LS 1/144 Mitsubishi F-1

Previous topic - Next topic

Sandman

evo malo "egzotike" s moje strane  :D

japanski avion od japanskog proizvodjacha maketa (za mene do sada ne bash poznatog LS)

<hvala Medicu na ovoj maketi koju mi je poklonio pre par meseci - nisi dugo morao da chekash da je zapochnem ;)>

u pitanju je Mitsubishijev lovac F-1 koji jako lichi na britanski Jaguar....

ne znam iz koje je godine kalup, ali je odlivak jako fin iako u pozitivu (ispupcheni detalji)

s obzirom na razmeru detalji nisu jacha strana, ali sasvim dovoljni da docharaju ovaj avion ;)

pa da krenemo....

naslovna strana kutije...



nakon shmirglanja vishka plastike od sprua, i skidanja jako finog flasha na pojedinim mestima (maketa skoro da i nema flasha!) zalepio sam usisnike za vazduh na bokove trupa....



antenu na vertikalcu kao i pito cev sam laganim shmirglanjem stanjio i zashiljio ....





shpenadlom i vrhom skalpela sam izbushio cev topa...



...a zatim i spojio polutke trupa...





na kraju sam zalepio i ovaj deo gde ce ici donja "peraja" kao i izduvnici....



na par mesta mi se razlio techni lepak po trupu pa sam nehotice i ostavio otisak prsta  :D pa ce pasti brushenje kad se lepak dobrano osushi - sutra.... ;)

sedishte ne postoji kao detalj, ali postoji "kadica" gde bi ono kao trebalo da stoji, tako da cu samo zafarbati ceo kokpit nekom tamnom sivom bojom (tako mi bar izgleda i sa slika da je boje kokpit)...

na spojevima usisnika i ostatka trupa ce morati da se nanese malo Mr. Surfacera da se popune blagi zazori, kao i na donjem delu trupa kod izduvnika....

ono shto mi ej trenutno najveci rebus kod ove makete je kamuflaza - data je na poledjini poklopca kutije u crno belom crtezu koji je jako sitan :( kao boje su date samo Dark Green/Green/Tan odozgo i Light Gray odozdo....

na Don Color sajtu sam nashao neke kamuflaze za japanske avione koje otprilike odredjuju sledece boje po FS standardu: FS30372 (Stone)/FS34097 (Dark Green)/FS34108 (Medium Green) za odozgo, a za odozodo pishe da ide bela boja!?

trazeci malo po nekim uporednim tabelama, dodjoh do toga da mi za FS30372 treba 12xHu168+1xHu113 ili 7xHu187+3xHu129.... za FS34097 mi treba Hu105 ili MM1712.... a za FS34108 mi treba 1xHu101+1xHu88....  ::)

jel ima neko mozda preciznije odredjene boje za ovaj avion a da ne mora da se mucka 3 ziliona drugih farbi?

nadjoh na Airliners.net dosta referentnih slika pa u krajnjem sluchaju mogu da odokativno odredim boje za farbanje...

pozz i hvala na pomoci unapred :)
S.

medico

Quote from: Sandman on 04-07-2007, 21:41:25
evo malo "egzotike" s moje strane  :D

japanski avion od japanskog proizvodjacha maketa (za mene do sada ne bash poznatog LS)


eh 'jos si ti mlad sinak'  :P
imam LS zeroa u 1/72 koji je i po danasnjim standardima  :o ....urezani paneli, zakivci, zakrilca i kormila mogu za se pomeraju kao i  poklopac kabine a kalup je iz 1964  :D

Vizant

Eh super je ovaj al¨nisi pravi muskarac fusharish kabinu :P
Ajde odma se uvatis za databazu nadjes tu kabinu i scratch  ;D

Sandman

Quote from: Vizant on 08-07-2007, 10:54:02
Eh super je ovaj al¨nisi pravi muskarac fusharish kabinu :P
Ajde odma se uvatis za databazu nadjes tu kabinu i scratch  ;D

u principu nije teshko od stirena napraviti sedishte i instrument tablu nego do sada trazeci po netu i nisam nashao slika kokpita ovog aviona :( skida mi se preko emule nesho vezano za ovaj aviona p cemo videti jel ima neshto zanimljivo...

u medjuvremenu, juche sam gitovao i shmirglao spojeve polutki trupa i doradjivao gitom malo nos gde je bio spoj dve polutke trupa....a danas sam zalepio i krila i horizontalce....










djnik

Jao Srdjane pa meni bi ispale oci, zato sam se "preselio" sa 72 na 48 a ti 144!  ::)

mutayu

Srki ti si Fantom!
Vreme je da pocnes da razmisljas o jednoj full 144-orci sa otvorenim poklopcima, detaljnom kabinom i motorom... ;D

Sandman

Quote from: mutayu on 10-07-2007, 19:39:40
Srki ti si Fantom!
Vreme je da pocnes da razmisljas o jednoj full 144-orci sa otvorenim poklopcima, detaljnom kabinom i motorom... ;D

:D :D :D
uvek se setim onog F-5 Tiger II u 144ki sa otvorenim vratima za pristup topovima na nosu i josh nekim pikanterijama....

elem...dodjoh do nekih referenci pa sam i ovde zavrshio posao sa delovima za kokpit ;)  :D



sad sledi dooobro sushenje ovih delova kokpita i konachno farbanje!

Sandman

zalepio sam podtrupne finove i nosache bombi na krila...



kokpit je u medjuvremenu ofarban, kao i sedishte i uskoro im sledi uklapanje u trup...

medico

nesto si usporio radove , vidi se da si se rasplinuo na vise projekata  D:)
nego, lepo oshmirglaj ove spojeve odmah a posle prajmera mozes josh malo da ih sredish ako nije svuda ok

Sandman

Quote from: medico on 19-07-2007, 01:22:34
nesto si usporio radove , vidi se da si se rasplinuo na vise projekata  D:)

ma da... raduckam po malo na svachemu - dok mi se sushe farbani delovi na drugim maketam radim na drugim neke druge radove  :D

Quote
nego, lepo oshmirglaj ove spojeve odmah a posle prajmera mozes josh malo da ih sredish ako nije svuda ok

e da, ostalo je samo malo ovaj spoj ispred prostora za tochkove da se doradi...sredishnji deo trupa nije problem jer tu dolazi tank za gorivo, a deo oko podtrupnih finova se ne vidi dobro - sve je izravnjano ;)

za sada sam odushevljen ovom maketom - i fina panelizacija za ovu razmeru i lako uklapanje delova.... samo na par mesta je bilo potrebno gitovati, ali se plastika lepo shmirgla  ;)

nadjoh na netu da neka firma ARII prepakuje LS makete u 144 pa mozda naruchim koju  :D :D :D vec videh par zanimljivih (F-16XL, F-111, F-20, + par varijanti F-4, pa MiG-25, pa.......uffff  >:D >:D >:D).....

Sandman

evo posle duzeg vremena, vracam se lagano Mitsibushiju  ;)

danas sam maskirao canopy sa Tamiya trakom (spolja) i 3M Scotch trakom (iznutra)...
...kao shto ste vec navikli od mene - mikrohirurgija ;)  8) 0:) >:D :D



unutrashnji deo je ofarban i suv pa sam skinuo masku....



sledi lepljenje canopyja na kabinu i onda konachno prajmerovanje sa Mr. Surfacerom - prvi put cu koristiti Surfejser prskanjem iz erbrasha pa me bash zanima kako se ponasha u radu....

razlog za duzu pauzu na ovoj maketi je bilo i chekanje da mi stignu farbe sa Lucky modela...
4xGunze konza :D akrilne.... ;)

husky

Kako te, bre, ne mrzi da radis 1/144!
Oci ce da ti ispadnu!
Probao jednom i odustao, mala je to razmera za mene.

Sandman

Quote from: Brodski mali on 03-09-2007, 00:07:00
Manijace!  :P

:P :D ;) :-*

Quote from: dagger on 03-09-2007, 00:11:02
Kako te, bre, ne mrzi da radis 1/144!
Oci ce da ti ispadnu!
Probao jednom i odustao, mala je to razmera za mene.

::) :D
deluje mozda chudno, ali bez naochara na blizinu vidim ODLICHNO (velika minus dioptrija koja s godinama treba da krene u plus  ::) :D) tako da mi ova sitnurija dodje sasvim OK ;)  :D
veci problem predstavlja drzanje sitnih delova pri farbanju... no, sva sreca pa nemam "cevape" od prstiju ...  >:D :D :D

Sandman

Quote from: Night fighter on 05-09-2007, 10:28:57
Razmera 1/144 je samo za ljude do 30. godina.
1/72 izmedju 30. i 40.
1/48 za 40. do 50.
1/32 posle 50. ;D

a ako imash izmedju 30 i 31? onda radish 1/108?  :D :D :D

Sandman

Danas sam isprobao josh jedan novitet u mojoj "maketarskoj kuhinji" - Mr. Surfacer u svojstvu prajmera!

Kao osnovu (prajmer) za kamuflazu koja sledi, a koju cu raditi akrilnim bojama, koristio sam Gunze Konza  :D proizvod Mr. Surfacer 1200 .... ovo je najfiniji Surfacer i u poredjenju sa osnovnim tipom 500, jaaaako je techan!IZabrao sam najfiniju granulaciju jer je ovo avion u 144 razmeri, te da bih izbegao texturu koju bi mozda napravila krupnija granulacija ovog technog gita. Napomena da za prskanje erbrashem treba koristiti Surfacer 1000 ili 1200 - imaju mnogo finiju granulaciju od tipa 500 koji bi mozda mogao da zapushi diznu erbrasha! Ipak, za prskanje Surfejsera erbrashem treba ga dodatno razrediti na gustinu mleka.... razredjuje se nitro razredjivachem, otprilike 50-50 odnos.... izabrao sam ovaj put high-flow diznu za Azteka, jer je ovo ipak techni git pa je pozeljno da se koristi dizna sa vecim otvorom za rasprshivanje....

Pratio sam savete sa linka koji sam pre neki dan okachio, i zaista ima logike - prvo se sa razdaljine od nekih 8-10 cm naprska na maketu jedan "brzi" prelaz, da se napravi "mrezica" od kapljica surfejsera, za koje se se malo kasnije (chim se ovaj osushi) lakshe vezivati naredni sloj surfejsera....a samim tim napraviti i kvalitetnija podloga za kasnije vezivanje boje.... posle par minuta, prska se drugi, sporiji prelaz surfejsera sa manje udaljenosti brasha od povrshine makete... ovo je finalni sloj surfejsera i kad se osushi daje semigloss sjaj, a povrshina je jako fina i lako pokazuej eventualne neravnine i greshke zaostale od prethodnih gitovanja i shmirglanja....






Povremeno se deshava da se malo zasushi koja kap surfejsera na vrhu igle, ali se samo predje ili chetkicom zamochenom u nitro, ili se ceo vrh dizne zamochi u nitro, produva malo vazduhom da ne pljucne po maketi i nastavi dalje rad....

Sve je suvo 5 minuta nakon prskanja i zaista daje fenomenalni prajmer sloj!
Videcemo kako ce se sada vezivati slojevi akrilnih boja kad ih budem prskao - bez prajmera sam imao manjih problema sa akrilima....  ::)