Nieuport N28 C-1 / Revell / 1 : 72

Previous topic - Next topic

Roberto

TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)

Roberto

TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)

Roberto

TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)

Roberto

Najverovatnije zadnji put danas ...  :-[

TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)

Warhawk

Maketa dobro izgleda. Bojenje i dekali su sasvim dobro ispali, osim belog nosa.
Tu se vide tragovi četkice i predebeli nanosi. Revell-ove svetlije boje (samim tim i bela) se izuzetno loše četkaju, ako se prethodno ne razrede njihovim Colox-mix razredjivačem.
Naravno, 2-3 tanja sloja su uvek bolja od jednog debelog.
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Roberto

I sam sam "primjetio" (?), da je beli "nos" loše ispao (?), tako da kod Revellove mat bele boje ne valja pravilo: 1/3 razredčivača + 2/3 boje  = četkanje samo jedanput ... To si moram nekdje napisati jer ču več za jedan sat zaboraviti ...  :-[
HVALA za MAKETA DOBRO IZGLEDA ....  :cheers
TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)

flanker

Malo si zbrzao to bojenje, tu i tamo ima grešaka sem bele koja je pregusta bila očigledno.
U početku će biti teško, ali će zato kasnije biti još teže.

zamorano

Dobar je. Ta tekstura platna koju su dali u plastici izgleda sasvim interesantno i posle bojenja.

Ako bi stavio malo polusjajnog ili mat laka manje bi se sijao i možda bi se malo poravnala površina pa bi se manje videli potezi četkicom (mada na beloj verovatno ne bi)... Hm, meni se sve više čini da je za četkicu najbolje da se radi isto kao erbrašem: više tankih slojeva, i što suvlje to bolje (dakle jedan prolaz, bez mnogo vraćanja i razmazivanja). Ali je veliko pitanje da li je to uopšte moguće sa belom. :think

Pozdrav!

Roberto

Ako bi stavio malo polusjajnog ili mat laka manje bi se sijao i možda bi se malo poravnala površina pa bi se manje videli potezi četkicom (mada na beloj verovatno ne bi)... Hm, meni se sve više čini da je za četkicu najbolje da se radi isto kao erbrašem: više tankih slojeva, i što suvlje to bolje (dakle jedan prolaz, bez mnogo vraćanja i razmazivanja). Ali je veliko pitanje da li je to uopšte moguće sa belom.

Posle četkanja, uvek savim još Glanzer, sredstvo za parket ili "drvene stepenice", jer su me tako naučili na forumu makete.si jer taj glenzer preprečuje "iskrenje" (?) nalepnica i lakša čiščenje maketa od "praha" (?) ...

Više tankih slojeva znači i više raredčivača u boji, što sam isto pokušao na mojem početku bojanja maketa i desilo se mi je, da je previše redčila u boji "stopilo" (?) prijašnji (?) nanos boje, tako da sam morao celu maketu "oprati u nitro razredčivaču ... Ne mogu se setiti, da li je bio to avion ili možda avto ???  ???
TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)

Kerber

#9
Hmmmm....ja bih mu odvojio kapu poklopca motora, ako nije cvrsto zalepila, i kupio beli sprej, boju, sa sto finijom graduacijom pigmenta, pa sa jedno 15cm daljine lepo ovo oprskao; ili, ako imas prijatelja maketara u blizini, a koristi air brush, pa da oprskate ovo, samo sa maskiranjem, bez skidanja...
Steta da lepo avionce gubi na utisku zbog "nosa"...
A ako skidas boju, nemoj nitrom da peres maketu, progrisce ti plastiku i dobices grudvu...imas sredstvo za odmascivanje rerni - Mr Musculo, pa naprskas maketu, stavis sve u kesu i vezes, na jedno 8-12 sati. Potom pazljivo izvadis sve napolje u neku plasticnu posudu i pod mlakom vodom, uz kap-dve deterdzenta za sudove, jakom cetkom isperes sve...ide kao podmazano, a ne ostecije plastiku. Hoce samo da slabije zalepljene delove odlepi, pa zato pazis. Normalno, pazi da te ne uprska Mr Musculo, jer je jako korozivan, oce odecu da "nagori", a i metalne posude, osim sudopere jer je od prohroma. Naocare, takodje preporucujem, da ne prsne pena u oci, a i hirurske rukavice...sto je sigurno-sigurno je (rece kaludjerica i stavi prezervativ na svecu)! >:D
Sledeca maketa ce biti puno bolja, nema sekiracije!
Pozz!

Roberto

TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)

zamorano

U pravu si, nije lako raditi u više slojeva uljanim bojama, ni ja nisam skroz savladao trik ali vežbam :). Jedna varijanta je da se boja ne razređuje uopšte, nego se utrljava i razmazuje dok se ne osuši -  tj. dok ne krene da se lepi za četkicu. Konstantnim razmazivanjem se dobije ujednačeniji i tanji sloj. Pre svakog sloja treba sačekati da se prethodni dobro osuši, dakle bar jedan dan ako ne i više. (Bio je negde Profin tutorijal sa sličicama za ovo, ali sad ne mogu da ga pronađem.)

Pozdrav!

anki

Ja sam cetkar klasicne skole . Dakle ne utrljavanje nego razredjivanje i tanki slojevi koliko treba da lepo pokrije. Tajna ove klasicne metode je koriscenje originalnih razredjivaca koliko god da su skupi i minimum 24 h susenje izmedju slojeva. Kad se boja razredjuje ide se na to da cetkica lako klizi i ne ostavlja debeo sloj. Zato kolicina razredjivaca nije uvek 1/3 nego koliko treba zavisno od same boje.

Dosadasnje iskustvo je pokazalo da nakon strpljivo sacekanog vremena susenja od navedenih bar 24 h i uz upotrebu iskljucivo originalnih razredjivaca jako retko dodje do ostecenja prethodnog sloja. osim toga umesto polisha za pod ili namestaj vise volim lak iz kvalitetne sprej boce ali ne akrilni. Ovi lakovi u potpunosti ispeglaju one preostale vidljive poteze cetkice.

guster

Slazem se sa vecinom predloga, ali mi se cini da bela boja pravi problem bez obzira na tehniku.
Prosto, olivegreen ili panzergrau npr. cetkare se lako i jednostavno, a bela  :o kako god da je napadnes.

Roberto

HVALA za nešto, što još nisam probao, jer sam do sada za drugi sloj boje uvjek čekao samo 4 do 6 sata, kako je napisano u Revellovim uputstvima, ali meni više značiju iskustva nekoga, koji je to več probao i tako radi i dalje ... n :cheers
TKO MAKETARI TAJ VRIJEDI, KO NE MAKETARI TAJ NE VRIJEDI   ;-)