Fokker E.III, Revell, 1/72

Previous topic - Next topic

menestenasli

1990. sam igrao igru Red Baron. Da ne gnjavim puno (a mogao bih posto mi je malo igara bilo tako zabavno  ;D ), jednog dana mi je palo na pamet da napravim zeleni avion Maksa Imelmana, poznatog nemackog asa sa kojim sam vodio brojne vazdusne borbe i koji je najcesce bio moja prva zrtva (od nemackih asova )  ;D. Prilicno sam se razocarao kad sam otkrio da Imelman nije imao zeleni avion (kako su ga predstavili u igrici), vec obican, fabricki obojen foker koji cak nije bio ni samo njegov vec ga je koristio zajedno sa drugim pilotima  :(. Najverovatnije cu ofarbati avion kako su napisali u sastavnici, odnosno kao avion Udeta.
Za sada sam napravio par detalja za kabinu, posto sama maketa tu nema nikakvih detalja (ima sediste - netacno, i pilota koji je izliven zajedno sa upravljackom palicom i ima veliku rupu na grudima zbog lose izrade).
Napravio sam kutiju za municiju i kutiju za caure (veci i manju sareni metalni delovi). Plocu sa meracem vazdusnog pritiska, pulsatorom za ulje i nekim polugama za gorivo sam napravio 2. put, a izgleda da cu morati i treci. Prvi problem je sto jos nisam postigao dobar izgled drvene daske za plocu. Drugi problem je u vezi sa rucicama za gorivo. Ispod njih bi trebalo da se nalazi deo koji izgleda kao polovina prstena. Ja ga pravim od obicne folije i ne mogu da ga trajno zalepim i na kraju, posle 50. pokusaja sve je umazano lepkom a prstencice (1,2 -1,3mm spoljasnji precnik) sam izgubio posto sam malo jace izdahnuo  >:( >:( >:(. Sutra ponovo.


Profa

Hehe, ko je to konačno počeo staru priču? http://maketarskikutak.com/index.php/topic,5862.0.html
Imam pamćenje k'o slonova kost ;)

Trebao si ipak da nabaviš Eduarda, Revel pored njega izgleda k'o igračka...
Srećan ti rad sa ovim skrečbildanjem!...
Bogu fala što sam Lala! :)

menestenasli

Bilo je i vreme da zapocnem ovu maketu, uzeo sam je za Novu Godinu ;D
Svaka cast za pamcenje.  :super Pretpostavljam da je eduard srazmerno kvalitetu i skuplji  :(, a ja volim sitnu samogradnju pa mi puno posla oko makete ne smeta. Maketa je kostala 380 din, i imam jos 4 iz 1. svetskog rata (2 revelove i 2 akademijeve- po 200 din  ;D) Hocu da napravim avione svih poznatijih asova iz ovog peroida, i hteo sam da pocnem sa "zelenim" Imelmanom al' nista od toga... :cry
Trenutno pravim 4. verziju ploce sa instrumentima  :headbang , odustao sam od superlepka za lepljenje sitnih parcica folije i presao sam na akrilni lak, za sada funkcionise... Tekstura drveta koju sam nacrtao lepo izgleda ako je  deo veliki, a na sitnom delu (u ovom slucaju 2.5x3.2mm ) se vrlo slabo vidi.

Profa

Mene je Eduard E.III + E.IV profipack na akciji koštao 5€/kom, što je ništa za dobijeni kvalitet ;)
I ja sam dorađivao (čitaj: kompletno napravio) unutrašnjost ICM-ovog E.IV, i stvarno je bilo zadovoljstvo to raditi :D
Jedino pitanje oko Udetovog aviona je ta crvena - možda je bila i plava ???...
Pogledaj diskusiju pravih majstora-poznavalaca WWI na sledećem linku: http://www.theaerodrome.com/forum/models/39026-eindecker-e-ii-e-iii-eduard-3.html#post410869
Što se tiče bruniranog metala na ploči i poklopcu motora, predlažem ti bojenje u gunmetal pa potom sitno izvlačenje linija aluminijumom.
Bogu fala što sam Lala! :)

menestenasli

5 eur uopste nije mnogo, mislio sam da je dosta vise. Video sam tvog ICM E.IV u galeriji, super je, al ne mogu da nadjem Eduardovog  ??? .  Jesi li ga uopste okacio na forumu? Bas me zanima kako izgleda. theAerodorom je odlican forum, ali postavljaju vise pitanja nego sto daju odgovora, jer ta crvena moze biti i plava i crna- kome da se veruje? Zaprepastilo me je koliko je malo proverenih i pouzdanih podataka o ovom avionu.
Jos se nisam definitivno odlucio ciji ce biti. Udet - manje posla ali kad se kaze fokker E misli se na Imelmana (ili Boelckea - kako se cita, Belke?), pa bih ja radije pravio imelmanov avion sto znaci da moram da nacrtam njegov serijski broj, sto je prilicno tesko da se uradi na zadovoljavajuci nacin.  :think
Vec sam probao da docaram izgled metala na fok EIII na kutiji za municiju, Osnova je revell 91, a preko toga sto tanje i nasumicno nepravilne linije MM aluminijum, vidi se na slikama koje sam okacio. Mozda treba da posvetlim malo revel 91?

menestenasli

Instrument tabla gotova! Mislio sam da pomocu laka napravim efekat stakla na pokazivacu pritiska ali nisam zadovoljan kako je izgledalo kad sam isprobao. Plan je bio da nacrtam i kazaljke  ;D (ispod bele je crna boja, i pomocu obicne medicinske igle bih izgrebao sta je potrebno, vrh je dovoljno tanak i cvrst)ali mi je potrebna neka lupa koju ne moram da drzim u rukama, pa cu to probati neki drugi put.

Profa

Quote from: menestenasli on 09-06-2009, 20:20:47
ali mi je potrebna neka lupa koju ne moram da drzim u rukama, pa cu to probati neki drugi put.
Ovde negde je opisana lupa koja se stavlja na glavu pa su ti ruke slobodne, mislim da može da se kupi u radio-klubu u BG...

Lepo su ti ispale ploče, taman kako treba, a slobodno upotrebi lak na pokazivačima - kad sve uguraš u kabinu mala je verovatnoća da ti se ne sviđa ;)
Bogu fala što sam Lala! :)

menestenasli

Ispitni rok je u toku pa se nema puno vremena, ali probao sam da nacrtam brojcanik na barometru i pokazivacu RPM. Odustao sam od grebanja boje vec sam umocio tanku iglu u vrlo razredjenu crnu i crtao po beloj podlozi (oko 1,2  i 1,3 mm). Kada budem nabavio lupu za na glavu moze biti i bolje.

Napravio sam jos neke sitnise, ali nisam slikao. Mislim da je vreme da pocnem da obradjujem maketu :D, prvo na listi je da istanjim plastiku gde treba.

menestenasli

Poceo sam da malo sredjujem maketu. Na prvi pogled je ok, mada su mi uglavnom sve maketeok dok se ne uporede sa planovima. Malo sam merio i uporedio sa planovima iz windsock 15, i mere prilicno se poklapaju , osim raspona krila koji je po revelu 137mm(9.85m) a po planovima  je 129mm(9.28m).
Za sada sam napravio otvore izpod kojih se nalazi kutija za municiju. Kroz levi ce da prolazi municija iz kutije u mitraljez. Treba negde u sredini da napravim otvor kroz koji caure upadaju u kutiju za caure. U izbocini sa leve strane treba da se nalazi merac goriva pa sam izbusio rupu za njega. Udubljenja sa strane sam pretvorio u rupe i u njih treba da ubacim po jednu sipku koja drzi zice. Jos sam malo istanjio neke delove.
iz kutije

sada

Sledece na redu je obrada kormila dubine. Moram da mu napravim osovinu ako hocu da bude pokretno i povezano sa komandnom palicom  ;D

Profa

Baš fino majstorisanje  :super - samo napred pa da ga uskoro i uživo vidimo :)
Bogu fala što sam Lala! :)

menestenasli

#10
Ovde sam oznacio deo krila koji cu da skinem, revel je naopako uradio ovaj deo. Napravio je proreze u limenom delu a nije stavio useke u krilima. Uklonio sam i jedan debeli plasticni deo umesto koga se sada vidi ovaj dugacki prorez. Na tom mestu ce se nalaziti greda sa osloncima za noge. Probusio sam i rupu sa donji deo upravljacke palice. Trebalo bi  jos da istanjim plastiku a deo vec pocinje da gubi oblik  >:(

Trup produzen za oko 5 mm i kraj mu je tanji nego sto je bio pre. Vide se izbusene 2 rupe kroz koje ce da prolaze kablovi od komandi do upravljackih povrsina.

Donji deo trupa: ne vide se 2 male rupe kroz koje prolaze neke zice meni nepoznate namene( idu vertikalno nanize paraleno), zatim veliki otvor kroz koji prolaze zice od donjeg kraja upravljacke palice, i na kraju 2 ovalna otvora kroz koje ce te zice ponovo da izadju napolje. ostali otvori su fabricki i zatvoricu ih.

kormilo dubine je bilo iz jednog dela. ova 2 krilca su bila povezana pravougaonim parcetom plastike koje sam skinuo, izbusio rupe i postavio na iglu od 0.45mm. Skraticu je kad budem radio rep aviona. Deo od providne plastike ide iza sedisa pilota, kroz rupe prolaze kablovi od komandi.

Prvi pokretni deo  :) ovo predstavlja podnozje komandne palice. kao privremena osovima je posluzila burgijica 0.3mm. Spicasti kraj treba da prodje kroz malu rupu na podu kabine (1. slika). Skraticu ga koliko bude potrebno kasnije.

Prvi pokusaj pravljenja rukohvata palice.

Delovi za drugi pokusaj rukohvata (prvi nije bas najprecizniji), a vidi se i deo igle (0.45mm ) koji ce da posluzi kao palica.


Raspon krila je malo veci nego sto treba da bude pa sam u dilemi: skidati ili ne skidati krila, zatim treba pazljivo da isplaniram kako i kojim redom cu da sklapam i ubacujem detalje. Bice dosta posla. 
U svakom slucaju valjda cu ga zavrsiti do, recimo, nove godine, pa ako bude sve kako sam zamislio mozda se pojavim na nekom takmicenju, makar samo na izlozbi radova, al ko sto rekoh ima dosta posla.

Profa

 :bravo
Ovo se zove studiozan rad - lepo si ti njega proučio :super
Što se tiče krila, imaćeš problema posle sa rebrima ako kreneš da ih seckaš... koja je razlika u odnosu na skalu?
Bogu fala što sam Lala! :)

lukic

ja sam za tebe predskolac svaka cast  :super ka tome i ja tezim

menestenasli

Najveca duzina jednog krila na maketi je 64mm. Po windsock planovima je nesto manje od 60mm, a po planovima dan-san abota sa "the aerodrom" foruma je nesto vise od 61mm.

Profa

I Eduard je dao raspon 64mm ... Ja nemam nameru da se zbog 5% razlike patim sa seckanjem i prekrajanjem krila, o brojanju rebara posle da ni ne govorimo... ;)
Bogu fala što sam Lala! :)