Jos jedan Messer - Italeri Bf 109F-4 (1/72)

Previous topic - Next topic

Hartmann

E, evo da ne tupim samo na drugim topicima, rekoh da postavim moj projekat u radu  :).
Ovu maketu sam poceo da sklapam pre 3 nedelje i za sada mi ide delimicno ok. Znam da ova Italerijeva maketa ima svojih mana, ali sam odlucio ipak da je uradim i ne kupujem bolju maketu drugih proizvodjaca. Bice malih poboljasana ecerajem (sa kojim se sada najvise borim  >:() i drugim delovima.

Za pocetak 'kratka' recenzija, a uskoro stizu slike neceg uradjenog.

Elem, radim verziju Bf 109F-4 na kome je leteo Hermann Graf, nemacki pilot-as koji je zavrsio rat sa 212 pobeda i prvi koji je dostigao cifru od 200 oborenih aviona i to jos 1942. godine. Ubrzo posle toga glavesine su ga, zbog straha da ne pogine i zbog dizanja morala nemackom narodu, vratile sa istocnog fronta u Nemacku. Do kraja rata je putovao po Nemackoj na propagandnim turnejama i ponekad leteo protiv saveznickih bombardera. Maketa ce nositi oznake njegovog aviona kada je bio Staffelkapitan   
9./JG 52, Rogani, Rusija, maj 1942.



Herman Graf



Kutija makete


Prednja strana sastavnice


Zadnja strana sastavnice


Sadrzaj kutije


Plasticni delovi - grana A


Plasticni delovi - grana B


Originalni dekali


Prozirni delovi


Gotove maskirne trake poljske firme 'Montex' za kabinu i tockove (odlicne su, u mikrometar se poklapaju sa delovima)


Ecovani delovi od mesinga ceske firme 'Part'. Vrlo lepo su uradjeni, lako se skidaju sa rama i lako se turpijaju cak turpijom za nokte, jedina mana su pregibi kod savijanja koji lako pucaju pri malo jacem radu. Takodje je sastavnica za njih malo konfuzna.


'Techmodovi' dekali i sema farbanja Messerschmita koga cu da radim. Bilo je vrlo tesko odluciti se za semu farbanja, jer u kompletu ima 5 setova dekala za nemacke asove  :-[.. 



Malo blize..

Toliko za sada, sastavio sam kadicu kabine, instument tablu i levi zid kabine. Kad sastavim i desni zid kabine, postavicu slike. Taman imam razlog sad da pozurim malo  :)
PozZ 
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

Sandman

hej imam i ja ovog Messera :)
radicu ga verovatno kao Gallandovog kad su vec dali dekale za njega ;)

ajd kachi slike u radu kad ih bude, pa da znam shta me cheka jednog dana kad ga zapochnem ;)  :D

Dada

Alo bre ovaaaaaj ga stvarno pretera... :D :D :D Gde mislis tol'ke eceraje da uglibis na italerija ??? ??? ???

Salim se ja naravno... ajde daj, daj, daj, daj da ga vidimo kako izgleda... bas me kopka... uskoro kada mi stigne AB vracam se i ja na svabe... Jedan focke wulf vapi za skalpelom >:D >:D >:D

Pozz i daj da vidimo dalje...

Hartmann

Evo vec pola ecovanih delova ne mogu da stanu u kabinu, nesto sam morao da prepravljam, nesto da secem.. zato mi i ide sporo. Jednog dana sklopim, drugog rastavim.
Uzeo sam tockove od 'Airfixovog' Bf 109 i ne da se vidi razlika u velicini nego nije normalno! Ostalo cu, kako mi ide vreme, da ispravljam ili ne. Ako pocnem sve, sigurno ce mi se smuciti  :(.
Imam samo jedno pitanje, da li da skidam one ojacivace na repu? Kod F-1 i F-2 ih je bilo, kod F-4 ne. Nisam siguran sta da radim.
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

Boki

#4
Ovo bi moglo i da stoji u odseku "recenzije"  :D .
Samo napred, Goksi. Jedva čekam da vidim kako napreduju radovi .

Baldrick: Don't worry, my Lord, I followed DaVinci's instructions to the letter.
Blackadder: Even if you can't actually read.
Baldrick: That's right, but I have done a lot of Airfix models in my time.

Aki


Kerber

#6
Moje reference kazu da ta ojacanja ima samo varijanta F-2, i to prva ili rana serija proizvedenih aviona...Kasniji F-2 je nemaju...Za F-4 , uopste ne daju mogucnost....u nekim knjigama. A u drugim su nacrtani svi iz F varijante sa tim stanglama (neke ceske i poljske knjige).
E, ali u Africi....tamo su budzili sve i svasta, i desavalo se da se na trup of F aviona mecu krila oda G...i takvi "hibridi"....ko zna kakve sve varijante nisu tamo nastajale....
Druga vidljiva razlika  izmedju F2 i F4 je u sirem i malo dubljem nosnom hladnjaku, kao i u zatvaranju desnog trouglasof "stakla" ispod vetrobrana....levi je ostao....
Inace, ja sam se ranije uvek vezivao za postavljeno spoljno oklpono staklo, kao bitnu razliku izmedju ova dva pod-tipa, ali, kako kazu knjige, to oklopno staklo se moglo staviti i na Mer.109E-7 i na obe varijante F....Uostalom, u Africi ga nisu stavljali na F-4.
Sad da pronadjem slichku pa da je kasnije dodam.
Pozz

Prvo F-2






pa F-4





E, sad ono sto je najinteresantnije je da su svakakve modifikacije moguce....ojacani rep je mogao da se javi kod "Jabo verzija" ako su nosili teze bombe, ali i kod verzija sa podvesnim topovima....cim se tezina povecava, mogli su da dodaju te stangle....
U svakom slucaju, konsultuj refernecu za bas taj avion, ja nisam mogao da nadjem bas taj Grafov F-4....imas diskove, pa trazi...ili da jos procackam....Kod njihovih aviona je sve moguce....

Kerber

#7
I jos jedan osvrt....

Evo crteza iz Shifferovog izdanja knjige Me.109F,G,K (Jochen Prien and Peter Rodeike)...




E, sad, kao sto je i obicaj, tamo se kaze da se ta spoljna pojacanja mogu javiti u maloj , pocetnoj seriji F4, isto kao i kod F2, ali vrlo retko... >:D

Stoga, opet gledaj samo taj avion koji pravis i probaj bas za njega da nadjes referencu...Ne verujem da je dobio avion iz prve, neproverene sserije...ipak je on bio "zvezda"...Verovatno je koristio avion iz srednje serije, sa mozda nekim modifikacijama...Njima je bilo dozvoljeno da imaju "svoje" avione, sa ojacanjima ili bez, olaksani ili sa posebno radjenim motorima i sa posebnim naoruzanjem cak...

Na kraju, dodjosmo do konstatacije da smo i Suba i ja u pravu, samo sto ne znamo za koji avion tacno...

Eheeeeeee !
Nadjoh profil Grafovog F-4
Nema ojacanja i izfleda ovako....



Rekao bih da je profil sasvim OK.

Pozz

Otto Skorzeny

'Techmodovi' dekali i sema farbanja Messerschmita koga cu da radim. Bilo je vrlo tesko odluciti se za semu farbanja, jer u kompletu ima 5 setova dekala za nemacke asove  :-[..  

Quote

Interesujeme gde si nabavio setove dekala za nemacke asove?  ???
Koliko je tacna referenca boja za humbrol jer se malo razlikuju od onih koje ja imam?  ???

medico

Me.109F,G,K (Jochen Prien and Peter Rodeike knjiga je biblija za messere ako mene pitate !
imam je i ja  ;) ...Goxy proveri ako imash werke broj Grafovog aviona pa neka ti bane pronadje u knjizi da i je bilo pojacanja ili ne ! mada koliko znam na F4 mozda samo prve serije ....

Dada

F2 je imao ojacanja samo na prve dve serije... Kasnije su skinuta zbog boljih performansi...

Kerber

F4 ima ojacanja na seriji 7000 i 8350, obe radjene u dve razlicite fabrike, Erla i Wiener- Neudstatd...I to u pocetku, posle se to zbog performansi skinulo...Prvi F4 je usao u upotrebu avgusta 1941, a Graf je ovaj imao u sredini '42.
Verovatno je novija serija...proverena i doterana. On je i kasnije koristio Me.109G6 i FW 190 A5 sa doradama - bolji motori, bolju usisnici i filteri, smanjeno naoruzanje na FW190, za 2 topa, zbog tezine i poboljsanja performansi...To su inace radili asovi, na tu beneficiju su imali prava, kao i na 2-4 licna aviona. Desavalo se da svi licni avioni budu istog tipa , ali sa raznim doterivanjima, zavisno od misije koju su trebali da lete, ili da cak zadrze i stare tipove uz novije, isto zbog neceg samo njima vaznog, ili zbog sujeverja...Wlter Oesau je demonstrativno odbio da leti na Me.109F2 zbog njemu nedovoljnog naoruzanja, Galland ga je prepravljao, dok je recimo Marsej bio izuzetno zadovoljan centralnim topom, makar od 15mm u F2, dok je kasnije sa F4Z posto oduvavao sve sa neba...Mitraljeze skoro da nije ni koristio osim za vizuelno bolje nisanjenje...Sto ljudi sto cudi, ako nisam otisao u off-topic.

Za ovaj avion ja ne mogu da nadjem serijal...ako neko zna, ajde dajte ga, pa da shodno tome vidimo za ove "sipke"...

Pozz

Hartmann

Quote

Interesujeme gde si nabavio setove dekala za nemacke asove?  ???
Koliko je tacna referenca boja za humbrol jer se malo razlikuju od onih koje ja imam?  ???
Quote

Dekale sam kupio prosle godine u Mosonu. Izgledaju mocno na prvi pogled, ali ne znam jos kako 'dejstvuju' nisam ih probao. Imam za Rudolfa Mullera, Heinz Bara (za dva aviona) i  Franka Lisendahla. Ako zeli neko, dacu mu free.

Sto se tice referenci, tacno je za RLM 04, RLM 21, RLM 22, RLM 70, RLM 71 (moze i Hu 30). Za ove druge nisam siguran, kod mene su za Humbrol druge neke boje koje se mesaju. Tako da najbolje se ti drzi tog sto ti imas. Ja sam nasao authentic ili druge zamene za ove boje.
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

Hartmann

Hej, ljudi sta cemo sad  ???:




Ja ovo nadjoh medju mojim slikama, cak se podudaraju brojevi pobeda sa onim na dekalima. Kao sto se vidi imao je ojacanja. Verovatno, kao sto Bane kaze, da je imao neku 'special' varijantu F-4.. Mislim, nema veze, ne sitnicarim oko takvih detalja, ali sam bio siguran da F-4 nije imao ova pojacanja.

Hvala svima na pomoci, bas mi je znacilo  :).

Danas sam zavrsio drugi zid kabine i mogu vam reci da dosta stvari nece na svoje mesto  :(. Stolica zauzima dosta prostora, a neki instrumenti su pogresno postavljeni na sastavnici. U ostalom, videcete sutra (danas) slicice i moj napredak.
''Ljudi, imamo samo jedan cilj, a to su dve stvari: red, rad i disciplina!"

Kerber

#14
Ja bre ne vidim ovde stangle.... ???
ovo mi vise lici na servisni otvor za repni tocak... stangle idu napred, da pridrzavaju zadnje frejmove...
Da se nesto razumemo...svi su imali stangle, ali sa unutrasnje strane...neko se setio da ako to stavis iznutra da drzi dodatno zadnja 2 frejma, nece imati uticaja na otpor vazduha....Ali prve verzije su imale spolja...da ne tupim vise....


pozz