MERSU, EDUARD, 1/48, Limited Edition

Previous topic - Next topic

Miroslav Š.



MERSU – EDUARD, 1/48
Bf 109G in Finland, Dual Combo Limited Edition
Tekst i fotografije: Nikola Rađenović
Prepoznatljivost kompanije Eduard ogleda se u fenomenalnim i preciznim maketama koje pojavljuju u kutijama zajedno sa ecovanim delovima, vrlo praktičnim maskama za lakše farbanje prozirnih delova kao i velikim brojem različitih šema farbanja uz raznovrsnost dekala što čini ove makete pravim izazovom za svakog maketara. Ovako upakovane makete dobijaju ,,titulu" ProfiPACK maketa na koje je specijalno bila usmerena pažnja da bi se izvukao maksimum iz današnje tehnologije i da bi se dobila maketa dostojna pravog aviona, tenka ili nekog drugog objekta. Pored posvećenosti kojoj pridodaje svakom novitetu zasebno, specifičnost Eduarda je i u Limited Edition serijama koje su uglavnom Dual Combo pakovanja koja se sastoje iz dve kompletne makete namenjene prvenstveno maketarima koji su i strastveni kolekcionari određenih modela.
Početkom februara 2018. godine, Eduard je na tržište izbacio limitiranu seriju Bf 109G nazvanu ,,MERSU" posvećenu Meseršmitima u upotrebi u Finskoj za vreme i posle Drugog svetskog rata. Pored popularnog naziva za Mercedes vozila, ,,Mersu" je u Finskoj bio skraćeni naziv i za Bf 109 avione. U ovom pakovanju nalaze se makete u razmeri 1/48, Messerschmitt Bf-109G-2 i Messerschmitt Bf-109G-6. Svaka maketa sastoji se od oko 200 delova zajedno sa ecerajem.
Sastavnica za ove makete je vrlo jasno i precizno odrađena. Na par mesta u sastavnici je specijalno naglašen redosled postavljanja delova da ne bi došlo do neuklapanja delova. Prvi deo sastavnice je posebno urađen za G-2 verziju, posle koje ide deo za G-6 i na kraju kamuflažne šeme za oba tipa. Kokpit je nadograđen velikim brojem ecovanih delova koji neće ostati u senci s obzirom da su date opcije i otvorene kabine u svim verzijama. Instrumentalnu tablu je moguće uraditi lepljenjem dekala na precizno izliveni deo table, kao i sastavljanjem više već ofarbanih ecovanih delova u jedan. Točkovi su vrlo praktično rešeni jer se sastoje iz gume koja je izlivena iz jednog dela i dve felne koje idu sa svake strane točka. Time se izbegava suvišno šmirglanje točka, a pogotovo gume zbog čega se svi detalji i linije na gumi čuvaju. Veliko iznenađenje na maketi su i gume od točkova na kojima se jasno vidi natpis modela i oznake. Vrlo precizne i tanke maske štite sve prozirne delove, a date su i kružne maske za zaštitu felni na točkovima zbog preciznijeg farbanja.
Model Bf 109 G-2 je moguće izraditi u četiri varijante:
-   Bf 109 G-2, MT-219, lentomestari Yrjö Turkka, 1/LeLv 34, Utti, Finska, jun 1943.
-   Bf 109 G-2, MT-222, lentomestari Ilmari Juutilainen, 1/LeLv 34 Malmi, Finska, maj 1943.
-   Bf 109 G-2, MT-225, luutnantti Lauri Nissinen, 1/HLeLv 24, Suulajärvi, Finska, april 1944.
-   Bf 109 G-2, MT-230, kapteeni Jaakko Puolakkainen, 2/HLeLv 28, Värtsilä, Finska, avgust 1944.
Model Bf 109 G-6, dat je u šest varijanti:
-   Bf 109 G-6, MT-423, ylikersantti Hemmo Leino, 1/HLeLv 34, Kymi, Finska, jun 1944.
-   Bf 109 G-6, MT-437, ylikersantti Leo Ahokas, 3/HLeLV 34, Lappeenranta, Finska, jun 1944.
-   Bf 109 G-6, MT-449, luutnantti Olavi Puro, 2/HLeLv 24, Lappeenranta, Finska, jun 1944.
-   Bf 109 G-6, MT-477, luutnantti Mikko Pasila, 1/HLeLv 24, Utti, Finska, septembar 1944.
-   Bf 109 G-6, MT-477, HLeLV 31, Utti, Finska, leto 1948.
-   Bf 109 G-6, MT-508, luutnantti Arvo Arima, HLeLv 31, Air Race, Utti, Finska, jun 1950.
Poslednja data verzija G-6 je vrlo interesantna s obzirom na to da je u pitanju avion koji je učestvovao na kružnim trkama na aerodromu Utti tokom otvorenog dana 23. juna 1950. Ovaj avion je sa leve strane bio obojen plavim i belim kvadratima u formi šahovske table i na levom krilu nalazi se veliko slovo B, odnosno oznaka na trkama. S obzirom da su kružne trke, ovaj avion je konstantno leteo u smeru suprotnom od smera kazaljke na satu i zato je samo strana vidljiva gledaocima specijalno obojena. Uz ovu šemu nije potrebno praviti šablone na maketi. Moguće je jednostavno iskoristiti vrlo kvalitetan dekal koje je izradio sada već čuveni italijanski CARTOGRAF. Još jedan izuzetno interesantan detalj u ovom dekal setu su i servisni natpisi na finskom jeziku. Na poslednjim stranama sastavnice data su i mesta postavljanja standardnih servisnih oznaka koje idu na svaki avion.
Kvalitet izrade odlivaka i količinu detalja na njima posebno naglašavamo setom fotografija. Obe makete su na istoj bazi, samo su za svaku posebno dati delovi koji su karakteristika svake varijante. Obe makete su izrivetirane maksimalno korektno (poredeći sa tehničkim crtežima) a svaka linija panela posebno je izražena u skladu sa realnošću. Nanošenjem voša i primenom standardnih maketarskih tehnika, maketa će definitivno oživeti i pokazati svoj potencijal.
Obe makete će biti prikazane u radu (G-2 verzija u standarnoj foto kompletnoj gradnji a G-6 u video kompletnoj gradnji korak po korak) pa ćemo tada dati svoje utiske na uvid.
Veliko hvala Eduardu na ustupljenoj maketi radi pisanja ove recenzije.

Mnogo više fotki na http://www.maketarplus.com/?p=3099











Veliki pozdrav od Nikole  :cheers
http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!

Miroslav Š.

Kada su nam stigle ove makete nije nam bilo u planu nikakvo zbrzavanje predstavljanja istih ali izgleda da smo po drugi put imali World Premiere u maketarskom svetu ovih taze izbačenih maketa (februar mesec).
Živeli :cheers
http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!

Jedina vidljiva mana ovih novih I starih edicija su debela stakla kabine, pogotovo u otvorenom polozaju.

Miroslav Š.

#3
Nameravam baš u otvorenom položaju i da postavim poklopac kabine. Iskren da budem Josipe, nisam stekao takav utisak, čak sam se i obradovao dobrim ramovima na vetrobranu i poklopcu. Svakako, kada završim G-2 imaću neki konačni sud a vrlo brzo ćemo imati i priliku da vidimo video kompletnu gradnju koju će uraditi Nikola na G-6.
:cheers
http://www.maketarplus.com/
2024. - godina borbe protiv nesklopljenih maketa!