci, hvala)  :)
Definitivno cu poslusati savete, za sada uradjen samo pin wash, nakon saten laka idu ulja i pigmenti (u korenu krila gde je bilo "dozvoljeno" hodanje).

Radi poredjenja, na levom krilu uradjen wash, na desnom ne...


...i ceo wash-ovan

Kerber

Nema na cemu..kad god znam nesto, reci cu, to mi bar nije problem...ne bi mogao bas da okopam nekom bastu, al ovo moze.  ;)
Dobro ti ide, ovo malo ostecenja/prljanja je na mestu i po meni - dovoljno. Tada su imali i gde i cime da ih odrzavaju u top-formi, pa...
Do kraja ce biti opasan Messer!

dusko

Zaista veoma  lepo ,pedantno i sve umereno.

Noless

Jos malo napredka...
Naravno komentari dobro dosli















medico

109-ka jest bila poznata po uzanom stajnom trapu , ali ne baš toliko uzanom ! Konsultuj creteže a mislim da u sastavnici postoji nešto kao šablon za pravilan ugao nogu st.trapa, pa popravi ako može !

mos

I mislim da  trapovi idu malo napred.
Ostalo je vrhunski uradjeno!!!  :cheers

Pedja

Одличан,може мало објашњење које боје и евентуално пигменте си користио за остаривање?