Fujimi 1/72 Mitsubishi F1M2

Previous topic - Next topic

Warhawk



Dok me bojenje jednog Japanca zeza, reko' da počnem drugi i malo odmorim. Mada, to sam rekao i za prethodni, al aj' sad...  :P
Taman ću iskoristiti ovu kampanju da se nateram da brže uradim bar jednu maketu.

Ovu maketu sam nabavio sa Nemačkog E-bay-a za otprilike trećinu cene koju ovde traže, i prijatno sam iznenadjen.
Za jednu Fujimi maketu, kokpit je prilično detaljan, čak ima i konstrukciju sa strane. Sam kvalitet odlivka je takodje vrhunski, a konturno i dimenziono se uglavnom poklapa sa ono malo planova i fotki dostupnih na internetu.


I ja se taman obradovah, kad ono - otisci izbacivača iz kalupa (tzv. pin-marks). I to gde najviše smetaju - u konstrukciji sa strane!
Da bi se popunili, potrebno je ukloniti sve ramove koji ih dodiruju, pa ih posle popunjavanja ponovo napraviti...
Ništa posebno teško ili komplikovano, samo iziskuje vremena...

'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

maestro

ovo se ne viđa često..
jako lepo avionče  ;D

zamorano

Podržavam, jedina bolja stvar od dvokrilaca i hidroaviona su dvokrilci-hidroavioni. :cheers

Pozdrav!

KuKLiNsKi


Warhawk

#4
Početak radova na kokpitu.

Sedišta su odgovarajuće veličine i oblika. Da bi izgledala potpuno realistično, dovojno je samo stanjiti ih sa svih strana (što više, da simulira debljinu lima)


Mitraljez nije loš, mada ću ga ipak doraditi, jer se nalazi na vidnom mestu. Šaržer je nešto manji nego što treba, pa će biti zamenjen ecovanim.
Kao što već napomenuh, znatan deo japanske opreme i naoružanja je kopija ili licencno radjeno po modelima za Zapada.
To je i slučaj sa Type 92 7.7mm machine gun, koji je kopija čuvenog Lewis mitraljeza. To znači da mogu upotrebiti i redenik od Italijanskog 7.7 mitraljeza (PART ecovani set za SM.79), koji imam u šteku
Kada se saviju, ispadaju nešto veći, ali bolji od originala.
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

zolle

Ovo mirise na doktorat, svidja mi se i ovako u kutiji  :love
Dokon mozak, djavolja igracka !

Warhawk

#6
"Onaj osećaj kad fali svašta nešto, pa napraviš svašta nešto"...
Izvinite, bilo je jače od mene  ::)

Kokpit je otvoren, pa će se dosta toga videti (nadam se)


Zadnje sedište i mitraljez su se nalazili na nekoj skalameriji koja izgleda previše suludo da bude izostavljena sa makete...
Nisam mogao da se odlučim da li da uradim sklopljen ili izvučen mitraljez, pa sam napravio osovinu da može u oba položaja da se postavi


Novi pojasevi od Tamiya trake i licne


Kako sve to izgleda kad se spakuje...


Od originalnog mitaljeza nije puno ostalo...


Instrument tabla (table) su uradjene od lima, pa će se kroz rupice videti odštampani instrumenti. Selotelp preko papira simulira staklo


Quote from: warhawk on 02-02-2014, 12:13:32
Taman ću iskoristiti ovu kampanju da se nateram da brže uradim bar jednu maketu.

Da, da... kako da ne...   :zvizduc
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Sandman

Mehanizam za mitraljez je genijalno odrađen, trebao si da usnimiš mali video klip da se vidi kako funkcioniše ;)

A sam mitraljez bolje da ne komentarišem, tek uživo kad se vidi stiče se pravi osećaj tvog maketarskog ludila :P (ergonomska ručka je vrhunac detaljisanja  :headbang)

Pedja

Свака част, мени недостижан ниво детаља и самоградње. Немам шта више да додам.

Warhawk

#9
Da završimo priču s kokpitom...
Poslednja stvar koju sam hteo da doradim je "teleskopski merač odstupanja s kursa" (u nedostatku boljeg izraza)
(većina ga meša sa teleskopskim nišanom za bombardovanje, koji zaista slično izgleda i iste je veličine, ali na F1M ne bi moglo da se cilja nadole zbog centralnog plovka  ;D)


Jedna bitna omaška kod ove makete je što je motor postavljen previše unazad, pa su kao kompenzovali dvaput dužim kućištem napred.


Nekako mi se najlakše učinilo da nadjem motor iz ostataka (sa ICm Su-2, čini mi se) koji je iste veličine i ima isti broj cilindara kao japanski Mitsubishi Zuisei.
Kućište nisam našao, pa sam ga zbudžio od spru-a i jednog zupčanika od sata


Ovde se otprilike vidi kolika je omaška - prednji red cilindara nalazi se tamo gde bi trebao da bude zadnji!  :zvizduc
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Warhawk

Unutra sve obojeno i upakovano, i trup može da se sklapa.
Šteta što se drybrush uopšte ne vidi na fotkama...  :P


'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Warhawk

Još malo motorisanja...

Uradio sam distancer koji će motor dovesti u pravi položaj, i sada uopšte ne moram da koristim motor i njegovo postolje iz kutije


Nazad sam na cilindre dodao ulazne grane iz karburatora... a napred podizače ventila i kablove za svećice


Znate ono kako sprue nikako neće ravnomerno da se razvuče... E pa to je savršeno za izduvne grane!  ;)


A pošto mi fali gore oslonac za Cowling, morao sam tu nešto da improvizujem


Ispade bre ovaj motorčić maketa za sebe   ::)
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

zolle

Jes` ti siguran da je ovo 72-ojka  :lol :lol :lol  Ovo je fantasticno kolega  :god
Dokon mozak, djavolja igracka !

Skyrider

Koliko posla oko motora, kapa dole 8)

Warhawk

#14
OK, malo sam se kraće zadržao u Rusiji nego što je trebalo, al nije baš da sam sedeo skrštenih ruku...  :naughty

Pozabavio sam se kolicima, koja uopšte ne liče na ona sa fotki.
Jedan kolega iz Kanade je bio ljubazan da mi ustupi kopiju mnogo bolje odradjenih kolica od Hasegawinog A6M2-N, al' ne lezi vraže - manja su nego što treba  :headbang


Šta ćeš, mora nova, pa mora... Iskoristio sam samo točkove od Hasegawe, pošto su mnogo tačniji


Zeznuto je što su bila sastavljena od "I" profila, pa mora flanša sa obe strane da se pravi


+ držači i još gomila tu nečeg sitnog


E, o tome ti pričam...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'