Hobbycraft 1/28 Fokker F.1 (restauracija)

Previous topic - Next topic

Warhawk

Iako sam rešio da predstojećoj izložbi "Prvi svetski rat u minijaturi" doprinesem organizaciono i grafičkim dizajnom,
odlučio sam da se uključim i sa jednom maketom.

Izbor i razmera mogu delovati čudno onima koji me poznaju, ali radi se o maketi koju je uradio moj otac kad je bio mojih godina.
Tada je rađena brzo i sa uživanjem, čitaj: potpuno suprotno od onoga što sam joj ja spremio  :P
Glavni deo restauracije biće čišćenje svih "fleka" od lepka koje mogu da relativno brzo sredim,
kao i konverzija u pred-serijski Fokker F.I, prvi trokrilac koji je stigao na front (u samo dva proizvedena primerka);
(jer sam te dekale dobio kao višak - thanks to Cherny)

Ovako je maketa izgledala u svom izvornom stanju.
Mogu se videti netačne sajle (pravljene od konca, koji se vremenom "učupavio"), kao i da su se manji dekali razmazali usled lakiranja četkom...


Posle kraćeg napada sekirom (i shodno pravilima kampanje), sada izgleda ovako.


Ok, toliko od mene zasad...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Sandman

Mada je podosta i uznapredovao od ovih slika :P

Warhawk

Jeste, Srle, ali treba sad fotke uslikati, heštegovati, bing-mapirati...
To je zapravo prava muka  :P

Ramovi sa strane jesu ispupčeni, ali blago... kako god da se uradi četkicom, neće dobro ispasti.
Zato sam posle bojenja platna i drveta maskirao sve, i isprskao bojom ramova (prema Profi, jako bliska RLM02)


Jedini dodatak ovde su pojasevi, "100% domaći"...


...kao i ove sajle sa strane, šaržeri mitraljeza ispred i pregrada iza sedišta od stirena...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Warhawk

Zahvaljujući Profinoj pomoći, vreme je za "unazađivanje" standardnog Dr.I u pred-serijski F.I:

Horizontalac na F.I je imao blago zakrivljenu napadnu ivicu, što sam rešio umetanjem stirena s prednje strane.
Posle sam morao da obnovim rebra izgubljena šmirglanjem, za šta su poslužili 3M traka i par slojeva super-lepka.



Eleron na F.I je imao duži "rog", a kraća rebra na suprotnom kraju. Ovo drugo je već dato kako treba za F.I,
što znači da je dato pogrešno za bilo koji standardni Dr.I koji želite da pravite od ove makete  :P


Kapotaž je bio dosta izgrižen auto-lakom. Kad mu je već trebala totalna generalka, napravio sam i donju "usnu" od stirena,
a dva otvora za hlađenje proširio (možda i previše, ali videće se više detalja na samom motoru, pa to više neću dirati)


Bilo je i nekih sitnih razlika u obliku i poziciji nogostupa,
ali njih ionako moram od nule da pravim, tako da o tome kasnije...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Warhawk

A sad malo samogradnje... Pera Kojot style.

Neko vreme sam razmišljao kako najbrže i najlakše simulirati šav na "trbuhu" (bez pribegavanja ručnom "šniranju")...
Odlučio sam se za sledeći pristup:


  • Našao sam najtanji mogući alu-lim (oko središnjeg dela pivske konzerve)
  • Na limu sam urezao tri linije na razmaku od po 1mm (srednju samo blago, spoljne skoro do kraja)
  • Sa druge strane sam između ovih linija prošao riveterom (jedan red smaknut za pola u odnosu na drugi)
  • Dve po dve linije sam sa iste te strane spajao utiskivanjem sa domaćim "ubeđivačem" na podlozi od tvrde gume;
    i potom izjednačio blagim kotrljanjem metalnog valjka preko lima sa obe strane.
  • Posle sam samo odlomio višak (zato su bočni rezovi bili skoro do kraja prosečeni), i polako lepio na maketu super-lepkom, ispupčena strana nagore.

Jeste malo deblje nego što bi trebalo, ali ošmirglao sam lim odozdo koliko god je bilo moguće.
Najbitnije je da mi je ovo drugi pokušaj, i sve zajedno mi je oduzelo samo sat i po vremena.


Jedna stvar koju nisam mogao da popravim ili napravim su točkovi, koji su baš nagriženi auto-lakom.
Ali zahvaljujući Revell-ovoj odličnoj službi za rezervne delove, nabavio sam nove...


... Kao i glavne upornice, na kojima je samo trebalo popuniti tragove izbacivača.
Centralne upornice sam napravio, svaku iz komada, od stare kreditne kartice (jači je stiren)...


... Ali, da bi ih tačno dimenzionisao, napravio sam ovo...
Morao sam, jer radim avion u onoj "štraftastoj" kamuflaži, i svaki deo mora da se posebno boji
(jer su štrafte pod različitim uglovima na trupu, krilima i repu).
Zbog toga moram da obezbedim perfektno pasovanje svih spojeva i upornica pre farbanja.


Ovako to sad izgleda, fino poravnato.


Ok, pravac na bojenje...
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Sandman

Samo da si možda malo "ukopao" kanal na donjem delu trupa, širine te trakice od lima, taman bi ti onda lim bio u ravni sa plastikom.
No, i ovo brzinsko rešenje je više nego realistično i lako izvodljivo!
Uživo inače izgleda odlično, još kad se ofarba i zaprlja biće to ko pravi šav...

Warhawk

Quote from: Sandman on 07-10-2018, 15:56:11
Samo da si možda malo "ukopao" kanal na donjem delu trupa, širine te trakice od lima, taman bi ti onda lim bio u ravni sa plastikom.

Koliko vidim sa ove fotke, oba kraja platna koja se tu spajaju imaju porub, te ne treba da budu u liniji s ostatkom.
(Doduše ovo je D.VII na slici, ali metod je verovatno bio isti)


Izvor: Net-maquettes
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Pedja

Svaka čast za alat, prava inovacija. Odličan rad, inače!

Warhawk

Malo slika iz lakirerske faze:

Prvo sam uradio podlogu: prajmer, pa beli pre-shading odozgo i crno-braon odozdo (da platno deluje blago transparentno)


Posle zatvaranja svega Tamiya LP-9 gloss lakom, štrafte su rađene tako što se pošteno načetka nerazređena uljana zelena
(zaboravite sve što znate o tankim slojevima, i vratite se u vaše početničke dane).
Posle sam oštrom četkom odmah skidao boju, negde manje negde više.
Posle nekih pola sata, boju sam "kvasio" mekom četkom umočenom u razredjivač i oceđenom samo o ivicu teglice
Ako Vam se pojave ove tačke kao na poslednjoj slici, previše ste razređivača naneli...


Trup mora da se uradi u dve faze - prvo vrh, pa bokovi - sa jednim slojem laka posle prve (zbog zaštite)...


Krila i "papuču" sam radio u jednom cugu, da bi sve ispalo koliko-toliko pod istim uglom




I, kako to sad sve izgleda.
Trup i horizontalac su ispali dobro, dok mislim da su na krilima problem pravila prenaglašena rebra...
Idealno bi bilo da se te šare rade na providnom dekalu, pa samo zalepe; ali za ovu maketu bi mi trebao list A3 formata najmanje  :P


A pronašao sam način i ovo da zakomplikujem... Oblik je korigovan, jer kraci iz kutije izgledaju kao dve daske za peglanje...
Na kraju sam možda kontrast previše ubio tankim slojem clear orange (koja je tako dobro ispala na drvenariji Lanmijevog Camela).
Ali, zadovoljan sam izgledom propelera, jer ga je na kraju metalna ploča u samogradnji lepo kompletirala


Još samo nišane dodajem na maketu, pa foto-finiš  :)

'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'

Warhawk

Završen taman na vreme!
Još jednom zahvaljujem mr Profi na savetima, kao i firmi Revell na ustupljenim zamenskim delovima.






U međuvremenu je uspeo (nezavršen) da na takmičenju u Pančevu uzme bronzanu medalju u svojoj kategoriji  :)


To je to. Postavljen je u svoju vitrinu u galeriji SANU.
Ovu, i preko 80 drugih maketa iz Prvog svetskog rata, raznih razmera i tematika, moći ćete da vidite od četvrtka 08.11.2018, sve do kraja novembra.
Svakog petka popodne ćemo biti tu za vođenje kroz izložbu i diskusije.


Vidimo se na IZLOŽBI!
'Once you get locked into a serious Model Master enamel collection, the tendency is to push it as far as you can.'